بایدها و نبایدهای خرید وسایل دست دوم!

۸ نکته مهم در مورد خرید وسایل دست دوم

خرید وسایل دست دوم شرایطی دارد که باید آنرا در نظر گرفت. وگرنه ممکن است جنس خریداری شده یا مورد رضایت شما نباشد و یا کارایی لازم را نداشته باشد.

خرید وسایل دست دوم کهنه فروشی

مجله اینترنتی پارسی گو: خرید وسایل دست دوم شرایطی دارد که باید آنها را در نظر گرفت. وگرنه ممکن است جنس خریداری شده یا مورد رضایت شما نباشد و یا کارایی لازم را نداشته باشد. در این مقاله که توسط احمد طحانی نوشته شده است، هشت نکته کلیدی درباره خرید وسایل دست دوم ارائه می شود:

۱. نیاز خود را مشخص کنید

برای خرید وسیله دست دوم، حتما باید نیاز خود را مشخص کنید. یعنی بدانید چه می خواهید. چرخ زدن در مراکز فروش وسایل دست دوم یا سایت های خرید و فروش اینگونه وسایل، و خرید های اتفاقی معمولا با پشیمانی همراه می شوند. بنابراین ابتدا نیاز خود را مشخص کنید.

۲. محدوده قیمت و پرداختی خود را مشخص کنید

برای خرید وسیله دست دوم حتما محدوده قیمت خود را مشخص کنید. به عبارت دیگر یک مرز قیمتی برای خود مشخص کنید و اگر جنسی که مشاهده می کنید، در آن محدوده و مرز قرار نداشت، به هیچ وجه آنرا خریداری نکنید. البته مشخص کردن محدوده قیمت، نیاز به اطلاعات دارد. بنابراین می توانید با مشاهده و مقایسه قیمت ها به این نکته مهم دست پیدا کنید.

۳. قیمت کالای نو را بدانید

برای خرید دست دوم یک نکته مهم وجود دارد و آن دانستن قیمت کالای نو است. اگر شما می خواهید فلان وسیله را دست دوم تهیه کنید، حتما باید از قیمت نو آن اطلاع داشته باشید. گاهی اوقات قیمت جنس دست دوم با نو آن تفاوت چندانی ندارد و بنابراین اولویت با خرید وسیله نو است.

حتما بخوانید

۸ نکته مهم در مورد فروش وسایل دست دوم

۴. کالای معیوب نخرید

به هیچ وجه هنگام خرید وسایل دست دوم کالای معیوب نخرید. منظور از کالای معیوب کالایی است که به هر ترتیب، کاری که باید را انجام نمی دهد. ممکن است تصور کنید یک عیب کوچک در کار وجود دارد و می توانید آنرا رفع کنید. اما پس از رفع آن با سایر مشکلات کالا مواجه می شوید که قطعا پشیمانی به همراه دارد.

خرید وسایل دست دوم

۵. از مراکز امن خرید کنید

برای خرید حتما مراکز امن را در نظر بگیرید. خرید از مراکز مشکوک، یا بساطی هایی که ممکن است دیگر در منطقه فروش حاضر نشوند، اکثر اوقات پشیمانی به بار می آورد.

۶. در مورد کالا اطلاعات به دست بیاورید

قبل از خرید وسایل دست دوم حتما در مورد آن اطلاعات به دست بیاورید. اگر می توانید با فروشنده یا صاحب کالا صحبت کنید. در غیر اینصورت اطلاعاتی که در مورد کالا برای فروش گذاشته شده را به دقت مطالعه کنید. زمان کارکرد وسیله، مشخصات وسیله، عیب های احتمالی و… از نکات مهمی است که حتما باید بدانید.

۷. سعی کنید خرید خود را حضوری انجام دهید

ممکن است شما با این بخش از مقاله موافق نباشید. امروزه با وجود مراکز خرید و فروش آنلاین و دردسرهای کمتر خرید و فروش آنلاین، کمتر کسی به فکر خرید حضوری می افتد، اما دقت کنید که بحث خرید کالای دست دوم متفاوت است! به عبارت دیگر ممکن است در تصاویر و عکس های منتشر شده در کالا، از هنر عکاسی استفاده شود و عیب های احتمالی کالا مشخص نشود، اما با خرید حضوری این مشکل کمتر به وجود می آید.

۸. پس از خرید ابراز پشیمانی نکنید

بسیاری از خریداران قبل از خرید، ذهنیت منفی نسبت به عمل خود دارند. بنابراین نتیجه خرید هرچه باشد احساس پشیمانی می کنند. بنابراین پیشنهاد می کنیم بعد از خرید کالا، حتی اگر نتیجه مورد نظرتان به طور کامل برآورده نشده است، باز ابراز پشیمانی نکنید. چراکه به هر حال شما می توانید با توجه به خرید انجام شده، حداقل بخشی از نیاز خود را تأمین نمایید.

سایر مقالات احمد طحانی:

میرطاهر بدل رهبر انقلاب کیست؟

نکاتی مهم برای انتخاب رشته دانش آموزان در مقطع نهم!

نگاهی به زندگی و خدمات مرحوم استاد اصغر گلشن تفتی

خلاقیت در فرهنگ نویسی!

نویسنده: احمد طحانی
منبع: www.parsigoo.com مجله اینترنتی پارسی گو

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *