آموزش پخت خورش آلو غذای مناسب سحر ماه مبارک رمضان!

طرز تهیه خورشت آلو ویژه سحر ماه رمضان + تصاویر

خورشت به آلو یکی از غذاهایی است که به شما کمک می کند تا در طول روز ماه مبارک رمضان کمتر تشنه شوید. طرز تهیه خورشت به آلو را در این مطلب بخوانید.

خورشت به آلو

مجله اینترنتی پارسی گو: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، یکی از دغدغه های خانم ها و خانواده، تهیه غذایی است که به کمتر تشنه و گرسنه شدن در طول روز کمک کند. خورشت به آلو یکی از غذاهایی است که با توجه به مواد تشکیل دهنده آن، کمک می کند تا در طول روز کمتر تشنه شوید. در این مطلب، آموزش پخت خورشت به آلو توسط فاطمه طحانی ارائه شده است. با ما همراه باشید:

حتما بخوانید

پخت سریع برنج کته به روشی ساده + عکس

خورشت به آلو غذاي مناسب سحر رمضان

مواد لازم براي خورشت به آلو این موارد است: به كه بايد پوست و هسته آن گرفته شود و خلال خرد شود. آلو خشك كه بعضي ميوه فروشي ها آلو خشك هم براي فروش دارند كه بسيار مرغوب تر از بسته بندي هاي بازار است. گوشت گوسفندي به اندازه دونفر يا هر چند نفر كه هستيد. و يه كم روغن براي سرخ كردن و نمك خيلي كم و فلفل و يه كم هم زردچوبه اگه هم نخواهيد مي تونيد زرد چوبه نزنيد چون بسيار غذاي خوش عطري هست و به جز يه مقدار كم نمك چيز ديگه اي لازم نداره.

خورشت به آلو ویژه سحر ماه مبارک رمضان

خورشت به آلو ویژه سحر ماه مبارک رمضان

مواد لازم برای خورشت به آلو

  • به
  • هويج (دلخواه)
  • آلو خشك
  • گوشت خورشتي
  • نمك و فلفل
  • روغن

طرز تهيه خورشت به آلو

به ها را پوست بكنيد و خلال خرد كنيد. در ماهيتابه روغن مرغوب! بريزيد و به ها را كمي تفت بدهيد. لازم نيست به ها سرخ شوند فقط كمي تفت بخورد. بهتر هست شعله گاز را كم كنيد و اجازه بدهيد به، با حرارت كم، توي ماهيتابه مغز پخت شود. بعد به ها را كنار ماهيتابه جمع كنيد و اجازه بديد روغن بياد طرفي از ماهيتابه كه خالي هست و همين كنار گوشت ها را يه كم تفت بديد تا رنگش عوض بشه. بعد آب بريزيد و بذاريد گوشت و به باهم پخته بشه.

تفت دادن به در روغن برای خورشت به‌آلو

تفت دادن به در روغن برای خورشت به‌آلو

آلوهاي خشك را بخيسانيد چون اكثرا كثيف هستند و خيلي سخت تميز مي شن. بعد از دو سه ساعت آلو ها را به خورشت اضافه كنيد. (چون همينطور كه مي دونيد چيزهاي ترش مزه باعث مي شه غدا پخته نشه و ما مثلا اگه بخوايم غذامون به اصطلاح وانره و زيادي پخته نشه كه به صورت حليم در بياد! بهش آبليمو يا آْبغوره مي زنيم. اينم فوت كوزه گري براي وقت هايي كه مرد خونه با تأخير مياد.) اين خورشت لعاب خوبي مي ده و اگه نوزاد بالاي يك سال داريد مي تونيد آب اين خورشت خوشمزه رو با برنج نيم دونه اي كه براش دم پخت كرديد بهش بديد. اين غذا سرشار از ويتامين و پروتئين هست و براي بچه ها بي نهايت مفيده.

حتما بخوانید

پخت سریع برنج کته به روشی ساده + عکس

اگه دوست داريد خورشت به آلوتون ترش مزه باشه، همين طور كه گفتنم بپزيد؛ اما اگه دوست داريد طعمش ملس باشه و زياد ترش نباشه، يه دونه هويج رو مثل به، خلال كنيد و تفت بديد و همراه به، بپزيد. من خودم خورشت به آلو رو با هويج دوست دارم چون خوشمزه تر هست، رنگ غذا زيباتر مي شه، از نظر طبع هم غذا متعادل تر مي شه، چون به طبع سرد داره، آلو هم سرد هست و در عوض هويج و گوشت گوسفند طبع گرم داره و اينطوري غذامون متعادل مي شه.

خورشت به‌آلو بدون هویج

خورشت به‌آلو بدون هویج

همونطور كه مي دونيد غذاهايي كه كمي ترش مزه باشن مانع تشنگي مي شن. اين غذا براي سحرهاي رمضان بسيار غذاي مفيدي هست. البته زياد بخوريد و گوشت هم بخوريد كه گرسنه نشيد.

نماز و روزتون قبول درگاه حق و التماس دعا

نویسنده: فاطمه طحانی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *