ژاپنی ها چطور عمر طولانی دارند و در سلامت کامل به کهن سالی می رسند؟

راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟

معمولا ژاپنی ها را به سلامتی و طول عمر بالا می شناسند و خیلی از ما در فیلم ها ژاپنی هایی را دیده ایم که به سن پیری رسیده اند. اما راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟

راز طول عمر ژاپنی ها مردم ژاپن سلامتی و کهن سالی

مجله اینترنتی پارسی گو: معمولا ژاپنی ها را به سلامتی و طول عمر بالا می شناسند و خیلی از ما در فیلم ها ژاپنی هایی را دیده ایم که در سلامت کامل به سن پیری رسیده اند. اما راز طول عمر ژاپنی ها چیست و چطور باید مانند ژاپنی ها در سلامت کامل به کهن سالی رسید؟

راز طول عمر همراه با سلامتی مردم ژاپن

بسیاری از ما برای جوان‌ ماندن، داشتن عمر طولانی ، تناسب اندام و حفظ سلامتی پول زیادی خرج می‌کنیم. از خریداری محصولات ضدپیری گرفته تا داروهای کاهش وزن و رژیم‌های غذایی مختلف،‌ هر کاری را برای داشتن عمر دراز تر و اندامی ایدئال انجام می‌دهیم.

بااین‌حال، هیچ‌کدام از آنها دائمی نیستند و تأثیر چندانی هم ندارند. اما ژاپنی‌ها بدون تلاش زیاد، همچنان که سن‌شان بالا می‌رود، به‌شکل طبیعی سالم، خوش‌اندام و جوان باقی می‌مانند. واقعاً راز طول عمر ژاپنی‌ها چیست؟

مردم ژاپن ژاپنی ها

ورزش برنامه هر روز ژاپنی هاست

به نوشته مجله پیام دلتا ژاپنی‌ها دوست دارند ورزش و کار روزانه‌شان در کنار یکدیگر انجام شود. آنها سعی می‌کنند ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و دویدن آرام را چاشنی کار روزانه‌شان کنند. مردم ژاپن ترجیح می‌دهند هر روز زمانی را به انجام فعالیت‌های بدنی خفیف اختصاص دهند تا اینکه به باشگاه بدنسازی بروند.

حتما بخوانید

دانه‌ های خوراکی مفید برای سلامت قلب

ژاپنی ها زیاد دسر نمی‌خورند

ژاپنی‌ها شیرینی خیلی زیاد در رژیم غذایی را نمی‌پسندند. آن ها می‌دانند مصرف شکر چه پیامدهایی دارد؛ بنابراین از خوردن آن صرف‌نظر می‌کنند. نه اینکه دسر دوست نداشته باشند؛ فقط زیاده‌روی نمی‌کنند. نخوردن قند و شکر راز طول عمر بسیاری از افراد است.

صبحانه میز صبحانه سفره صبحانه

ژاپنی ها بهترین غذای شان را در وعده صبحانه می‌خورند

خوردن صبحانه راز طول عمر ژاپنی ها محسوب می شود؛ چراکه صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی روزانه در ژاپن است. ژاپنی‌ها بیشترین غذا را در همین وعده مصرف می‌کنند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادی که غذای بیشتری را در صبحانه و غذای کمتری در شام می‌خورند سریع‌تر به وزن ایدئال می‌رسند.

حتما بخوانید

چهار اشتباه در تغذیه که باید آنها را ترک کنید!

در تمام وعده‌های غذایی‌شان برنج دارند

ژاپنی‌ها در هر وعده غذایی‌شان برنج دیده می‎شود. برنج یکی از سالم‌ترین غذاها در دنیا است که علاوه بر فوایدی که دارد، وزن بدن را در حد مطلوب حفظ می‌کند. درست است که خوردن نشاسته زیاد موجب چاقی می‌شود اما خوردن غلات راز طول عمر افراد است.

حتما بخوانید

فواید مصرف انواع دمنوش

از روش‌های سالم برای پخت‌وپز استفاده می‌کنند

ژاپنی‌ها به سالم‌ بودن غذا بسیار اهمیت می‌دهند و راز طول عمر ژاپنی ها اهمیت دادن آنها به سالم بودن غذاست. آنها از روغن زیاد، غذاهای سنگین و خوراکی‌های ناسالم پرهیز می‌کنند. در عوض، از غذاهای تازه و روش‌های پخت سالمِ غذا مانند تفت‌ دادن سریع، کباب کردن، بخارپز کردن و آب‌پز کردن استفاده می‌کنند. آن ها بر این باورند که پخت زیاد مواد غذایی، ارزش غذایی آن‌ها را از بین می‌برد.

حتما بخوانید

عناب بخورید تا به دکتر اعصاب و روان احتیاج نداشته باشید!

از هر خوراکی تکه‌ای کوچک می‌خورند

ژاپنی‌ها به‌جای خوردن حجم زیادی از یک غذا، انواع غذاها را به مقدار کم در یک وعده می‌خورند. روش ژاپنی‌ها به این شکل است که غذا را آرام میل می‌کنند و با هر لقمه از آن لذت می‌برند. آنها هرگز بشقاب‌شان را پر نمی‌کنند، بلکه هر غذا در ظرف جداگانه‌ای سرو می‌شود، سپس کمی آن را تزئین می‌کنند و بیشتر، زیبایی طبیعی خود غذا را به نمایش می‌گذارند.
از موادغذایی تازه مخصوص هر فصل استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید

فواید گیاه خواری!

ژاپنی ها غذای هر فصل را در فصل خودش مصرف می کنند

ممکن است خوردن میوه های زمستانی در تابستان و برعکس لذت بخش باشد، اما ژاپنی ها موادغذایی را متناسب با هر فصل‌ انتخاب می‌کنند. به این ترتیب، غذا از نظر طبیعی بهترین کیفیت را دارد. در ژاپن، سوپرمارکت‌ها پر از موادغذایی تازه هستند. ژاپنی‌ها می‌گویند هر محصول به‌محض برداشت باید تازه مصرف شود.

سفره غذایی مردم ژاپن با برنج و ماهی و سبزیجات

ژاپنی ها بیشترین مصرف ماهی در جهان را دارند

مردم ژاپن عاشق غذای خانگی به‌ویژه ماهی هستند. ژاپنی‌ها انواع خوراک ماهی، برنج بخارپز، سبزیجات تازه، غذاهای دریایی و دسر میوه‌ای درست می‌کنند و می‌خورند. با اینکه ژاپنی‌ها ۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما ۱۰ درصد از ماهی جهان را مصرف می‌کنند. با این حجم از اسیدهای چرب امگا ۳ که مردم ژاپن در روز مصرف می‌کنند، جای تعجبی ندارد که چرا آن ها عمر طولانی‌تری نسبت به سایر ملت‌ها دارند.

حتما بخوانید

ترمیم مو به روش گیاهی!

غذای ژاپنی ها از مواد اولیه سالم تهیه می‌شود

مواد اولیه‌ای که هر ژاپنی برای پخت‌وپز در خانه‌اش دارد فوق‌العاده است. تمام خوراکی‌های‌شان را از مواد سالم و مغذی تهیه می‌کنند. همین سبب می‌شود زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری داشته باشند. اگر قیافه‌شان به سن‌شان نمی‌خورد، دلیلش سبک زندگی و عادات غذایی سالم آن هااست. آنها از این دو همچون سپری در برابر چین و چروک صورت، نشانه‌های پیری، بیماری‌ها و چربی‌های مضر در بدن‌شان استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید

هفت دمنوش‌ موثر برای تقویت و رشد پیاز مو

ژاپنی ها از غذا خوردن لذت می‌برند

رژیم گرفتن برای مردم ژاپن کاملاً بی‌معنی است و راز طول عمر ژاپنی ها لذت بردن از غذا خوردن است. در حقیقت آن ها ترجیح می‌دهند که از غذا فوق‌العاده‌ لذت ببرند تا اینکه برای کاهش وزن گرسنگی بکشند. آن ها از تکنیک‌ها و آموزه‌های خودشان برای سالم ماندن استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند درست غذا بخورند تا مجبور نشوند رژیم بگیرند. آن ها قدردان این عادات غذایی‌شان هستند که در سلامتی و افزایش طول عمر آنها نقش مهمی داشته است.

گردآوری و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *