خواص شگفت انگیز عناب را بدانید!

عناب بخورید تا به دکتر اعصاب و روان احتیاج نداشته باشید!

اگر می‌خواهید از شر استرس و بی خوابی خلاص شوید، نوشیدنی طبیعی عناب را امتحان کنید. میوه عناب بومی آسیای جنوبی است، اما در سراسر جهان یافت می‌شود.

عناب

مجله اینترنتی پارسی گو: اگر می‌خواهید از شر استرس و بی خوابی خلاص شوید، نوشیدنی طبیعی عناب را امتحان کنید. میوه عناب بومی آسیای جنوبی است، اما در سراسر جهان یافت می‌شود. این میوه هنگام رسیدن، قرمز تیره یا بنفش است و ممکن است کمی چروکیده به نظر برسد. این میوه به دلیل طعم شیرین و بافت آن، اغلب در آب نبات‌ها و دسر‌هایی که در مناطقی از آسیا رواج دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عناب در طب، به طور گسترده‌ای برای بهبود خواب و کاهش اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه کم کالری است، اما سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین به دلیل داشتن فیبر زیاد و مقدارکم کالری، میان وعده‌ای عالی و سالم است، این میوه حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی و سرشار از ویتامین C است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت کنندگی سیستم ایمنی می‌باشد.

حتما بخوانید

با فواید شربت عناب یا «اکسیر جوانی» آشنا شوید!

شربت عناب یا اکسیر جوانی

شربت عناب یا اکسیر جوانی

عناب را بخورید دکتر اعصاب و روان نروید

عناب همچنین حاوی مقادیر نسبتاً کافی از پتاسیم است که نقش مهمی در کنترل عضلات و تعادل الکترولیتی دارد. بعلاوه، این میوه حاوی کربوهیدرات به شکل قند‌های طبیعی است که انرژی بدن را تأمین می‌کند. با این حال میوه های خشک که بیشتر در بسیاری از مناطق جهان بیشتر در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نظر قند و کالری بسیار غنی‌تر از میوه‌های تازه است، زیرا در حین خشک شدن، قند‌های موجود در میوه غلیظ می‌شوند.

عناب به طور گسترده‌ای برای بهبود کیفیت خواب و عملکرد مغز استفاده می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های بی نظیر این میوه ممکن است مسئول این اثرات باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره‌های تخم عناب ممکن است به درمان زوال عقل ناشی از آلزایمر کمک کند.

زنان باردار و افرادی که مبتلا به نفخ زیاد، انگل روده‌ای و ترشحات تنفسی بیش از حد معمول هستند باید قبل از مصرف عناب با پزشک خود مشورت کنند. همچنین افرادی که دچار غلظت خون هستند باید از مصرف زیاد عناب پرهیز کنند.
طرز تهیه دمنوش عناب

برای تهیه دمنوش عناب، پس از شستن عناب و خارج کردن هسته آنها، میوه خرد شده را داخل قوری بریزید؛ قوری را با آب ۸۰ درجه سانتی‌گراد پر کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به خوبی دَم بکشد. می‌توانید چند قطره آبلیمو هم به آن اضافه کنید.

گردآوری و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *