وحید مرادی معروف به عقاب ایران به قتل رسید!

قاتل وحید مرادی کیست؟

وحید مرادی شرور معروف تهران، که بین طرفدارانش به عقاب ایران معروف بود، به جرم قتل دوستش در زندان بود که حین درگیری با دیگر زندانیان به قتل رسید. پرونده قتل وحید مرادی را در این مطلب بخوانید.

وحید مرادی معروف به عقاب ایران

وحید مرادی شرور معروف پایتخت ۱۱ تیر جاری هنگام درگیری با گروهی از زندانیان در زندان رجایی‌شهر کرج به‌قتل رسید. ظاهراً این قتل زمانی اتفاق افتاد که وحید مرادی در زندان با تعدادی از زندانیان درگیر شد و با ضربه جسم سخت به سرش به‌قتل رسید.

وحید مرادی ۲۶ اردیبشهت سال جاری در یک نزاع در خیابان ۲۱ ولنجک، بن‌بست اول با ضربات چاقو یکی از دوستان بیست و هشت‌ ساله‌اش به‌نام حسین را به‌قتل رساند و از محل جنایت متواری شد که مأموران پلیس اداره آگاهی پایتخت وی را هنگام فرار از کشور و در ۵۰۰ متری مرز کشور ترکیه بازداشت کردند.

وحید مرادی کیست؟

تا چند روز پیش خیلی‌ها نام “وحید مرادی” را نشنیده بودند، اما وقتی خبر کشته شدن او در زندان رجایی شهر کرج منتشر شد، نامش سر زبانها افتاد. وحید مرادی خود را “لات بامرام” می‌خواند. دیگران اما او را شر و اوباش و حالا مرگش سوالات زیادی ایجاد کرده است. هفته گذشته وحید مرادی را در زندان رجایی شهر کرج به قول دوستش “مفت‌بری” کردند. + بیشتر بخوانید: اتفاق عجیب پس از قتل “وحید مرادی” در زندان پس از انتشار فیلمی از رجز خوانی زندانیان با قمه‌های دست ساز پس از کشتن وحید مرادی حالا بسیاری از وضعیت زندانها انتقاد می‌کنند که چرا باید کسی بتواند آنجا قمه داشته باشد و چه کسی مسئول جان زندانیان است. از سوی دیگر چرا باید شخصی که زندگی‌اش سراسر جرم و خلاف بوده و پس از شانزده بار زندان در نهایت به جرم کشتن بهترین دوستش زندانی می‌شود و آنجا به قتل می‌رسد، در چشم بعضی‌ها یک قهرمان شود. وحید مرادی که بود؟ وحید مرادی که بود؟ کمتر اسم او را شنیده بودیم. اما او به قول خودشان از “خوبای تهران” بود و حضوری پر رنگ و پر سر و صدا در اینستاگرام داشت. عربده می‌کشید، رجز می‌خواند و چندین بار به زندان رفته بود. پشت گردنش نوشته بود KING. “عقاب ایران” بود و تمام تنش رد چاقو داشت و تتو.

وحید مرادی پرونده ویژه پلیس تهران

وحید مرادی پرونده ویژه پلیس تهران

خودش می‌گفت در تعقیب و گریز‌های پلیس هفت بار تیر خورده است. خودش در فیلمی می‌گوید اصالتا همدانی است. قدرت‌نمایی‌هایش در اینستاگرام، خالکوبی‌های عجیب روی بدنش، ١٤ بار حبس و چندین‌سال درگیری‌های خونین، سرانجام او را به یک قاتل تبدیل کرد؛ شروری که از ١٧ ‌سال پیش تا کنون سلاح به دست با قلدری در محله‌های مختلف تهران و کرج قدرت‌نمایی می‌کرد و به خاطر فیلم قلدری‌هایش به شاخ اینستاگرام تبدیل شده بود. در فیلمی که پس از بازداشت از او منتشر شد، می‌گوید این صفحات را دیگران برای او ساخته‌اند و خودش یک گوشی معمولی دارد. لقب ندارد و همه باید به نام و فامیل صدایش بزنند: وحید مرادی! او پنج سال پیش ازدواج کرده بود و حالا یک پسر چهار ساله دارد.” یک پسر چهار ساله دارم که دوست ندارم راه مرا برود؛ برود دکتر شود، آدم حسابی شود. من اشتباه کردم، و در زندگی ام فقط حسرت خوردم” لحظات جنایت خونین وحید مرادی از نگاه دوربین مداربسته نخستین قتل وحید مرادی روز ۲۶ اردیبهشت دوستش “حسین گودرزی” را کشت. آن‌هم درست چند روز پس از آزادی از زندان. در ساختمانی در ولنجک. آن مهمانی به افتخار آزادی وحید مرادی از زندان گرفته شد. پس از قتل وحید مرادی از تهران فرار کرد. در ۵۰۰ متری مرز ترکیه بود که دستگیر شد. پس از دستگیری نام او با القابی چون “گنده لات تهران”، “عقاب ایران” بر سر زبان‌ها افتاد.

او پس از دستگیری مقابل دوربین پلیس گفت: یک پسر چهار ساله دارم که دوست ندارم راه مرا برود؛ برود دکتر شود، آدم حسابی شود. من اشتباه کردم، و در زندگی ام فقط حسرت خوردم. من دوستم را کشتم، مست بودم، نمی خواستم دوستم را بکشم. یک سال بود مشروب نخورده بودم. فحش داد و من او را کشتم. فیلم بازسازی صحنه قتل در ولنجک وحید درباره جزئیات ماجرای قتل دوستش حسین گودرزی گفت: “پس از پخش فیلم و توهین‌هایی که در فضای مجازی کرده بودم، از سوی پلیس مورد تعقیب قرار گرفتم. در منطقه شمالی کشور بودم که نیروهای پلیس، من را شناسایی کردند؛ آخرین بار با ۷ گلوله که از سوی پلیس به پایم شلیک شده بود، دستگیر شدم. پس از حدود یک ماه و نیم که آزاد شدم، چندتن از دوستانم جشن آزادی برایم در منطقه ولنجک گرفتند. به اتفاق چند نفر در آن مهمانی، حجم بسیار زیاد مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم که پس از مستی، متأسفانه مقتول و دوستانش به من توهین کردند و فحش ناموسی دادند. پس از فحاشی آنها، من نیز پاسخشان را دادم که این امر موجب درگیری فیزیکی ما شد؛ البته آنها با شیشه‌های مشروب به من حمله کردند و من مجبور شدم با چاقویی که از قبل همراه داشتم، از خود دفاع کنم.”

حتما بخوانید

جزئیاتی از آخرین جنایت وحید مرادی! + فیلم و مصاحبه

وحید مرادی چگونه به قتل رسید؟

وحید مرادی پس از دستگیری به زندان رجایی شهر منتقل شد، تا اینکه غروب یازده اردیبهشت خبر مرگ او در زندان منتشر شد. این بار دیگر نام “عقاب ایران” حسابی سر زبان‌ها افتاد. وحید مرادی چگونه به قتل رسید؟ دوربین‌های زندان صحنه قتل و آخرین نفس‌های وحید مرادی را ضبط کرده‌اند. رسانه‌ها فردای آن روز جزئیات ماجرا را تشریح کردند.

درگیری مرگبار بین زندانیان، دوشنبه یازده اردیبهشت در محوطه زندان آغاز شد، اما دقایقی بعد وحید به داخل سلول بازگشت. این بار سه زندانی وارد سلول شدند و او را با ۵ ضربه چاقو به قتل رساندند. با باز بینی فیلم دوربین مدار بسته زندان سه نفر به عنوان قاتلان وحید مرادی شناسایی شدند.

قبر وحید مرادی

قبر وحید مرادی

سعید یکی از متهمان قتل وحید مرادی، ماجرا را اینگونه روایت می‌کند: “وحید از زمانی که وارد زندان شد برای خودش باند تشکیل داد. به همه می‌گفت: من عقاب ایران هستم و نوچه‌هایش را اجیر کرده بود تا به سالن دیگر زندان حمله کنند. زندانیان دیگر را اذیت می‌کرد و برای همه خط و نشان می‌کشید. دو ساعت قبل از این درگیری من را برای تحقیقات در پرونده قبلی‌ام به پلیس آگاهی برده بودند. وقتی به زندان برگشتم متوجه شدم وحید اندرزگاه را به هم ریخته است. من شناختی نسبت به او نداشتم و در زندان با او آشنا شدم.” سعید مدعی بود که وحید را او نکشته است: “من وحید را نکشتم. فیلمی را که از درگیری وجود دارد بررسی کنند متوجه می‌شوند که من او را نزدم.” وحید مرادی که بود؟

عباس دومین متهم این درگیری نیز همین ادعا را تکرار کرد: “سال ٨٥ یکی از آشنایان را به خاطر اختلافات خانوادگی با اسلحه به قتل رساندم. البته چند وقت قبل با پرداخت دیه رضایت خانواده مقتول را گرفتم و حبسم به خاطر جنبه عمومی جرم است. قرار بود بزودی آزاد شوم. وحید از همان روز اول که به زندان آمد شروع به دعوا کرد. باند تشکیل داد و می‌گفت: کفتار‌ها پایین باید باشند و شیر‌ها بالا. خط و نشان می‌کشید و نوچه‌هایی برای خودش جمع کرده بود. آن روز هم ٥٠ نفری که همه چاقو و آب جوش داشتند را جمع کرده بود و می‌خواست به یکی از سالن‌ها حمله کند. ما دست خالی بودیم که دعوا شروع شد. من مرتکب قتل نشده‌ام اگر فیلم دوربین‌ها را ببینند متوجه می‌شوند من بی‌گناهم.” جزئیات قتل وحید مرادی در زندان شرور یا…؟

در این میان و با وجود اینکه هنوز به درستی ابعاد قتل این شرور سابقه دار در زندان مشخص نشده بود، فیلمی از رجز خوانی زندانیان قمه به دست بالای جنازه غرق در خون وحید مرادی در فضای مجازی منتشر شد و جنجال‌ها بالا گرفت. هشتگ وحید مرادی تنها سه روز پس از مرگ در توییتر به شدت داغ شد. فیلم کوتاه هولناکی از داخل زندان، چند زندانی عصبانی با قمه‌های خونی، برای جنازه وحید مرادی و هواداران او رجز می‌خوانند. از اینجا به برای عده‌ای “شرور قاتل” به “مقتول بی‌گناه و بامرام” بدل شد. وحید مرادی که بود؟ ماجرا وارد فاز تازه‌ای شده بود. دوستان وحید مرادی معتقدند كه او را نوچه‌های يكی از اراذل و اوباش تهران كشته‌اند و حالا انتقام در راه است.

ويديوهایی در اينستاگرام داغ می‌شود پر از تهديد و قصه‌پردازی و شايعه‌ است. اهالی توييتر ابتدا از يكديگر درباره «وحيد مرادی» می‌پرسند و می‌خواهند بدانند جريان چيست. اما از يك‌جايی به بعد حجم ويديوها، حرف‌ها و شايعه‌ها آنقدر بالا می‌رود كه ديگر داستان وحيد مرادی برای هیچکس ناآشنا نيست و بحث و تحليل‌ها درباره اين شرور معروف پايتخت، قتلی كه انجام داد و حادثه‌ای كه منجر به مرگش شد، آغاز می‌شود. مراسم تشییع جنازه وحید مرادی که روز پنجشنه برگزار شد نیز حاشیه کم نداشت. جمعیتی زیاد به بهشت زهرا رفته بودند. شاهدان عینی از درگیری‌های کوچکی حین مراسم خبر دادند. در آنجا نیز هوادارن وحید مرادی برای قاتلان خط و نشان کشیدند. در همین حال رکنا پشت پرده جدیدی از قتل وحید مرادی منتشر کرده است. این سایت مدعی شد: دوستان و هواخواهان او در فضای مجازی اقدام به تهدید قاتل وحید مرادی و یک نفر دیگر به نام “ه.ک” کردند. این سایت در ادامه نوشته است: ” ه.ک شرور سابقه داری است که حالا چند سالی می شود دست از شرارت برداشته و بیشتر به سراغ کارهای خیر می‌رود، “ه. ک” دوست قدیمی وحید مرادی بود و به دلایل مختلفی با وحید مرادی قهر بود. وحید مرادی در مصاحبه ای که چندوقت پیش در زندان با شبکه مستند انجام داد، کنایه‌های هم به او زد.

به همین دلیل بسیاری از دوستان وحید مرادی اعتقاد دارند دستور قتل وحید مرادی از بیرون زندان توسط “ه.ک” صادر شده است. وحید مرادی و این شخص بنا به دلایل شخصی با هم اختلاف داشتند تا اینکه با قتل وحید مرادی انگشت اتهامات به سوی “ه.ک” گرفته شد. تهدیدات هوادارن وحید مرادی در فضای مجازی همچنان ادامه دارد. آنها با انتشار ویدئوهای خشن قاتل وحید مرادی را به انتقام تهدید می‌کنند. این تهدیدها در فضای مجازی آنقدر ادامه دار شد که سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت به هواخواهان این شرور هشدار داد. رئیس پلیس تهران بزرگ در واکنش به قتل وحید مرادی در زندان و رجزخوانی های دیگر اوباش طرفدار او در فضای مجازی برای قاتلانش اظهار کرد: “به تمام افراد و اراذل و اوباشی که گردن کشی می کنند، هشدار می دهم که پلیس با تمام اقتدار با آنها برخورد خواهد کرد. کشور ما محلی برای عربده کشی و گردن کلفتی نیست، ما به این افراد اجازه بروز رفتارهای خشونت بار نخواهیم داد.

آخر این افراد مشخص است می خواهند بشوند وحید مرادی، به جان هم می افتند و یکدیگر را می کشند. با این افراد برابر قانون رفتار خواهد شد. پلیس فتا تمامی این ویدئوهای رجز خوانی در فضای مجازی را رصد می کند، قاتل وحید مرادی در اختیار پلیس آگاهی است و ما به دنبال بررسی انگیزه قتل وی هستیم و به محض اینکه به نتیجه ای در این رابطه برسیم آن را اعلام خواهیم کرد.” در این میان فیلم خوشحالی برادر “حسین گودرزی” از مرگ وحید مرادی نیز به جنجال‌ها دامن زد. برخی طرفداران مرادی ادعا می‌کنند قاتلان به دستور برادر حسین گودرزی، وحید را به قتل رساندند. حسین گودرزی جوانی بود که در مهمانی ولنجک به دست وحید مرادی به قتل رسید.

فیلم مراسم تشییع جنازه وحید مرادی در فیلمی دیگر که در فضای مجازی منتشر شده است شرور با سابقه ای به تشریح لحظه قتل وحید مرادی پرداخته و به نقل از چند تن از دوستانش که در زندان رجایی شهر کرج شاهد درگیری بودند، می‌گوید: “وحید در حیاط زندان در حال هواخوری بود که چند نفر حالا نمی‌دونم برای اسم در کردن یا از جایی خط گرفته بودند به وحید گیر دادند که درگیری همونجا شروع میشه و وحید با عصا با اونا میجنگه، اونا تیزی داشتند و وحیدم سریع رفت تیزی خودشو برداشت و با چند نفری از دوستاش با اونا درگیر شد. اشتباه وحید این بود که از دوستاش جدا شد و تا آخر راهرو یک رفت در همون لحظه بود که وحید مرادی تنها موند و اونا چند نفری وحید مرادی رو مفت بری کردند.”

شب گذشته نیز چند تن از دوستان وحید مرادی سر خاک او رفتند و فیلم و عکس هایی از شب دوم قبر وحید مرادی را پخش کردند. هیاهو بر سر قتل وحید مرادی همچنان ادامه دارد. در آخرین اظهار نظر رسمی وکیل مدافع «سعید ص.» زندانی متهم به قتل وحید مرادی می‌گوید اخبار منتشره درباره اینکه موکلش مرتکب این قتل شده، معتبر نیست.

محمدصالح نقره‌کار درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه «سعید ص.»، وحید مرادی را در زندان رجایی‌شهر به‌قتل رسانده است اظهار کرد: “اخبار منتشره در خصوص ارتکاب جرم موکلم در زندان رجایی‌شهر مبنی بر قتل «وحید مرادی» تأیید نشده و غیرقابل استناد است. فیلم دوربین مداربسته زندان در حال بازبینی بوده و تحقیقات مقدماتی و تکمیلی در جریان است؛ بنابراین شایسته است تا تکمیل تحقیقات بدون پیش‌داوری، فرصت برای کشف حقیقت توسط مرجع تحقیق فراهم شود.”

روایتی دیگر از کشته شدن وحید مرادی معروف به عقاب ایران

قتلی در زندان رجایی‌شهر اتفاق افتاده و مردی که گفته می شد از اراذل و اوباش تهران است کشته شده. اتفاق در ابتدا فقط یک خبر از اخبار گروه حوادث رسانه‌هاست، اما آرام آرام، فعالیت دوستان مقتول که وحید مرادی نام دارد، در فضای مجازی چهره‌ای دیگر به داستان می‌بخشد.

دوستان مقتول معتقدند كه او را نوچه‌هاي يكي از اراذل و اوباش تهران كشته‌اند و حالا انتقام در راه است. ويديوهايي در اينستاگرام داغ مي‌شود پر از تهديد و قصه‌پردازي و شايعه‌. اهالي توييتر ابتدا از يكديگر درباره «وحيد مرادي» مي‌پرسند و مي‌خواهند بدانند جريان چيست. اما از يك‌جايي به بعد حجم ويديوها، حرف‌ها و شايعه‌ها آنقدر بالا مي‌رود كه ديگر داستان وحيد مرادي ناآشنا نيست و بحث و تحليل‌ها درباره اين شرور معروف پايتخت، قتلي كه انجام داد و حادثه‌اي كه منجر به مرگش شد، آغاز مي‌شود.

هشتگ «وحيد_مرادي» صبح روز جمعه در توييتر فارسي شلوغ شده و آنچه مي‌خوانيد منتخبي از توييت‌هاي اين هشتگ است: «وحيد مرادي بايد تو كشتي و بوكس كلي پيشرفت مي‌كرد، اما شرايط اون رو به اينجا رسوند»، «تو اين فايل صوتي كه داره دست به دست مي‌شه از هر ١٠ كلمه مرحوم، ٢٥ كلمه حرف ركيك و زشته. اون‌وقت موسيقي ملايم باران عشق‌طور گذاشتن زيرصدا»، به اين نتيجه رسيدم كه دنياهاي موازي حتما وجود دارند، ما خبر نداريم»، «توي اينستاگرام از وحيد مرادي و محسناتش و مي‌گن و سوگواري مي‌كنن. ترسناكه. گروهي هم با افتخار به خودشون لقب شرور دادن و حالا هم مدام دارن همديگه رو تهديد مي‌كنن و انتقام وحيد مرادي رو مي‌خوان بگيرن»، ‌«چرا براي اين آدم هشتگ ساخته شده؟ دستاوردش چي بوده؟ كتك زدن ضعيفا و آدم‌كشي»، «شرارتي نبوده كه اين آدم انجام نداده باشه، ١٤ بار رفته زندان، هربارهم كه اومده بيرون به سرعت يه شر تازه درست كرده كه هربار فقط چند ماه مونده تو زندان»، «واسه يه گنده لات عزا گرفتن. چي هستيم ما مردم واقعا؟»، «يعني قاتل و خلافكار هم بايد معروف بشه؟»، «عربده مي‌كشه، چاقو و قمه مي‌كشه، آدم مي‌كشه بعد از نظر مردونگي اسطوره شده. ميري اينستا با سيل عظيم طرفداراش روبرو مي‌شي، چرا انقدر جوگيريم ما؟»، «هنوز كسي نگفته وحيد مرادي كه به قتل مي‌رساندي همه عمر، ديدي كه قتل چطور وحيد مرادي گرفت؟»، «مامانم رفته بود خاكسپاري فاميلشون، همون قطعه وحيد مرادي رو خاك كردن. با وحشت برگشت خونه»، «وحيد مرادي رو سمبل شجاعت مي‌دونين؟ براي خودم متاسفم كه هم‌نسل شماها هستم»، «عشق لاتي يا جهالت؟ اسطوره نساز از يه شرور و خلافكار».

قاتل وحید مرادی کیست؟

قاتل وحید مرادی

قاتل وحید مرادی

شامگاه ۱۳ بهمن سال ۹۵ بود که درگیری چند تن از اراذل و اوباش در خیابان منصور و آشتیانی به پلیس گزارش شد. اکیپی از ماموران کلانتری بیسیم به محل حادثه اعزام شدند. با حضور ماموران مشخص شد که در جریان این درگیری فردی به نام علی با شلیک گلوله اسلحه شکاری به قتل رسیده است. تحقیقات نشان داد که مقتول با ضرب گلوله سعید، یکی از اشرار سطح یک تهران به قتل رسیده است.

اقدامات پلیسی برای دستگیری سعید و همدستش در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا سرانجام مخفیگاه هر دو آنها در فاز دوم اندیشه و شهرستان قم – منطقه توانیر شناسایی شد. با شناسایی مخفیگاه سعید و همدستش، هر دو در دو عملیات همزمان در شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شدند . در جریان تحقیقات از سعید مشخص شد که او علاوه بر قتل علی، در یک سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرستان لاهیجان نیز نقش داشته است.

در زندان نیز هنگام هواخوری میان وحید مرادی و سعید درگیری لفظی رخ داد که این درگیری در سالن زندان نیز ادامه پیدا کرد. در ادامه این درگیری به زد و خورد تبدیل شد که در نهایت وحید با جسم تیزی به قتل رسید. هم اکنون تحقیقات از سعید برای رازگشایی از این پرونده قتل ادامه دارد.

اتفاق عجیب پس از قتل وحید مرادی

در همین حال سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در واکنش به قتل وحید مرادی در زندان و رجزخوانی های دیگر اوباش طرفدار او در فضای مجازی برای قاتلانش اظهار کرد: به تمام افراد و اراذل و اوباشی که گردن کشی می کنند، هشدار می دهم که پلیس با تمام اقتدار با آنها برخورد خواهد کرد. وی با بیان اینکه کشور ما محلی برای عربده کشی و گردن کلفتی نیست، گفت: ما به این افراد اجازه بروز رفتارهای خشونت بار نخواهیم داد. آخر این افراد مشخص است می خواهند بشوند وحید مرادی، به جان هم می افتند و یکدیگر را می کشند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس هیچ گونه اغماضی با اراذل و اوباش نخواهد داشت، تصریح کرد: با این افراد برابر قانون رفتار خواهد شد. وی با بیان اینکه پلیس فتا تمامی این ویدئوهای رجز خوانی در فضای مجازی را رصد می کند، عنوان کرد: قاتل وحید مرادی در اختیار پلیس آگاهی است و ما به دنبال بررسی انگیزه قتل وی هستیم و به محض اینکه به نتیجه ای در این رابطه برسیم آن را اعلام خواهیم کرد و گمانه زنی هایی که در این رابطه می شود صحیح نیست و همه باید منتظر نظر قطعی باشند.

سوال از وزیر کشور به خاطر قتل وحید مرادی در زندان

امیر خجسته نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به قتل یکی از تبهکاران شرور در زندان رجایی‌شهر کرج، بر لزوم پاسخگویی وزیر کشور، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها در مورد علل وقوع این جرایم در محیط زندان تأکید کرد.

وی ادامه داد: اخیراً یکی از تبهکاران معروف در زندان رجایی‌شهر کرج توسط عده‌ای از زندانیان به‌قتل می‌رسد و آن‌طور که در فیلم‌ها مشخص است زندانیان در داخل زندان از انواع لوازم ممنوعه و ارتباطی برخوردار هستند که لازم است وزیر کشور، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها در اسرع وقت نسبت به شفاف‌سازی در مورد این مسئله پاسخگو باشند.

نائب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، مجلس با تأکید بر لزوم نظارت جدی در زندان‌ها از طرح سؤال از وزیر کشور برای پاسخگویی به ابهامات نمایندگان در موضوع ذکرشده خبر داد و افزود: رفتارها و اقداماتی از برخی از زندانیان در داخل زندان‌ها سر می‌زند که موجب حیرت جامعه می‌شود؛ لذا لازم است دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جامع برای اصلاح زندانیان ارائه کنند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. تسنیم ۲. باشگاه خبرنگاران جوان ۳. فرارو ۴. عصر ایران ۵. آخرین خبر

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *