پژواک برائت از آشوبگران در سراسر ایران و آرامش شهرها

از برائت ملت از آشوبگران تا آرامش شهرها + تصاویر

گزارشی که مطالعه می فرمایید از اعلام خبر آرامش شهرها پس از چند روز آشوب و اغتشاش تا مشکلات فعالان اقتصادی و سایر اخبار استانی در سرتاسر کشور را شامل می شود.

ساعت شهرهای مختلف کشور طرح آرامش شهرها

مجله اینترنتی پارسی گو: گزارشی که مطالعه می فرمایید از اعلام خبر آرامش شهرها پس از چند روز آشوب و اغتشاش تا مشکلات فعالان اقتصادی و سایر اخبار استانی در سرتاسر کشور را شامل می شود. با ما همراه باشید:

بازگشت آرامش به شهرها، نبود نقشه راه مشکل فعالان اقتصادی، پیشی گرفتن ساخت خانه‌های روستایی سیل‌زده خوزستان از برنامه، زمان محدود برای نجات خلیج گرگان، پرداخت ۸۵ درصد مالیات کشور از سوی سه درصد از مودیان، کاهش ۴۰ درصدی ازدواج و جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس کشور در زمره مهمترین عنوان‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا به شمار می‌رود.

پژواک برائت از آشوبگران در سراسر ایران و آرامش شهرها

موج آشوب سودجویان در دریای مطالبات بر حق مردم در داستان اصلاح قیمت سوخت با صخره‌های استوار ملت به عنوان صاحبان اصلی نظام جمهوری اسلامی برخورد کرد و دیروز و امروز رشته کوه پیوسته ایستادگی ملت ایران یک پارچه عرصه پژواک لعن و برائت از هر چه آشوبگر و ضد انقلاب شد.

با خاموش شدن دامنه آتش اغتشاشات اشرار که به بهانه اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین برافروخته شده بود، مردم بصیر و آگاه استان‌های زنجان ، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل و آذربایجان شرقی و لرستان، ایلام،‌ مرکزی،‌کرمانشاه با وجود داشتن دغدغه‌های منطقی از امکان گرانی مایحتاج زندگی و تحمیل هزینه‌های بیشتر به معیشت خود متاثر از اجرای این طرح به خیابان ها آمدند تا مرز روشنی بین خود و ایادی ضد انقلاب ترسیم کنند. بر پایه گزارش‌ها، در روزهای آینده نیز مردم دیگر استان‌ها چون رود به خروش در می‌آیند تا به دریای مهر ملت بپیوندند تا نشان دهند که مسیرشان از ناپاکی‌ اوباش آشوبگر و اراذل اغتشاشگر جداست.

آرامش در شهرها تجمع مردم زنجان علیه آشوبگران. زنجان اولین استان در برائت از آشوب

آرامش در شهرها تجمع مردم زنجان علیه آشوبگران. زنجان اولین استان در برائت از آشوب

شهرها آرام شدند: آرامش شهرها در سرتاسر کشور

شهرهایی که در چند روز گذشته شاهد اعتراض‌های مردمی به افزایش قیمت بنزین بودند، با روشن شدن صف بندی بین مردم و آشوبگران و نیز حضور پررنگ حافظان امنیت و نظم از ۴۸ ساعت گذشته روی آرامش به خود دیدند.

بر اساس گزارش خبرنگاران ایرنا، دیشب اغلب شهرهایی که از اوایل هفته صحنه ناآرامی‌ها بود، شب آرامی را پشت سر گذاشتند و در چند مورد که تجمع گزارش شد، با ورود پلیس واقعه و مشکل خاصی روی نداد.

نبود نقشه راه مشکل فعالان اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مشکل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران نبود منابع مالی نیست، بلکه نبود برنامه‌ریزی و نقشه راه اقتصادی در کشور است.

غلامحسین شافعی در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با بیان اینکه مشکل کشور ما فراتر از موضوع اقتصاد کلان و خرد است، افزود: ما در سیستم قاعده گذاری مشکل داریم و تا زمانی که این سیستم تغییر نکند و مسیر گذشته را همچنان طی کنیم، مشکل اقتصاد کشور حل نخواهد شد.

برخی آموزش و پرورش را فقط به نداشته‌هایش می‌شناسند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی از افراد آموزش و پرورش را فقط به نداشته‌هایش می‌شناسند در صورتی که آموزش و پرورش از امکانات مناسبی برخوردار است که با مدیریت صحیح آن‌ها می‌توان رفاه را برای فرهنگیان ایجاد کرد.

علی الهیار ترکمن در قرچک اظهار کرد: آموزش و پرورش به دلیل آن که موظف است به تمامی جمعیت لازم‌التعلیم در دسترس و خارج از دسترس و در تمامی مناطق کشور، خدمات آموزشی ارائه کند، از فعالیت‌های گسترده‌ای برخوردار است.

تجمع مردم تبریز علیه آشوبگران. حمایت از انقلاب و آرامش در شهرها

تجمع مردم تبریز علیه آشوبگران. حمایت از انقلاب و آرامش در شهرها

روابط تجاری ایران و ترکیه باید تعمیق یابد

عضو هیات رئیسه اتاق ترکیه گفت: دو کشور ایران و ترکیه با هم برادر هستند و روابط تجاری آن‌ها باید بیش از این تعمیق و گسترش یابد.

اوزتورک اوران در همایش ملی صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با بیان اینکه ما قدرت و توانمندی اقتصادی ایران و عزم و اراده مردم این سرزمین را به خوبی می‌دانیم، افزود: سرنوشت دو کشور به هم گره خورده و ما با هم فرهنگ مشترکی داریم و از ادبیات و اشعار یکدیگر استفاده می کنیم.

زمان زیادی برای نجات خلیج گرگان نداریم

رییس پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: خلیج گرگان با چالش‌های متعددی مانند خشکی و فرسایش رسوب‌گذاری روبه‌رو است و با توجه به تاخیر در تداوم مشکلات، زمان زیادی برای نجات این پهنه آبی وجود ندارد.

راضیه لک در گرگان اظهار داشت: بسته شدن کانال های ارتباطی به دریا و در نتیجه کاهش آب ورودی، نوسان آب دریا و ادامه دار شدن خشکی از جمله چالش های پیش روی خلیج گرگان است که نتیجه آن، خشک شدن آرام آرام این پهنه آبی است.

تکمیل طرح‌های ورزشی کشور نیازمند ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است

معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در قم گفت: سه هزار طرح نیمه‌تمام درکشور وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

جمشید تقی زاده در قم افزود: استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی به بخش خصوصی به منظور احداث، تکمیل و تجهیز این طرح‌ها مورد تاکید است.

برائت مردم انقلابی از آشوب و اغتشاش. برف و سرما هم مانع حرکت مردم نشد

برائت مردم انقلابی از آشوب و اغتشاش. برف و سرما هم مانع حرکت مردم نشد

استفاده از فناوری هسته‌ای در تامین امنیت‌ غذایی موثر است

صولت ثنا معاون سازمان انرژی اتمی ایران در یزد گفت: استفاده از فناوری هسته‌ای کمک فراوانی در تامین امنیت مواد غذایی و افزایش زمان ماندگاری و انبارداری این مواد دارد و باید بیشتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

۸۵ درصد از مالیات کشور را سه درصد از مودیان می‌پردازند

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۸۵ درصد از مالیات کشور را سه درصد از مودیان می‌پردازند، ممیز محوری، تاریخ تعلق مالیاتی، نحوه دادرسی مالیاتی، ماخذ مالیاتی و استرداد اعتبار مالیاتی را مهم‌ترین مشکلات اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.

الیاس حضرتی در تبریز با بیان اینکه اقتصاد کشور مراحل سختی را می‌گذراند، اظهار کرد: مشکلات درونی، بی‌تدبیری‌ها، عدم جمع‌بندی توان ملی، ظرفیت‌ها و مصائبی که در گذشته داشتیم و حل نکردیم، در کنار کینه‌ورزی دشمنان و تحریم‌های ظالمانه، سختی‌های زیادی را بر ملت ایجاد کرده که در این میان فعالان اقتصادی باید عرض اندام کنند.

ساخت خانه‌های مناطق روستایی سیل‌زده خوزستان از برنامه جلو زد

علیاری معاون فنی ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت خانه‌های احداثی مناطق‌ روستایی سیل‌زده خوزستان با جهش قابل توجه به ۵۰ درصد رسید که از برنامه زمانبندی جلوتر است.

کاهش ۴۰ درصدی ازدواج در کشور

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آمار ازدواج های ثبت شده در کشور ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: از ۸۹۰ هزار ازدواج در ۸۹، سال قبل به ۵۵۰ هزار ازدواج رسیده ایم. سید حامد برکاتی در کرمان افزود: آمار ازدواج های ثبت شده در استان کرمان نیز ۳۰ درصد نسبت به کشور کاهش پیدا کرده است.

بخاری‌های نفتی از مدارس کشور جمع‌آوری می‌شود

مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ارومیه گفت: استفاده از بخاری‌های نفتی خط قرمز این وزارتخانه است و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده به زودی همه بخاری‌های نفتی از مدارس جمع‌آوری خواهد شد.

برائت مردم ایران از آشوبگران. آرامش در شهرها

برائت مردم ایران از آشوبگران. آرامش در شهرها

کتابخانه‌های عمومی به باشگاه فرهنگی تبدیل شوند

زرافشان مدیرکل امور حقوقی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زنجان گفت: برای ایفای نقش کتابخانه‌های عمومی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، الزام‌هایی وجود دارد که برخی از آن‌ها، برون‌سازمانی و برخی درون‌سازمانی است که الزامات درون‌سازمانی، خروج کتابخانه‌های عمومی از تک‌ بُعدی و تبدیل آن‌ها به باشگاه فرهنگی، اجتماعی و تربیتی است.

گزارش‌های برگزیده:

صنایع تبدیلی راهی در جهت تقویت ارتباط صنعت و کشاورزی گزارشی از مشهد که در آن آورده است که با توجه به مزایای متعدد صنایع تبدیلی از جمله ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و هدررفت محصولات کشاورزی، توسعه و گسترش این صنایع راهی در جهت رشد اقتصادی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و البته تقویت ارتباطات میان بخش‌های صنعت و کشاورزی است.

میگوی قشم در آستانه دروازه جهانی عنوان گزارشی است از قشم که صنعت پرورش میگو به عنوان یک فرصت شغلی زودبازده و در عین حال سودآور می‌تواند در کنار سایر اقلام صادرات غیر نفتی دروازه‌های جهانی را به خود اختصاص دهدو در عبور از اقتصاد نفتی به کشور کمک کند.

صادرات کشمش قزوین؛ روی هوا گزارشی از قزوین است که در آن آورده است که قزوین رتبه نخست تولید کشمش کشور را داراست با این حال این روزها به دلیل آنچه صادرکنندگان، باقی مانده بیش از حد سموم بر روی این محصول عنوان می کنند، صادرات کشمش قزوین رو به افول گذاشته و خیلی از مشتریان اروپایی دیگر خواهان خرید آن نیستند.

آرامش در شهرها مردم در سرما و برف و باران هم آمدند

آرامش در شهرها مردم در سرما و برف و باران هم آمدند

در راهپیمایی حمایت از آرامش و امنیت تاکید شد: آیین ایرانی آشوب نیست

اعتراض به شرایط دشوار معیشتی در جغرافیای ایران گرچه طی روزهای گذشته به آشوب کشیده شد اما مردم پس از فرونشستن غبار اغتشاش، در راهپیمایی‌های خود حتی با وجود تنگناهای اقتصادی از هرگونه ناامنی برائت می جویند و به سیاق تاریخ و تمدن، آیین خود را صلح و آرامش فریاد می‌زنند.

شهرهای مختلف ایران پس از چند روز ناآرامی ناشی از اصلاح قیمت بنزین اکنون به صحنه حمایت مردم از آرامش و امنیت کشور تبدیل شده است و نقاط مختلف ایران در تجمعات خود هرگونه اغتشاش، غارت، قتل و خرابکاری به نام حمایت از آنان را محکوم می‌کنند.

آذربایجان اویاخدی

۲۷ آبان ماه نخستین ندای حمایت از آرامش و امنیت کشور از زنجان برفی بلند شد و در سومین روز اعتراضات بنزینی، لنز دوربین رسانه‌ها حضور پرشکوه مردم زنجان را در برائت از اغتشاشات به تصویر کشیدند. در این راهپیمایی که با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار، شماری زیادی از مسئولان و هزاران نفر از مردم انقلابی استان برگزار شد، شعارهایی علیه آشوبگران، اغتشاشگران و سوء استفاده کنندگانی که با قساوت و کینه‌ورزی به دنبال هر فرصتی برای تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم هستند، ‌ سردادند.

مردم تبریز هم دومین شهری بودند که جدایی صف خود از آشوبگران را فریاد زدند. تبریز در روزهای نخست اعتراضات با توجه به پیشینه پیش آهنگ بودن در رویدادهای مهم از یک سو و پتانسیل این شهر در تحریک احساسات قومی از سوی دیگر، تبدیل به نقطه امیدبخش برای التهاب آفرینان تبدیل شده بود که روز سه شنبه ۲۸ آبان ماه هوای برفی تبریز با حضور مردم این شهر گرم شد و آبی بر آتش التهابات ریخت.

حجت الاسلام «محمدعلی آل هاشم» روز سه شنبه در جمع راهپیمایان تبریزی در حمایت از تصمیم سران سه قوه برای افزایش قیمت بنزین و حمایت از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی، گفت: «صف مردم معترض و نگران از معیشت خود از صف آشوبگران و فتنه‌گران جدا است و امروز مردم ولایی تبریز و آذربایجان با حضور خود از اشرار اعلام انزجار می‌کنند.»

اردبیل گرچه طی روزهای گذشته آشوب های زیادی به خود ندید اما مردمان این شهر و نیز همه ۱۰ شهرستان دیگر تابعه استان امروز ۲۹ آبان ماه و همگام با دیگر شهرهای آذربایجان راه اعتراضی خود را از مسیر ناامن‌سازان جدا کردند. حجت الاسلام «ولی نظرپور» رئیس شورای تبلیغات استان در جمع مردم با تاکید بر تداوم حمایت و دفاع مردم از ارزش‌های دینی و انقلابی گفت: «مردم در برابر گرانی صبوری کردند و باید نتیجه این صبوری را در خدمت بیشتر مسئولان مشاهده کنند.»

همدان هم دیگر شهر غربی ایران بود که امروز در محکومیت اغتشاش در کشور راهپیمایی کردند. حجت الاسلام «حبیب الله شعبانی موثقی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه هم در اجتماع مردمی دفاع از اقتدار و امنیت کشور اظهار داشت: هر چند دولت باید در زمینه نظارت بر قیمت ها دقیق عمل کند اما این امر به تنهایی ممکن نیست بلکه باید مردم نیز دولت را کمک کنند.

مردم آمدند آرامش شهرها در جنوب کشور

مردم آمدند آرامش شهرها در جنوب کشور

مرکز ایران هم امنیت فریاد زدند

بسیاری از شهرهای مرکزی ایران هم پس از آشوب‌های اخیر در حمایت از نظام و آرامش شهرها به خیابان‌ها آمدند. اراک امروز شاهد حضور مردم در دفاع از امنیت کشور بود. آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جمع مردم تاکید کرد: تورم، گرانی و افزایش قیمت بنزین مسئله داخلی و اقتصادی است که خود مسئولان بیشتر از مردم دغدغه آن را دارند، اما رفتارهای نابهنجار، تخریب زیرساخت‌ها، به آتش کشیدن بانک، اتوبوس، نهادهای دولتی و خصوصی و مساجد هیچ ارتباطی به موضوع بنزین نداشت و تنها یک توطئه سازمان‌یافته از سوی دشمنان نظام اسلامی بود.

خروش غیرت در غرب ایران

بالا بودن میزان فقر و بیکاری در استان‌های مرزی و غربی کشور احتمال آشوب در این شهرها را به دلیل افزایش و اصلاح قیمت بنزین بالا برد و در برخی شهرهای غرب کشور به اموال عمومی آسیب وارد شد. شهادت یک تن از افراد نیروی انتظامی و جان باختن تعدادی در این شهرها میوه شوم این ناامنی‌ها بود. با این حال مردم غیور این بخش از کشور امروز برای اعلام برائت از این شیوه اعتراض به خیابان ها آمدند. آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در خرم آباد در جمع مردم این شهر گفت: «مردم از شکل اجرای مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین گلایه دارند اما از حمایت رهبری کوتاه نخواهند آمد و امروز آمده‌اند تا بگویند باوجود انتقادات، زمانی‌که رهبر از تصمیم سران سه قوه حمایت کرد، آنها نیز تابع هستند.»

مردم استان چهارمحال و بختیاری هم با وجود تمام تنگناهای اقتصادی و شرایط معیشتی خود که به گواه آمارها بالا و دشوار است؛ روز سه شنبه در راهپیمایی حمایت از آرامش شرکت کردند. «اقبال عباسی» استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی اعلام انزجار از فتنه‌گران گفت: تجمع و راهپیمایی خودجوش مردم مرکز این استان بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و اعلام انزجار و خشم از تخریب‌کنندگان، غارت‌گران بیت‌المال و فتنه‌گران حوادث اخیر بود.

مردم ایلام هم همگام با دیگر استان های غرب کشور در تجمعی پرشورنارضایتی خود را از آشوب های به وجود آمده ابراز کردند. «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام هم در جمع مردم گفت: ایلامیان با حضور باشکوه خود در راهپیمایی ضد اغتشاش‌گران از نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند. شهرکردی ها هم، در کنار دیگر مردمان غرب کشور در برابر ناامنی های ایجاد شده فریاد بیزاری سر دادند.

اعلام برائت جنوبی‌ها از اغتشاشگران

مردم دزفول در حالی امروز از هرگونه برهم خوردن نظم عمومی و از بین رفتن زیرساخت های این شهر اعلام انزجار کردند که روزهای گذشته شبکه‌های خبری فارسی زبان از جو ناآرام این شهر خرابی‌های عجبیب و کشته های بی‌شمار! گزارش کردند. حجت الاسلام «سید محمدعلی قاضی‌ دزفولی» امام جمعه این شهر با تاکید بر اینکه خط ملت ایران از آشوبگران جدا است، گفت: امروز با صدای بلند و رسا نگرانی مردم از تورم و گرانی را به گوش مسئولان می‌رسانیم. وی با اشاره به اینکه مردم نسبت به خلف وعده‌ها، رانت‌ها و برخی تصمیمات اشتباه اعتراض دارند، گفت: مسئولان شهامت داشته باشند و هنگام اشتباه از مردم عذرخواهی کنند.

تداوم حمایت‌های مردم از امنیت کشور

همزمان با برگزاری راهپیمایی های تجمعی در نقاط مختلف کشور، شهرها و استان های تهران، هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه، یاسوج، مازندران، کرمانشاه، کرمان، زاهدان، البرز و بیرجند هم از تدارک تجمع برای دفاع از آرامش در کشور خبر می دهند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرها در بیانه هایی از مردم برای حضور در این راهپیمایی و اعلام انزجار از اغتشاش های اخیر دعوت می کنند و به نظر می رسد نماز جمعه این هفته در ایران صحنه اعلان صف مردم از آشوبگران خواهد بود.

همچنین در همین ارتباط اهل سنت خراسان شمالی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدامات فتنه‌گران در آتش زدن اموال مردم و بیت‌المال تاکید کردند: اغتشاش‌گرانی که به بهانه سوخت جو کشور را ملتهب می‌کنند از ملت ایران نیستند بلکه جیره‌خوار استکبار و رژیم صهیونیستی هستند.

امامان جمعه خراسان شمالی هم روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان، حساب مردم را از آشوب‌گران، معاندان و ناامن‌کنندگان فضای عمومی کشور جدا دانستند.

تشییع پیکر شهدای فتنه 98 برای حفظ آرامش در شهرها

تشییع پیکر شهدای فتنه ۹۸ برای حفظ آرامش در شهرها

حالا نوبت مسئولان است

مردم سال‌هاست که هرجا لازم بوده در صحنه دفاع از کیان اسلام و کشور و آرامش شهرها حضور داشته‌اند؛ تقدیم هزاران شهید در جنگ تحمیلی، استادگی و مقاومت۴۰ ساله در برابر خباثت‌های دشمنان ایران، همدلی و کمک‌رسانی در حوادثی مثل سیل و زلزله امروز تبدیل به تجربه انباشته‌ای در فرایند ملت‌سازی ایرانیان شده است. اکنون نوبت مسئولان است که صادقانه فکر عاجلی برای کم کردن فشارها و تنگناهای مردم بکنند. حالا زمان نیش و کنایه زدن به همدیگر و رفع مسئولیت از خود نیست. هر مقام و هر مسئولی به سهم خود باید باری از مشکلات مردم بردارد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *