بررسی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

۸۰ نکته خواندنی درباره بازی Metal Gear Solid V

بازی Metal Gear Solid V به طرز شگفت آوری جذاب است و گیم پلی بازی و محیط گرافیکی جذابش نظر پلیرهای حرفه ای و منتقدان سرتاسر جهان را به خود مشغول کرده است.

Metal Gear Solid V اسنیک

مجله اینترنتی پارسی گو: بازی Metal Gear Solid V به طرز شگفت آوری جذاب است و نظر پلیرهای حرفه ای و منتقدان سرتاسر جهان را به خود مشغول کرده است. در این مقاله ۸۰ نکته خواندی از دنیای وسیع بازی Metal Gear Solid V ارائه شده است.

۸۰ نکته جالب و دیوانه‎کننده در Metal Gear Solid V که احتمالا آن‎ها را نمی‎دانید

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain جزو آن دسته بازی‎هایی است که سازندگان، به جزئیات محیطِ آن توجه زیادی کرده‎اند؛ جزئیاتی که روز به روز بیشتر از آن‎ها باخبر می‎شویم. اگر دوست دارید از تعدادی از آن‎ها مطلع شوید، با زومجی در ادامه همراه باشید.

بازی جذاب Metal Gear Solid V

بازی جذاب Metal Gear Solid V

بررسی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

باید گفت در یک کلام دنیای Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، دنیایِ وسیعی است؛ معلوم است که سازندگان با وسواسیِ تمام، به طراحی شخصیت‎ها، سیستم‎ها و آیتم‎های بازی پرداخته‎اند و همین موضوع موجب می‎شود که گیمر، ساعت‎ها پای این بازی بنشیند و احساس خستگی به او دست ندهد. دنیایِ این بازی آن‎قدر وسیع است که اگر برای مدتی طولانی به انجام بازی بپردازید، باز هم چیزهای کشف‎نشده‎ای وجود دارند که انگیزه شما را برای ادامه بازی بیشتر و بیشتر می‎کنند. بعد از جست‎وجویی بسیار در این دنیای وسیع، ما موفق شدیم «۸۰ چیز دیوانه‎کننده» را در این دنیا پیدا کنیم؛ چیزهایی که به احتمال زیاد از بسیاری از آن‎ها بی‎خبرید. البته لازم است اشاره کنیم که این «۸۰ چیز دیوانه‎کننده» در کنار دیوانه‎کننده بودن، لو دهنده هم هستند. پس پیشنهاد می‎کنیم، اگر بازی را به اتمام نرسانده‎اید از خواندن این مقاله خودداری کنید.

۱) وقتی که شما منطقه تعیین شده برای ماموریت را ترک می‎کنید، اسب خود را جا نمی‎گذارید! اسب، خود را سریعا به «سیستم فالتون» مجهز می‎کند و با پرواز از آن‎جا دور می‎شود.

۲) اگر «بیگ‎باس» در یک ماموریت به‎شدت زخمی شود، می‎تواند در بین مراحل، خود را به یک کیسه خون در هلیکوپتر وصل کند. این امر موجب می‎شود که خونِ از دست رفته او به بدنش بازگشته و دوباره برای جنگ آماده شود.

۳) اگر در بازی، دشمن خود را بیهوش یا بی‎حس کنید و او را به داخل یک گودال آب بیاندازید، او به هوش نیامده و غرق خواهد شد.

۴) اگر چیزی را به «فالتون» وصل کردید و در میانه راه پشیمان شدید، نگران نباشید. می‎توانید با شلیک به بالون، از عملکرد آن جلوگیری کنید.

۵) مکالمه سربازانی که به زبانی غیر از زبانِ انگلیسی صحبت می‎کنند، در بازی زیرنویس نمی‎شود؛ بنابراین، بازجویی از آن‎ها در بسیاری از مواقع بی‎فایده است.

۶) با وجود اینکه در اوایل بازی، یک «رویداد از پیش نوشته‎شده» اتفاق می‎افتد، اما اولین باری که شما در سکانس آغازین بازی زخمی می‎شوید، صدای آسیب‎دیدنتان برای این است که به شما بفهماند آن صدا به چه معناست.

۷) اگر بیگ‎باس برای روزهای طولانی، بدون خیس شدن (در زیر باران) به حرکت خود ادامه دهد، دشمنان شروع به بررسی منطقه می‎کنند (خیس شدن زیر باران به نحوی برای او، حمام به حساب می‎آید). چراکه حیوانات وحشی فکر می‎کنند او مرده است و با بوییدن منطقه، او را پیدا می‎کنند.

۸) در برخی از نقاطِ پایگاه مادر، مکان‎هایی تحت عنوان Portable Shower وجود دارند که در آن‎جا برخی افراد با پاشیدن سطل آب به شما، شما را خیس می‎کنند.

۹) یکی از راه‎هایی که با آن می‎توانید خونِ رویِ لباسِ خود را پاک کنید، راه رفتن زیر باران است. آن‎طور که به نظر می‎رسد، کند و کاو در این دنیای وسیع، پایانی ندارد. آن‎طور که به نظر می‎رسد، کند و کاو در این دنیای وسیع، پایانی ندارد.

۱۰) اگر شما برای چند بار Ocelot را آرام کنید، او هربار به یک شکل سخن خواهد گفت. از جمله: «لا لی لو له لو» ! (این مورد را تنها کسانی که این بازی را انجام داده باشند، به خوبی می‎فهمند).

حتما بخوانید

مشکل بالا رفتن از نردبان در بازی Overkill's The Walking Dead

۱۱) اگر شما اقلام موجود در یک پایگاه را با فالتون به جایی ببرید و بعدا آن‎ها را برگردانید، سربازان هربار درباره چیزهای مفقود شده به نحوی شکایت می‎کنند.

۱۲) جعبه‎های مقوایی (Cardboard Boxes) در زیر باران شروع به ازبین‎رفتن می‎کنند. این امر می‎تواند سربازانی را که برای دیدن پوسترهای موجود بر روی این جعبه تلاش کرده‎اند، ناراحت کند. (لازم به ذکر است که شما می‎توانید با استفاده از پوسترهایی که در طول بازی پیدا می‎کنید، این جعبه‎های مقوایی را شخصی‎سازی کنید. هر کدام از تصویرهایی که شما برای جعبه انتخاب می‎کنید، تاثیر متفاوتی بر روی دشمنان دارند. به‎طور مثال اگر در یکی از لوکیشن‎های افغانستان، پوستر یک Soviet را بر روی جعبه قرار دهید، سربازان دشمن فکر می‎کنند شما دوست آن‎ها هستید).

۱۳) شما می‎توانید هنگامی که یک جعبه ‎مقوایی را پوشیده‎اید از شیب‎ها به پایین سُر بخورید. این امر علاوه بر لذت‎بخش بودن، شما را از دید دشمن دور نگه می‎دارد.

۱۴) در اطراف «پایگاه مادر» نشانه‎هایی از مدل‎سازی برخی شخصیت‎های برجسته بازی به چشم می‎خورد؛ به‎طور مثال نشانه‎هایی از ساخت مجسمه «کوایت» دیده می‎شود.

۱۵) سریع‎ترین راه برای سفر در «پایگاه مادر» این است که هنگامی که در یک جعبه ‎مقوایی هستید، در «مکان تعویض» بنشینید و براحتی به مکانی دیگر سفر کنید.

۱۶) شما می‎توانید در سراسر مناطق مرزی پایگاه دشمن نیز به راحتی جابه‎جا شوید. برای این‎کار باید ابتدا حداقل دو مکان تعویض نارنجی رنگِ موجود در پایگاه دشمن را فعال کنید و سپس با آن‎ها منتقل شوید. فراموش نکنید در این‎جا هم لازم است که حتما جعبه مقوایی را همراه خود داشته باشید.

۱۷) اگر شما قبل از شروع کردن ماموریت C2W تجهیزات Comm را از بین ببرید، ماموریت، در جریان نشان داده شدن Credit به پایان می‎رسد.

۱۸) سربازان عملا در فواصل زمانیِ ۱۲ ساعته، شیفتِ خود را عوض می‎کنند. این جابه‎جایی در بسیاری از مواقع می‎تواند چالش‎ها را برای بیگ‎باس آسان کند.

۱۹) اگر در هنگامی که DD را به عنوان یار خود انتخاب کرده‎اید، یک سگ وحشی به شما حمله کند و شما به هر دلیلی، نتوانید کلیدهای لازم برای رهایی را بزنید، DD با یک جهش سریع به آن سگ حمله کرده و شما را نجات خواهد داد.

گرافیک فوق العاده بازی Metal Gear Solid V

گرافیک فوق العاده بازی Metal Gear Solid V

۲۰) اگر در هنگامی که سربازان درحال صحبت کردن در رادیو هستند آن‎ها را گیر بیاندازید، سربازانِ دیگر پی خواهند برد که اتفاقی افتاده و شروع به بررسی منطقه می‎کنند.

۲۱) اگر سربازانی را که از عینک دید در شب استفاده می‎کنند، با یک FlashLight کور کنید، اثرِ آن برای مدت طولانی‎تری باقی خواهد ماند.

۲۲) رانندگان تانک برای جلوگیری از به‎خواب رفتن سربازانِ منطقه، هرازچندگاهی، بوق می‎زنند. ۲۳) شما می‎توانید با فالتون، یک «کانتینر بارکِش» را آماده رفتن به هوا کنید؛ اما قبل از رفتنِ آن، می‎توانید سریعا روی آن بِپَرید و به این ترتیب از آن ناحیه فرار کنید.

۲۴) روشی بسیار عالی برای از سرِ راه برداشتن دشمنان قدرتمند این است که یک «جعبه مهمات» را بر سر آن‎ها انداخته و بیهوشِشان کنید. برای این‎کار باید از هلیکوپتر پشتیبان درخواست مهمات کنید؛ سپس به محلی که انتخاب کرده‎اید تا هلیکوپتر مهمات را آن‎جا بیاندازد بروید. در نهایت، مکانی که دشمن آن‎جا است را انتخاب کنید تا جعبه مهمات بر سر او افتاده و او را بیهوش کند.

۲۵) اگر در شب‎هنگام (خصوصا شب‎های بارانی) در پشت سر دشمنان تفنگ را به سمت آنان بگیرید، آن‎ها خود را تسلیم شما می‎کنند. می‎توانید در همان حال از آنان اعتراف گرفته و از سرِ راه برشان دارید.

۲۶) شما می‎توانید برای از بین بردن تجهیزات الکترونیکی پایگاه دشمن از «تفنگ آبی» استفاده کنید. ۲۷) شما همچنین می‎توانید از تفنگ آبی برای خاموش کردن آتش‎ها استفاده کنید و پایگاه‎های دشمن را تاریک‎تر کنید. با این کار، از بین بردن دشمنان بسیار راحت‎تر خواهد شد.

۲۸) اگر بخواهید با تفنگ آبیِ خود به دشمن شلیک کنید، Ocelot با شما تماس گرفته و به شما می‎گوید که آن مقدار آب برای از بین بردن دشمن کافی نیست.

۲۹) شما می‌توانید از بین درختان و حتی تیربرق‎ها با ماشین رانندگی کنید.

۳۰) شما می‎توانید در حالتِ درازکِش دشمنانتان را Melee کنید؛ اما بدی این روش این است که بیهوش کردن آن‎ها، زمان بیشتری را می‎طلبد. کمی فکر کنید؛ انجام این کار احمقانه است!

۳۱) شما می‎توانید برای بیهوش کردن دشمنان، یکی از آن‎ها را گرفته و به سمت نفر دیگر پرتاب کنید. پس از برخورد با یکدیگر، هردو بیهوش می‎شوند.

۳۲) اگر شما در یک حمله هوایی از «گاز خواب‎آور» استفاده کنید و صبر نکنید تا کامل پاک شود، به نحوی خودکشی کرده‎اید!

۳۳) شما می‎توانید هنگامی که در حال راه رفتن هستید، سوارِ اسب خود شوید. نگران نباشید چون لگنتان پاره نمی‎شود! این کار، یکی از بهترین کارها برای سریع فرار کردن است.

۳۴) اگر در مراحلِ بازی یارِتان زخمی شود، «سطح دوستی» شما با او تا حدودی کم می‎شود؛ حتی اگر این موضوع، فقط یک تصادف باشد. این امر موجب می‎شود که آن هماهنگی لازم بین شما و یارِتان وجود نداشته باشد.

۳۵) سعی کنید تاجایی که می‎توانید، «سطح دوستی» خود را با اسب‎تان افزایش دهید تا در نهایت مهار ت «Poop on Command» را برای او باز کنید.

۳۶) مدفوع اسب را در جاده بیاندازید! با این کار، راننده‎های دشمن از مسیر خود منحرف می‎شوند. (لازم به ذکر است که تا زمانی که سطح دوستی شما با اسب به حد لازم نرسد، نمی‎توانید کاری کنید که اسب مدفوع کند).

۳۷) «اسنیک» در تاریخ تولدی که شما در ابتدای بازی وارد می‎کنید، یک کیک و یک سیگار دریافت خواهد کرد؛ پس اگر می‎خواهید زودتر به آن‎ها دسترسی داشته باشید، روزی نزدیک به روزی که در آن هستید را انتخاب کنید.

۳۸) یارهایتان برای دشمنان قابل رویت هستند. اگر دشمنان به بررسی منطقه بپردازند و به جایی که شما پنهان شده‎اید بیایند و یارتان را ببینند، سعی می‎کنند تا به یارتان شلیک کرده و آن را از پا در بیاورند.

۳۹) می‎توانید حیواناتی را که با فالتون به پایگاهِ مادر می‎فرستید در یک باغ‎وحش در پایگاه مادر پیدا کنید.ption id=”attachment_65552″ align=”alignnone” width=”800″]باغ‎وحش اسنِیک در پایگاه مادر. باغ‎وحش اسنِیک در پایگاه مادر.

نمایی از بازی جذاب Metal Gear Solid V

نمایی از بازی جذاب Metal Gear Solid V

۴۰) شما می‎توانید در آن باغ‎وحش، گیاهانی دارویی پیدا کنید.

۴۱) شما می‎توانید یونیفرم «گرگِ تک‎تیرانداز» را برای کوایت باز کنید. یونیفرمی که به کوایت، جدیت بیشتری می‎بخشد.

۴۲) در بازی، لیستی آماری به نام Demon Meter وجود دارد؛ برای بالا بردن سطح آن باید تا جایی که می‎توانید کارِ زشت و ناپسند انجام دهید! به‎طور مثال سربازهای زخمی را بکشید، حیوانات را زندانی کنید و هلیکوپتر پشتیبانی را نابود کنید. اگر این کارها را انجام دهید، گلوله‎ای که در سر اسنیک وجود دارد آن‎قدر بزرگ می‎شود تا تبدیل به یک شاخ گردد!

۴۳) هم سربازان مونث و هم سربازان مذکری که در جریان ماموریت‎ها به پایگاهِ مادر می‎فرستید، صدایی شبیه به صدای آن‎هایی دارند که در ماموریت‎ها از آن‎ها اعتراف می‎گیرید.

۴۴) اگر شما موفق شوید برای چندین و چند بار به دشمنان هد‎شات بزنید، بقیه سربازان با پوشیدن کلاه‎های ایمنی جواب شما را خواهند داد.

۴۵) اگر در بیشترِ اوقات برای تیراندازی از اسلحه‎های دوربین‎دار استفاده کنید، دشمنانتان هم برای مقابله با شما، بیشترِ اوقات از اسلحه‎های دوربین‎دار استفاده می‎کنند.

۴۶) برای جلب توجه مجدد سربازانِ سرگردانِ پایگاه مادر، می‎توانید از ضبط صوتِ خود، آهنگ Love Deterrence را اجرا کنید.

۴۷) اگر در نسخه Ground Zeroes، رازِ مرحله Deja Vu را حل کرده باشید، می‎توانید به اسکین جذابِ نسخه اولیه بازی دسترسی داشته باشید.

۴۸) شما می‎توانید یک گلوله اضافی را در محفظه اسلحه خود بگذارید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

۴۹) اگر شما سربازی را برای مدت‎زمان طولانی از پشت بگیرید، او ممکن است تلاش کند تا با یک چاقو از دست شما خلاص شود.

۵۰) مراحلِ بازی، دارای تعداد زیادی اهداف اختیاری هستند که کشف کردن آن‎ها می‎تواند بسیار جذاب باشد.

۵۱) نوارِ زمزمه «کوایت» را در ضبط صوت پخش کنید؛ این، به شما کمک می‎کند که نشانه‎گیری بهتر و با ثبات‎تری داشته باشید.

۵۲) از بین موسیقی‎های موجود در ضبط صوت، «Enemy Eliminated» را در اسپیکرِ ضبط صوت پخش کنید؛ این کار باعث می‎شود که دشمنان از جست‎وجو به دنبال شما دست بردارند. شما می‎توانید در «حالت رِفلِکس» با پرتاب «خشاب» به سمتِ سرِ دشمنان، آن‎ها را K.O کنید.

۵۴) شما می‎توانید دقیقا همانند بازی Metal Gear Solid 1، بمب‎های C4 را بر روی بدن دشمنانتان کارگذاری کنید.

۵۵) در بعضی مواقع که همراه با DD پایگاه دشمن را تسخیر می‎کنید، DD از خوشحالی چندبار پاس می‎کند.

۵۶) گاهی اوقات با گرفتن فرماندهان از پشت، می‎توانید به آن‎ها بگویید که به سربازان دستور توقف عملیات بررسی محیط را بدهند.

۵۷) گاهی اوقات به هنگام انداختن یک نارنجک به درون گروهی از دشمنان، یکی از آن‎ها برای نجات جان دیگران، خود را بر روی نارنجک می‎اندازد.

۵۸) شما می‎توانید هنگامی که در جایی مخفی شده‎اید به اسب خود بگویید که در وسط جاده بایستد. با این کار می‎توانید به‎سادگی جلوی رانندگان دشمن را گرفته و آن‎ها را از پا در بیاورید.

۵۹) در مرحله ابتدایی بازی، ممکن است «کاز» برای چند بار به بیگ‎باس بگوید که «از کلمات جادویی استفاده کن» اما هیچ کلیدی بر روی صفحه وجود نداشته باشد که شما این‎کار را انجام دهید. برای پاسخ دادن، می‎توانید «کلید شلیک‎کردن» را بزنید.

۶۰) تماس گرفتن در هلیکوپتر موجب پاک شدن دودِ «نارنجکِ دودزا» می‎شود.

محیط گرافیکی بازی Metal Gear Solid V

محیط گرافیکی بازی Metal Gear Solid V

۶۱) حتی اگر دشمنان از کلاه ایمنی یا زره استفاده کنند، می‎توانید آن‎ها را هدشات کنید. برای این‎کار دوربین اسلحه خود را بر روی فاصله بین دو چشم آن‎ها یا شکاف‎های موجود در زره‎شان بگیرید و شلیک کنید.

۶۲) وقتی به یکی از دشمنانِ زره‎‎پوش شلیک کردید، کمی مواظب باشید؛ چراکه دشمنان دیگر می‎توانند صدای برخورد تیر را به زره آن‎ها بشنوند. پس با دقت نشانه‎گیری کنید.

۶۳) در یکی از نقشه‎های موجود در آنگولا در آفریقا، رادیویی وجود دارد که درمورد دموی P.T گزارش‎هایی می‎دهد.

۶۴) اگر در جایی از بازی با حیواناتی همچون اسب یا بُز وحشی مواجه شدید، راه یک کامیون را در جاده‎ی نزدیک آن‎جا مسدود کنید؛ با این‎کار، راننده شیشه را پایین می‎آورد و بر سر آن‎ها فریاد می‎زند و به نحوی حواسش پرت می‎شود. در این‎لحظه می‎توانید خیلی راحت به او شلیک کنید.

۶۵) اگر برای چندین بار بر روی زمین به دشمنانتان لگد بزنید، آن‎ها می‎میرند.

۶۶) حیوانات وحشی می‎توانند به دشمنان نیز حمله کنند.

۶۷) بعضی از سربازان در پایگاه مادر دارای مهارتی به نام «مزاحم» هستند؛ این مهارت باعث می‎شود که آن‎ها برای دیگر سربازان قُلدُری کنند و سر آن‎ها داد بزنند!

۶۸) بروشور «کوجیما پروداکشنز» در بیمارستان، برخی از توانایی‎ها و ویژگی‎های اسنِیک را به نمایش می‎گذارد؛ همچنین، این بروشور نام تعدادی از غرفه‎های موجود در نمایشگاه GDC 2013 را نیز لیست کرده‎ است.

۶۹) «منابع ادبی» بسیاری در بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain وجود دارند. از بین آن‎ها می‎توان به نام‎های رمزیِ «اَهَب» و «اسماعیل» اشاره کرد.

۷۰) در بازی، پوسترهایی تحت عنوان «بیگ‎باس درحال تماشای شماست» وجود دارند که مستقیما به وقایع سال ۱۹۸۴ اشاره دارند. لازم به ذکر است که این بازی نیز در واقع در سال ۱۹۸۴ به وقوع می‎پیوندد.

۷۱) شخصیت «اِلی» موجود در بازی، به نحوی به «شاه‎مگس» اشاره دارد! می‎توانید او را در کنار مجموعه‎ای از سرهای بریده‎شده خوک‎ها پیدا کنید.

۷۲) اگر به یکی از سرهای بریده‎شده خوک‎ها در کنار صندلی اِلی شلیک کنید، صدای خرناس از آن‎ها بلند می‎شود.

۷۳) اگر هنگامی که در هلیکوپتر هستید برای مدت زمانی طولانی به کوایت نگاه کنید، او شروع به صحبت کردن با شما می‎کند. ۷۴) برای افزایش روحیه کارکنان در پایگاه مادر، برخی سربازان را کتک بزنید!

۷۵) اگر با بازوی مصنوعی خود به یکی از دشمنان مشت بزنید، آهنگِ «مرد شش میلیون دلاری» پخش خواهد شد.

۷۶) برای از بین بردن هلیکوپترهای دشمن می‎توانید از یک استراتژی جالب استفاده کنید؛ ابتدا یک بمب C4 را به یک ماشین متصل کنید. سپس با فالتون آن را به نزدیکی هلیکوپتر ببرید و در نهایت آن را منفجر کنید.

۷۷) لیسا، روح موجود در P.T، در یکی از جاهای بازی دیده می‎شود.

۷۸) اگر نارنجک‎های دودزا را در درون یک گودال بیاندازید، دود آن‎ها بسیار کمتر خواهد بود. اگر گودال خیلی عمیق باشد، ممکن است اصلا دودی از آن دیده نشود.

۷۹) می‎توانید با پخش کردن صدای خرس از لیست آهنگ‎های موجود در ضبط صوت، سربازانی که در حال بررسی منطقه‎ای که شما در آن پنهان شده‎اید هستند، را بترسانید تا از آن‎جا دور شوند.

۸۰) اگر با بازوی مصنوعی اسنیک به دشمنان شوک الکتریکی وارد کنید، سربازانی که در آن حوالی هستند به یکدیگر می‎گویند که «بوی چه چیزی می‎آید؟».

حتما بخوانید

برزخ پوچ اورکیل: نقد و بررسی بازی Overkills The Walking Dead

گردآوری و تنظیم: parsigoo.com
منبع: zoomg.ir

به اشتراک بذار:

2 دیدگاه در “۸۰ نکته خواندنی درباره بازی Metal Gear Solid V

  1. امیر

    درود. متنتون خیلی قشنگ بود ولی در نکته ۵۵ که می گه پارس می کنه، این پارس گفتن غلطه واژه درستش پاس هست که از نگهبانی یا پاسبانی میاد یک جور هایی به پارسی ها انگار توهین می شه . با سپاس از سایت قشنگتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *