علت مرگ بهرام شفیع چه بود؟

نگاهی به زندگی و کارنامه کاری بهرام شفیع! + تصاویر

بهرام شفیع که مدتها به عنوان گزارشگر و مجری برنامه های ورزشی از جمله برنامه ورزش و مردم فعالیت می کرد، بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

بهرام شفیع 1

مجله اینترنتی پارسی گو: بهرام شفیع در سال ۱۳۳۵ در محلهٔ پامنار تهران به دنیا آمد. شفیع دوران ابتدایی را به مدرسهٔ برزویه رفت و دوران متوسطه را در دبیرستان علوی تهران گذراند.

وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران و مدرک دورهٔ ارشد تهیه‌کنندگی و گزارشگری از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه (ABU) بود. بهرام شفیع از زمان جوانی به گزارشگری علاقه داشت و در دبیرستان و دانشگاه علاوه بر بازی فوتبال به گزارشگری نیز می‌پرداخت و در دوران جوانی بازیکن تیم فوتبال قصر یخ تهران بود.

بهرام شفیع 4

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همکاری خود را با سازمان صدا و سیما آغاز کرد و با شرکت در آزمون صدا و سیما در سال ۱۳۶۱ به استخدام رسمی این سازمان درآمد. پس از مدت اندکی از ورود به صدا و سیما همکاری خود را با برنامه ورزش و مردم آغاز کرد. او از سال ۱۳۶۴ اجرای برنامه را برعهده داشت.

وی از همان ابتدا گزارشگری مسابقات فوتبال را نیز انجام می‌داد اما با ورود گزارشگران جدید در دههٔ ۷۰ به تدریج از این فعالیت خود کاست و برای همیشه آن را کنار گذاشت. وی از سال ۱۳۸۴ به مدت چند سال ریاست فدراسیون هاکی ایران را بر عهده داشت.

بهرام شفیع روز ۱۷ مهر ۱۳۹۷ در پی بروز بیماری قلبی درگذشت.

بهرام شفیع 3

بهرام شفیع و برنامه ورزش و مردم

وی پس از مدت اندکی از ورود به صدا و سیما همکاری خود را با برنامه ورزش و مردم آغاز کرد و از سال ۱۳۶۴ پس از ممنوع التصویر شدن مجید وارث بنیانگذار برنامه ورزش و مردم اجرای برنامه را برعهده گرفت که تاکنون نیز ادامه دارد. وی هم‌اکنون علاوه بر اجرای برنامه تهیه‌کنندگی آن را نیز انجام می‌دهد. تضاد منافع ناشی از عهده داربودن همزمان ریاست فدراسیون هاکی موجب شده شفیع نتواند پرسشگری و به چالش کشیدن مسئولین را در برنامه ورزش و مردم اجرا نماید و همین امر موجب افت شدید تعداد مخاطبین این برنامه شده و ساعت پخش برنامه از یکشنبه شب به صبح جمعه و از صبح جمعه به جمعه شب تغییر یافته‌است.

بهرام شفیع 2

گزارشگری بهرام شفیع

وی از همان ابتدا گزارشگری مسابقات فوتبال را نیز انجام می‌داد اما با ورود گزارشگران جدید در دههٔ ۷۰ به تدریج از این فعالیت خود کاست و چند سال قبل با گزارش بازی ایران و کره شمالی برای همیشه آن را کنار گذاشت.

دیگر برنامه‌های بهرام شفیع

شفیع هم‌چنین به مناسبت‌های گوناگون ورزشی مانند المپیک و جام جهانی، ویژه برنامه‌هایی را تهیه می‌کرد.

بهرام شفیع 5

بهرام شفیع و ریاست فدراسیون هاکی

با وجود نداشتن تجربه در زمینه مدیریت ورزشی در سال ۱۳۸۴ ریاست فدراسیون هاکی ایران را بر عهده گرفت، در آذر ماه ۱۳۸۸ با رای‌گیری دوباره در این سمت ابقا شد. در ششم دی ماه سال ۱۳۹۶ طبق قانون باید بازنشسته می‌شد و سازمان بازرسی کل کشور نسبت به ریاستش بر فدراسیون هاکی بارها به وزارت ورزش اخطار داد اما با ارائه مجوز ایثارگری توانست مجوز حضور در انتخابات را یافت و برای ۴ سال دیگر در این سمت ابقا شد.

بهرام شفیع 1

علت مرگ بهرام شفیع

بهرام شفیع که در روز چهارشنبه مورخه ۹۲/۴/۲۶ با دست دادن حمله قلبی در بیمارستان خاتم الانبیا تهران بستری شده بود، بعد از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بیماری قلبی، سرانجام در روز ۱۷ مهر ۱۳۹۷ در پی بروز بیماری قلبی درگذشت.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. ویکی پدیا ۲. سرپوش ۳. همشهری آنلاین

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *