تصاویر حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز توسط گروهک تروریستی الاحوازیه!

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز! + تصاویر

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز صبح شنبه ۳۱ شهریورماه در مراسم رژه هفته دفاع مقدس اهواز، منجر به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و مردم عادی شد.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز

مجله اینترنتی پارسی گو: صبح شنبه (۳۱ شهریورماه) مراسم رژه هفته دفاع مقدس در سراسر ایران برگزار شد، اما در مراسم رژه در اهواز، یک گروه تروریستی به‌ سوی مردم شلیک کرد و منجر به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و مردم عادی شد. ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا و آرزوی سلامتی برای مصدومان این حادثه، جزئیات حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را در مشاهده می فرمایید.

۱ . حمله تروریستی در کجا به‌وقوع پیوست؟

چند فرد مسلح حوالی ساعت ۹ امروز و در ساعات ابتدایی مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، بلوار قدس این شهر را که محل برگزاری مراسم رژه بود، به‌رگبار بستند.

۲. حمله تروریستی چگونه صورت گرفت؟

بنابر روال موجود، نیروهای مسلح در میدان اصلی شهر در حال رژه بودند که ناگهان از فاصله نسبتاً نزدیک از سمت پارکی که در این منطقه وجود داشت، یک تیم تروریستی در پوشش مردمی به یگان‌های رژه‌رونده حمله کرد. این گروه سلاح‌های خود را در پارک نزدیک رژه پنهان کرده بود.

۳. تروریست‌ها چند نفر بودند؟

تیم تروریستی حادثه امروز اهواز، ۴ نفر بودند که سه تروریست در درگیری با نیروهای مسلح ایران در دم به هلاکت رسیدند و تروریست دیگر بر اثر شدت جراحات، در بیمارستان به هلاکت رسید.

۴. در این حادثه تروریستی چند نفر به شهادت رسیدند؟

در ساعات ابتدایی اعلام شد در جریان این حمله، جمعاً بین ۸ تا ۱۰ تن به شهادت رسیدند. اخبار اولیه همچنین از مجروحیت حدود ۷ نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت داشت. اما پس از ساعتی تعداد شهدا ۱۵ شهید و تعداد مجروحان ۱۶ نفر اعلام شد. برخی منابع تا این لحظه تعداد شهدای حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح اهواز را ۲۰ تن هم اعلام کردند. احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

۵. در حمله تروریستی اهواز چه‌کسانی مورد هدف قرار گرفتند؟

اکثر شهدای این حادثه تروریستی نیروهای نظامی بودند. بین شهدا یک دختر خردسال و یک جانباز دیده می‌شود. با وجود اینکه این حادثه به‌سمت جایگاه مسئولان، صورت گرفت اما به‌دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ‌یک از مسئولان حاضر در جایگاه از جمله آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز و فرماندهان ارشد نظامی آسیبی ندیدند.

۶. مهاجمان چه‌کسانی بودند؟

سخنگوی گروهک الاحوازیه ساعتی پس از این حادثه در گفت‌وگو با یک شبکه خبری ضدانقلاب، حمله تروریستی صبح امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز را به‌عهده گرفت.

مقامات ایرانی اعلام کردند این حمله مستقیماً توسط تروریست‌های مورد حمایت اسرائیل و آمریکا و کشورهای حامی آنها در منطقه صورت گرفته است.

۷. مسئولان ایرانی درباره حادثه تروریستی اهواز چه گفتند؟

رئیس جمهور در پی حمله تروریستی امروز به مردم اهواز در مراسم رژه نیروهای مسلح، در تماسی تلفنی با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، دستورات لازم را درباره بازماندگان و حادثه‌دیدگان این حادثه صادر کرد. وی همچنین به وزارت اطلاعات درباره شناسایی سریع تروریست‌ها و سرشاخه‌های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرت‌آموز با مرتبطین این جنایت دستورات لازم را داد.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جزئیات این حادثه را در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت و اعلام کرد: ایران به حرکت رذیلانه تروریستی امروز پاسخ محکمی می‌دهد.

ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری نوشت: تروریستهای استخدام‌شده، آموزش‌دیده و تسلیح‌شده و تأمین‌شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کردند. کودکان و خبرنگاران میان قربانیان هستند. ایران، حامیان تروریسم در منطقه و اربابان آنها آمریکا را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران، در دفاع از ایرانیان، قاطعانه و سریع پاسخ خواهد داد.

۸. واکنش مسئولان غیرایرانی به حادثه تروریستی اهواز

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با ارسالی پیامی برای حسن روحانی ضمن تسلیت در خصوص جان‌باختن شهروندان ایرانی در حمله تروریستی در اهواز بر آمادگی مسکو برای همکاری با تهران در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

برت مک‌کِر سفیر انگلیس در تهران در حساب توئیتری خود نوشت: یک حمله تکان‌دهنده تروریستی. این حمله هر جایی اتفاق بیفتد باید محکوم شود. تمامی تسلیت ما به خانواده‌های قربانیان.

۹. واکنش رسانه‌های خبری دنیا به حادثه تروریستی اهواز

نوع پوشش برخی رسانه‌ها از این حادثه قابل تأمل بود. بی‌بی‌سی فارسی برای حادثه تروریستی اهواز به استفاده از کلمه «حمله» بسنده کرد. العربیه، رسانه سعودی هم از لفظ «هجوم» (به‌معنای حمله) در عنوان خود استفاده کرد. رویترز هم برای خبر اهواز از واژه «attack» (به‌معنای حمله) استفاده کرده است.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز 5

شهادت کودک خردسال در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز

معاون سیاسی امنیتی استاندار خوزستان گفت: میان شهدای حادثه تروریستی اهواز یک کودک خردسال وجود دارد که مادر وی نیز زخمی شده است.

شهادت کودک خردسال در حمله تروریستی اهواز تائید شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز و در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز، یک تیم تروریستی ۴نفره که در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بودند، جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه‌رونده از جمله یگان‌های رژه‌رونده سپاه را هدف قرار داده‌ ۱۲ نفر را به شهادت رساندند.

حسین‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان به تسنیم گفت که یک کودک چهارساله که به‌همراه مادر خود برای دیدن رژه رفته بوده بین شهدا وجود دارد.

وی افزود: مادر این کودک نیز زخمی شده است.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز 3

هویت شهدای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + اسامی

معاون استاندار خوزستان تازه‌ترین آمار از اسامی شهدای عملیات تروریستی اهواز را اعلام کرد و گفت: با توجه به وخامت حال تعدادی از مجروحان حادثه تروریستی مراسم رژه نیروهای مسلح احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

اسامی شهدای عملیات تروریستی اهواز اعلام شد. علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با اشاره به حادثه صبح امروز اسامی زیر را به‌عنوان آمار شهدای این حادثه اعلام کرد و گفت: با توجه به وخامت حال تعدادی از مجروحان حادثه تروریستی مراسم رژه نیروهای مسلح احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

۱- امید فرخی زنگنه
۲- علی لویمی
۳- اسماعیل شفیع‌نژاد
۴- میلاد جهانگیرنژاد
۵- سعید کریمی
۶- یونس پور حلو
۷- رضا شعیبی
۸- امید حسینی
۹- علی کمایی
۱۰- اقدامی
۱۱- حسین ولایتی‌فر
۱۲- سعید زارع
۱۳- حسین فاروق
۱۴- خلیل هاشمی فرد
۱۵- علی سلمان‌وند
۱۶- امید نریمسایی
۱۷- محمد عذاری
۱۸- نبی دریس
۱۹- ابراهیم بنداوی
۲۰- محمد افشنگی
۲۱- مهران زرافشان
۲۲- سینا آغاجری
۲۳- حسین منجزی
۲۴- محمد عوذاری
۲۵- مجهول الهویه.

دستور رییس قوه قضاییه برای شناسایی سرشاخه‌های مزدوران حادثه تروریستی اهواز

رئیس قوه قضاییه در پیامی شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت و ضمن آرزوی سلامتی مجروحان این حادثه دستور داد سریع و قاطع به این موضوع رسیدگی شود.

در متن پیام آیت الله آملی لاریجانی آمده است: وقوع حادثه تلخ و تأسف‌بار تروریستی در مراسم رژه‌های نیروهای مسلح در اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان گردید، موجب اندوه و تأثر همگان شد.

این پیام می‌افزاید: همزمانی این حادثه با سالروز شروع جنگ تحمیلی و حمله همه‌جانبه کشورهای سلطه به‌سرکردگی صدام جنایتکار به کشورمان، بسیار تأمل‌برانگیز است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرده است: تروریستهای کوردل باید بدانند ملت ایران سالهاست قربانی اقدامات تروریستی متکی به کشورهای سلطه می‌باشد. ملت و مسئولین ما هیچ‌گاه در قبال این تحرکات مذبوحانه از هدف مقدس خود کوتاه نیامده و همه توان خود را در مقابله با جریانات وابسته و مزدور ادامه خواهد داد.

آملی لاریجانی تأکید کرد: در این راستا لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی در اسرع وقت همه تلاش خود را در شناسایی سرشاخه‌های این مزدوران به‌کار برده و این اطمینان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی می‌دهد که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته توسط قضات انقلابی و ارزشی برخورد قاطع، سریع و توأم با اقتدار تام با این جریانات را خواهد داشت.

وی تصریح کرده است: همچنین ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدای این حادثه تروریستی و آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان، لازم است رئیس کل دادگستری استان خوزستان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، نظارت لازم را در راستای رسیدگی سریع و قاطع و با اتقان به پرونده مرتبط با این حادثه به‌عمل آورده و نتیجه را سریعاً اعلام کنند.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز 4

پیام تسلیت امام خامنه‌ای در پی حادثه تروریستی در اهواز

«دل پرکینه‌ی تروریست‌ها نمی‌تواند اقتدار ملی را تحمل کند» در پی حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیامی صادر کردند.

در پی حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیامی صادر کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به‌شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه‌ی تلخ و تأسفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به‌دست تروریست‌های مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت.

این مزدوران قسی‌القلب که به‌روی زن و کودک و مردم بی‌گناه آتش می‌گشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق بشر می‌زنند.

دل‌های پرکینه‌ی آنان نمی‌تواند تجلّی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ی توطئه‌ی دولت‌های دست‌نشانده‌ی آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند. به‌کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌ی دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.

اینجانب تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ی الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ی مقتدر قضائی کشور بسپارند.

سیّدعلی خامنه‌ای
۳۱ شهریور ۱۳۹۷

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز 2

روحانی: پاسخ ایران به کوچکترین تهدید، کوبنده خواهد بود

حسن روحانی گفت: پاسخ ایران به کوچکترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما حامیان تروریست ها باید پاسخگو باشند. حسن روحانی رئیس جمهور در پی حمله تروریستی صبح امروز به مردم اهواز در مراسم رژه نیروهای مسلح ، در تماسی تلفنی با «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و «غلامرضا شریعتی » استاندارخوزستان، در جریان تازه ترین گزارش اقدام تروریستی صبح امروز در اهواز و روند شناسایی و رسیدگی به وضعیت مجروحان این استان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

حسن روحانی در این تماس های تلفنی، ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای این حادثه تروریستی و ابراز همدردی با خانواده های معظم این شهیدان، دستور داد تمام امکانات در جهت اقدامات فوری و امدادی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی بکار گرفته شود.

روحانی دستورات لازم را به وزارت اطلاعات برای بسیج همه امکانات دستگاهها و نهادهای امنیتی و نظامی جهت شناسایی سریع تروریست ها و سرشاخه های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرت آموز با مرتبطین این جنایت صادر کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچکترین تهدید، کوبنده خواهد بود اما کسانی که از این تروریست ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می کنند، باید پاسخگو باشند.

ولایتی در واکنش به حادثه اهواز: حمله تروریستی امروز نمایش اقدام رذیلانه بود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: حمله تروریستی صبح امروز در اهواز نمایش اقدام رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار ایران را هدف قرار داده‌اند.

در پی حادثه تروریستی صبح امروز شنبه ۳۱ شهریور در اهواز، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل طی پیامی شهادت تعدادی از هم میهنانمان را تسلیت گفت.

متن پیام مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حمله ددمنشانه و تروریستی صبح امروز در اهواز و به شهادت رساندن مردم مظلوم و بی دفاع کشورمان، بار دیگر نمایش اقدام کور و رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار و عزت ایران اسلامی را هدف قرار داده اند.

بی تردید مقاومت و ایستادگی مردم و نظام در برابر گروه های تروریستی و جریانات افراطی و تکفیری، همه توطئه ها و دشمنی ها که با حمایت و پشتیبانی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و برخی حامیان مرتجع منطقه تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و ملت‌های مظلوم منطقه و ایران اسلامی را نشانه رفته‌اند را به شکست کشانده و یقیناً این حرکت رذیلانه و ناجوانمردانه نیز با پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

همزمانی این اقدام ددمنشانه از سوی یک گروه تروریستی با هفته دفاع مقدس یادآور توطئه ها و دشمنی های صدام و ایادی استکبار و دشمنان استقلال، هویت و انسجام ملت ایران است که در جنگ تحمیلی با شکست مواجه گردیدند و در طول چهل سال گذشته همه توطئه ها و طراحی های شیطانی خود را به کار گرفتند که با مقاومت و مقابله ملت و نظام با همه تهدیدات و توطئه ها هر روز بر اقتدار و عزت ایران اسلامی افزوده شد و امروز به عنوان قدرت تاثیرگذاری منطقه ای خواب توطئه گران و دشمنان را به نابودی کشانده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

شهادت مظلومانه این عزیزان را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی )، ملت بزرگ و شریف ایران و بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض می‌نمایم که خون پاک آنان ملت و نظام ایران را در پاسداشت آرمان ها و مقابله با هرگونه توطئه دشمنان منسجم تر و محکم تر خواهد نمود.

حدادعادل:‌ حادثه اهواز مردم ایران را متحدتر می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ آمریکا، عربستان سعودی و صهیونیست‌ها که حامی عاملان حمله تروریستی اهوازند بدانند که اینگونه حوادث مردم ایران را نمی‌هراساند، بلکه قوی‌تر و متحدتر خواهد کرد.

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود نوشت: تروریسم و تجزیه‌طلبی هر دو نزد ملت ایران منفور است و حادثه‌ی رژه اهواز ترکیبی از این دوست.آمریکا، عربستان سعودی و صهیونیست‌ها که حامی عاملان حمله تروریستی اهوازند بدانند که اینگونه حوادث مردم ایران را نمی‌هراساند، بلکه قوی‌تر و متحدتر خواهد کرد.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز

بیانیه جامعه روحانیت مبارز درباره حادثه تروریستی اهواز

بدترین خلق خدا با فرمان اربابان کودک کش عده ای از مدافعان امنیت ایران و مردم را به خاک و خون کشیدند.

جامعه روحانیت مبارز طی بیانیه‌ای تاکید کرد: بدترین خلق خدا با فرمان و حمایت اربابان ددمنش، کودک کش و جنگ طلب خود، عده ای از مدافعان عزت و امنیت ایران اسلامی و مردم شریف را به خاک و خون کشیدند.

جامعه روحانیت مبارز طی بیانیه‌ای حادثه تروریستی امروز در اهواز را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:‌ حادثه تروریستی اهواز و شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز و قهرمان ما، غمی جانکاه بر عزاداران حسینی افزود.

در این بیانیه تصریح شده است: در حالیکه مردم ایران و غیور مردان و زنان خوزستانی در سوگ سالار شهیدان و سیدالساجدین امام زین العابدین علیهم السلام لباس عزا بر تن داشتند، بدترین خلق خدا با فرمان و حمایت اربابان ددمنش، کودک کش و جنگ طلب خود، عده ای از مدافعان عزت و امنیت ایران اسلامی و مردم شریف را به خاک و خون کشیدند. زهی قساوت و پلیدی.

جامعه روحانیت در بیانیه خود یادآور شد:‌ آری جدال یزید و یزیدیان با حسین و حسینیان سنت همیشگی تاریخ و سرنوشت انسان ها است و چه شکوهمند و افتخارآفرین گام نهادن در مسیر حسینی و ارزش های والای الهی و قدس نشینی سی مرغ شاهد.

در این بیانیه آمده است:‌ جامعه روحانیت مبارز به همه خانواده این شهیدان عزت و شرف، تبریک و تسلیت گفته و برای همه مجروحین شفای عاجل مسئلت می کند و به روح بلند عرشیان عاشورائی درود می فرستد و مطمئن است نقشه و کینه دشمنان جز لعن و نفرت برای عاملان و حامیان برجای نخواهد گذاشت و براستقامت و هوشیاری و سرافرازی ملت بزرگ ایران خواهد افزود. زیرا خداوند متعال وعده یاری مؤمنان و دفاع از آنان را داده است.

حسین شریعتمداری: از سایه خود هم بترسید!

یعقوب شوشتری یکی از یهودیان بهایی شده به عنوان سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه ، بیانیه این گروهک را در‌باره حمله تروریستی اهواز قرائت کرد! وی پیش از این چند سفر آشکار به تل‌آویو و ریاض داشته است که تصاویر این سفرها و ملاقات‌هایش با مأموران امنیتی عربستان و رژیم صهیونیستی روی سایت این گروهک قابل مشاهده است.

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان از سایه خود هم بترسید! در واکنش به حادثه تروریستی اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از هم وطنان ما شد نوشت :

«عبدالخالق عبدالله» مشاور سیاسی ولیعهد امارات در واکنش به حمله تروریستی دیروز اهواز نوشته است «حمله به یک هدف نظامی، اقدام تروریستی نیست و انتقال نبرد به داخل ایران یک تصمیم علنی است و در آینده افزایش خواهد یافت»!

به مصداق ضرب‌المثل معروف «پشه خودش چیست که فشار خونش باشد» باید توجه داشت که اساساً امارات فقط در قد و قواره یک تجارتخانه قابل ارزیابی است و از این روی اظهار‌نظر مشاور سیاسی ولیعهد این تجارتخانه در مقایسه با جایگاه فکسنی او کمترین ارزشی ندارد اما، این اظهار‌نظر را می‌توان و باید به عنوان «نشتی یک بشکه» تلقی کرد.

با این توضیح که اگرچه برای پی بردن به آنچه درون یک بشکه ریخته‌اند، باید سرپوش آن را برداشته و «در بشکه» را گشود، ولی چنانچه در بدنه بشکه سوراخی ایجاد شده و محتوای درون آن از این سوراخ به بیرون نشت کرده باشد، از این نشتی می‌توان به محتویات درون بشکه پی برد!

اظهارات عبدالخالق عبدالله از این زاویه قابل ارزیابی است و از آنجا که امارات پادوی چشم و گوش بسته و نوکر بی‌اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی است و بدون اجازه آنها جرأت کمترین اظهار‌نظری را ندارد، می‌توان و باید اظهارات او را برخاسته و برگرفته از خواست آمریکا و رژیم صهیونیستی تلقی کرد. اظهارنظری که ارائه آن را برای در امان ماندن از پی‌آمدهای آن به یک پادوی دست‌چندم خود سپرده‌اند!

گروهک تروریستی الاحوازیه! سال‌هاست که در کپنهاک و در لندن دفتر و دستک دارد و آشکارا از سوی این دو دولت و برخی دیگر از کشورهای اروپایی حمایت می‌شود.

همین دیروز یعقوب شوشتری یکی از یهودیان بهایی شده به عنوان سخنگوی این گروهک تروریستی، بیانیه گروهک را در‌باره حمله تروریستی اهواز قرائت کرد! وی پیش از این چند سفر آشکار به تل‌آویو و ریاض داشته است که تصاویر این سفرها و ملاقات‌هایش با ماموران امنیتی عربستان و رژیم صهیونیستی روی سایت این گروهک قابل مشاهده است.

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا و جان بولتون مشاور امنیتی ترامپ پیش از این بارها از واژه «تابستان داغ ایران» خبر داده و اعلام کرده بودند که ایران در تابستان امسال شاهد شورش‌های خیابانی منجر به فروپاشی خواهد بود! و دیروز که آخرین روز تابستان امسال بود، رجزهای آنان به دیوار خورده و از شورش‌های پیش‌بینی شده آنها نه فقط خبری نبود بلکه جمهوری اسلامی ایران کماکان با اقتدار مثال‌زدنی در مقابل توطئه‌های ریز و درشت دشمنان تابلو‌دار و بی‌تابلوی خود ایستاده بود.

از این روی برای خالی نبودن عریضه باید دست به کاری می‌زدند، حتی اگر این اقدام در حد‌و‌اندازه یک حمله کور به نظامیان درحال رژه باشد که می‌دانند به روال جاری در تمام رژه‌ها، سلاح خالی از گلوله در دست دارند. و یا به رگبار بستن زن و کودکانی که به تماشای رژه آمده‌اند. همین جا تصور کنید که اگر به موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن مجهز نبودیم، دشمنان قسم‌خورده چه به روز ایران و ایرانی می‌آوردند و چه فاجعه هولناکی را به مردم این مرز و بوم تحمیل می‌کردند.

امید است کسانی که صنایع موشکی کشورمان را غیرضروری می‌دانستند، بر سر عقل آمده باشند! و از سوی دیگر در نظر آورید که با بهره‌گیری از همین موشک‌ها چه انتقام سختی در انتظار آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای اجق وجق سعودی و امارات خواهد بود.

گروهک تروریستی الاحوازیه در قد و قواره‌ای نیست که بخواهد هدف انتقام ما از خون شهیدانمان در اهواز باشد، آنها را به آسانی می‌توان قلع و قمع کرده و به خاک و خون کشید.

هدف اصلی در این معرکه کشورهایی هستند که افسار این سگ‌های وحشی را در دست دارند و آنان را با پرتاب چند تکه استخوان به‌کار گرفته‌اند.

از امیر‌مؤمنان علیه‌السلام است که سنگ را باید به همان سو پرتاب کرد که از آنجا آمده است.

حمله تروریستی دیروز به وضوح از دست‌های خالی دشمن در مقابله با ایران اسلامی حکایت می‌کند و این فرصت را نباید نادیده گرفته و از دست داد. به قول سعدی؛

چو دستت رسد مغز دشمن بر آر
که فرصت فرو شوید از دل غبار

وقتی آمریکا و اسرائیل و پادوهای فکسنی آنها نظیر عربستان و امارات، حمله به نظامیان و زنان و کودکان را عملیات تروریستی نمی‌دانند! چرا باید مقامات و مسئولان نظامی و امنیتی آنها در هر نقطه دنیا که هستند و با هر پوششی که ظاهر شده‌اند، از آتش انتقام در امان باشند؟! مخصوصاً آن که هواداران جان بر کف ایران اسلامی در جای‌جای دنیا کم نیستند و جا دارد از این پس جرثومه‌های فساد و تباهی از سایه خود هم بترسند.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز 1

واکنش مضحک آمریکایی‌ها به حمله ترویستی اهواز

آمریکایی‌ها پس از چندین ساعت سکوت در قبال حمله تروریستی اهواز، سخنگوی شورای امنیت ملی‌شان را به اظهارنظر ترغیب کردند و وی هم گفت که آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به حفاظت از مردم «تشویق» می‌کند.

ساعاتی پس از حمله عناصر گروهک تروریستی الاهوازیه به مردم، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا واکنش نشان داد و از لزوم «امن» ماندن مردم سخن گفت.

صبح امروز ۴ عضو گروهک تروریستی الاهوازیه، به مردمی که برای تماشای رژه نیروهای مسلح در مرکز استان خوزستان جمع شده بودند، حمله کردند. این حمله تاکنون به شهادت ۲۹ نفر از هموطنانمان منجر شده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این حمله کور تروریستی، «حامیان منطقه‌ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها» را مسئول این حادثه شناخته است.

اولین مقام آمریکایی که به این حمله تروریستی واکنش نشان داده، «گرت مارکوئیس» سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور است که گفته: «ایالات متحده در کنار مردم ایران ایستاده است و رژیم تهران را به تمرکز بر روی ایجاد امنیت در این کشور، تشویق می‌کند.»

این واکنش مضحک آمریکایی‌ها در شرایطی صورت می‌پذیرد که بسیاری از مقامات کشورها با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرده‌اند.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: ۱. تسنیم ۲. فارس ۳. ایرنا ۴. مهر

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *