تکلیف موبایل های وارداتی با ارز دولتی چه می شود؟

احتکار ۲۰۰ هزار موبایل وارداتی با ارز دولتی!

در رابطه با احتکار ۲۰۰ هزار موبایل وارداتی رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارداتی با ارز دولتی تاکنون به‌ بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

موبایل با ارز دولتی

در رابطه با احتکار ۲۰۰ هزار موبایل وارداتی رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارداتی با ارز دولتی تاکنون به‌ بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

۲۰۰ هزار موبایل وارداتی با ارز دولتی!

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به افزایش قیمت تلفن همراه حتی پس از اختصاص ارز دولتی برای واردات، اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد شناسایی قرار گرفت و قیمت برخی از تلفن‌های همراه با وجود شناسایی شرکت‌های واردکننده تاکنون کاهش نیافته است.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه که با ارز دولتی خریداری‌ شده تاکنون به بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از تلفن‌های همراه وارداتی به‌صورت برگ خریدهای صوری فروخته شده و به‌ بازار عرضه نمی‌شود، تصریح کرد: بخشی هم ادعا می‌کنند که قیمت تلفن‌های همراه مشخص نشده و به‌ بازار عرضه نمی‌شود.

سبحانی‌فر عنوان کرد: عوامل مختلفی در زمینه افزایش قیمت تلفن همراه در بازار وجود دارد و پیشنهاد می‌شود دولت و دستگاه های نظارتی اعلام کنند که اگر طی مدت زمانی مشخص شده گوشی‌های موبایل به‌ بازار عرضه نشود، ریجستری نمی‌شود و کارآمدی ندارد.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: با این راهکار، نگهدارندگان گوشی‌های تلفن همراه مجبور می‌شوند که تلفن‌های همراه را به‌بازار عرضه کنند و عرضه این میزان تلفن همراه سبب کاهش قیمت در بازار می‌شود.

تکلیف احتکار کنندگان موبایل چه می شود؟

در این اوضاع اقتصادی و گرانی هایی که نفس مردم را بریده است، امید داریم مسئولان قضایی، کم کاری دولتمردان را جبران کرده و با قاطعیت در پی تعیین تکلیف اقلام وارد شده با ارز دولتی (که به بازار ارائه نشده اند) برآیند. به یقین این اقدام می تواند به اعتماد بیشتر مردم به دستگاه قضایی کمک کند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع خبر: فارس

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *