خوردن انبه صبح قبل از صبحانه ضرر دارد؟

ناشتا انبه بخوریم یا نه؟

انبه میوه ای خوشمزه و بسیار مفید است که طرفداران خاص خود را دارد. اما آیا خوردن انبه اول صبح و قبل از خوردن صبحانه مضر است؟ به عبارت ساده تر ناشتا انبه بخوریم یا نه؟

انبه یا پاپایا خاصیت انبه خواص انبه ناشتا انبه بخوریم خوردن انبه با شکم خالی قند انبه

مجله اینترنتی پارسی گو: انبه میوه ای خوشمزه و بسیار مفید است که طرفداران خاص خود را دارد. اما آیا خوردن انبه اول صبح و قبل از خوردن صبحانه مضر است؟ به عبارت ساده تر ناشتا انبه بخوریم یا نه؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به این سوال، با هشت خاصیت شگفت انگیز انبه نیز آشنا شوید:

خوردن انبه ناشتا توصیه نمی شود

شما می توانید انبه را به همراه وعده صبحانه یا ناهار یا به عنوان میان وعده بخورید. اما در نظر داشته باشید انبه را مانند سایر میوه ها قبل از خواب یا بعد از غذا میل نکنید. چراکه بعد از غذا ممکن است هضم و جذب مواد مغذی غذا را مختل کند و قبل از خواب نیز ممکن است فعل و انفعالات آن خواب راحت را از شما بگیرد. بنابراین خوردن انبه ناشتا توصیه نمی شود.

آیا می توان به عنوان صبحانه انبه خورد؟

انبه حاوی بیش از ۲۰ ویتامین و سرشار از مواد معدنی است که برای بدن مفید است. در حقیقت می توان گفت انبه میوه ای کامل و همه کاره است! بنابراین می توانید انبه را هم به صبحانه خود اضافه کنید! دقت داشته باشید با شکم خالی خوردن انبه توصیه نمی شود!

آیا می توان اول صبح و با شکم خالی انبه خورد؟

انبه مانند میوه های دیگری چون موز، نباید با شکم خالی خورده شود. انبه قند طبیعی بالایی دارد و بنابراین اگر با شکم خالی و اول صبح (یا بعد از بیدار شدن و قبل از خوردن غذا) خورده شود، می تواند سطح قند خون را افزایش دهد. بنابراین اول صبح و با شکم خالی انبه نخورید. چراکه باعث افزایش سطح قند خون می شود.

چه کسانی نباید انبه بخورند؟

کسانی که از دیابت رنج می برند، و همینطور کسانی که از نظر گوارشی دچار مشکل هستند نباید انبه را بدون مشورت با پزشک میل کنند. این افراد البته با توصیه پزشک و با برنامه ریزی دقیق غذایی می توانند انبه بخورند، اما بدون مشورت با پزشک افراد دیابتی و کسانی که دچار مشکلات معده و گوارش هستند باید از خوردن انبه پرهیز کنند!

بهترین زمان خوردن انبه کی است؟

بهترین زمان خوردن انبه و به طور کلی میوه، ساعاتی بعد از صرف غذا در وعده های مختلف است. بنابراین انبه می تواند به عنوان میان وعده و همچنین دسر استفاده شود.

بدترین زمان خوردن انبه کی است؟

با توجه به قند طبیعی بالای انبه، اول صبح و با شکم خالی نباید انبه خورد. بنابراین بدترین زمان خوردن انبه اول صبح قبل از خوردن صبحانه، و نیز قبل از خواب است.

انبه و خواص شگفت انگیز آن میوه انبه

انبه و خواص شگفت انگیز آن میوه انبه

هشت خاصیت شگفت انگیز انبه

انبه از نظر خواص دارویی دارای سابقه ای طولانی است. به نوشته های دکتر (hidoctor) انبه غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است و از این رو ارزش غذایی بالایی دارد. علاوه بر این، شامل ویتامین A و B و C و K و بتا کاروتن است. ماده ای به نام پاپاین دارد که به درمان آلرژی کمک میکند. بهترین روش خوردن انبه این است که آب انبه با مخلوطی از آب پرتقال و آب لیمو و یک قاشق عسل میل شود. اما اگر شما می پرسید که ناشتا انبه بخوریم یا خیر، و یا می خواهید با خواص شگفت انگیز انبه آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید

خاصیت اول انبه: به درمان سرطان کمک میکند

انبه در پیشگیری از سرطان، به خصوص سرطان روده بزرگ کاملا موثر است. انبه حاوی مقدار زیادی فیبر است که به سلولهای سالم کمک میکند تا سرطانی نشوند

خاصیت دوم انبه: مراقبت از پوست

انبه برای پوست نیز بسیار خوب است و پوست را درخشان میکند

خاصیت سوم انبه: سوء هاضمه را درمان میکند

ناراحتی های معده و همچنین به مشکلات سوء هاضمه کمک می کند. محتوای فیبر بالایی است که درمان کننده یبوست است. انبه حاوی موادی است که به درمان کرم های روده کمک میکند .

خاصیت چهارم انبه: درد قاعدگی را کاهش می دهد

یک لیوان آب انبه هر روز صبح درمان قاعدگی نامنظم بسیار خوب است . همچنین گرفتگی های قاعدگی را آسان می کند

خاصیت پنجم انبه: افزایش ایمنی بدن

انبه سرشار از ویتامین A و ویتامین C است ، که به افزایش ایمنی بدن کمک میکند. بنابراین، اگر شما یا کسی که مدام دچار سرما خوردگی ، آنفولانزا یا می شود، یک لیوان آب انبه، هر روز صبح می تواند معجزه شگفت انگیزی کند

خاصیت ششم انبه: درد ناشی از پوکی استخوان را کاهش می دهد

آب انبه حاوی آنزیم های ضد التهابی است که در تسکین درداز پوکی استخوان، آرتریت و ادم بسیار موثر است.

خاصیت هفتم انبه: تب دانگ را درمان میکند

محققان دریافته اند که آب ا نبه و برگ آن در درمان تب دانگ مفید است.آب شمارش پلاکت بیمار را افزایش می دهد، از این رو درمانش بهتر انجام میگیرد.

خاصیت هشتم انبه: درمان بیماری صبحگاهی

زنان بارداری که بیشتر از بیماری صبحگاهی و حالت تهوع رنج می برند. یک لیوان آب انبه می تواند به آنها کمک کند.

گفتیم که انبه دارای مقادیر زیادی قند طبیعی است. بنابراین در پاسخ به این سوال که ناشتا انبه بخوریم یا خیر باید گفت خوردن انبه با شکم خالی به هیچ وجه توصیه نمی شود و می تواند موجب افزایش قند خون شود. همچنین قبل از خواب نیز نباید این میوه را میل کرد.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *