فاجعه در تانزانیا؛ غرق شدن کشتی با ۵۰۰ مسافر!

غرق شدن کشتی با ۳۰۰ مسافر در تانزانیا + تصاویر

به گفته مقامات تانزانیا در پی غرق شدن کشتی تفریحی در دریاچه ویکتوریا که به فاجعه ای تبدیل شد، دست‌کم ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

غرق شدن کشتی در تانزانیا

مجله اینترنتی پارسی گو: به گفته مقامات تانزانیا در پی غرق شدن کشتی تفریحی در دریاچه ویکتوریا دست‌کم ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. این کشتی بیش از ۳۰۰ سرنشین داشت هر چند هنوز تعداد دقیق سرنشین‌ها مشخص نیست.

به گفته مقامات تانزانیا در پی غرق شدن یک کشتی تفریحی در دریاچه ویکتوریا دست‌کم ۴۲ نفر جان خود را از دست دادند. این کشتی بیش از ۳۰۰ سرنشین داشت هر چند هنوز تعداد دقیق سرنشین‌ها مشخص نیست. به گفته یک مقام رسمی تانزانیا احتمال دارد تعداد جانباختگان به ۲۰۰ نفر افزایش یابد.

غرق شدن کشتی 1

فاجعه در تانزانیا؛ غرق شدن کشتی با ۵۰۰ مسافر

خبرگزاری رویترز اعلام کرده که عملیات نجات تا بامداد جمعه متوقف شده است. شرکت صاحب کشتی تفریحی در بیانیه‌ای گفت که کشتی تنها چند متر پس از جدا شدن از اسکله دچار سانحه شد. در این بیانیه همچنین آمده است که کشتی به تازگی تعمیر شده بود.

هنوز دولت تانزانیا جزئیاتی درباره تعداد نجات یافتگان و هویت سرنشینان منتشر نکرده است. تعیین تعداد دقیق جان باختگان و سرنشینان کشتی به دلیل اینکه فرد توزیع کننده بلیت های کشتی به همراه دستگاه ثبت داده ها غرق شده دشوار است.

غرق یک کشتی تفریحی در دریاچه ویکتوریا در سال ۱۹۹۶ میلادی منجر به جان باختن دستکم ۵۰۰ نفر شد.

غرق شدن کشتی 2

افزایش شمار تلفات سانحه غرق شدن کشتی در تانزانیا

شمار تلفات سانحه غرق شدن یک کشتی در دریاچه ویکتوریا در تانزانیا به بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

مقامات تانزانیا روز جمعه اعلام کردند شمار تلفات سانحه غرق شدن یک کشتی در بخش جنوبی دریاچه ویکتوریا به بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

رادیو دولتی تانزانیا روز جمعه به نقل از بازرس کل پلیس این کشور این خبر را اعلام کرد. آمار قبلی ۸۶ کشته و ۴۰ نجات یافته، اعلام شده بود.

غرق شدن کشتی 3

به گفته شاهدان، این کشتی با ظرفیت یکصد مسافر، حدود ۲۰۰ سرنشین داشت.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. آنا ۲. باشگاه خبرنگاران جوان ۳. یورونیوز

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *