چای با طعم ماری جوانا!

ماری جوانا در بسته های چای!

ماموران گمرک کیش، ۶۰۰ گرم ماده مخدر از نوع ماری جوانا را در حین انجام تشریفات ارزیابی گمرکی از داخل بسته های چای کشف کردند.

ماری جوانا

مجله اینترنتی پارسی گو: ماموران گمرک کیش، ۶۰۰ گرم ماده مخدر از نوع ماری جوانا را در حین انجام تشریفات ارزیابی گمرکی از داخل بسته های چای کشف کردند. گزارش این کشف پس از تکمیل به مرجع قضایی ارسال خواهد شد.

چندی پیش پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته بود: براساس بررسی ها امروز ماده مخدر صنعتی شیشه جای خود را به گل که از ترکیبات سرشاخه گیاه ماری جوانا یا شاه دانه به دست می آید، داده است.

تریاک با ۶۶.۸ درصد، حشیش و مشتقات آن شامل ماری جوانا، گل، گراس و علف با ۱۱.۹ درصد، کراک و هروئین ۱۰.۶ و شیشه ۸.۱ درصد از مواد مورد مصرف معتادان کشور است که با توجه به این آمار، مصرف تریاک همچنان در صدر مواد مخدر قرار دارد.

براساس گزارش سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در شناسایی و کشف مخدرهای جدید در جهان رتبه نخست را دارد؛ این موفقیت در سایه هوشیاری ماموران گمرک، مدیریت ریسک با استفاده از دستگاه های ایکس ری و سگ های مواد یاب موفق به دست آمده است.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: روزنامه جام جم

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *