معرفی و خلاصه کتاب جدید عادل فردوسی پور با عنوان پیگیر اخبار نباشید!

خلاصه کتاب پیگیر اخبار نباشید عادل فردوسی پور!

کتاب پیگیر اخبار نباشید کار جدیدی است که عادل فردوسی پور و دو مترجم دیگر به فارسی ترجمه شده است. رولف دوبلی در این کتاب به ما می‌گوید چگونه میان حقایق و اخبار جعلی تمایز قائل شویم.

کتاب پیگیر اخبار نباشید عادل فردوسی پور

مجله اینترنتی پارسی گو: کتاب پیگیر اخبار نباشید کار جدیدی است که عادل فردوسی پور و دو مترجم دیگر به فارسی ترجمه شده است. رولف دوبلی در این کتاب به ما می‌گوید چگونه میان حقایق و اخبار جعلی تمایز قائل شویم. در این مطلب خلاصه کتاب پیگیر اخبار نباشید ارائه شده است. با ما همراه باشید:

پیگیری اخبار وقت تلف کردن است

به نوشته فیدیبو طبق تحقیقات، هر فرد به‌طور متوسط بین پنجاه و هشت تا نود و شش دقیقه در روز عملاً مشغول اخبار است، همچنین بازیابی تمرکز، هربار، دو تا سه دقیقه وقت می‌گیرد؛ در طول سال این زمان حداقل معادل یک ماه خواهد شد. سنکا، فیلسوف بزرگ معتقد بود مادامی که پای پول درمیان باشد، مقتصد هستیم ولی وقتی بحث زمان، تنها دارایی ارزشمندمان، درمیان باشد، با گشاده‌دستی تمام رفتار می‌کنیم.

اخبار برای بدن شما سمی است

پی‌گیری اخبار به استرس مزمن منجر می‌شود، استرس شیره‌ی اراده را می‌مکد و احتمال وقت‌گذرانی ما برای اخبار بیشتر را بالا می‌برد که خود مجدداً استرس و فرسایش بیشتری را به دنبال دارد؛ پس با پیگیری اخبار مستعد بیماری‌های بیشتری خواهید بود و درنهایت ممکن است زودتر بمیرید. این خبر عمیقاً ناراحت‌کننده است. اما این !یکی لااقل ارزش توجه دارد!

خلاصه کتاب پیگیر اخبار نباشید عادل فردوسی پور

خلاصه کتاب پیگیر اخبار نباشید عادل فردوسی پور

اخبار مزخرفات را ترویج می‌دهد

یک بازیگر درجه دو، در اینستاگرام خود به خواننده مشهور توهین کرد. شخصی که در پانزده دقیقه صد هات‌داگ خورده بود سریعا برای شستشوی معده به بیمارستان منتقل شد. کسی برای صرفه‌جویی در هزینه کارواش، ماشینش .را به رودخانه راند و غرق شد. زنی برای بزرگ شدن سینه‌هایش، آن‌ها را به خمیردندان آغشته کرد .آنچه در اخبار گزارش می‌شود، عملا ارزش حتی یک ثانیه از وقت‌تان را نیز ندارد.

درباره کتاب «پیگیر اخبار نباشید»

رولف دوبلی در این کتاب به ما می‌گوید چگونه میان حقایق و اخبار جعلی، سناریوهای ساختگی و گمراه‌کننده، که به طور هدفمند در بنگاه‌های خبری مهندسی می‌شوند، تفکیک و تمایز قایل شویم و .چه‌طور از شر سیاه‌چاله‌های خبر، که وقت مفید و انرژی حیاتی زندگی ما را می‌بلعند، خلاص شویم.

علاقه‌مندان می توانند فایل این کتاب را به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان از فیدیبو خریداری کنند.

تهیه و تنظیم: گروه سبک زندگی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *