جف بزوس ثروتمندترین شخص جهان!

جف بزوس با عبور از بیل گیتس ثروتمندترین شخص جهان شد!

با افزایش ارزش سهام کمپانی آمازون، جف بزوس بنیانگذار این شرکت با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، به جایگاه ثروتمندترین شخص جهان رسید.

ثروتمندترین شخص جهان

مجله خبری تحلیلی پارسی گو: با افزایش ارزش سهام کمپانی آمازون، جف بزوس بنیانگذار این شرکت با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، به جایگاه ثروتمندترین شخص جهان رسید.

ارزش سهام غول خرده‌فروشی آنلاین دنیا در ساعت ۱۰:۱۰ امروز صبح به وقت محلی در نیویورک با افزایشی ۱.۳ درصدی به میزان ۱۰۶۵.۹۲ دلار رسید و باعث صعود دارایی شخصی جف بزوس به میزان ۹۰.۹ میلیارد دلار در مقایسه با دارایی ۹۰.۷ میلیاردی بیل گیتس شد. اگر این مقدار تا زمان پایان کار بورس حفظ شود، بزوس ۵۳ ساله و بنیانگذار آمازون جایگزین بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و نفر اول فهرست میلیاردهای بلومبرگ خواهد شد. گیتس ۶۱ ساله، از ماه می ۲۰۱۳ تاکنون در رتبه‌ی اول این فهرست قرار داشته است.

سرمایه‌گذاران و تحلیلگران، علاوه بر نظارت بر پیشرفت آمازون در کسب سهم بازارهایی چون پوشاک و خواربارفروشی، تعداد اشتراک‌های جدیدی که این شرکت با فروش سرویس آمازون پرایم به قیمت سالانه‌ی ۹۹ دلار بدست آورده، به‌دقت زیر ذره‌بین گرفته‌اند. آمازون پرایم سرویسی است که خدمات استریم موسیقی و ویدئو ارائه می‌دهد. خریداران پرایم، از کاربرانی که حق عضویت ندارند، مبلغ بیشتری خرج می‌کنند.

تحلیلگران همچنین بر واحد پردازش ابری آمازون و سرویس‌های وب آمازون، کسب‌وکاری سود‌آور و در حال رشدی که ۱۰ درصد از کل سود شرکت را شامل می شود، نظارت می‌کنند. آمازون شرکتی پیشگام در عرصه‌ی پردازش ابری محسوب می‌شود، اما در سال‌های گذشته غول‌های دیگری همچون مایکروسافت و آلفابت نیز وارد میدان رقابت شده‌اند.

حتما بخوانید

راز ثروت عظیم جف بزوس چیست؟

انتظار می‌رود که آمازون که سود سه‌ماهه‌‌ی اخیر خود را مبلغی به ارزش ۳۷.۲ میلیارد دلار اعلام کند. سودی که براساس گزارش تحلیلگران بلومبرگ و سود ۱.۴۲ دلاری به ازای هر سهم در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

در همین زمان، رشد روزانه‌ی سهام کمپانی فیسبوک، به بهبود جایگاه زاکربرگ ۳۳ ساله و نزدیک شدن اون به وارن بافت نیز کمک کرده است. وارن بافت، مدیرعامل ۸۶ ساله‌ی کمپانی برکشایر هاتاوی با دارایی ۷۴.۵ میلیاردی خود در رتبه‌ی چهارم فهرست بلومبرگ قرار دارد.

بزوس مالک ۱۷ درصد از سهام کمپانی آمازون است. با رشد ۴۰ درصدی سال جاری، وی توانست مبلغ ۲۴.۵ میلیارد دلار به دارایی شخصی خود افزوده کند. وی سال ۲۰۱۷ را به عنوان چهارمین ثروتمند دنیا آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، وارن بافت و آمانسیو اورتگا، نفر سوم این فهرست و بنیانگذار کمپانی ایندیتکس را نیز پشت سر گذاشت.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: زومیت

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *