آموزش دوخت دو مدل دامن زیبا و شیک + عکس

آموزش دو الگوی دامن زیبا + عکس

در این مطلب دو الگوی دامن شیک و مجلسی برای دوخت تقدیم شده است. یک مدل دامن به همراه شلوار راسته و مدل دیگر دامن شلواری پیلی دوقلو است.

آموزش دو الگوی دامن زیبا

مجله اینترنتی پارسی گو: در این مطلب دو مدل الگوی دامن زیبا برای دوخت ارائه شده است. این دو الگوی دامن شیک و مجلسی می تواند به روش های مختلفی دوخته شوند. با ما همراه باشید:

آموزش الگوي دو مدل دامن زيبا

فاطمه طحانی: در این مطلب دو الگوی دامن زیبا و شیک برای شما آماده شده است. اولین مدل دامن به همراه شلوار راسته است. اين مدل دامن در عين حال كه ساده و پوشيده است بسيار زيبا، شكيل و منحصر به فرد است. از اين مدل دامن مي توانيد براي مجالس شب استفاده كنيد و به همراه آن شوميز روشن تر با يقه حلزوني يا آستين پفي مي تواند تناسب مناسبي باشد.

حتما بخوانید

آموزش دو بازي جذاب با قوطي خالي رب گوجه فرنگي + تصاویر

مدل دامن به همراه شلوار راسته

مدل دامن به همراه شلوار راسته

اين مدل يك شلوار راسته است به همراه دامني جدا كه به صورت شنل مانند تهيه مي شود و از پشت روي شلوار فيكس مي شود. براي تهيه دامن اين مدل بايد به اندازه دور كمر نواري با پهناي ۱۰-۱۲ سانتي متر تهيه كنيم. اندازه دور كمر را تقسيم بر شش مي كنيم و به ارتفاع قد شلوار منهاي بيست مانند الگوي دامن شش ترك تهيه مي كنيم و براي هر ترك، به اندازه پايين هر ترك در بيست سانت به صورت حلزوني برش مي زنيم و به پايين هر ترك متصل مي كنيم. ترك ها را به يكديگر و در نهايت به كمر متصل مي كنيم.

به اين نكته توجه كنيد كه دو ترك جلوي دامن بايد به صورت نيم دايره به پهلو طراحي شود. يعني دو تركي را كه به ابتدا و انتهاي نوار كمر متصل است را به صورت گرد طراحي كنيد و به اندازه طول دامن منهاي بيست در بيست سانت حلزوني ديگري تهيه كرده به اين قسمت متصل كنيد.

مي توانيد جلوي دامن را با غزن به يكديگر متصل كنيد يا اينكه مانند تصوير حدود سي سانتي متر به نوار كمر اضافه كنيد و از آن براي گره پاپيوني استفاده كنيد. سي سانتي متر را بايد از هر طرف به اندازه پانزده سانتي متر اضافه كنيد.

يك ايده ديگر در اين رابطه اين است كه نوار را به اندازه يك دور كمر به اضافه سي سانت ديگر اضافه كنيد تا بتوانيد نوار را دور كمر بپيچيد و پاپيون را در قسمت پشت كمر ببنديد.

حتما بخوانید

ایده های جذاب برای ساخت موش در منزل + تصاویر

مدل دامن شلواری پیلی دوقلو

مدل دامن شلواری پیلی دوقلو

الگوی دامن شلواري پيلي دوقلو

براي تهيه الگوي اين مدل دقت داشته باشيد كه كمر آن بسيار بلند طراحي شده و حدود پانزده سانتي متر مي باشد. جلوي دامن دگمه و زيپ مي خورد و پيلي ها هم در قسمت جلو دامن و هم در قسمت پشت دامن به صورت دوقلو است.

اين مدل دامن براي افراد بسيار لاغر و افرادي كه ايرادات اندامي دارند مثل كساني كه باسن بزرگتر از حد معمول دارند، يا افرادي كه پهلوهاي برجسته دارند مناسب است. اگر دوست داريد قدبلندتر به نظر برسيد مي توانيد قد دامن را به اندازه پاشنه كفشي كه قرار است بپوشيد بلندتر بگيريد يعني به هنگام اندازه گيري براي قد دامن، كفش بپوشيد، و با اين كلك كفش پاشنه بلند خود را از نظرها پنهان كنيد.

اين الگوی دامن را مي توانيد به راحتي با مانتوهاي جلوباز براي بيرون از منزل و با تاپ در منزل بپوشيد. ولي پوشيدن آن با تونيك يا مانتو جلوبسته زيبايي آن را پنهان مي كند.

تهیه و تنظیم: فاطمه طحانی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *