عکس های جنگل النگدره یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور!

تصاویر جنگل النگدره در گرگان!

جنگل النگدره به عنوان یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب شده است. همچنین پارک جنگل النگدره به عنوان پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب شده که در بلوار ناهارخوران گرگان قرار دارد.

تصاویر جنگل النگدره 3

مجله خبری تحلیلی پارسی گو: جنگل النگدره که به عنوان یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب شده، در بلوار ناهارخوران گرگان قرار دارد.

رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریبا از وسط آن می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، ۳ چشمه وجود دارد که چشم‌انداز طبیعی منحصربه‌فردی ایجاد کرده است. پوشش گیاهی ابن جنگل را درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل می‌دهد. امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق‌رسانی، سرویس‌های بهداشتی، جاده آسفالته، نمازخانه، پارک کودک، زمین ورزش، ساختمان‌های نگهبانی و منطقه کمپینگ است.

پارک جنگلی و جنگل النگدره

النگدره پارکی جنگلی در استان گلستان، شهرستان گرگان واقع در بلوار ناهارخوران و در میان مناطق مسکونی است.  پارک جنگلی النگدره، دارای وسعتی به مساحت ۱۸۵ کیلومتر و چشم‌اندازی منحصر به فرد است.

جنگل زیبای النگدره به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است. هوای جنگل حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری است. در دامنه جنگل پوشش گیاهی ویژه و همچنین رودخانه و چشمه‌هایی وجود دارد.

رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریباً از وسط آن می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، ۳ چشمه آب وجود داردو پوشش گیاهی ابن جنگل را درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل می‌دهد.

مشخصات جنگل النگدره

  1. طول جغرافیایی: ً ۴۴ َ ۲۶ °۵۴
  2. عرض جغرافیایی: ً ۴۳ َ ۴۷ °۳۶
  3. نوع جاذبه :طبیعی
  4. اقلیم منطقه: معتدل و مرطوب و نیمه مرطوب
  5. مساحت منطقه: ۱۸۵ هکتار
  6. توپوگرافی منطقه: دشت
  7. پوشش گیاهی منطقه: جنگل
  8. منابع آب موجود: چاه و آبهای سطحی

امکانات جنگل النگدره

  1. برق‌رسانی
  2. سرویس‌های بهداشتی
  3. نمازخانه
  4. زمین ورزش
  5. اردوگاه
  6. ساختمان نگهبانی
  7. پارک کودک
  8. فروشگاه
  9. مجتمع تفریحی

تصاویر جنگل النگدره

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ویکی پدیا ۲. کجا رو ۳. الکی گشت

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “تصاویر جنگل النگدره در گرگان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *