نگاهی به بازی رزیدنت اویل 2 ریمیک Resident Evil 2 remake + تصاویر

Resident Evil 2 remake: معرفی بازی رزیدنت اویل ۲ ریمیک + تصاویر

Resident Evil 2 remake رزیدنت اویل ۲ ریمیک یک بازی در ژانر ترسناک است که توسط کمپانی کپکام در سال ۲۰۱۹ ارائه شد. این بازی در حقیقت بازسازی اویل ۲ است که در سال ۱۹۹۸ تولید شده بود.

Resident Evil 2 remake رزیدنت اویل 2 ریمیک

مجله اینترنتی پارسی گو: رزیدنت اویل ۲ ریمیک یک بازی ترسناک در ژانر بقا است که توسط کمپانی کپکام ساخته و منتشر شده است. بازی اصلی (رزیدنت اویل ۲) در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و نسخه ریمیک آن در سال ۲۰۱۹ برای مایکروسافت ویندوز و پلی استیشن ۴ و ایکس باک وان ارائه گردید. در این مطلب رزیدنت اویل ۲ ریمیک معرفی شده است. با ما همراه باشید:

کلیاتی درباره Resident Evil 2 remake رزیدنت اویل ۲ ریمیک

بازی اصلی رزیدنت اویل ۲ در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و نسخه ریمیک این بازی در سال ۲۰۱۹ ارائه شد. رزیدنت‌اویل ۲ ریمیک یک بازی ترسناک است که نظر طرفداران بازی های قدیمی رزیدنت اویل را به خود جلب کرده است. کپکام قرار بود با توجه به استقبال فوق العاده از بازی اویل ۲، نسخه بازسازی آن را در سال ۲۰۰۲ ارائه دهد. در حالیکه این اتفاق هرگز رخ نداد. رزیدنت‌اویل ۲ ریمیک در حقیقت پس از توسعه سری اویل تا نسخه ۷ ارائه شده است.

شرکت کپکام به دنبال انتشار موفقیت آمیز بازی به دنبال بازسازی آن بود، اما در عین حال نمی خواست توسعه را از اویل ۴ منحرف کند. در هر صورت صبر علاقه مندان به این بازی در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید و در این سال اولین تریلر بازی انتشار یافت. پس از انتشار رزیدنت اویل ۲ ریمیک این بازی با استقبال فراوان کاربران و تحسین منتقدین روبرو شد و منتقدان از ارائه این بازی استقبال کردند. گیم پلی عالی، وفاداری به نسخه اصلی (اویل ۲) و نیز کیفیت عالی و موسیقی مخوف این بازی، از نکاتی است که مورد توجه منتقدین قرار گرفته است.

بازی رزیدنت‌اویل ۲ ریمیک در عین حال نامزد دریافت چندین جایزه بین المللی نیز شد که مهمترین آن، جایزه بهترین بازسازی سال است. گفتنی است رزیدنت اویل ۲ ریمیک تا دسامبر ۲۰۱۹ توانست بیش از ۵ میلیون نسخه را به فروش برساند که در نوع خود فروشی کم نظیر محسوب می شود.

بازسازی بازی رزیدنت اویل 2 resident evil 2 remake

بازسازی بازی رزیدنت اویل ۲ resident evil 2 remake

گیم پلی و شخصیت های بازی Resident Evil 2 remake

کلر یکی از شخصیت دو شخصیت اصلی بازی است. نام شخصیت دیگر بازی لیان (لیون) است. در این بازی بر خلاف نسخه اصلی که از دوربین ثابت استفاده می شود، از دوربین سوم شخص استفاده شده است. بنابراین حس هیجان و ترس در بازی رزیدنت اویل ۲ ریمیک به کاربر به خوبی منتقل می شود.

همچنین تغییراتی در امنیت بازی در اتاق های ذخیره بازی و… نیز داده شده است که می تواند به ترسناک تر شدن بازی کمک کند. به این شرح که هیچ مکان امنی در بازی وجود ندارد و خصوصا در مواجهه با MrX این معنا به وضوح درک می شود.

بازی در ابتدا همانند نسخه اصلی خود، دو شخصیت کلر و لیان را در ابتدا به مخاطب ارائه می دهد تا پلیر با کدام از شخصیت ها که علاقه دارد به بازی بپردازد. در نهایت، داستان بازی در چهار قالب (دو قالب با شخصیت لیان و دو قالب با شخصیت کلر) به پایان می رسد. اگرچه خط و مسیر کلی داستان را در دو ۲ خط و مسیر کلی باید خلاصه کرد.

tirent تایرنت غول نامیرای بازی

tirent تایرنت غول نامیرای بازی

نقطه ضعف بازی رزیدنت اویل ۲ نسخه ریمیک

بازی رزیدنت اویل ۲ ریمیک به قدری قوی و منسجم ساخته شده است که نمی توان برای آن نقطه ضعفی متصور شد. اما در عین حال ۲ نکته ظریف در این رابطه وجود دارد:

  • ۱. زامبی های بازی از نسخه اصلی خود بی تحرک تر و آرام تر هستند.
  • ۲. تایرنت همچنان شکست ناپذیر است و اینبار در اتاق های امن هم می تواند سرک بکشد!

در رابطه با موسیقی اصلی بازی رزیدنت اویل ۲ ریمیک نیز انتقاداتی وارد شده است. چراکه کمپانی بازی را با دو موسیقی پس زمینه متفاوت عرضه کرده است.

بازی رزیدنت‌اویل ۲ ریمیک داستان شهر راکون سیتی را روایت می کند که بیشتر شهروندان آن به دلیل شیوع یک ویروس به نام ویروس تی T-virus آلوده و تبدیل به زامبی شده اند. این بازی در یک پمپ بنزین خارج از شهر آغاز می شود. جایی که افسر تازه کار پلیس، لئون (لیون یا لیان) با نام فامیلی کندی! با کلر ردفیلد که ظاهرا دانشجو است، مواجه می شود و این دو باید بازی و خط داستانی آن را ادامه دهند.

خلاصه و معرفی رزیدنت اویل 2 ریمیک توسط کمپانی کپکام

خلاصه و معرفی رزیدنت‌اویل ۲ ریمیک توسط کمپانی کپکام

معرفی بازی رزیدنت‌اویل ۲ ریمیک توسط کمپانی کپکام

این بازی یک بازسازی کامل از ابتدا تا انتها نسبت به بازی اوریجینال و همراه با روایت داستانی عمیق‌تری خواهد بود. برای ساخت بازی از موتور بازی‌سازی جدید RE Engine (که در ساخت بازی رزیدنت اویل ۷ به کار رفته بود) استفاده شده است و اجازه می‌دهد که یک تجربه تازه از سبک کلاسیک وحشت-بقا را با Resident Evil 2 ریمیک تجربه کنیم. این شامل جلوه‌های بصری پویا و واقع‌گرایانه، صداهای نبض و ضربان قلب، دوربین جدید سوم شخص روی شانه، کنترل‌های مدرن، سیکل‌های جدید واقع‌گرایانه شامل زامبی‌هایی با واکنش‌های لحظه‌ای که باعث می‌شود تک تک شلیک‌های شما مهم و حیاتی جلوه کند. وجود بخش‌هایی مثل حمله دسته‌جمعی و گروهی زامبی‌ها، نورپردازی‌های خیره‌کننده برای اتاق‌ها و فضاهایی خاطره‌انگیز همه و همه به شکلی خواهند بود که بازیکنان بتوانند خودشان را در کالبد لیان و کلر به عنوان شخصیت‌های قهرمان بازی قرار دهند تا با این موجودات گوشت‌خوار و وحشتناک‌تر از همیشه مقابله کنند.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو. (اختصاصی)
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *