رمز و راز موفقیت در زندگی چیست؟

موفقیت در زندگی!

رمز و راز موفقیت در زندگی چیست؟ چرا عده ای از زندگی معمولی و ساده شان احساس خوشبختی می کنند و عده ای از زندگی مرفه شان احساس نارضایتی دارند؟ موفقیت در زندگی چه اصولی دارد؟

موفقیت در زندگی

رمز و راز موفقیت در زندگی چیست؟ چرا عده ای از زندگی معمولی و ساده شان احساس خوشبختی می کنند و عده ای از زندگی مرفه شان احساس نارضایتی دارند؟ موفقیت در زندگی چه اصولی دارد؟ در این مقاله می کوشیم به این سوالات به اختصار پاسخ دهیم.

موفقیت در زندگی چه معنایی دارد؟

آیا می دانید تعریف موفقیت چیست و انسان های موفق چه ویژگی هایی دارند؟ آیا به واقع خود را یک انسان موفق می دانید؟ به چه نقطه ای که برسید می گویید که من موفق شده ام و خود را یک انسان موفق می دانید؟

همه ما دوست داریم انسان موفقی باشیم و در همه کارهایمان موفق باشیم، اما حقیقتا این واژه یعنی چه؟ سایت و مجله موفقیت می خوانید و دوست دارید بدانید که چطور شما هم می توانید موفق شوید. آیا آن را در پول زیاد می دانید که اصطلاحا موفقیت مالی گفته می شود و یا نه آن را سلامتی می دانید و یا نه آن را خوشحالی و خوشبختی می دانید. با ما همراه باشید تا با هم کمی درباره این مساله بیشتر فکر کنیم:

ما این طور به این موضوع نگاه می کنیم:

موفقیت در زندگی از نگاه هر انسانی متفاوت است

موفقیت از دید هر انسانی می تواند متفاوت باشد. یک نفر آن را در ثروت زیاد می بیند و یک نفر در خوشحالی و سفر. یک نفر قبول شدن در یک امتحان و دیگری برنده شدن در یک مسابقه ورزشی. یک کارگردان می گوید اگر من بتوانم مجوز اکران این فیلم سینمایی را بگیرم موفق شده ام و یک فیزیکدان می گوید اگر نتیجه ای که می خواهم از این آزمایش بگیرم موفق شده ام. یک نفر می گوید اگر ازدواج خوبی داشته باشم موفق شده ام. یک نفر می گوید اگر فلان قرارداد را ببندم. از این مثال ها بسیار زیاد است و حتما هر کدام از ما چند تا از این موفقیت های ریز و درشت داشته ایم و چند تای دیگر را همین الان در دستور کار داریم.

اصول و رمز و راز موفقیت در زندگی

شاید بهتر باشد کمی زاویه دیدمان را تغییر بدهیم و به این مساله توجه کنیم که موفقیت یک چیز نیست. بلکه می تواند هزاران اتفاق متفاوت در زندگی هزاران انسان متفاوت باشد. این موضوع از دید من و شما می تواند متفاوت باشد و برای آن نمی توان یک قانون کلی نوشت. در کل شاید بهتر باشد این طور بگوییم که در واقع پیدا شدن یک احساس خوشایند به نتیجه رسیدن بعد از کمی سختی و تلاش است. حالا ممکن است یکم از کمی سختی هم بیشتر باشد، اما چیزی که مهم است همان تلاش است. مثلا وقتی هدف ما خرید یک ماشین است و برای آن تلاش می کنیم و به آن می رسیم ما موفق شده ایم. اما وقتی قصد خرید یک ماشین داریم و در قرعه کشی برنده می شویم ما موفق نشده ایم بلکه صرفا این یک شانس است که می توانست اتفاق هم نیفتد.

همان طور که موفق شدن از دیدگاه افراد مختلف متفاوت است، نحوه رسیدن به آن هم متفاوت است. معمولا ما انسان هایی را موفق می دانیم که توانسته اند کارهای بزرگی انجام دهند به طوری که پول زیادی هم به دست آورده باشند. البته ممکن است افرادی موفقیت بزرگی کسب کرده باشند اما هنوز ثروتمند نشده باشند. یا اصلا هدف آنها خیلی با پول و ثروت کاری نداشته باشد.اما به هر حال می خواهم بگویم حتی بزرگی و کوچکی آنها هم به افراد بستگی دارد. همه این چیزها را می توان با نظریه نسبیت اینیشتین توضیح داد. اما به طور کلی معمولا این طور است که افراد موفق می گویند که راز موفقیت آنها ابتدا داشتن هدفی معین بوده به طوری که تمام ابعاد موضوع مورد نظر بررسی شده باشد.

در مرحله دوم برنامه ریزی دستیابی به آن موضوع مهم دیگری است که این افراد از آن سخن می گویند. یکی دیگر از مهمترین مراحل تلاش برای رسیدن به آن هدف است. اگر شما هدف مشخصی داشته باشید و رسیدن به آن خواسته قلبی شما باشد و با رسیدن به آن احساس خوشحالی زیادی کنید قطعا برای آن تلاش خواهید کرد. چیز دیگری که هست موفقیت انتهایی ندارد. انسانهای موفق با رسیدن به هر موفقیتی و خوشحالی برای آن، هدف دیگری را تعیین می کنند و برای آن تلاش می کنند. خاصیت انسان همین گونه کمال گرا است و به کم راضی نمی شود. این خود ویژگی مناسبی است که موجب می شود از تمام لحظه های عمر آدمی به نحو خوبی استفاده شود و انسان همه عمر خود تلاش کند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: http://modirezehngroup.ir

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *