ترس، ریسک و موفقیت چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

بررسی رابطه ریسک و موفقیت (نترسیدن راز موفقیت است!)

اگبرای موفق شدن باید بر ترس خود غلبه کنید. ریسک و موفقیت رابطه مستقیم دارند. ریسک و موفقیت در حقیقت لازم و ملزوم یکدیگرند و بدون ریسک موفقیت حاصل نمی شود!

ریسک و موفقیت

مجله اینترنتی پارسی گو: اگر به دنبال کسب موفقیت هستید، باید بر ترس خود غلبه کنید و بدانید ریسک و موفقیت با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. ریسک و موفقیت در حقیقت لازم و ملزوم یکدیگرند و بدون ریسک موفقیت حاصل نمی شود!

ریسک چیست و چه رابطه ای با موفقیت دارد؟

ریسک یک مفهوم است. مفهومی که از سالیان دور در زندگی بشری قد علم کرده است. زمانی که انسان غارنشین به دنبال شکار از غارش خارج می شد، ریسک می کرد و زندگی خود را به خطر می انداخت. امروز هم که انسان امروزی پایش را از خانه بیرون می گذارد، به محل کارش می رود و سفر می رود، ریسک می کند.

با این حال مفهوم ریسک در ذهن بسیاری از انسان ها به معنای مالی آن به کار می رود. ریسک مالی یعنی اینکه پول را در راهی به کار ببرند که احتمال از دست دادن آن وجود داشته باشد. با این حال ریسک در مورد هر چیزی که به کار رود این مفهوم را می رساند که احتمال از دست دادن آن چیز یا تهدید آن وجود دارد.

حتما بخوانید

چه چیزی افراد را جذاب می‌کند؟

ترس ریسک و موفقیت. ریسک کنید تا موفق شوید

ترس ریسک و موفقیت. ریسک کنید تا موفق شوید

ترس مانع موفقیت است: رابطه ریسک و موفقیت

ریسک و موفقیت رابطه مستقیمی دارند. به عبارت دیگر ریسک و موفقیت لازم و ملزوم یکدیگرند و موفقیت بدون ریسک به دست نمی آید. اگر می خواهيم انسانی موفق باشيم هرگز ترس و اضطراب را در وجودمان راه ندهيم. زيرا اين ترس تمام وجود ما را خواهد گرفت و نمی توانيم كاری انجام دهيم و يك مانع بزرگ برای پيشرفت خود ايجاد كرده ايم. حتما مشاهده كرده ايم انسان های ساده و بدون جرات ريسك كردن حقوقي می گيرند و بدون هيچ هدفي زندگي می كنند و اهل ريسك نيستند. حتي از گرفتن يك وام هم ترس دارند كه مثلا شايد پرداخت نشود از اين رو زندگي بسيار ساده و با زحمت و مشقت را تحمل می كنند، زيرا انسانی كه هيچ گاه شنا نكرده است از آب وحشت دارد، اما اين انسان اگر چند بار به اجبار داخل آب برده شود كم كم شناگر ماهری می شود، زيرا نعمت های خدادادی مربوط به عده خاصی نيست، بلكه برای همه انسان هاست منتهي آنهايی كه از اين نعمات برخوردار نيستند، جرات نكرده اند از آن استفاده كنند، زيرا ترس از هر كارعادی خودش يك گناه محسوب می شود.

حضرت علی (ع) می فرمايد: بزرگ ترين گناه ترس است. زيرا وقتي ما قدرت انجام كاری را نداشته باشيم قدرت تصميم گيری در مورد آن را نيز نداريم و اصلا فكرش را هم نمی كنيم. در حقيقت اعتماد به نفس را از خود سلب كرده ايم و تسليم فكرهای كاذب و خود ساخته شده ايم. برخی افراد همچنين فكرمی كنند آن قدر از ريسك كردن می ترسند كه اصلا عمل را انكار می كنند. مثلا برای دخترشان خواستگار می آيد، جرات بله گفتن ندارند.

يادمان باشد هر وقت فكر مي كنيم احتياجی نداريم، نجاری هستيم كه تابوت خود را می سازيم. پس تصميم بگيريم و هيچ موقع ترس به خود راه ندهيم. اينگونه قدرت ريسك كردن خود را آرام آرام بالا ببريم. مثلا از يك كار كوچك شروع كنيم. امروز اگر انسان هايی جز مردان بزرگ روزگار محسوب می شوند قطعا هيچ گاه ترس نداشته اند.

حتما بخوانید

۱۰ رازی که شما را به انسانی موفق تبدیل می کند!

مسیری برای رسیدن به موفقیت بدون اشتباه و شکست وجود ندارد

افراد موفق آنهايی هستند كه نسبت به افراد ناموفق واقعی تر فكر می كنند. آنها با زندگی، روابط، اهداف، مسايل و تجربيات شان برخورد متفاوتی دارند آنها دانه های بهتری می كارند و در نتيجه زندگی بهتری درو می كنند.اگر ياد بگيريم كه مانند ساير افراد موفق خوشبخت، سالم و كامروا فكر وعمل كنيم به زودی از نوع زندگی كه آنها دارند بهره مند خواهيم شد. وقتی تفكر خود را تغيير دهيم، زندگی خود را تغيير خواهيم داد. طبيعت شوخی نمي فهمد آن هميشه جدی و سختگير است. آن هميشه درست وصحيح است و خطاها و اشتباهات هميشه مخصوص انسان است.

اگر می خواهيم كه سريع تر به موفقيت دست يابيم بايد سرعت شكست مان را دو برابر كنيم. موفقيت در آن سوی شكست قرار دارد. حقيقت اين است كه هر چه بيشتر شكست خورده باشيم به احتمال قوي بيشتر به موفقيت های بزرگ نزديك خواهيم شد. شايد به اين دليل است كه هميشه به دنبال بدشانسی، خوش شانسی نمی آيد. هر وقت شك كرديم سرعت شكست مان را دو برابر كنيم هر چقدر چيزهای زيادی را امتحان كنيم احتمال پيروزی ما زياد است.

حتما بخوانید

آیا افراد موفق تسلیم نمی شوند؟

رابطه ریسک و موفقیت و غلبه بر ترس

رابطه ریسک و موفقیت و غلبه بر ترس

رابطه ریسک و موفقیت با غلبه بر ترس

ما می توانيم تنها از طريق انجام كارهايی كه از انجام دادن آنها واهمه داريم بر ترس خودمان غلبه كنيم طوری كه ديگر ترس مانع مان نخواهد بود.هر چيزی كه در مورد خودمان می دانيم، تمام باورهايمان در حافظه ی شخصيت مان در خودپنداره ما ثبت می شود. خودپنداره ما سطح عملكرد و ميزان موثر واقع شدنمان را در هر كاری كه انجام می دهيم پيش بينی می كند.

طبق قانون مطابقت، رفتار بيرونی ما مطابق با خودپنداره ماست. بنابراين اصلاح زندگی با اصلاح خودپنداره آغاز می شود. ما يك خودپنداره كلی داريم كه از باورهايمان در مورد خود و توانايی هايمان تشكيل شده است. اين دسته از باورها شامل تمام تجارب، تصميمات، موفقيت ها، شكست ها، ايده ها، اطلاعات، هيجانات و عقايد زندگی مان تا به امروز می شود. اين خودپنداره كلی تعيين می كند كه در مورد خودمان چگونه و به چه چيزی فكر می كنيم و نسبت به خودمان چه احساسی داريم و مشخص می كند كه به طور كلی كارهايمان را به چه نحوی انجام می دهيم.

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو
منبع: سایت تیم موفقیت.
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *