خاطره سید محمد صادق قاضی طباطبایی از ماجرای چاپ عکس امام روی اسکناس های کشور!

ماجرای خاطره جالب از چاپ عکس امام روی اسکناس

خاطره ای که مطالعه می فرمایید، با موضوع خاطره جالب از چاپ عکس امام روی اسکناس های کشور از زبان سید محمد صادق قاضی طباطبایی نقل شده است.

چاپ عکس امام روی اسکناس

مجله اینترنتی پارسی گو: خاطره ای که مطالعه می فرمایید، از قول شهید آیت الله سید مصطفی خمینی به نقل از آیت الله حاج سید حسین قاضی طباطبایی است که با موضوع خاطره جالب از چاپ عکس امام روی اسکناس های کشور از زبان سید محمد صادق قاضی طباطبایی نقل شده است.

آیت الله حاج سید حسین قاضی طباطبایی از مبارزان علیه رژیم شاه و دوستداران امام بود. فرزند آیت الله حاج سید حسین قاضی طباطبایی، سید محمد صادق قاضی طباطبایی است که به نقل از شهید مصطفی خمینی خاطره ای جاره از چاپ عکس امام روی اسکناس های کشور نقل کرده است. این خاطره را که فارس منتشر کرده بخوانید.

شما با آقا مصطفی خمینی دوستی داشتید. در جایی شنیدم که ایشان روزی خاطره جالبی برای شما نقل کرده است. آن خاطره چه بود؟

مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی برایم نقل کرد که روزی مرحوم آیت‌الله سید‌حسین قاضی طباطبایی در خلوت با پدرم نشسته و مشغول صحبت‌های گوناگون بودند. دیدم مرحوم آقای قاضی طباطبایی یک قطعه اسکناس ظاهراً پنج ریالی که تصویر شاه روی آن بود، از جیب خود در آورد و به مرحوم آقای خمینی نشان داد و گفت: «در آینده عکس شما را به‌جای این عکس روی اسکناس می‌بینم.» مرحوم آقای خمینی به این‌گونه گفتارهای آقای قاضی طباطبایی توجه خاصی می‌کردند. در تفکر فرو رفتند و فرمودند: «این هم از آن حرف‌هاست.» زمانی که مرحوم آقا مصطفی در بیت امام این مطلب را به من گفتند، برایم سخنی بسیار گزافه آمد و به شوخی از کنارش گذشتم.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *