فرمول ساده سقراط حکیم برای رسیدن به موفقیت!

راز ساده اما مهم موفقیت از زبان سقراط حکیم!

این جمله برای رسیدن به موفقیت از قول سقراط حکیم نقش شده است: هر وقت در زندگی چیزی را با تمام وجودت خواستی و برای آن تلاش کردی به آن می رسی!

سقراط حکیم

مجله اینترنتی پارسی گو: در زمینه ی مهم ترین راز موفقیت فردی و سازمانی در دنیا کتاب های زیادی نوشته شده است. کتاب هایی که اگر بخواهیم همه ی آن ها را بخوانیم باید سال های بسیاری از عمرمان را صرف مطالعه کنیم. همه کتاب ها، راز موفقیت را از دیدگاهی بررسی کرده اند، اما برخی کتاب ها مهم ترین راز موفقیت را نوع نگرش بیان کرده اند. در این مقاله راز ساده اما مهم موفقیت از زبان سقراط حکیم را ذکر می کنیم.

نگرش فردی و پشتکار در موفقيت

برخی کتاب ها مهم ترین راز موفقیت انسان در زندگی را افکار و فرکانس هایی معرفی کرده اند که فرد به دنیا می فرسد. برخی معتقدند که موفقیت فقط با تلاش و پشت کار به دست می آید و برخی معتقدند موفقیت با شکرگزاری به دست می آید.

برخی مهم ترین عامل موفقیت را داشتن اعتماد به نفس برشمرده اند و برخی نیز معتقد هستند که مهم ترین راز موفقیت داشتن تجسم خلاق است و برخی دیگر گفته اند تکرار مداوم جملات تاکیدی و عبارت هاي مثبت است ادراك هركس از راه موفقيت به طور خلاصه هر کس به روش خاص خودش و روشی که توانسته از آن نتیجه بگیرد به بررسی عوامل موفقیت پرداخته است و آن را به صورت کتاب یا دوره های آموزشی بیان کرده است،شاید بپرسید کدام موارد بالا در موفقیت انسان موثر هستند؟

در حقيقت بيشتر کتاب ها درست گفته اند و هرکس بنا بر نوع یادگیری خودش و عواملی که برای او تاثیر گذار هستند و درك خودش از دنياي پيرامون خودش توانسته به موفقیت های چشم گیری برسد.

ممکن است شخصی تمام معیار های موفقیت را داشته باشد اما از پشتکار لازم برای رسیدن به اهدافش برخوردار نباشد،این شخص با خواندن چند جلد کتاب در زمینه ی پشتکار و افزایش اراده و همچنین شرکت در چند دوره ی آموزشی می تواند این مشکل خود را حل کند و احتمالا به موفقیت های بزرگی برسد.

ممكن است فردی تمام فاکتورها موفیت در زندگی را دارد اما از اخلاق خوبی برخوردار نیست و اطرافیان و کسانی که با آن ها کار می کند بد رفتاري و بد اخلاقی می کند،این فرد بعد از اصلاح اخلاق خود می تواند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند.

مثال دیگر در مورد شخصی است که می گوید تا هدفم را نبینم نمی توانم به آن برسم،پس با استفاده از تجسم خلاق هدفش را در ذهنش می بیند و احتمال موفقیت او بسیار بالا می رود.

راز ساده موفقیت از زبان سقراط حکیم

در کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل آمده است که اگر می خواهید به موفقیت و هدف خود برسید باید حاضر باشید بهای آن را پرداخت کنید. بايد حاضر باشيد بهاي رسيدن به خواسته ي خود را پرداخت كنيد و اين بها اغلب پول نيست، بايد با تلاش سخت،پشت كار،مداومت و نا اميد نشدن بهاي موفقيت را پرداخت كرد

اما راز ساده ی موفقیت چیست؟

راز موفقيت از نظر سقراط: آورده اند که روزی جوانی نزد سقراط رفته و از سقراط می خواهد که به او راز موفقیت را آموزش دهد.سقراط به جوان می گوید كه آيا واقعا به دنبال راه موفقیت هستی؟ جوان در پاسخ می گوید بله و مصرانه بر پاسخ خود پا فشاری می کند.

سقراط و جوان با هم به سمت رودخانه ای حرکت می کنند،سقراط و جوان هر دو وارد رودخانه می شوند و آنقدر پیش می روند تا آب به زانوی آن ها می رسد،جوان می پرسد راز موفقیت را به من می گویی؟

سقراط به راه خود ادامه می دهد،تاجایی با جوان جلو می روند که آب تا زیر گلوی جوان بالا می آید،در این هنگام ناگهان سقراط سرجوان را زیر آب کرده و سعی می کند او را خفه کند

جوان پس از مدتی دست و پا زدن خود را از چنگ سقراط بیرون می آورد. جوان بسیار ناراحت شده و از سقراط می پرسد این چه که حرکتی بود!!! من به دنبال راز خوشبختی بودم و تو من را خفه می کنی؟

احتمال داشت خفه شوم و بمیرم!!!

سقراط ناگهان پرسید: وقتی آن پایین بودی به چه چیزی بیشتر فکر می کردی؟

جوان گفت هوا!

سقراط پرسید: چقدر مشتاق رسیدن به آن بودی؟

جوان پاسخ داد: با تمام وجودم

سقراط حکیم گفت: هر وقت در زندگی چیزی را با تمام وجودت خواستی و برای آن تلاش کردی به آن می رسی!

فرمول موفقیت در همین تشنه بودن بری و موفقیت است، بارها افرادی را دیده ایم که بسیار موفق هستند و حتی یک جلد کتاب موفقیت هم نخوانده اند اما بسیار موفق هستند، و در نقطه ی مقابل افرادی را می بینیم که کتاب های موفقیت را بسیار مطالعه می کنند اما تغییری در زندگی آن ها رخ نمی دهد.

شما چقدر حاضر هستيد براي موقعتي كه مي خواهيد تلاش كنيد؟

گرد آوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: علی محمدیان. https://alimohammadian.com

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *