آتش سوزی در کلیسای نوتردام فرانسه!

کلیسای نوتردام قلب فرهنگ و تمدن فرانسه دچار آتش سوزی شد!

آتش سوزی مهیب در کلیسای نوتردام در پاریس، عصر روز دوشنبه مردم فرانسه و همه دوستاران فرهنگ و تاریخ غنی این سرزمین را شوکه کرد.

کلیسای نوتردام در آتش

مجله اینترنتی پارسی گو: آتش سوزی مهیب در کلیسای نوتردام در پاریس، عصر روز دوشنبه مردم فرانسه و همه دوستاران فرهنگ و تاریخ غنی این سرزمین را شوکه کرد.

شاهکار ادبی «گوژ پشت نوتردام» اثر ویکتور هوگو، نویسنده شهیر فرانسوی، شهرت خاصی به این اثر تاریخی داده است. این کلیسا که قدمتی نزدیک به هشتصد سال دارد یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی جهان است و سالانه حدود ۱۳ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند.

کلیسای نوتردام پاریس قبل از آتش سوزی

کلیسای نوتردام پاریس قبل از آتش سوزی

آتش سوزی بسیار وسیع بوده و بخش‌های زیادی از کلیسا از جمله حدود دو سوم بام بنا، را تبدیل به خاکستر کرده است، اما به گفته، رئیس آتش نشانی پاریس، ساختاراصلی کلیسا نجات یافته است. به طوری که دو برج اصلی کلیسا و چارچوب کلی آن حفظ شده است و آتش نشانان موفق شدند مانع فروریختن کامل بنا شوند.

شهردار پاریس که در صحنه حادثه حضور داشت گفت «در داخل کلیسا مقدار زیادی آثار ارزشمند هنری وجود دارد… این یک تراژدی واقعی است.»

علت دقیق آتش سوزی مشخص نشده است، اما رسانه‌های فرانسه به نقل از آتش نشانی پاریس گفته‌اند که آتش‌سوزی احتمالاً مربوط به پروژه ۶ میلیون یورویی مرمت و بازسازی برج (مناره) کلیسا است که برای این کار ۲۵۰ تن سرب در آنجا وجود داشته است. احتمال تروریستی بودن سانحه رد شده است.

این آتش سوزی کمتر از یک هفته قبل از مراسم مذهبی عید پاک رخ داد. هنگامی که شعله‌های آتش بر فراز کلیسا تنوره می‌کشید، مردم پاریس در کلیسای سنت جولین لس پورس در کنار رود نتردام جمع شدند و برای کلیسای نتردام دعا می‌کردند.

آتش سوزی در کلیسای نوتردام فرانسه

آتش سوزی در کلیسای نوتردام فرانسه

اسقف اعظم پاریس نیز از کشیش‌ها در سراسر فرانسه دعوت کرد تا برای نجات این کلیسا مراسم برگزار کنند. امانوئل مکرون که به سرعت خود را به محل حادثه رساند، متعهد شد تا کلیسا را ​​بازسازی کند و گفت که به دنبال کمک‌های بین‌المللی برای انجام این کار است.

بسیاری از شخصیت‌های مطرح بین‌المللی نظیر دونالد ترامپ ، آنگلا مرکل و تزارا می، بلافاصله با ارسال پیام‌هایی نسبت به این سانحه واکنش نشان دادند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: http://persian.epochtimes.com

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *