گام های موفقیت در زندگی:

بعضی از گام های موفقیت در زندگی

همه دوست داریم به موفقیت در زندگی برسیم، اما گاهی زندگی برایمان سخت می شود و از خودمان می پرسیم پس این زندگی کی آسان می شود؟ یا راز موفقیت در زندگی چیست؟

موفقیت در زندگی

همه دوست داریم به موفقیت در زندگی برسیم، اما گاهی زندگی برایمان سخت می شود و از خودمان می پرسیم پس این زندگی کی آسان می شود؟ یا گام های موفقیت در زندگی چه چیز هایی هستند؟

شاید با خودمان بگوییم اگر بتوانم کار بهتری پیدا کنم دیگر موفق هستم و به آرامش می رسم، اگر بتوانم در دانشگاه خوب قبول شوم دیگر درهای موفقیت زندگی به روی من باز می شود. اما آیا همه اسرار موفقیت در زندگی همین است؟

در ادامه مطلبی از کتابی که در ایران تحت عنوان آخرین راز شاد زیستن ترجمه شده و نوشته شده به قلم اندرو متیوس را آورده ایم تا بهتر فلسفه ی زندگی و داشتن زندگی موفق را درک کنیم.

گام های موفقیت در زندگی چه هستند؟

زندگی مانند نردبان است لازمه ی بالا رفتن از آن گذاشتن پاها روی پله ها به صورت محکم است، حتی اگر این پله ها مربوط به کار، روابط خانوادگی، پول یا هر چیز دیگری باشد. وقتی اولین پله را بالا رفتیم مطمئنا پای خود را روی پله ی بعدی می گذاریم ،اما هر کس برای بالا رفتن از پله یک روشی دارد.

مقاله: آموزش ۵ نکته کسب و کار از موسس زارا

برخی از روش های افراد مختلف را در ادامه با هم بررسی می کنیم:

  • «از این پله خوشم نمی آید، میخواهم به پله ی بعدی بروم» این حرف را زمانی عنوان می کنیم که گیر افتاده ایم!
  • «من نردبان فرد دیگری را می خواهم» این رفتار افراد حسود است!
  • «لعنت به این نردبان،من می پرم» این به معنی خودکشی است!

ما در هر گرفتاری باید از خودمان بپرسیم:

  • متوجه چه چیزی نشده ام؟
  • چه وقت زندگی راحت می شود؟

چه وقت زندگی راحت می شود؟ و چه بوقت به موفقیت در زندگی می رسیم؟ اگر ساده اندیشانه و با تنبلی جواب بدهیم، خواهیم گفت هیچ وقت! زمانی که در کلاس های درس این کره ی خاکی ثبت نام کردید به این معنیی است که همه ی کلاس های زندگی را انتخاب کرده اید و تا زمانی که نفس می کشید، مدرسه و ملاس های درسش دایر است.

ما به طور دایم تصور می کنیم که:

  • به محض این که پیش دبستانی را تمام کنم زندگی راحت تر می شود
  • به محض این که دبستان را تمام کنم زندگی راحت تر می شود
  • به محض این که سن بلوغ را تمام کنم و سرکار بروم زندگی برایمان راحت تر خواهد شد!

ولی این طور نیست. به دلیل این که کسی ما را آگاه نکرده است. البته تعجبی ندارد چون باعث نا امیدی می شود. به افرادی نگاه کنیم که به ظاهر در رفاه کامل هستند البته آن ها هم با مشکلات خاص خودشان دست و پنجه نرم می کنند.

به داستان زیر درباره موفقیت در زندگی توجه کنید:

بیل به یک سفر تفریحی رفته است. او با حقوق بازنشستگی بسیار خوبی بازنشست شده است، تمام اقساط خانه اش را پرداخت کرده است، ماشین بسیار شیک و لوکسی سوار می شود، به رستوران های عالی می رود، سفرهای خارج از کشور دارد و بعضی وقت ها گلف بازی می کند.

اما چیزهایی که نمی دانیم این است که از شرکت بیمه شکایت کرده است، سقف خانه اش چکه می کند، پسرش معتاد است، و تعدادی از دستگاه های ویدیویی اش را همین فردا به سرقت خواهند برد!

مقاله: ۵ راز مهم برای شروع کسب و کار تا قبل از ۳۰ سالگی!

همه ما چالش داریم مهم نوع نگرش ما به چالش هاست. باید با تک تک چالش ها و ترس هایمان رو برو شویم و جرات و جسارت داشته باشیم و به دل ترس ها رفته و با آن ها روبرو شویم

راز شاد زیستن و مفید بودن در زندگی پذیرفتن و در صلح بودن با خود است و تلاش برای ساهتن زندگی بهتر. باید با تمام توان خود برا داشتن زندگی بهتر تلاش کنیم و با تمام وجود وارد عرصه ی زندگی شویم

زندگی را باید زیست. باید خودمان تک تک مشکلاتمان را تبدیل کنیم به مسائلی که قابل حل هستند این آیه از قرآن را همیشه به یاد داشته باشید: «لیس الانسان الا ما سعی» و انسان جز حاصل تلاش او نیست.

این مطلب از کتاب follow you heart نوشته ی اندرو متیوس برداشته شده است و آیه ۳۹ سوره النجم در مطلب استفاده شده است که در داستان نویسنده موجود نبوده و با توجه به برداشت شخصی به مطلب اضافه شده است.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: وبسایت علی محمدیان. مقاله گام های موفقیت در زندگی
این مطلب در وبسایت علی محمدیان نشر یافته و با مختصری تغییر و محوربندی بازنشر شده است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *