بازی زولا + نقد و بررسی بازی و تصاویر! (لینک دانلود)

در این مقاله قصد داریم به معرفی بازی زولا (Zula) بپردازیم که یک بازی ایرانی و آنلاین به سبک شوتر است. بازی زولا که امروز طرفداران زیادی پیدا کرده است، جزو موفق ترین بازی های آنلاین ایرانی محسوب می شود.

بازی زولا 1

اگر از علاقمندان به بازی هایی مثل کانتر استریک (Counter Strike) هستید، نباید این مقاله اختصاصی را از دست بدهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بازی زولا (Zula) بپردازیم که یک بازی ایرانی و آنلاین به سبک شوتر است. با ما همراه باشید.

بخش اول: بازی زولا

بازی های آنلاین طی چند سال اخیر توانستند به شدت در بین کاربران محبوب شوند. بازی هایی مثل وارکرافت (Warcraft) و کانتر استریک (Counter Strike) از جمله محبوب‌ترین بازی های آنلاینی هستند که کاربران زیادی در سراسر دنیا به انجام آن ها می‌پردازند. بازی های آنلاین طی چند وقت اخیر در بین کاربران ایرانی هم به شدت محبوب شده‌اند. اگر شما هم از علاقمندان به بازی های آنلاین و با سبک تیر اندازی هستید، مطمئنا از این مقاله لذت خواهید برد.

تقریبا در اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۵ بود که بازی زولا (Zula) با همکاری دو استودیوی بازی‌سازی سورنا‌ گیمز، مد‌ بایت گیمر و مجموعه شاتل‌لند معرفی شد. این بازی که بسیار شبیه به بازی کانتر استریک است، به شکل ویژه ای هیجان را برای علاقمندان به بازی های سبک تیر اندازی به ارمغان می‌آورد! در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی دقیق‌تر بازی زولا (Zula) بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی بازی زولا (Zula)

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، بازی زولا (Zula) یک بازی آنلاین و رایگان (Free to Play) با سبک تیر اندازی یا اصطلاحا شوتر است که البته خریدهای درون برنامه ای را ارائه می‌کند. خوشبختانه برخلاف بازی های آنلاین دیگر که ما ایرانی ها برای خرید آیتم های مختلف آن ها با محدودیت مواجه هستیم، تمام آیتم ها و خریدهای درون برنامه بازی زولا (Zula) از طریق کارت های عضو شبکه شتاب قابل تکمیل شدن هستند.

بازی زولا بازی ایرانی

بازی زولا بازی ایرانی

بازی زولا یک بازی آنلاین رایگان شوتر برای PC

در این بازی آنلاین دو تیم مختلف وجود دارند که روندی کاملا مشابه با بازی کانتر استریک را ارائه می‌کنند. گروه اول تبهکاران هستند و گروه دوم هم مامورین ویژه ضربت را شامل می‌شوند. این دو تیم در یک رقابت آنلاین و جذاب باید به شکل های مختلفی با یکدیگر بجنگند و سعی در نابودی یکدیگر داشته باشند. بازی آنلاین زولا (Zula) شامل مودهای مختلفی می‌شود که برخی از آن ها مود شات گان، مود بازی با تفنگ دوربین دار یا اسنایپ (Snipe)، بازی با چاقو (Knife)، مود کشت و کشتار، مود تصاحب پرچم، مود فعال کردن بمب و غیره نام دارند.

بنابراین اهداف دو تیمی که در بازی زولا (Zula) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، با توجه به مورد بازی کمی متغیر خواهد بود، اما در هر حال هدف اصلی گیمرها باید نابودی پلیرهای تیم مقابل باشد. برای نابود کردن گیمرهای تیم مقابل شما می‌توانید از سلاح‌ های بسیار متنوعی استفاده کنید که قابلیت شخصی سازی کاملی را ارائه می‌کنند. شما حتی می‌توانید رنگ سلاح خود را هم در بازی آنلاین زولا (Zula) تغییر دهید یا قابلیت های آن را ارتقاء دهید. دقت کنید که برای ارتقاء سلاح خود نیاز به صرف طلا دارید و این طلا می‌تواند با خرید های درون برنامه و برخی روش های دیگر کسب شود.

ارتقاء سلاح در بازی زولا (Zula) از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که شما با ارتقاء سلاح خود قدرت و کیفیت آن را افزایش می‌دهید. پس هرچه سلاح شما ارتقاء یافته تر باشد، شانس کسب موفقیت شما هم بیشتر می‌شود. از آنجایی که بازی آنلاین زولا (Zula) یک بازی گروهی است، شما به مرور می‌توانید وارد تیم ها یا گروه های خاصی شوید و برای خود جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کنید.

اما گرافیک بازی زولا (Zula) چگونه است؟ از نظر گرافیکی باید بگوییم که تیم سازنده بازی بسیار خوب عمل کرده است. گرافیک بازی شاید در حد بازی های برتری مثل Call of Duty یا Battlefield نباشد، اما به قدری مطلوب است که مطمئنا شما را راضی نگه می‌دارد. طراحان بازی آنلاین زولا (Zula) سعی کرده‌اند که حجم آن را تا حد ممکن کاهش دهند تا بازی به راحتی بر روی سیستم های عادی و فعلی موجود اجرا شود.

سیستم و شرایط مورد نیاز برای اجرای بازی زولا (Zula)

برای اجرای بازی زولا (Zula) شما نیاز به یک سیستم بسیار قدرتمند ندارید و این مسئله از اصلی ترین مزیت های بازی مذکور به شمار می‌رود. بازی با سیستم عامل ویندوز ۷ و نسخه های بالاتر آن سازگار است و به راحتی با کارت گرافیک های سری ۷۰۰۰ و پردازنده های دو هسته ای بسیار معمولی اجرا می شود. پس دغدغه این را نداشته باشید که بازی آنلاین زولا (Zula) بر روی کامپیوترتان اجرا نشود.

برای اینکه بازی زولا (Zula) را انجام دهید، لازم است که ابتدا این بازی را دانلود بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. بدین منظور می‌توانید از سایت رسمی خود این بازی استفاده کنید که با کلیک بر روی بخش زیر قادر به دانلود این بازی از سرورهای رسمی شرکت سازنده آن خواهید بود. این بازی حجمی در حدود ۱.۷ گیگابایت دارد. نکته جالب در این است که دارندگان سرویس شرکت های شاتل و مخابرات می‌توانند به صورت رایگان بازی زولا (Zula) را دانلود کنند. این موضوع به آن معناست که با دانلود بازی مذکور هیچ حجمی از ترافیک خریداری شده آن ها کم نخواهد شد. اگر از کاربران اینترنت شاتل یا مخابرات هستید، با لینک های دوم و سوم بازی آنلاین زولا (Zula) را به صورت رایگان دانلود کنید.

اما حتما این سوال در ذهنتان ایجاد شده که برای اجرای بی‌دردسر و با کیفیت بازی زولا (Zula) به صورت آنلاین نیاز به وجود چه اینترنتی داریم؟ در مورد این مسئله هم باید خبر خوشی را به شما بدهیم. بازی آنلاین زولا (Zula) به گونه‌ای طراحی شده که برای اجرا و انجام آن نیاز حتمی به وجود یک اینترنت بسیار قدرتمند ندارید و با اینترنت های ADSL معمولی و با سرعت هایی مثل ۱۲۸ هم می‌توانید بازی زیبای زولا (Zula) را بدون هیچ مشکلی اجرا کنید. پس نگران سرعت اینترنت خود برای اجرای بازی آنلاین زولا (Zula) نباشید.

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی بازی زولا (Zula) پرداختیم. این بازی زیبا و هیجان انگیز بدون تردید می‌تواند تجربه ای دلنشین را برای علاقمندان به بازی های تیراندازی و آنلاین به ارمغان آورد. چنانچه در رابطه با این بازی و اجرای آن نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بازی زولا بازی ایرانی 1

بازی زولا بازی ایرانی ۱

بخش دوم: نقد و بررسی بازی زولا

احتمالا خیلی از شما در حال حاضر می دونید بازی زولا Zula چیه ! و شاید حتی در سومین مسابقات کشوری که همین چند روز پیش در طول ۱۱ و ۱۲ مرداد ۹۶ برگزار شد هم شرکت کرده باشید. ولی با اینحال فکر می کنم برای همه ! چه شمایی که این بازی رو قورت دادین و چه شمایی که هیچی در مورد اون نمیدونید مطالبی که در ادامه عنوان میشه احتمالا می تونه براتون جالب باشه… قبل از هر چیز باید بگم که این مطلب بدون هیچگونه اهداف تبلیغاتی درج شده و ما صمیمانه مشتاقیم که تیم سورنا تهیه کننده این بازی ، سعی در جهت رفع موارد عنوان شده کنه و در نظر داشته باشه که انتقادهای مطرح شده توسط GM کاملا بی طرفانه و دلسوزانه بوده و ما ضمن حمایت از این بازی برای اون آرزوی موفقیت و پیشرفت می کنیم.

من به عنوان نویسنده این مطلب شاید از خیلی از شما دیرتر با این بازی آشنا شدم. بذارید اول نحوه آشنا شدنم با این بازی رو براتون عنوان کنم. چند وقتی بود که میدیدم دوستام و همکارام بیشتر از حد معمول غیبشون میزنه… خب معمولا وقتی اینطوری میشه معلومه که اونا سرگرم یه بازی یا اسیر یه سریال جدید شدن… منم با پرس و جو متوجه شدم که گویا یه بازی ایرانی آنلاین اومده تو سبک شوتر عین کانتر ( Counter-Strike ) که این بازی توسط استودیوی سورنا تهیه شده و اتفاقا مجانی هم هست و با کامپیوتر ضعیف اجرا میشه و حجم کمی داره و وقتی از اینترنت مخابرات و یا شاتل استفاده کنی پهنای باندت مصرف نمیشه! و برای دانلودش که حجم کمی ( حدود ۱.۵ گیگابایت ) داره کافیه بری تو سایت Zula.ir و دانلودش کنی…

برای من خیلی جالب بود که ببینم این بازی چیه و وقتی به سایتش رفتم و تریلر ها و معرفی بازی رو دیدم با جمله زیر مواجه شدم: “اولین بازی شوتر آنلاین فارسی… بازی آنلاین ایرانی شبیه به کانتر و حتی بهتر !…” پس روی دکمه دانلود زدم و با ثبت نام یک اکانت رایگان، وارد دنیای سرگرم کننده ی اون شدم… و این تازه شروع ماجرا بود.

سازندگان و پشتیبانی بازی زولا

با چند ثانیه گیم پلی زولا میشه مطمئن شد که این بازی ایرانی نیست و یا اگرم باشه یه جای کار می لنگه چون بهترین بازی شوتر اول شخصمون مثلا ارتش های فرازمینیه که امکان نداره این همه پیشرفت تو صنعت گیم کشورمون به این سرعت حاصل شده باشه و از اون بازی به زولا رسیده باشیم… ما قصد تخریب هیچ بازی ساز ایرانی رو نداریم ولی صد در صد هر گیمر ایرانی پیش خودش میگه چطور می تونه این بازی با این شوتیگ دقیق و نقاط قوتی که داره ایرانی باشه ؟ و در همین لحظه گیمرهامون به دو دسته تقسیم میشند: افرادی که سریع پیش خودشون میگن: دمشون گرم خیلی تمیز کار کردن عین خودِ کانتره این بازی… و افرادی که بیشتر تحقیق می کنند… با تحقیقات بیشتر شما به این نتیجه می رسید که این بازی محصول کشور ترکیه و استودیوی Madbyte Games هستش که توسط موتور بازی سازی A8 ساخته شده و تیم سورنا و سایت سرگرمی به عنوان منتشر کننده این بازی در ایران، با دوبله و ترجمه فارسی و سرورهای کاملا ایرانی که توسط شرکت شاتل پشتیبانی میشه بازی رو در اختیار شما گذاشتن. البته تیم سورنا در هیچ جا ادعا نکرده که این بازی ایرانیه ولی خب این تیم گویا خیلی هم علاقه نداره که شما بدونید این بازی ساخت کشور ایران نیست و به این موضوع فقط در بخش سوالات متداول ، برای کسانی که می خوان بیشتر بدونن توضیحاتی ارائه شده که البته باید از همینجا از مدیران این تیم برای پاسخ دادن کامل و شفاف به تک تک نظراتی که در سایتشون ارسال میشه ، با حوصله فراوان ، تشکر کرد که این موضوع واقعا توجه منو به خودش جلب کرد. ضمن اینکه بعدتر متوجه شدم سورنا حتی به تک تک ایمیل های ارسال شده که تعدادشون هم کم نیست پاسخ میده و شما همیشه می تونید براحتی جواب سوال های خودتون رو بگیرید. مثل تصویرهای زیر از پاسخ های کامل و شفاف تیم سورنا به همه افرادی که سوال مطرح می کنند. حتی اگر شما بپرسید برای بازی سازی باید از کجا شروع کنم؟!! این تیم باز هم با حوصله و دقت جواب میده.

بازی زولا، یک شوتر آنلاین جایگزین و بسیار سرگرم کننده!

هر گیمر حرفه ای بازی های شوتر آنلاین مثل Counter Strike در مواجه اولیه با زولا ، با مواردی روبرو میشه که اونو وسوسه می کنه بیشتر بازی رو ادامه بده. خب اولین مورد پینگ بسیار پایین بازیه که باعث میشه شما بدون هیچ دغدغه و لگ ، یک شوتر آنلاین خوب رو تجربه کنید و مجبور نباشید با پینگ بالای ۱۰۰ – ۲۰۰ در سرورهای استیم دائما حسرت افرادی رو بخورید که پینگ زیر ۵۰ دارند و دومین مورد یک بازی کپی برابر اصل با بازی CS:GO یا همون کانتر که تمام نقاط قوت و مورد توجه مثل شوتیگ دقیق و گان پلی محاسبه شده رو داره و شما هیچ مشکلی در گیم پلی این بازی نمی بینید و حتی مودهای مختلف بازی مثل: مبارزه تیمی ، تسخیر پرچم، قتل عام و … و وجود مپ های کپی شده محبوب از بازی کانتر با حال و هوای جدیدتر ، و از همه مهمتر پلیرهای تماما ایرانی، بازی رو جالب تر هم کرده. و شما احساس می کنید این بازی رو به خوبی بلد هستید انجام بدید و در همون لحظات اولیه یک نوب به تمام عیار نیستید ضمن اینکه با الهام گرفتن از Overwatch و خیلی از بازی های دیگه شما کانتری رو بازی می کنید که هر Kill یا کشتنی که انجام میدید شخصی با یک دوبله عالی و جو فوق العاده به شما میگه : اولین جنازه ! … یکی دیگه که می کشید میگه : دومین جنازه … و دیگه اگه خیلی قبل از مردن، Kill کنید لقب های : قاتل حرفه ای … قصاب و قاتل سریالی میگیرید و انصافا هر باری که گوینده این القاب رو به شما میده ، جوی شما رو میگیره که بهتر بازی می کنید و کم کم به این نتیجه می رسید که چه رابطه مستقیمی بین خوب بازی کردن شما و شنیدن این صدا می تونه وجود داشته باشه!؟

اما به محض اینکه شما به بازی علاقه مند میشید و امیدوار میشید که یک جایگزین خوب برای کانتر و بدون دردسر پینگ-تایم پیدا کردید. کم کم مشکلات سر باز می کنند. مشکلاتی که بنظر میرسه تیم سورنا به جدیت در حال رفع کردن اوناست و در طول ۲ ماه گذشته شخصا به این نتیجه رسیدم که میشه کمتر به این بازی انتقاد کرد و خیلی از مواردی که در ذهن برای نوشتن داشتم رو الان نیاز نیست بنویسم ، چون اون مشکلات رفع شده و یا خیلی کمتر شده اما بذارید کمی از این مشکلات رو با شما در میون بذاریم که معتقدیم تیم سورنا می تونه اونارو برطرف کنه

جزئیات بیشتر از بازی زولا

اگر شما قرار باشه وارد یک مسابقه برنامه ریزی شده و حساس بشید باید صدتا صلوات نذر کنید که بازی کرش نکنه و اعتماد به سرورهای این بازی مثل اعتماد کردن به ماشین پرایده. در واقع مورد چشمگیر و اعصاب خورد کنی که بنظر میرسه انگار قرار نیست هیچوقت رفع بشه ، کرش کردن بازی و باگ هایی هستش که در برخی از مبارزه های حساس شما رو تا سر حد مرگ عصبانی میکنه. این مورد در آپدیت های جدید بازی کمتر شده ولی در مواقعی شما یکدفعه از سرور بیرون میوفتید و وقتی هم که به منوی اصلی برمیگردید به هیچ وجه نمی تونید دوباره به داخل بازی برگردید و هی صفحه سیاه میشه و دوباره مپ کرش می کنه و شما مجبور میشید کلا به یه بازی و اتاق دیگه برید تا شاید مشکلتون رفع بشه و نیاز نباشه که شما از بازی خارج بشید و دوباره به بازی برگردید. چون یکی از عجیب ترین موارد این بازی ، اجرای دوباره اونه که شما هربار برای لاگین کردن باید حتما پسورد خودتون رو تایپ کنید! یعنی هیچ گزینه “ذخیره پسورد” وجود نداره که شما نیاز نباشه هر بار پسورد خودتون رو تایپ کنید! این موضوع باعث میشه همه پسورد ضعیف انتخاب کنند و اونوقته که مشکلات خیلی زیاده ممکنه با بیشتر محبوب شدن این بازی بوجود بیاد و امیدواریم در این مورد تیم سورنا بتونه از اکانت گیمرهای خودش همیشه حفاظت کافی رو بکنه. حتی اگر شما آدم با حوصله ای باشید و بخواید یه پسورد قوی برای خودتون انتخاب کنید و حاضر باشید هر بار اونو تایپ کنید بازم نمی تونید اینکارو بکنید و متوجه میشید که نمیشه از کاراکتر های ویژه مثل @#$% در پسورد خودتون استفاده کنید که واقعا جای تعجب داره!!!

نابرابری و موفقیت نوب های پولدار در بازی زولا

یکی دیگه از مواردی که باعث میشه این بازی رو برای انتخاب حرفه ای ها محدودتر کنه عدم وجود توازن در بین بازیکن هاست. چون شما با خرید و ارتقای اسلحه ها ، تبدیل به قدرتی میشید که یک گیمر حرفه ای در بدو ورود به بازی نمی تونه شما رو به راحتی شکست بده و شما امکان نداره همچین چیزی رو در مورد بازی های شوتر آنلاین حرفه ای مثل Counter Strike مشاهده کنید. مورد دیگه اینه که شما حتی وقتی یک اسلحه رو می خرید این اسلحه به صورت دائمی برای شما نمیشه و شما باید حتما بصورت یک روزه یا یک هفته و یا ۳۰ روز اون اسلحه رو دائما اجاره کنید و حتی اگر روی اون ارتقا انجام داده باشید و هزینه زیادی کرده باشید باز باید هر بار حتما اسلحه رو دوباره خرید ( یا بهتره بگیم اجاره ) کنید تا ارتقا های شما برگرده. تمام خرید ها و ارتقاهای بازی توسط دو واحد پولی طلا و پول داخل بازی زولا ZP انجام میشه که پول زولا با بازی کردن و تجربه کسب کردن و بصورت رایگان کسب میشه ولی طلا باید حتما توسط درگاه پرداخت شتاب این بازی و با پول واقعی خریده بشه که بعد از خرید بصورت لحظه ای و آنی به طلای شما اضافه میشه. آیتم هایی هستند که فقط با طلا می تونید اونارو بخرید و پول زولا در موردشون کاربردی نداره ، مثل اسلحه کلاشینکف ، اسنایپر AWP و… در واقع هر طلا معادل یک تومان در نظر گرفته شده و هر ۱۰۰۰ طلا معادل ۱۰۰۰ تومان در دنیای واقعی ارزش داره و جالبه بدونید برای خرید یک اسلحه دلخواه برای ۷ روز ممکنه بصورت میانگین شما مجبور باشید بین ۲ الی ۳ هزار طلا خرج کنید و قطعا در کنار اسلحه ، آیتم های خیلی بیشتری مثل تعویض سریع خشاب، لگد کمتر اسلحه ، نارنجک اضافه ، جلیقه و … نیاز داریدکه اگر بخواید بصورت مجهز برای ۷ روز آیتم های خودتون رو خریداری کنید باید یه چیزی نزدیک ۲۰ هزار طلا معادل ۲۰ هزار تومان خرج کنید ( که البته همه این مورد ها دلخواه هستش و اجباری نیست و شما می تونید رایگان و همیشه بازی کنید ) اگر فرض کنید من بخوام بصورت حرفه ای و دائمی این بازیو انجام بدم و نیاز به اسلحه مورد نظر خودم برای مسابقات گروهی داشته باشم، باید پول خیلی بیشتری خرج کنم و ترجیح میدم کانتر رو با قیمت حدود ۴۰ – ۵۰ هزار تومان یکبار بخرم و برای همیشه همه اسلحه ها رو داشته باشم. البته نمیشه به تیم سورنا خورده گرفت چون شاید این تنها روشی بوده که بتونن از این بازی درآمدزایی کنند و به این نتیجه رسیدند که بهتره بازی رایگان باشه تا همه اونو بازی کنند. ولی از نظر شخصی فکر می کنم باید قیمت اسلحه ها خیلی پایین تر باشه تا افراد بیشتری بتونن اسلحه های بهتر خریداری کنند و توازن بیشتری بین پلیر ها بوجود بیاد.

گرافیک و Performance قابل قبول بازی زولا

به گرافیک و گیم پلی زولا نسبت به بازی های هم سبک خودش نمیشه ایرادی گرفت و شاید تنها مشکلی که میشه به گرافیک گرفت این باشه که با هر تغییر در آپشن ها شما باید بازی رو ریستارت کنید و دوباره اجرا کنید که این موضوع از ضعف های موتور A8 و کاریش نمیشده کرد ولی خب دوباره اون مرحله اعصاب خورد کن پسورد که توضیح دادیم رو باید برای هر بار ریستارت بازی طی کنید که اینو ۱۰۰% میشه یکاریش کرد!

زولا Performance خیلی خوبی داره و می تونه روی انواع و اقسام لپ تاپ ها و کامپیوتر های ضعیف و متوسط براحتی و زیبایی قابل قبول اجرا بشه و چون همه گیمرهای حرفه ای در شوترهای آنلاین گرافیک رو روی حالت ضعیف میذارن تا با حذف افکت های زائد ، دید بهتر روی آبجکت ها و همچنین فریم ریت بیشتری داشته باشند، پس شما هم با یک کامپیوتر و گرافیک ضعیف تفاوتی با اونا ندارید. تقریبا هیچ باگی در شوتینگ و گیم پلی بازی وجود نداره و فقط زمان هایی ممکنه مشکلاتی بوجود بیاد که بازیکن های حریف و روبروی شما پینگ بالا یا اینترنت نامناسب داشته باشند که البته در آپدیت های آخر این بازی این افراد احتمالا از سرور بیرون می افتند.

موسیقی و صداگذاری بازی زولا

هرچی بیشتر این بازی رو بازی کنید بیشتر به موسیقی داخل منوی اون علاقه مند میشید و طوری میشه که حتی اگه خواب هم باشید وقتی این موزیک رو می شنوید دوست دارید یه چند دست دیگه هم بازی کنید. صداگذاری بازی زولا به خوبی انجام گرفته و به لطف دوبله خوبی که روی اون صورت گرفته شاید تنها بازی به زبان فارسی باشه که بنظر من این کارو تونسته خوب انجام بده. در واقع بنظر میرسه استودیوی سورنا بجای شلوغ کاری و آوردن اسم دوبلورهای بزرگ که اصلا بدرد گیم نمی خورند با یک استایل بروز و کیفیت عالی ، تمام دیالوگ های این بازی رو فارسی کرده که واقعا جای تحسین داره و شخصا این مورد رو یکی از نقاط قوت بازی می دونم و وقتی در سایت یوتیوب ، نسخه کشورهای دیگه و صداگذاری رو دیدم هیچ کدوم اندازه فارسی خوب نبود حتی خودِ نسخه اصلی و ترکی بازی. من هیچوت فکر نمی کردم که بتونم یک روز به این راحتی یک بازی دوبله شده رو انجام بدم و دائما با خودم فکر نکنم که چرا انقدر وقتی یه بازی فارسی میشه مسخره بنظر میاد و حرفه ای بنظر نمیرسه ؟ موردی که در هیچ لحظه ای از بازی کردن زولا به ذهنم خطور نکرد و همیشه احساس می کنم اگر زبان این بازی فارسی نبود انقدر جذاب نمیشد. ( از سورنا تقاضا داریم مثل آپدیت قبلی برخی از این صدا ها رو تغییر ندند و همینی که هست بمونه چون اون جمله “شما بازی رو باختید/بردید خیلی بد بود که خداروشکر دوباره به حالت سابق برگشت )

با توضیحات بالا ، تا چند روز اول همه چیز خیلی خوب پیش میره و با وجود همه مشکلات کوچیک و بزرگ شما بازی رو ادامه میدید تا با پیوستن به یک گروه بتونید در مسابقات شرکت کنید. اما درست در لحظه ای که شما تصمیم میگیرید بازی رو بصورت حرفه ای و جدی انجام بدید و خودتون رو به مقام های بالای جدول برسونید و وارد یک گروه میشید با ضعف های خیلی عمیق تری مواجه میشید. اولین مورد اینه که با وجود همه توانایی های این بازی در بخش صداگذاری که گفتیم ، یک ضعف و خلا بسیار بزرگ وجود داره که تقریبا برای هر گیمر حرفه ای بازی های آنلاین غیر قابل تصوره که چطور میشه در رقابت های حرفه ای با این موضوع سر و کله زد. در واقع این مشکل نبود Voice Chat داخل بازیه که اعضای یک تیم بتونند با میکروفون با همدیگه صحبت کنند. البته این مشکل با وجود برنامه هایی مثل TeamSpeak و غیره حل میشه ولی شما همیشه باید با خودتون فکر کنید که چرا باید این نیاز توسط یک برنامه واسط برای تیم ها حل بشه ولی از اونجاییکه این برنامه ها نیاز شما رو رفع می کنه این مشکل رو بیخیال میشید و به راه خودتون ادامه میدید تا اینکه با یک مشکل بسیار بزرگ تر و حل نشدنی مواجه میشید به اسم “چیت Cheat” !

متقلب ها و تهمت به گیمرهای حرفه ای در بازی زولا

شما کم کم با صحبت کردن و آشنا شدن با افراد گروه خودتون و خاطراتی که از مسابقات تعریف می کنند متوجه می شید که خیلی از بازیکن ها از چیت یا همون تقلب استفاده می کنند که این چیت ها شامل Aim Hack ( فیکس شدن نشونه گیری اسلحه بر روی دشمن ) ، Wall Hack ( دیدن دشمن در پشت دیوار ها ) ، Speed Hack ( حرکت کردن با سرعت بیشتر ) و … میشن. در واقع برای یک گیمر حرفه ای کانتر که نمیشه توش از هیچ تقلبی استفاده کرد ، خیلی مسخره است که ببینه تو این بازی هر شخصی می تونه چیت بزنه. اما این موضوع هم با ارائه یک آپدیت و نصب آنتی چیت XIGNCODE و صفر کردن Level همه متقلب ها تا حدود خیلی زیادی رفع شد اما شایعاتی هست که میگن این روش رو هم میشه Bypass کرد و بنظرم باید تیم سورنا هر چی سریعتر راه کاری ارائه بده که به هیچ طریقی هیچ کس نتونه چیت بزنه و همه از این موضوع اطمینان پیدا کنند تا به بازیکن های خوب برچسب چیتر زده نشه و باعث بشه پلیرهای حرفه ای در این بازی باقی بمونن و انگیزه خودشون رو از دست ندن که البته با توجه به سابقه ای که وجود داشته کار بسیار سختی بنظر میرسه. به عنوان مثال ، برای یکی از مسابقات گروهی ، اگر ساسان ( با نام کاربری Byoki ، نفر اول سومین مسابقات کشوری در رشته انفرادی ) در زمانی که تازه وارد بازی شده بود، ویدیوی زیر رو رکورد نکرده بود همه بهش اتیکت چیتر رو زده بودند و تا وقتی که این ویدیو در کانال آپارات GM منتشر نشده بود همه میگفتن ۱۰۰% چیت زده.

منوهایی خالی برای آگاه سازی ها که توسط سورنا استفاده نمیشه!

اینترفیس و یا رابط کاربری زولا بصورت معمولی رو به خوب طراحی شده و اگر از ضعف هایی که در فارسی شدن اون مثل بیرون زدن برخی از فونت ها از کادرها و یا Mirror شدن یک سری از عکس ها چشم پوشی کنیم ، میشه اونو قابل قبول دونست. شما امکان مدیریت دوستان و چت کردن با اونا رو دارید. البته اگر همه گفتگوهای شما به ستاره ( *** ) تبدیل نشه چون بخش سانسور دشنام و … بازی خیلی ابتدایی عمل می کنه و اصلا کاری به Space و فاصله بین حرف ها نداره و شما از این جملات زیاد میبینید:” **ی هست به ب** چطوری می شه بمب رو تر***د “. البته مورد های دیگه هم در مورد رابط کاربری بازی وجود داره. مثل اینکه برای شما درخواستی میاد که در بخش Notification اصلا معلوم نیست اون درخواست چیه و باید حتما به پیغام ها برید تا بتونید اونو بخونید و مشخص نیست اون کادر بزرگ قرمز قراره حاوی چه مطلبی باشه که خالی میوفته و توش نوشته نمیشه که این درخواست دوستی یا درخواست گروهی که روی صفحه ظاهر شده برای کی یا چه تیمی هست؟!

در تصاویر زیر شما می تونید برخی از صفحات منوهای بازی رو مشاهده کنید که متاسفانه بخش های اطلاعیه ها که توسط Madbyte درون بازی تعبیه شده توسط سورنا هیچ استفاده ای نمیشه و همیشه خالی میمونه. در واقع در این قسمت ها میشه آیتم های تخفیف خورده، اطلاعیه های مسابقات کشوری برای ثبت نام و تاریخ شروع مسابقات و خیلی موارد بهتر استفاده بشه.

یکی از موارد خوب بازی زولا اینه که شما در هیچ ساعتی از شبانه روز حتی نصف شب ها، با سرورهای مرده طرف نیستید و همیشه تعدادی بازیکن در اتاق های مختلف وجود دارند که با شما بازی کنند. سیستم ثبت گزارش و اعتراض به بازیکن ها هم داخل بازی گذاشته شده ولی بنظر میرسه آمار و ارقامی که از بازیکنان ثبت میشه ضعف های زیادی داره و در خیلی از موارد به درستی عمل نمیکنه. مثلا شما نمی تونید کل ساعت گیم پلی یک بازیکن رو ببینید و فقط زمانی که این بازیکن آنلاین بوده رو در این بخش نمایش میده و یا اینکه آماری که از برخورد ضربه شما با اعضای بدن دشمن ثبت میشه که متاسفانه دقیق نیست.

مدهای موجود در بازی زولا

مبارزه تیمی : این بخش خب با Team Death Match فرقی نداره و شما در دو گروه ضربت و خلافکار قرار میگیرین و باید افراد تیم مقابل رو بکشید، شما بعد از کشته شدن سریعا دوباره از محل Base زنده میشید و به بازی ادامه میدید. هر تیمی که بیشترین تعداد کشته رو داشته باشه و به سقف تعدادی که ایجاد کننده بازی مشخص کرده برسه برندست. به عنوان مثال سازنده اتاق تعیین می کنه که هر تیمی به ۲۰۰ کشته برسه برنده میشه.
خرابکاری: شبیه به مد بمب گذاری در بازی Counter Strike هستش، در این مد ابتدا یک تیم به عنوان خنثی کننده و تیم بعدی به عنوان بمب گذار شناخته میشه، تیمی که همه افراد تیم مقابل رو بتونه بکشه و یا بمب بذاره و یا اونو خنثی کنه برندست، در این مد شما میتونین مثلا ۳۰ راند ۵ دقیقه ای بسازید، وقتی که این راندها نصف شد، پست دو تیم عوض میشه.
تحت تعقیب: در مد تحت تعقیب یک بازیکن ابتدا به عنوان فرد تحت تعقیب شناخته میشه و بقیه افراد باید برن و اونو بکشن و به موجودیشون اضافه کنن، هر چقدر میزان موجودی شما بالا باشه شما برنده محسوب میشین. این مد خیلی سخت نیست اما یکی از لذت بخش ترین مدهای این بازیه.
قتل عام: قتل عام که در مسابقات کشوری به عنوان رشته انفرادی شناخته میشه دوست و دشمن نداره و شما باید هر بازیکنی رو که میبینید بکشید، بعد از کشته شدن شما بصورت تصادفی در یک قسمت مپ زنده میشید و به بازی ادامه میدید. نفر اول این مد کسی میشه که بیشترین تعداد کشتن رو داشته باشه
تسخیر پرچم: در مد تسخیر پرچم دو گروه تبهکار و ضربت باید به قلمروی های هم نفوذ کنن و بعدش یه پرچم رو بدزدن و به قلمروی خودشون ببرن، با این کار امتیاز اون ها بر اساس تعداد پرچم ها حساب میشه و یکی از اون ها برنده میشه.
اسکورت ( محافظت کردن) : در این بخش مثل خرابکاری افراد در دو تیم قرار میگیرند ، یک تیم مسئول حفاظت از ماشین میشه که باید از Base خودشون این ماشین رو تا مسیر تعیین شده پیش ببرند و هولش بدن و تیم مقابل نباید بذاره این کار در مدت زمان تعیین شده انجام بشه.

نقشه های بازی زولا

شهر قدیمی: شهر قدیمی کپی ای برابر اصل از نقشه Dust2 بازی کانتره. این مپ در واقع بیشتر به درد مد خرابکاری میخوره و برای رقابت بسیار عالیه.
شهر فاولا : کپی ای از نقشه محبوب Aztec در بازی کانتر که برای مد خرابکاری مناسبه هرچند که سالهاست این مپ بدلیل غیر استاندارد و بالانس بودن از مسابقات بازی کانتر حذف شده.
کمپ پناهندگان: این مپ یک کپی از نقشه Inferno در بازی کانتر هستش که هم خیلی بزرگ نیست ولی برای کسایی که میخوان مخفی باشن مناسبه، چون توی این مپ بناها و ساختمون های زیادی وجود داره که میتونین توشون مخفی بشین.
کشتی: مپ کشتی یه مپ تقریبا کوچیک و ساده است که شما رو در یه کشتی قرار میده و خب ازادی عمل زیادی توش وجود نداره، در این نقشه مناطقی هست که میتونین داخلش پناه بگیرین و منتظر یه دشمن باشین. این مپ برای مبارزه تیمی بسیار سرگرم کننده است و همیشه تعدادی اتاق کشتی در حالت مبارزه تیمی وجود داره و از محبوبترین نقشه های این بازی بحساب بیاد.
بندر: مپ بندر یه مپ کوچیک هستش که در واقع به علت کوچیک بودنش بیشتر اوقات برای مبارزه های تیمی استفاده میشه چون به راحتی میشه دشمن رو توش پیدا و نابود کرد و بعد از کشتی یکی محبوب ترین مپ های این بازی برای مبارزه تیمی شده
کارخانه: مپ کارخانه یه مپ خیلی باحال و جالب هستش، خوبی این مپ اینه که یه مرکز داره که به راحتی میتونین دشمن رو در اونجا گیر بیارین و اونو از بین ببرین و امتیاز بیشتری بگیرین و از اسلحه اسنایپر میشه بخوبی در این مپ استفاده کرد.
پاریس: به مپ پاریس میتونم لقب کوچیک ترین مپ موجود در بازی زولا رو بدم، این مپ خیلی کوچیکه و در پس زمینش برج ایفل قرار داره، در این نقشه میتونین به راحتی دشمناتون رو پیدا کنید و از بین ببرید اما اگه ضعیف باشید به راحتی میتونین بازی رو ببازین. این نقشه بیشتر برای مود قتل عام استفاده میشه
دریاچه: مپ دریاچه یکی از بزرگترین مپ های این بازیه و دارای وسعت خوبی هم هستش، خونه ها و کلبه های کوچیکی توی این مپ هستش که به راحتی میتونین اونجا مخفی بشین و همه رو بکشین، این مپ برای تک تیر اندازها هم خوبه چون پست های خوبی گیرشون میاد و بیشتر مناسب مد اسکورت هستش
محل ساخت و ساز: این مپ هم برای مد مبارزه تیمی بیشتر به کار میاد و به راحتی میتونین توی این مپ تیم دشمن رو از بین ببرین، این مپ در واقع در زمینه کاورگیری بیشتر به درد میخوره اما درکل مپ جالبی نیست.
پناهگاه: پناهگاه هم یه مپ خوب برای مد تحت تعقیب هستش، هیچ چیز اضافه ای نداره و نکته مثبتش اینه که یه جای خوب برای تک تیراندازهای حرفه ای داره که البته باید مواظب خودشون هم باشن چون به راحتی میتونن بمیرن.
مرکز شهر: مرکز شهر یه مپ باحاله و اکثر اوقات برای مدهای تحت تعقیب و مبارزه تیمی استفاده میشه، خوبی این مپ اینه که تونل های کوچیک و ساختمون های بزرگی داره که میشه توشون قایم شد و منتظر دشمن موند، از تونل ها میشه به راحتی برای نفوذ به منطقه دشمن استفاده کرد و ساختمون ها هم به خوبی میتونن برای قایم شدن شما رو پوشش بدن.
ایستگاه مترو : ایستگاه مترو یه مپ کوچیکه ولی همه چی داره، راه های نفوذ به منطقه دشمن و ارتفاع مناسب برای تک تیراندازی داره که میشه ازشون استفاده خوبی کرد، تشخیص دشمن ها در این مپ سادس و کاورها هم گیمر رو به خوبی پوشش میدن.
تالار عروسی : این مپ در واقع برای مبارزه تیمی بهترین گزینست، تیراندازی در این مپ خیلی روون صورت میگیره و به راحتی میشه کاور گرفت، راه های نفوذ به قلمروی دشمن هم خوب طراحی شده و میشه گفت برد در این مپ به راحتی صورت میگیره.
پارکینگ: مپ پارکینگ همون پایین مپ تالار عروسی هستش که درب های رو به تالار بسته شده و شما فقط در پارکینگ هستید. یه مپ خوب برای تک تیراندازهاست ولی هیچگونه ارتفاعی در این مپ موجود نیست بنابراین کار اسنایپرها یکم مشکل میشه، کاورگیری در این مپ خیلی عالیه و چون ماشین های زیادی در این مپ وجود داره شما به راحتی میتونین کاور بگیرین، این مپ محبوب ترین نقشه برای مبارزه تیمی در حالت فقط تک تیر انداز هستش
کافی نت : کافی نت از اون دسته مپ هایی هستش که در واقع خوراک مد تحت تعقیب و قتل عامه. شما به راحتی میتونین توی این مپ وارد قلمروی دشمن بشین، کاورها در این مپ خیلی زیاد نیستن اما میتونن شما رو پوشش بدن.
خارج از شهر : مپ خارج از شهر یه مپ عالی هستش، توی این مپ راه های زیادی برای نفوذ به قلمروی دشمن وجود داره و مد تسخیر پرچم در این مپ به خوبی جواب میده، ارتفاعات زیادی دز این مپ وجود داره که خوراک اسنایپرهاست، کاورها زیاد نیستن اما میتونن ازتون محافظت کنن.
شهر گالی پلی: جدیدترین نقشه بازی زولا که وقتی شما وارد اون میشید موسیقی فوق العاده زیبایی پخش میشه. این نقشه بسیار غیر استاندارد و غیر متعادل طراحی شده و تیمی که بالای سراشیبی قرار داره به راحتی میتونه تیم مقابل رو نابود کنه.

بازی زولا بازی ایرانی 3

بازی زولا بازی ایرانی ۳

سلاح ها در بازی زولا

شما در این بازی برعکس کانتر نیاز نیست که در ابتدای هر دست از بازی اسلحه خریداری کنید بلکه شما با ۴ ست مختلف که از قبل چیدید می تونید به داخل مسابقه و بازی خودتون برید. دسته ها با شماره های ۱ تا ۴ مشخص میشه که شما برای هر بار که در طول مسابقه بمیرید می تونید این دسته رو با زدن دکمه B و انتخاب شماره تغییر بدید. به عنوان مثال شما برای دسته اول خودتون یک اسلحه کمری ، یک اسلحه سنگین یا سبک و یک سلاح سرد به همراه نارنجک می تونید انتخاب کنید.

سلاح های سنگین: اسلحه اصلی شما که همونطور که از اسمشون هم میشه تشخیص داد سرعت گیمر رو کم میکنن اما آسیب قابل توجهی به دشمن میزنن و رِنج قابل توجهی رو پوشش میدن، سلاح هایی مثل کلاشینکف ، Mpt-76 و M4A1 و Xcr-l و شاتگان های Nova و Uts 15 و اسنایپرهایی مثل Cheytac M200 و L115a3 و AWP و … جز سلاح های سنگین در این بازی به حساب میان.
سلاح های سَبُک: سلاح های سبک سرعت گیمر رو بالا میبرن اما رِنج کمی رو پوشش میدن که باعث میشه در شلیک از راه دور یه کمی اذیت بشین، البته اگه سلاح های گرون تر رو خریداری کنین به راحتی میتونین دشمن رو از بین ببرین. سلاح های فاز Smg مثل P90، سلاح Famas و Ump 45 و Mp9 و Pp 2000 و Aks-74u جز سلاح های سبکِ بازی به حساب میان.
کلت های کمری : کلت های کمری در واقع وزن سَبُکی دارن و به راحتی میشه باهاشون دشمن رو از بین برد، سلاح هایی مثل Glock 18 و Glock 17، کلت زیگانا و کلت های Walther Pp و Luger P08 و کلت ۱۹۱۱ جز کلت های کمری به حساب میان.
سلاح های سرد: چاقوها، اچارها، چوب بیسبال و حتی ساطور جز سلاح های سرد بازی به حساب میان که کشتار باهاشون خیلی ساده نیست و مهارت بالایی در این زمینه میخواد و برای برنده بودن شما باید از بهترین چاقو استفاده کنین.
نارنجک ها : نارنجک ها در انواع مختلف وجود دارن و هر کدوم یه میزان مشخصی آسیب میرسونن و یا دید دشمن رو محو میکنن، نارنجک های دودزا، چاشنی ها انفجاری و Grenade ها جز این کلاس به حساب میان.
بسته های اضافی: بست های اضافی در گیم پلی بازی شما تاثیر زیادی میذارن. اکثر این آیتم ها باید با طلا خریداری بشه، مثلا با خرید جلیقه در مقابل تیر ها محافظت بیشتری میشید و یا سرعت خشاب گذاری ، ریلود و تعویض اسلحه رو اضافه کنید.

منابع: هر مسابقه ای که تموم میشه شما یک سری منابع تحت عنوان آهن ، کروم و تیتانیوم دریافت می کنید. با این منابع میشه اسلحه های بازی رو ارتقا داد که اصلا هم بسادگی بدست نمیان. شما علاوه بر بازی کردن می تونید منابع رو از فروشگاه بازی خریداری کنید که باز هم خیلی گرونه. جالبه بدونید که بعد از جمع کردن منابع و ارتقا یک اسلحه مثل تصویر زیر، شما ممکنه احتمال موفقیت تون پایین باشه و ارتقا با شکست مواجه بشه که برای حل این مسائله باید بسته های شانس بیشتر یا احتمال باخت کمتر بخرید تا درصد موفقیت به ۱۰۰% برسه و ریسک این کار صفر بشه

دسته کارت ها: این آیتم ها بعد از خریدن به شما آیتم هایی رو میدن که میتونین با استفاده از اون ها سلاحتون رو سفارشی کنید، این آیتم ها به سه دسته برنزی، نقره ای و طلایی تقسیم میشن که به غیر دسته کارت های برنزی شا باید بقیه رو با طلا خریداری کنید. البته یکی از بدترین بخش های بازی خرید دسته کارت هستش چون هیچ بالانسی در این قسمت رعایت نشده ، به عنوان مثال شما با هزار امید و آرزو یک دسته کارت طلایی با خرید ۱۰۰۰ طلا معادل ۱۰۰۰ تومان باز می کنید و کارت های معمولی و بدردنخور براتون باز میشه و یا برعکس ممکنه یک دسته کارت برنزی بگیرید و ۳ تا کارت نادر بهتون بده. بهترین کارت ها ، کارت های افسانه ای هستند که بدست آوردنشون خیلی سخت و شانسیه.

بازی زولا بازی ایرانی 2

بازی زولا بازی ایرانی ۲

توصیه هایی برای برگزاری مسابقات کشوری بازی زولا

مدتی قبل سومین دوره از مسابقات کشوری زولا در تاریخ ۱۱ و ۱۲ مرداد برگزار شد. متاسفانه نقدهای جدی به نحوه برگزاری وارده که پیشنهاد می کنیم تیم سورنا برای مسابقات بعدی این موارد رو در نظر باشه. نحوه مسابقات به این صورته که در سه رشته : انفرادی ، مبارزه تیمی و خرابکاری هر گروهی می تونه چند تیم رو معرفی کنه. تا اینجای کار همه چیز خوب بنظر میرسه ولی متاسفانه مسئولان برگزاری مسابقه اصلا براشون مهم نبوده که آیا ساعت و روزهایی که برای بازی مشخص کردند قابل اجرا برای همه پلیرها هست یا نه. اولین موضوع اینه که همه گیمرهای حرفه ای بازی های آنلاین میدونن که بهترین زمان برای بازی کردن شب هاست. علتشم اینه که در اون زمان پینگ تایم و اینترنت بسیار Stable تری رو کاربران دارند و کارهای روزمره رو هم انجام دادند و کسی توی اون زمان باهاشون کاری نداره و یا بهشون تلفن مهم زده نمیشه! در صورتیکه مسابقات بسیار مهمی کله ظهر چهارشنبه و در شلوغ ترین ساعت ترافیکی اینترنت کشور که همه شرکت ها و ادارات و دانشگاه ها در حال مصرف پهنای باند اینترنت های اشتراکی هستند صورت میگیره. جالب اینجاست که شما اگر اینترنتون دراپ بشه و کانکشن قطع بشه و از اتاق مسابقه بیرون بیوفتید دیگه نمی تونید ادامه بازی خودتون رو انجام بدید و خیلی از تیم ها با نبودن بازیکن های اصلی از دور مسابقات حذف شدند. مورد بعدی اینه که چرا روزهای مسابقه چهارشنبه و پنجشنبه باید باشه ؟ مثلا مشکلش چی بود اگر میشد پنجشنبه و جمعه که حداقل افراد زیادی سر کار و یا کلاس و … نباشند و زمان بندی هم ۲ روز قبل اعلام نشه که بشه برای این زمان برنامه ریزی کرد. در هر صورت امیدواریم این موارد هم رفع بشه و مدیریت بهتری در برگزاری مسابقات انجام بگیره

در کل ما پیشنهاد می کنیم که حتما بازی زولا رو تجربه کنید. جدا از مواردی که مطرح شد، زولا یک بازی استاندارد آنلاین با شوتینگ و مکانیزم های دقیقه که می تونه جایگزین خیلی خوبی برای بازی های آنلاین دیگه و اوقات فراغت شما باشه. ضمن اینکه با پشتیبانی مداوم تیم سورنا می تونه برای گیمرهای ایرانی آینده خوبی داشته باشه و سطح گیم پلی اونارو یک پله بالاتر ببره چون شما می تونید پیشرفت خیلی زیادی رو در پلیرهای این بازی ببینید که همه این بازکنان می تونند بعدها برای تیم های معرفی شده مسابقات آنلاین جهانی کانتر و بازی های دیگه تجربه خوبی کسب کرده باشند و با خیلی از مفاهیم اولیه بازی های آنلاین، با داشتن یک PC خیلی معمولی و اینترنت نه چندان قوی آشنا بشند تا صنعت بازی های آنلاین کشور پیشرفت بیشتری کنه.

لینک دانلود بازی زولا

برای دانلود بازی زولا می توانید به این لینک (سایت اصلی بازی) مراجعه کنید:

دانلود بازی زولا (از لینک اصلی سایت بازی)

بخش نخست مطلب: امین رضاییان. منتشر شده در سایت موبایل کمک
بخش دوم مطلب: ادمین سایت گیم مستر

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: موبایل کمک. گیم مستر

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

21 دیدگاه در “بازی زولا + نقد و بررسی بازی و تصاویر! (لینک دانلود)

  1. Ali

    من یک سوال دارم لطفا کمکم کنید من میخوام این بازیو دانلود کنم میرم تو سایتش ثبت نام میکنم ولی وقتی بازیو میزنم دانلود بشه خیلی کمه کلا ۱۸۳ مگابایت بعد اونم میخوام باز کنم ارور میده لطفا کمکم کنید ویندوز کامپیوترمم ۷ هست

    1. پارسی گو نویسنده

      با سلام. بازی را از سایت اصلی دانلود کنید. این لینک آخرین ورژن بازی زولاست:
      cdn-download1.zula.ir/iran/misc/zula_full_setup.exe
      می توانید از لینک بالا بازی را دانلود و نصب کنید. موفق باشید

    2. BIT|GAMERZuLA

      سلام بعصی مواقع بازی رو نمیشه از سایت اصلی دانلود مثل این جناب…
      شما در مرورگر پی سی بزنید دانلود فول ستاپ زولا بعد یک سایت میاره ب اسم فایل نیکو…
      از اون سایت دانلود کنید و تمام مراحل رو انجام بدید…
      اگر رفع نشد مشکل از کامپیوتر شماست…
      یا اینک ویروس کش کامپیوتر شما اجازه نصب این بازی را نمی دهد…موفق باشید

  2. سعید مداحی

    سلام.متاسفانه، اولا این بازی جیب پلیر را خالی می کند و دایما بازیگر را وسوسه می کند که با صرف هزینه های زیاذ، مثلا منابع را ارتقا دهد…ثانیا، این بازی کمی هم قمارگونه است؛ چراکه در ارتقا نیز مساله شانس دخیل است. امیدوارم که در آپدیت های بعدی، این مشکلات، تخفیف یابند.

    1. پارسی گو نویسنده

      سلام. دوست عزیز همانطوری که شما هم به درستی اشاره فرمودید، ما هم امیدواریم در آپدیت های بعدی مشکلات بازی زولا کمتر شود تا پلیرها بتوانند راحت تر و بهتر به انجام بازی بپردازند. موفق باشید

  3. بروسلی

    سلام.بازی زولا غیر از باگ هایی که داره:مثلا اگه دونفر همزمان رو یه جعبه بپرن دیگه نمی تونن حرکت کنن و راه نجاتشون فقط مرگه و یه مورد دیگه که نمیدونم اسمشو بزارم باگ یا حرکت عمدی که منو دیونه کرد اینه که من موقعه ارتقاع اصلحه %۳۰ شانس داشتم و یه ۳۰ و یه ۵۰ درصد خریدم و فعال کردم که میشه %۱۱۰ که %۱۰ اضافه هم هست ولی جالب اینجاست به ارتقاع اسلحه به شکست مواجه شد که بعد اون جریان زولا رو حذف کردم که بماند.ولی جدا از این بحث واقعا راهی نیست یا انقدر سخته و دشواره یا مخ نیازه که یه طرحی بزارن که نوب جماعت با پول پلیر نشه یا پول دار فقیر و نزاره زیر پا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما منکر این نیستیم که درآمد این بازی یا بازی سازها باید از خرید پلیر ها تامین بشه.ولی وقتی یه پلیر با اسلحه ارتقا شده ی +۶ و اسپید +۵۰% و کلت Glock 18 که واقعا ناحقه اونم مکس آپگرید وچاقو +۶ بیاد جلوت با مجموعه ها(جلیقه ی ضد گلوله و…….) که نمی دونه بازی چیه فقط پول داده بیاد شمارو هی بکشه احساس نمی کنید اعصابو روانو عمرتونو داره به فنا میده .جالب اینجاست با اینهمه اعتراض پلیر ها که بنده ی حقیر فقط یه کوشه چشم اومدم این بازی همون خر و همون یه کیلو جو هست.امان از طمع امان.کانتر csgo با این عظمت توازن بازی رو بهم نزده که اینا گند زدن.

    1. پارسی گو نویسنده

      سلام. دوست عزیز؛ از اینکه نظر خود را در مورد بازی و معایب و محسنات آن با ما و مخاطبین پارسی گو در میان گذاشتید متشکریم. مطالب شما جای تأمل دارد و شکی در آن نیست… معایب بازی هم باید رفع بشود و البته مرحله به مرحله هم این اتفاق دارد می افتد. کما اینکه بازی از نسخه اولیه آن به مراتب بهتر شده است. اما به هر حال مطالبی که عنوان کردید صحیح است. در خصوص امکانات بازی هم این حقیقت وجود دارد که در اختیار «همه» هست و می توانند خریداری کنند. فقط در رابطه با ارتقاء اسلحه در بازی زولا که انشاء الله به زودی در مورد آن پست مستقلی منتشر خواهد شد، بدانید که آیتم های «افزایش شانس» و «کاهش شکست» از هم جدا هستند. چیزی به عنوان افزایش شانس ۵۰ درصد که اشاره کرده اید وجود ندارد! در واقع آیتمی که شما خریداری کرده اید و ۵۰ درصد بوده، آیتم کاهش شکست است که نصف منابع ناشی از شکست ارتقا اسلحه را برای شما حفظ می کند. ضمن اینکه خوب است مطالب خود را برای بازی هم از طریق ارسال تیکت بفرستید. موفق باشید

  4. ناشناس

    سلام. بازی زولا به نظرم بازی مزخرفی هست. چرا؟ چون همش از پلیرهاش پول می خواد. یعنی شما اگر پولدار باشی، تو بازی زولا موفقی، پول نداشته باشی و یه آدم معمولی باشی، هیچی نمیشی. پس اگر شروع نکردین قاطی این بازی مزخرف نشین. زولا فقط یه مغازه برای خالی کردن جیب من و شماست!

  5. ali

    والا ما هر بازی ایرانی دیدیم چه pcچه Android فقط دنبال این بودند که جیب بازیکن خالی کنن یا الماس پولی بود یا سکه و به هیچ طریقی هم نمیشه بدست آورد مگر اینکه بخری یا بدست آوردنش به شدت کند هست/

  6. BIT|GAMERZuLA

    اقایون چرا نظرتون انقد ب زولا بده…
    مگه چشه ک تیم استودیو سکرنا کسب درآمد کنه هان؟!چ اشکالی داره…
    اگر نظرت نسبت ب زولا ایران بده خب برو زولا اروپا دان کن و با فیلتر شکن و کوفت و زحر مار بزن تا وارد بازی بشی…
    بعدم بتونی گان دائمی بخری…
    بازی زولا یک چالش است ک شما را ب خوب بازی کردن وادار می کند…
    چ مرگتون شده ی بازی ایرانی خوب داریم شما هام هی چرت بگین…
    انقد چرتوپرت گفتین اعصابم سر صبحی خورد شده…
    ینی خاکتوسر بعضی ایرانی ها(نه همشون)ک نمیخان ببینن ما داریم پیشرفت می کنیم…
    واقعا خاک تو سر بعضی ایرانی ها مثل اینا…

    1. پارسی گو نویسنده

      سلام. دوست عزیز. این ارور مربوط به کارت گرافیک است و به احتمال فراوان، گرافیک سیستم شما به لحاظ نرم افزاری یا سخت افزاری مشکل دارد.
      آخرین نسخه دایرکت ایکس و نت فریم ورک را نصب کنید. همچنین درایور کارت گرافیک خود را از سایت اصلی آن دانلود کرده یا به روز رسانی کنید. اگر مشکل حل نشد لینک زیر را ببینید و مراحل آنرا انجام دهید:
      https://parsigoo.com/?p=13274
      موفق باشید

      1. زولا بازی نکنید

        همه ی حرفهات دروغه من ۵ساله زولا بازی میکنم قورتش دادم دیگه و مشکلاتش بی نهایتتتتتتتتتتتتتت هست و لطفا به گیمر ها دروغ نگید از جمله پی تو وینیش و گرافیک چرتش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *