مهم: کرونا به ایران رسید / جای نگرانی نیست / جزئیات

کرونا به ایران رسید

مجله اینترنتی پارسی گو: بالاخره پس از چندین روز از آغاز گسترش و شیوع ویروس مخوف کرونا، پای این ویروس به قم باز شد و کرونا به ایران رسید و البته، طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، جای هیچگونه نگرانی نیست. در حقیقت کرونا چیزی شبیه به آنفولانزا است و با رعایت نکات بهداشتی، می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد. با ما همراه باشید:

نتایج آزمایش اولیه ۲ نفر مشکوک به کرونا در قم مثبت گزارش شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک مبتلا به کرونا در قم، خبر داد. به نوشته فارس، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد و گفت: آزمایش اولیه به عمل آمده از نمونه های ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

جهانپور افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم‌های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیر و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل‌های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد؛ در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است. وی افزود: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در پایان تاکید کرد: تیم های مدیریت و کنترل بیماری‌های واگیر در شهر قم مستقر شده‌اند؛ بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارائه خدمت است و همگی هموطنان به ویژه شهروندان قم، توصیه‌های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن (پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شست‌وشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلوآنزا را مد نظر قرار دهند.

راهکارهای پیشگیری از آنفلونزا شباهت کرونا و آنفولانزا در پیشگیری

راهکارهای پیشگیری از آنفلونزا شباهت کرونا و آنفولانزا در پیشگیری

کشندگی ویروس «کرونا» کم است: مردم به اخبار غیرموثق توجه نکنند

کرونا به ایران رسید و در شهرستان قم، ۲ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. کارشناس مبارزه با بیماری‌ غیرواگیر مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: کشندگی ویروس «کرونا» در مقایسه با سایر بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری آنفولانزا، خیلی کمتر است. کامران سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: مردم برای کسب آگاهی از راه‌های پیشگیری و آخرین وضعیت بیماری ویروس کرونا، فقط به اطلاعیه‌ها و پیام‌های وزارت بهداشت توجه کنند و به اطلاعاتی که توسط منابع غیرموثق در خصوص گسترش این بیماری از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود، به هیچ وجه اعتماد نکنند.

وی میزان کشندگی این بیماری را در مقایسه با سایر بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری آنفولانزا خیلی کمتر عنوان کرد و گفت: سالمندان و کسانی که دارای نقص سیستم ایمنی و یا بیماری زمینه‌ای همانند (دیابت و…) هستند، بیشتر در معرض خطر هستند.

کارشناس مبارزه با بیماری‌ غیرواگیر مرکز بهداشت کرمانشاه، سردرد، تب، مشکلات تنفسی، سرفه، آبریزش بینی و تنگی نفس را از علائم مهم این بیماری اعلام کرد و گفت: این به آن معنا نیست که اگر کسی این علائم را داشته باشد، حتما به بیماری ویروسی کرونا مبتلا شده است، قطعا باید بررسی شود و از این اشخاص با صلاحدید پزشک، نمونه گرفته می‌شود که خوشبختانه تاکنون در استان کرمانشاه و کشور نمونه مثبتی گزارش نشده است.

سعیدی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از این بیماری تنفسی کرونا ویروس جدید، شهروندان از دست دادن و روبوسی کردن جدا خودداری کنند، دستان را به طور مرتب به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویند، هنگام عطسه و سرفه با دستمال یا قسمت بالای آستین بینی و دهان خود را بپوشانند و از تماس نزدیک با افرادی که علائم شبیه به آنفولانزا دارند، خودداری کنند.

کرونا به ایران رسید راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا مردم مراقب باشند

کرونا به ایران رسید راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا مردم مراقب باشند

رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از کرونا

بالاخره کرونا به ایران رسید و باید تلاش کرد تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود. مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بهترین راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی است. کیانوش جهان پور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هیچ یک از انواع ماسک‌ به طور قطع نمی‌تواند جلوی انتقال عفونت یا ویروس به سیستم تنفسی را بگیرد به همین دلیل بهترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله عارضه ویروس کرونای جدید؛ رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و نداشتن تماس دست با دهان، بینی و چشم است.

او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک‌های طبی به مردم توصیه نمی‌شود و کاربرد این ماسک‌ها بیشتر برای کارکنان مراکز درمانی و افراد در معرض تماس مستقیم با بیماران است. مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا هیچ واکسن یا دارویی ندارد به همین دلیل بهترین راه پیشگیری، رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی است.

گفتنی است، امروزه مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونای جدید اقدام به تهیه ماسک می‌کنند، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که ماسک‌های جراحی که در مراکز درمانی برای انجام عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد از ورود قطرات ریز مایعات و یا ذرات درشت معلق در هوا به سیستم تنفسی است و فقط ماسک‌های تخصصی N۹۵ برای کاهش احتمال ورود ویروس به سیستم تنفسی طراحی شده است.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *