واکنش طنز به دستگیری حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات + عکس

واکنش طنز به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات + عکس

واکنش طنز به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شده و آنها به بازنشر این واکنش طنز پرداخته اند!

واکنش طنز به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

مجله اینترنتی پارسی گو: خبر دستگیری دکتر حسن عباسی ابتدا در رسانه های غیر رسمی و سپس به صورت رسمی انتشار یافت. دکتر عباسی به خاطر شکایت شخص وزیر اطلاعات بازداشت شده است و یکی از کاربران توئیتر واکنش طنز جالبی به این ماجرا داشته است. واکنش طنز به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی با شکایت وزیر اطلاعات با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شده و آنها به بازنشر این واکنش طنز پرداخته اند!

خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

علت دستگیری دکتر حسن عباسی چیست؟

ماجرا از آن قرار بود که در اوج اغتشاشات ضد انقلاب در دی‌ماه سال ۹۶(یازدهم دی‌ماه)، «حس عباسی» در یکی از سخنرانی‌های خود، به نقش محوری «آمدنیوز» در ایجاد آشوب‌های دی‌ماه سال ۹۶ اشاره کرده و از شخص وزیر اطلاعات پرسیده بود که چه ارتباطی بین او و کانال ضد انقلاب «آمدنیوز» وجود دارد؟

چرا که بنا به گفته خود «حسن عباسی»، این کانال ضد انقلاب به جز وزیر اطلاعات و رئیس جمهور، از رهبر انقلاب گرفته تا نهادهای نظامی کشور را مورد تخریب قرار داده است. پس از احضار عباسی به دادسرا، دادگاه شکایت شخص وزیر اطلاعات از وی در اسفندماه سال ۹۷ برگزار شده و «حسن عباسی» به تحمل هفت ماه حبس محکوم شد.

در تیر ماه سال جاری نیز دادگاه تجدید نظر رای قبلی را تایید کرده و در نتیجه روز گذشته(۲۲ مرداد ۹۸) «حسن عباسی» به جرم گفتن پنج جمله انتقادی خطاب به وزیر اطلاعات، روانه زندان شد. وزیر اطلاعاتی که در سال ۹۵ در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «دولت لب‌های کسانی را که انتقاد می‌کنند می‌بوسد و از نقد آن‌ها استقبال می‌کند»

عباسی در سخنرانی خود گفته بود: «رفته به چی چی نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می گیره؛ البته وقتی می‌رسه به وزیر محترم اطلاعات، با تقدیرات ویژه یاد می‌کند. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده [پیرو پرسش نمایندگان از ایشان] چرا چی چی نیوز فلان شده، پسر فلانی در وزارت نفت، به وزیر اطلاعات که می‌رسه اینقدر تقدیر می کنه؟ خب آیا ما می‌تونیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی چی نیوزه؟! چون لااقل دو تا فحش هم به وزیر اطلاعات می داد، اون که مقام معظم رهبری رو، مراجع تقلید رو، همه رو به سخره می گیره!»

البته حسن عباسی اولین نفری نبود که این سوال را از وزیر اطلاعات مطرح کرد. بنا به گفته حسن عباسی در لایحه دفاعیه‌اش، «فضای ملتهب جامعه در آن هفته (بازه زمانی هفتم الی چهاردهم دی‌ماه ۹۶) و فضای آشوب و بلوا در اقصی نقاط کشور متأثر از تحریک ضدانقلاب بود و انتظار افکار عمومی، مواجهه جدی با کانال هایی در شبکه های اجتماعی بود که از داخل کشور اطلاعات را گردآوری کرده و در خارج منتشر می‌نمودند(که وظیفه وزارت اطلاعات است).

در سطح افکار عمومی از ماه‌ها قبل، هم در رسانه ها و هم در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این شائبه مطرح بود که چرا آمدنیوز به وزیر اطلاعات احترام و التفات ویژه دارد.»

شاهد مثال «حسن عباسی» برای این گفته خود، که معتقد است نحوه برخورد کانال معاند «آمدنیوز» با رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات شبهه آفرین است، سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه سال ۹۶ (پنج ماه قبل از حوادث دی‌ماه) از علوی، درباره ارتباط وی با «آمدنیوز» است. علوی در آن جلسه گفته بود: «آمدنیوز رسانه ضد انقلاب فاحش نیست.»

علاوه بر این، حسن عباسی در تایید فرضیه فوق‌الذکر خود، به صحبت حسن روحانی درباره آمدنیوز نیز اشاره کرده است. بنا به آنچه که در لایحه حسن عباسی آمده، روحانی در اسفند ماه سال ۹۶ (دو ماه پس از حوادث دی‌ماه) در جلسه هیئت دولت گفته بود: «مگر آمدنیوز چه کاری می‌کند یا از کدام خط قرمز رد شده که به بهانه ارتباط با این رسانه، اطلاعات سپاه و قوه‌قضائیه تعدادی از فعالان سیاسی را بازداشت کرده‌اند؟»

حسن عباسی برای این ادعای خود، یک جامعه آماری ۱۸ ماهه از اخبار و مطالب «آمدنیوز» در ارتباط با مسئولین بلند پایه کشور و نهادهای نظامی را نیز به لایحه دفاعیه خود اضافه کرده است.

شائبه ارتباط حسنه وزیر اطلاعات با آمدنیوز از زمانی به صورت جدی مطرح شد که این کانال معاند، در یکی از پست‌های خود، به تعریف و تمجید از «حضور بی تکلف علوی» در شهر قم پرداخته بود.

شاید روحانی و کابینه‌اش در ظاهر از انتقاد پذیری دولت صحبت کرده و به نوعی ژستِ صبورانه و مظلومانه به خود می‌گیرند، اما زمان عمل که می‌رسد، در برخورد با منتقدین به دیکتاتوری تمام عیار تبدیل می‌شوند.

مرداد ماه سال گذشته بود که «حسن عباسی» فعال سیاسی اجتماعی کشور برای تفهیم اتهام، به دادسرا احضار شد.

واکنش طنز به خبر دستگیری دکتر حسن عباسی

وزیر اطلاعات: «دولت لب‌های کسانی را که انتقاد می‌کنند می‌بوسد و از نقد آن‌ها استقبال می‌کند.»

دیبی وزیر اطلاعات حسن عباسی دستگیری انتقاد منتقد آزادی بیان

دیبی وزیر اطلاعات حسن عباسی دستگیری انتقاد منتقد آزادی بیان

گردآوری و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *