استفاده از دمنوش های اسطوخودوس، رویبوس، گل مریم، گل یاسمن، رزماری، زنجبیل و نعنا برای تقویت و رشد پیاز مو!

هفت دمنوش‌ موثر برای تقویت و رشد پیاز مو

برای تقویت و رشد پیاز مو راه های بسیاری وجود دارد که یکی از این راه ها استفاده از دمنوش های موثر گیاهی نظیر اسطوخودوس، رویبوس، گل مریم و… است.

دمنوش

مجله اینترنتی پارسی گو: برای تقویت و رشد پیاز مو راه های بسیاری وجود دارد که یکی از این راه ها استفاده از دمنوش های موثر گیاهی نظیر اسطوخودوس، رویبوس، گل مریم و… است.

در این مطلب به نقل از ایسنا، از چندین مجله معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا کمک گرفته‌ایم تا دمنوش‌هایی که به تقویت مو کمک می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

حتما بخوانید

فواید مصرف انواع دمنوش

در حال حاضر تنها تأثیر ۷ دمنوش زیر از نظر علمی ثابت‌ شده است:

۱- دمنوش اسطوخودوس

چای کیسه‌ای اسطوخودوس بوی معطری دارد؛ زیرا چای اسطوخودوس از گل‌های خشک‌شده تشکیل شده‌ است. این چای بوی فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا علاوه بر بوی گل بوی رز ماری و نعنا نیز می‌دهد.

خصوصیات اسطوخودوس باعث کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مسمومیت و بهبود کیفیت خواب می‌شود. به‌عنوان شوینده مو، اسطوخودوس توانایی نرم کردن پیازچه مو، مبارزه با عفونت‌ها و حتی جلوگیری از ریزش مو بشود.

۲- دمنوش رویبوس

روبیوس به معنای بوته سرخ است که از رنگ قرمز این چای نشات می‌گیرد. این گیاه در آفریقای جنوبی می‌روید و به خاطر وجود پلی‌فنول بسیار مشهور است (میکروماده مغذی موجود در گیاهان).

نوشیدن چای روبیوس برای برطرف کردن علائم آلرژی مناسب است. رویبوس برای مو بسیار مناسب است، زیرا نه‌تنها باعث کاهش ریزش مو می‌شود بلکه با شوره سر نیز مبارزه می‌کند. شستن مو با این دمنوش حتی می‌تواند باعث رشد مو نیز بشود.

۳- دمنوش گل مریم

این گیاه در نواحی مدیترانه‌ای می‌روید. این گیاه حاوی ویتامین کا است. این ویتامین باعث استحکام استخوان می‌شود و از قلب نیز مراقبت می‌کند. همچنین در گل مریم مس و آهن وجود دارد که برای کم‌خونی مناسب است.

این گیاه برای شستن مو عالی است، زیرا مس موجود در آن از سفیدی زودرس مو جلوگیری می‌کند، همچنین به خاطر وجود خواص سفت‌کنندگی در این گیاه، برای تسکین اگزما و التهابات پوستی مناسب است.

۴- دمنوش گل یاسمن

چای یاسمن ترکیبی از برگ چای و گلبرگ یاسمن است. این چای با رایحه گل است (چون از گل تهیه می‌شود). اگر دیابت یا بیماری قلبی دارید، گل یاسمن برای شما مناسب است. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آن می‌تواند باعث افزایش انرژی و کاهش سطح استرس بشود.

چون گل یاسمن غالباً با چای سبز دم می‌شود، کافئین موجود در چای سبز به رشد مو کمک می‌کند. همچنین یاسمن از عفونت‌های پوست سر جلوگیری کرده و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد.

حتما بخوانید

با فواید شربت عناب یا «اکسیر جوانی» آشنا شوید!

۵- دمنوش رز ماری

گیاه رز ماری نیز در مدیترانه رشد می‌کند. این گیاه حاوی آهن، کلسیم، ویتامین ب ۶ و خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی است. نوشیدن چای رز ماری از مغز شما محافظت می‌کند، به حافظه کمک کرده و حتی باعث تقویت حافظه و تمرکز می‌شود.

برای شست‌وشوی مو نیز فوق‌العاده است، زیرا باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود. خون باعث انتقال مواد مغذی می‌شود که فولیکول مو برای تقویت به آن‌ها نیاز دارد. رز ماری همچنین از لختگی مو جلوگیری می‌کند و بنابراین رشد مو متوقف نمی‌شود. این چای برای تمیزسازی مو نیز مناسب است.

۶- دمنوش زنجبیل

دفعه بعدی که به عطاری رفتید حتماً یک یا دو ریشه زنجبیل خریداری کنید. آن را چند تکه کنید، درون آب بجوشانید و سپس به‌عنوان دمنوش میل کنید، ترکیبات موجود در زنجبیل باعث تسکین حالت تهوع می‌شود، باعث بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود و همچنین باعث بهبود علائم دوره پریود و PMS می‌شود.

استفاده از زنجبیل به‌عنوان شوینده مو نیز مزایای زیادی دارد. باعث بهبود و تسکین پوست ورقه‌ورقه‌شده می‌شود. باعث درخشندگی طبیعی مو می‌شود و همچنین باعث تقویت مو می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا موی بلندتری داشته باشید.

۷- دمنوش نعنا

اگر چای تند دوست دارید نعنا این خاصیت را دارد (زنجبیل نیز این خاصیت را دارد). این امر به خاطر وجود منتول درون نعنا است. منتول با ایجاد نوعی حس خنکی باعث بهبود گلودرد و همچنین بد نفس کشیدن می‌شود. دمنوش نعنا همچنین به تسهیل هاضمه، تسکین سردرد (از جمله میگرن) و حتی مبارزه با عفونت‌ها و قارچ‌هایی که ممکن است روی پوست سر (شوره سر) ایجاد شود، کمک می‌کند.

چرا باید به‌عنوان شوینده مو مورد استفاده قرار بگیرد؟ اول اینکه منتول باعث می‌شود پوست سرتان احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشد. در حقیقت اگر سرتان را بشویید و ماساژ دهید، منتول موجود باعث تقویت فولیکول مو و در نتیجه رشد مو می‌شود.

دمنوش های گیاهی مفید برای مو

چگونه یک شوینده موی گیاهی بسازیم

  • سه یا چهار چای کیسه‌ای را درون ظرفی که حدود یک کوارت (پیمانه‌ای در حدود یک لیتر) آب جوش دارد قرار دهید.
  • اجازه دهید ۳۰ دقیقه چای گرم شود، سپس اجازه دهید چای تا دمای اتاق خنک شود.
  • پس از شامپو زدن مو، این شوینده را روی سرتان بریزید.
  • می‌توانید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید این شوینده روی سر شما باشد.
  • پس از خشک شدن موی شما ظاهر اولیه‌اش را دارد.

به یاد داشته باشید که این شوینده فقط آب و چای است و هیچ تفاله‌ای روی سر شما باقی نمی‌ماند.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *