قدرت درک مغز و تمرکز خود را افزایش دهید:

غذاهای مفید برای افزایش درک مغز و قدرت تمرکز

درک مغز و قدرت تمرکز با داشتن یک برنامه غذایی خوب افزایش می یابد و در یک منوی غذایی سالم و مقوی به افزایش درک مغز و قدرت تمرکز کمک می کند.

قدرت تمرکز

درک مغز و قدرت تمرکز با داشتن یک برنامه غذایی خوب افزایش می یابد. همانطور که می‌دانید تمرکز قوی بسیار مهم می‌باشد و همه افراد با افزایش سن با تضعیف حافظه مواجه می‌شوند. از این رو سلامت مغز و جلوگیری از تحلیل حافظه بسیار مهم می‌باشد. بعضی خوراکی‌ها هستند که به طور ویژه‌ای برای مغز مفید هستند که در این مقاله به یک سری از آنها اشاره می‌شود:

گردو و نقش آن در افزایش درک مغز و قدرت تمرکز

گردو که ظاهرش هم شبیه مغز است بسیار برای مغز مفید است. گردو رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. یک رژیم غذایی که روزانه تا ۱۰ عدد گردو داشته باشد قدرت درک و تمرکز را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

قهوه و شکلات تلخ و نقش آن در افزایش درک مغز و قدرت تمرکز

یک تا دو فنجان قهوه در صبح مغز را بیدار و هوشیار می‌کند و قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد. کافئین موجود در شکلات نیز به همین صورت عمل می‌کند. البته قهوه موجود در کافی شاپ‌ها که حاوی شکر زیادی است ارزش خوردن ندارد زیرا ضرر آن بیشتر از فواید آن می‌باشد.

انواع توت و نقش آن در افزایش درک مغز و قدرت تمرکز

بدون شک انواع توت دارای خواص آنتی اکسدانی هستند که از روند پیری سلول‌های بدن همچنین مغز جلوگیری می‌کنند. از این رو از آلزایمر و حواس پرتی نیز جلوگیری می‌کنند.
علاوه بر این افرادی که دچار فراموشی یا تضعیف حافظه و قدرت تمرکز شده‌اند با خوردن توت تغییرات مثبت را می‌بینند.

اسفناج و نقش آن در افزایش درک مغز و قدرت تمرکز

اسفناج که یک سبزی برگدار تیره است حاوی ویتامین ای است که برای عملکرد مغز و قدرت حافظه ضروری است.

هویج و نقش آن در افزایش درک مغز و قدرت تمرکز

هویج همان قدر که برای سلامت چشم‌ها و قدرت بینایی مفید است برای سلامت مغز و جلوگیری از التهاب بدن و تحلیل حافظه نیز مفید است. البته روغن زیتون، کرفس، رزماری و فلفل نیز دارای خواص هویج هستند.

ماهی و نقش آن در افزایش درک مغز و قدرت تمرکز

به علت وجود امگا ۳ در ماهی، این ماده غذایی برای سلامت مغز بسیار مفید است.

صبحانه و نقش آن در افزایش درک مغز و قدرت تمرکز

ضمناً یک صبحانه سالم مقوی در حفظ سلامت حافظه بسیار موثر است. میوه‌های تازه که غنی از فیبر هستند و غلات کامل ازجمله جو برای سلامت حافظه بسیار مفید هستند.

به طور کلی یک نکته مهم این است که در طول روز باید وعده‌هایی غذاهای کوچک مقوی به فواصل کوتاه زمانی خورده شود. پرخوری و کم خوری هر دو برای بدن و مخصوصاً مغز مضر است.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: سلامت شو.
انتهای پیام/.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *