ملاقات ناپلئون و پیرمرد حاضر جواب:

داستان ملاقات ناپلئون با پیرمرد زیرک!

داستان ناپلئون و ملاقاتش با پیرمردی زیرک و حاضر جواب، اگر ساختگی هم باشد، اما باز آموزنده و جذاب است. پیرمرد در این داستان به ناپلئون چه می آموزد؟ بخوانید.

ناپلئون

این داستان خواندنی از ناپلئون و ملاقاتش با پیرمردی زیرک و حاضر جواب، حتی اگر ساختگی هم باشد، اما باز آموزنده و جذاب است.

ناپلئون با لشکرش در راه فتح مسکو بود. در جایی برای استراحت توقف کردند و اردو زدند. ناپلئون در کنار جاده مشغول قدم زدن بود که دید پیرمردی آرام در گوشه ای زیر آفتاب دراز کشیده است.

ناپلئون فکر کرد بد نیست برای تفنن هم که شده گپی با او بزند. پرسید اینجا چه می کنی؟

– باغچه ای دارم که آن خود را سرگرم می کنم. اکنون کارم تمام شده زیر آفتاب دراز کشیده ام. تو چه می کنی و کجا می روی؟
– میروم آخرین فتح خود را انجام دهم.
– بعدش چی؟
– بعدش به همه ثابت می کنم که هر کاری شدنی است.
– بعد از آن چه می کنی؟
– بعدش در قصر خود قدم زده و خاطرات را مرور می کنم و نفسی راحت می کشم.
– بعد از آن چه؟

ناپلئون که کم کم داشت از سئوالات کلافه می شد یکدفعه گفت اینکه پرسیدن ندارد: میروم و گوشه ای زیر آفتاب دراز می کشم!

پیرمرد با آرامش خاصی گفت: اکنون من دارم همان کار را می کنم!

ناپلئون مات شده بود. نگاهی به آرامش پیرمرد انداخت. حالا دیگر به او حسادت می کرد…

ناپلئون یکم یا ناپلئون بناپارت زاده ۱۵ اوت ۱۷۶۹ میلادی – درگذشته ۵ مه ۱۸۲۱ میلادی)، به عنوان نخستین امپراتور فرانسه در فاصله سال‌های ۱۸۰۴ تا ۱۸۱۵ میلادی بر این کشور حکومت کرد و نقش بسزایی در تاریخ اروپا ایفا نمود.

ناپلئون در جزیره کرس متولد شد و به عنوان افسر توپخانه تعلیم دید. در وقایع بعد از انقلاب کبیر فرانسه به تدریج رشد کرد و در جنگ‌های مختلف فرماندهی نیروهای فرانسوی را برعهده داشت. در سال ۱۷۹۹، ناپلئون طی کودتای ۱۸ برومر خود را به عنوان کنسول اول منصوب کرد و عملاً قدرتمندترین فرد فرانسه شد تا آن که پنج سال بعد به مقام امپراتوری فرانسه رسید. وی در اولین دههٔ قرن ۱۹ ارتش فرانسه را علیه اکثر قدرت‌های اروپایی هدایت کرد و پس از رشته‌ای از پیروزی‌ها موقعیت فرانسه را به عنوان یکی از قدرت‌های غالب قاره اروپا تثبیت کرد. در این دوره حوزه نفوذ فرانسه از طریق اتحادهای متعدد با سایر کشورها و انتصاب دوستان و اعضای خانواده ناپلئون به رهبری دیگر کشورهای تصرف شده توسط فرانسه، گسترش یافت.

تاکتیک‌های او باعث پیروزی‌های بسیاری برای ارتش فرانسه در برابر ارتش‌هایی شد که حتی در بعضی موارد از لحاظ تعداد بر ارتش فرانسه برتری داشتند. به همین دلیل وی به عنوان یکی از فرماندهان نظامی تاریخ شناخته شده‌است.

تهیه و تنظیم: پارسی گو
منبع: ۱-ویکی پدیا ۲- وبلاگ سرگرمی http://vilord.blogfa.com

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *