انتخاب امیرخان قلعه نوعی یک بازگشت به عقب بزرگ برای فوتبال ایران:

بازگشت به عصرحجر: امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی شد!

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی شد و مهدی تاج که پیشتر فاجعه ویلموتس را به فوتبال کشور و بیت المال تحمیل کرده بود، اینبار تیم ملی کشور را به دوران سنتی فوتبال بازگرداند!

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی

مجله اینترنتی پارسی گو: مهدی تاج و فدراسیونش که قبلا ویلموتس را بر سر فوتبال کشور آوار کرده بود، اینبار دست به انتخاب عجیب دیگری زد و امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی شد! با ما همراه باشید:

انتشار خبر رسمی: امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی ایران تا پایان جام ملت های آسیا

خبر انتخاب قلعه نوعی به عنوان سکان دار تیم ملی فوتبال کشورمان، امروز به صورت رسمی در رسانه ملی و سایت های خبری منتشر شد. از جمله خبرگزاری فارس از انتخاب ژنرال استقلال به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خبر داد و نوشت اردوی تیم ملی از ۲۸ اسفند آغاز می شود.

به نوشته فارس، پس از منتفی شدن انتخاب فلیکس سانچز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان، در نهایت پس از تماس‌های مهدی تاج با مدیران باشگاه گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی این مربی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد تا پس از خداحافظی با این تیم که به سبب حذف در جام ملت‌های ۲۰۰۷ رقم خورد، این مربی بار دیگر به تیم ملی بازگردد.

مدیران فدراسیون از شب گذشته ۲ نوبت مذاکرات جدی با قلعه نویی انجام دادند و این برنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. این در شرایطی است که اکثر اعضای هیات رئیسه موافق انتخاب قلعه‌نویی بودند و نظر آن‌ها سبب شد برخلاف برخی اعضا که تمایل داشتند بین گزینه‌های ایرانی جواد نکونام سرمربی تیم ملی شود، سرمربی گل گهر بار دیگر هدایت این تیم را در دست بگیرد.

پس از انتخاب قلعه‌نویی قرار است مهدی نبی نیز همچنان به عنوان سرپرست تیم ملی مانند دوره سرمربیگری کارلوس کی‌روش به فعالیت خود ادامه بدهد. اردوی جدید تیم ملی قرار است از ۲۸ اسفند شروع شود. قرار است قلعه نویی امروز و به احتمال فراوان تا ساعتی دیگر از جانب فدراسیون فوتبال معارفه شود.

حتما بخوانید

سردبیر معروف انگلیسی: علی دایی را به تیم ملی دعوت کنید!

وقتی امیر قلعه نوعی با دست پس می زند و با پا پیش می کشد

ماجرای انتخاب قلعه نوعی به عنوان سرمربی تیم ملی به قدری عجیب است که رسانه های ورزشی هنوز تحلیل درست و جامعی در این خصوص ارائه نداده اند. آنچه مشخص است حمایت نسبی از او در فضای مجازی است… البته نباید فراموش کنیم که فضای مجازی و نظرات و لایک ها و پست ها در آن به هیچ عنوان واقعی نیست و بارها شاهد بوده ایم که چطور با یک خبر، موجی از حمایت یا انتقادهای بی منطق در این فضا شکل می گیرد.

در هر صورت مدتی قبل بود که امیر قلعه نوعی از سرمربیگری تیم ملی انصراف داد! او در پستی نوشت: از اظهار لطف و ابراز نظرهایتان ممنونم خوشحالم که همیشه فرصتی بوده برای خدمت به شما. این بزرگترین نعمتی است که خدا در اختیار ما قرار داده و اگر لیاقتش را داشته باشیم در آینده هم چنین خواهد بود با این حال با توجه به شرایط موجود بحث سرمربیگری در تیم ملی را به دیگر دوستان واگذار میکنم و از این مسئله انصراف میدهم البته همانند دوره پیشین که افتخار هدایت تیم ملی نصیبم شده بود برنامه مدونی را با مشورت دوستان متخصص آماده کرده بودم که در آینده و در صورت لزوم در اختیار مردم قرار خواهم داد. با در نظر گرفتن این موضوع که نام برخی از همکاران خوبم از جمله یحیی گل محمدی، محمد ربیعی و مجتبی حسینی در فهرست فدراسیون خالی بود امیدوارم تیم ملی دوباره به شرایط خوب و امیدوار کننده بازگردد.هم چنین برای مردم ایران آرزوی سلامتی دارم به امید گذر از مشکلات اقتصادی و به امید یک سال بهتر و توام با موفقیت برای همه ایرانیان.

استوری انصراف قلعه نوعی از سرمربیگری تیم ملی

انصراف امیرقلعه نوعی از سرمربیگری تیم ملی

انصراف امیرقلعه نوعی از سرمربیگری تیم ملی

حکایت انصراف قلعه نوعی و سپس اعلام خبر رسمی انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی مصداق با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است! درباره این ضرب المثل جالب که مصداق کار قلعه نوعی است بخوانید:

معنی ضرب المثل با دست پس میزنه با پا پیش میكشه

درباره معنی ضرب المثل با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن دانشچی نوشته است:

  1. کسی که رفتار دو پهلو داشته باشد یعنی در ظاهر از کسی یا چیزی دوری و خودداری کرده و بی میلی نشان دهد اما در واقع به آن تمایل داشته باشد.
  2. وقتی یه نفر به زبون میگه چیزی رو نمی خواد ولی در پشت پرده خودشو میکشه که اون رو داشته باشه.
  3. وقتی که به چیزی میل داری ولی یه جور وانمود میکنی که نمیخای ولی معلومه تمایل داره.یا دوپهلو حرف میزنی.
  4. در ظاهر طوری رفتار می کند که نسبت به کاری اکراه دارد ولی در باطن به آن کار علاقه دارد.

حتما بخوانید

شعار ناپسند هواداران پرسپولیس علیه قلعه نوعی: رئیس مافیا کیه؟

داستان ضرب المثل با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن

كودكی كه شكلات تعارف شده از طرف دیگری را، مایل است بگیرد ولی از والدینش می‌ترسد و برای گرفتن اكراه دارد و صرف نظر هم نمی‌كند. به جویای كاری كه شغلی نه مناسب حال و دانش و شخصیت او ارجاع كنند. اخلاقاً مایل نیست ولی احتیاج و هزینه زندگی وادار به قبولش می‌نماید. لذا با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌كشند. داستان كودكی است كه به قهر شام نخورده سر زیر لحاف كرده بود. ولی موقعی كه متوجه شد سهم گوشت‌كوبیده او را برای صبح او می‌گذارند، سر بیرون آورد و گفت من كه قهرم ولی برای هر كس می‌گذارید كم است.

این داستان دقیقا حکایت کار امیر قلعه نوعی است! او که مدتی قبل در لیست کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان قرار گرفته بود، استوری گذاشت و انصراف داد. اگرچه اشاره به برنامه مدون نوشته شده در پست نشان می داد که قلعه نوعی صد در صد آماده است تا این پست را با دل و جان بپذیرد، اما چون هنوز هیچ چیز مشخص نبود، بهترین سیاست همین بود! البته سیاستی از نوع سیاست هایی که قلعه نوعی همواره انتخاب می کند! او که مدتها قبل علی دایی را از لیست تیم ملی خط زده بود و باعث شد افتخار آقای گلی جهان از ایران گرفته شود، مدتی بعد او دایی را «علی» صدا می زد! و نام خود را در کنار علی دایی می آورد و…

به این ترتیب و با این استوری دو حالت متصور بود:

  1. اگر قلعه نوعی انتخاب نمی شد، بسیار سنگین و متین، از قبل انصراف داده بود و به شأن و جایگاه و مقام والای او خللی وارد نمی شد!
  2. اگر انتخاب می شد، در واقع گذشت کرده بود… پا روی خواسته و میلش گذاشته بود! و پذیرفته بود که به کشورش خدمت کند!

بله؛ دقیقا همین مواضع است که ریشه بسیاری از مشکلات کشور است و اگر صداقت جایگزین مواضع دو پهلو بشود، بسیاری از مشکلات از این کشور رخت می بندد. در هر صورت امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی ایران شده است و از این به بعد باید سیاست فوتبال کشور و همه رسانه ها و منتقدین حمایت از تیم ملی کشورمان باشد.

گزارش خبر ورزشی از بازی عجیب فدراسیون با افکار عمومی

گزارش خبر ورزشی از بازی عجیب فدراسیون با افکار عمومی

نفوذ مافیای فوتبال در فدراسیون فوتبال؟ / هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جواد نکونام را تأیید نکرد تا قلعه نوعی انتخاب شود!

خبرورزشی درباره عدم تأیید جواد نکونام با تیتر «چرا هیئت رئیسه جواد نکونام را تایید نکرد؟/ بهانه‌ای برای چرخش کامل به سمت قلعه‌نویی» نوشت: پیش از این در بین گزینه‌های داخلی تصور می‌شد، جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

بر خلاف تصور و از بین گزینه‌های داخلی امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد؛ در حالی که تصور می‌شد این انتخاب جواد نکونام باشد. مهدی تاج بعد از بازگشت دوباره به فدراسیون فوتبال و انتخاب کارلوس کی‌روش از جواد نکونام به عنوان مربی بعدی تیم ملی یاد کرد و حتی گفت جواد نکونام سرمربی تیم ملی در جام ملت‌ها خواهد بود و در صورت نیاز کارلوس کی‌روش به عنوان مدیر فنی او را راهنمایی خواهد کرد اما اکنون به بهانه جام ملت‌ها امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی شده است.

افسوس و ناراحتی جواد نکونام

افسوس و ناراحتی جواد نکونام

دلیل این چرخش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چه بود؟

اگرچه بعضی عدم تأیید نکونام توسط هیئت رئیسه فدراسیون را به مافیای فوتبال ربط می دهند، اما به نوشته خبر ورزشی گفته می‌شود، دلیل اعضای هیئت رئیسه برای عدم تایید جواد نکونام به خاطر رفتاری است که او با تیم فولاد داشت. نکونام بعد از بازی با الفیصلی و در حالی که تیمش مصاف با الهلال را پیش رو داشت، اردوی تیم را ترک کرد و باشگاه مجبور شد به یک باره حمید رضا رجبی را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کند. به باور اعضای هیئت رئیسه جواد نکونام با وجود هر اتفاقی باید در اردوی تیم می‌ماند و بعد از بازی با الهلال اردوی تیم را ترک می‌کرد.

شنیده می‌شود که اعضای هیئت رئیسه می‌گویند جواد نکونام تفکرات کارلوس کی‌روش را دارد و او بدل کی‌روش است؛ اگر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شد، تیم ملی همان راهی را در پیش می‌گرفت که قبلا کی‌روش رفته بود. این یعنی ادامه بازی‌های دفاعی از سوی تیم ملی که طی ۹ سال حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران جدا از دو صعود به جام جهانی هیچ آورده ای برای فوتبال ایران نداشت.

پیام تبریک نساجی قبل از خبر رسمی انتخاب قلعه نوعی

پیام تبریک نساجی قبل از خبر رسمی انتخاب قلعه نوعی

تبریک نساجی قبل اعلام رسمی خبر انتخاب امیرقلعه نوعی

کسانی که دلایل پشت پرده و مافیایی فوتبال ایران را در انتخاب قلعه نوعی موثر می دانند، به پیام تبریک نساجی قبل از انتشار خبر رسمی انتخاب قلعه نوعی به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اشاره می کنند! بر این اساس پایگاه خبری فوتبالی می نویسد: باشگاه نساجی مازندران قبل از این که سرمربی جدید تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال معرفی شد، انتصاب امیر قلعه نویی را تبریک گفت!

براساس اخبار غیر رسمی فدراسیون فوتبال امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده اما هنوز این خبر به طور رسمی از طریق سایت فدراسیون اعلام نشده است. با این حال باشگاه نساجی مازندران با انتشار پیامی انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی را تبریک گفته است. البته این نکته هم قابل تاکید است که مالک باشگاه نساجی همیشه رابطه خوبی با امیرقلعه نویی داشته است.

حتما بخوانید

آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید!

جمع بندی درباره انتخاب امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی

درباره انتخاب امیر قلعه نوعی یا به قول استقلالی ها امیرخان به عنوان سرمربی تیم ملی در مجموع نکات ذیل مطرح است:

  1. اگر عادل فردوسی پور و برنامه نود ادامه می یافت، محال بود کار فوتبال کشورمان به اینجا برسد!
  2. امیر قلعه نوعی هنوز هم معتقد است بدون باخت از سمت سرمربیگری تیم ملی کشورمان کنار رفته است! به عبارت ساده تر کسی به عنوان سرمربی انتخاب شده که باخت در ضربات پنالتی و «حذف» را «باخت» نمی داند!
  3. انتخاب قلعه نوعی، در حالیکه تیم های آسیایی مربیان با دانش روز و در کلاس جهانی را به خدمت گرفته اند، یک گام بزرگ رو به عقب است.
  4. تنها دستاورد دوره اول سرمربیگری امیر قلعه نوعی، کنارگذاشتن علی دایی بود! نتیجه آن کار قلعه نوعی سالها بعد مشخص شد: رکورد آقای گلی فوتبال دنیا از «ایران» گرفته شد! اگر دایی می ماند و حداقل ۲۰ گل دیگر به ثمر می رساند (کما اینکه در همان فصل با ۱۶ گل آقای گل لیگ برتر ایران شد!) این افتخار بزرگ از فوتبال ایران گرفته نمی شد. (حداقل تا امروز)
  5. امیرقلعه نوعی جزو مربیان سنتی محسوب می شود. بنابراین انتخاب او از سوی فدراسیون و مهدی تاج، که قبلا ویلموتس را به فوتبال ایران تحمیل کرده بود، و آن ضرر هنگ را به بیت المال وارد کرد، یک بازگشت بزرگ رو به عقب است و به تعبیر برخی، بازگشت به عصرحجر و دوران پارینه سنگی!
  6. این مطلب در حالی منتشر می شود که موضع قلعه نوعی و رئیس فدراسیون هنوز رسما اعلام نشده است. اما پس از اعلام موضع رسمی و پذیرش این سمت از سوی قلعه نوعی، رویکرد همه رسانه ها باید «حمایت» از تیم ملی ملی باشد. نقدها و نقطه نظرات می ماند برای بعد از جام ملت های آسیا.

مجله اینترنتی پارسی‌گو برای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت های پیشرو آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

تهیه و تنظیم: گروه ورزش.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *