بررسی عملکرد هاشمی رفسنجانی: آقای هاشمی لطفا پاسخ دهید! (بازخوانی)

بازنشر: چند سوال مهم درباره عملکرد و طرز فکر هاشمی رفسنجانی!

این نوشته با عنوان آقای هاشمی پاسخ دهید، چند سوال مهم درباره عملکرد هاشمی رفسنجانی و خانواده اش در سالهای مختلف عمر سیاسی وی مطرح کرده است.

هاشمی

مجله اینترنتی پارسی گو: در دوران عمر مرحوم هاشمی رفسنجانی اتفاقات ریز و درشت فراوانی افتاده است و عملکرد مرحوم هاشمی رفسنجانی در هر کدام از آنها قابل بررسی است و می تواند تجربیات ارزشمندی را در اختیار نسل امروز و پژوهشگران حوزه سیاست قرار دهد. آنچه اکثر قریب به اتفاق سیاستمداران بر آن اتفاق نظر دارند، چرخش ۱۸۰ درجه ای مرحوم هاشمی در سالهای آخر عمر اوست. به نحوی که خط فکری منتقد هاشمی در دوران جوانی و میانسالی، حامی سرسخت او در سالهای پایانی عمرش بودند. این نوشته با عنوان آقای هاشمی پاسخ دهید، چند سوال مهم درباره عملکرد هاشمی رفسنجانی و خانواده اش در سالهای مختلف عمر سیاسی وی مطرح کرده است. با ما همراه باشید:

آقای هاشمی لطفا پاسخ دهید!

به نوشته تسنیم به نقل از عصر امروز، پس از اینکه آقای هاشمی رفسنجانی در نهایت حیرت بسیاری از تحلیل گران سیاسی در روز شنبه ۲۱/۲/۹۲ در محل وزارت کشور حاضر شد و کاندیداتوری خود را برای انتخابات اعلام کرد سایت عصر امروز بر آن شد تا ابهاماتی را که در افکار عمومی پیرامون عملکرد ایشان و اعضای خانواده اشان مطرح می باشد را در بسته های ۱۰ سئوالی مطرح کند به آن امید که در فضای منطقی پاسخ این سئوالات را از سوی ایشان دریافت دارد.

ضمن اینکه سایت عصر امروز از همه افرادی که نسبت به عملکرد آقای هاشمی با ابهاماتی مشابه مواجه هستند درخواست می نماید تا سئوالات خود را برای ما ارسال تا آنها را مطرح نماییم.

۱- نمازجمعه مورخ ۱۸/۸/۶۹

آقای هاشمی: نظر خود را پیرامون نماز جمعه ۱۸ آبان ۶۹ به صورت شفاف بیان دارید در جایی که گفته بودید: “اظهار فقر و بیچارگی کافی است این رفتارهای درویش مسلکانه وجهه جمهوری اسلامی را نزد جهانیان تخریب کرده است. زمان آن رسیده است که مسئولین ما به مانور تجمل روی آورند. از امروز به خاطر اسلام و انقلاب مسئولین وظیفه دارند مرتب و با وقار باشند هر چند ما فقیر باشیم و اقتصادمان به سامان نباشد اما برای آنکه در دیدگان سایر ملل مسلمان و غیر مسلمان ملتی مفلوک جلوه نکنیم لازم است تا جلوه هایی از تجمل در کشور و مسئولین حاکمیتی روئیت شود! “

این مسئله از آنجا برای ما به عنوان یک رسانه مهم است که به یاد بیاوریم یکی از ایرادات ما به رژیم طاغوت همان مانور تجملی بود که در برگزاری جشن های ۲۵۰۰ ساله در تخت جمشید انجام می دادند و میلیون ها دلار را در شرایطی که چند کیلومتر آن طرف تر مردم فقیر در حلبی آبادها زندگی می کردند را صرف جلوه هایی از تجمل نمودند.

۲- مصاحبه مهدی هاشمی با خبرنگار یو اس تودی

جناب هاشمی؛ نظر خود را در مورد اظهارات فرزند خود مهدی هاشمی که در سال ۸۴ و تاریخ ۲/۶/۲۰۰۵ میلادی طی مصاحبه با خانم باربارا اسلاوین خبرنگار معروف آمریکایی بیان شده بود برای تنویر افکار عمومی مطرح کنید.

مهدی هاشمی گفته بود: اگر پدرم به عنوان رییس جمهور انتخاب شود قانون اساسی ایران را به منظور کاهش قدرت رهبری معظم دینی تغییر خواهد داد و آن را تبدیل به یک نقش تشریفاتی برابر با شاه انگلستان خواهد کرد!

۳- اظهارات عجیب در جلسه ۷ اسفند ۸۷ هیئت امناء دانشگاه آزاد

نظر خود را در مورد ولایت فقیه در جلسه ۷ اسفند ۸۷ هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان دارید. در جایی که در خصوص تعیین تکلیف اعضای هیئت امنا بعد از فوت یا غیبت و نحوه جایگزینی فرد دیگری در این منصب در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضاء که عنوان نمود “ولی فقیه تعیین کننده فرد جایگزین باشد ” اظهار داشتید: “ولی فقیه خوب است ولی اشکالش این است که بعدا اگر نظام ما ولی فقیه نداشته باشد اگر ما بخواهیم وقف ابدی باشد نمی شود بگوییم ولی فقیه، ممکن است نظام ما ولی فقیه نداشته باشد! “

البته هرچند بد نیست آقای هاشمی مبانی استدلالی خود را پیرامون موروثی کردن عضویت در هیات امناء دانشگاه آزاد که خروجی جلسه مذکور بود نیز عنوان نمایید چرا که برای ما قابل هضم نیست که چگونه دانشگاهی با این همه پول، سرمایه و امکانات به سادگی ارثیه میراث دارانی می شود که تنها نسبت آنها با این مقوله آقازادگی می باشد!

۴- علت تعویق دادگاه مهدی هاشمی

آقای هاشمی به صورت شفاف بیان دارند که علت تعویق دادگاه مهدی هاشمی چه بود. اگر چه اطلاعات ما در این زمینه مکفی است ولی مردم حق دارند بدانند که چگونه مهدی هاشمی پس از فرار به انگلستان به کشور بازگشت و چگونه دادگاه وی که قرار بود در تاریخ ۱۵/۲/۹۲ برگزار گردد به تعویق افتاد. جرایم مهدی هاشمی چیست و رویکرد پدر با این جرایم چه بوده است؟

۵- در جلسه مهر ۸۷ جامعه زینب (س) چه گذشت

در جلسه آقای هاشمی با اعضای شورای مرکزی جامعه زینب(س) که در مهر ماه ۸۷ برگزار شد چه گذشت و آقای هاشمی رفسنجانی چه گفت. خوشبختانه آقای هاشمی رفسنجانی تمام خاطرات خود را یادداشت می نمایند و البته این خاطرات که بعضا مسائل بسیار حساس کشور را در بر می گیرد به سادگی در اختیار اعضاء خانواده ای قرار می گیرد که سادگی سفر آنها به انگلیس و دبی به سادگی سفر مردم عادی به شاه عبدالعظیم می باشد. خوشحال می شویم که متن جلسه مذکور برای تنویر افکار عمومی منتشر گردد.

۶- اظهارات فاطمه هاشمی در ۳ مهر ۹۱

نظر آقای هاشمی رفسنجانی در مورد اظهارات دختر خود خانم فاطمه هاشمی که در روز دوشنبه ۳ مهر ۹۱ در بسیاری از سایت ها و رسانه های ضد انقلاب مطرح شد چیست جایی که گفته بود: “تمام دزدان و جاسوسان را در کشور ول و رها کرده اند و مشکل آنها شده فقط آقای هاشمی و خانواده اشان که آن هم می دانید چرا؟ چون با مردم همراه شدند و حاضر نشدند که از ظلم تبعیت کنند.” اگر ایشان ملاک های دزدی و جاسوسی را بیان دارند شاید بسیاری از انتظارات ما از دستگاه قضایی برای برخورد با تخلفات اشخاصی همانند برخی آقازاده ها که اتفاقا دادگاه آخرین آنها به تازگی دچار تعویق شده بلا وجه باشد!

۷- اظهارات خانم عفت مرعشی در روز اخذ رای

آقای هاشمی پاسخ دهند که اینبار خانم عفت مرعشی در روز اخذ رای چه خواهند گفت. یادمان نرفته است که ایشان در تاریخ ۲۲/۳/۸۸ هنگامی که برای رای دادن به یکی از شعبات مراجعه کرده بود رای خود را به خبرنگاران و جمعیت حاضر در آن شعبه نشان داده و بیان داشت “اگر تقلب نشود موسوی رییس جمهور می شود ولی خدا نکند تقلب کنند که اگر اینگونه شود مردم به خیابانها می آیند و اعتراض می کنند” برای ما مهم است که اگر مردم همانند سال ۸۴ باز آقای هاشمی را نخواستند این بار چه خواهد شد و پیش بینی همسر ایشان چگونه می باشد.

۸- هزینه های تبلیغاتی

آقای هاشمی پاسخ دهند که این بار هزینه های سنگین تبلیغات انتخاباتی خود را از کجا تامین خواهند کرد چرا که یادمان نرفته بسیاری از دوستان مهدی هاشمی که پس از فرار او از کشور دستگیر شدند در اعترافات خود افشاگری های عجیبی را در این خصوص مطرح کردند. افشاگری هایی که باعث شده هم اکنون متهمان مذکور که بزه و جرم انتسابی به آنها ثابت شده و به همین دلیل دچار تحمل کیفر حبس گردند از سوی مهدی هاشمی تحت فشار قرار گیرند تا با ادعای نخ نما شده شکنجه در زندان صحت تمام ادعاهای قبلی خود را زیر سئوال ببرند. راستی اگر در زندان های جمهوری اسلامی شکنجه وجود داشت آیا فائزه هاشمی که در زمان حبس دلمه هفت رنگ تهیه می کرد باز آرزوی بازگشت به زندان را می نمود؟!

۹- رژیم صهیونیستی

آقای هاشمی اخیرا اظهاراتی از شما انتشار یافته که تکرار دیگری از حرف های مشایی بود. در جایی که گفتید “ایران با اسراییل در حال جنگ نیست ایران آغازگر جنگ با اسراییل نخواهد بود ولی اگر کشورهای عرب با آن وارد جنگ شوند ایران کمک خواهد کرد” برای ما مهم است که بدانیم از چه زمانی رژیم غاصب صهیونیستی در ادبیات رسمی سیاسی دولت مردان ما تبدیل به کشور اسراییل شده است و…

۱۰- قابلیت های مدیریتی

آقای هاشمی برای ما مهم است که بدانیم حضرتعالی در سن ۸۰ سالگی چگونه می خواهید کشور را مدیریت نمایید. آیا شما می توانید ۱۰ تا ۱۵ ساعت را به صورت روزانه صرف رسیدگی به امر جاری کشور نمایید. شاید شما بگویید که سایرینی هم هستند که مناصب بالا دارند و ایضا سن های بالا ولی تصدیق خواهید کرد که امور قوه مجریه با هیچ جایگاه دیگری قابل قیاس نیست و رییس دولت بودن با سایر مسولیت ها متفاوت است.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *