گل 5000 و 6000 بارسلونا به نام لیونل مسی!

مسی گل ۶۰۰۰ بارسلونا را به ثمر رساند! + جزئیات

لیونل مسی که پیشتر گل ۵ هزار بارسلونا را به ثمر رسانده بود، در دقیقه ۶۴ دیدار مقابل آلاوس موفق شد گل شماره ۶ هزار بارسا در لالیگا را به ثمر برساند.

مجله اینترنتی پارسی گو: لیونل مسی اسطوره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا که قبلا گل شماره ۵۰۰۰ بارسلونا را به ثمر رسانده بود، موفق شد گل ۶۰۰۰ را هم به نام خود ثبت کند!

لیونل مسی زننده گل شماره ۶ هزار بارسا

گل شماره ۶ هزار بارسا در دیدار پایانی فصل گذشته مقابل رئال سوسیداد به ثمر نرسید و نوبت به ثمر رسیدن آن به دیدار اول بارسا در این فصل افتاد.

لیونل مسی در دقیقه ۶۴ دیدار مقابل آلاوس موفق شد گل شماره ۶ هزار بارسا در لالیگا را به ثمر برساند.

حتما بخوانید

عکس کودکی پله، مارادونا، مسی، رونالدو، کاکا و نیمار!

یک دهه پیش، ستاره آرژانتینی در سال ۲۰۰۹ موفق شده بود گل شماره ۵ هزار باشگاه را در لالیگا به ثمر برساند و حالا پس از ۹ سال و ۶ ماه و ۱۷ روز توانست گل شماره ۶ هزار را نیز بزند. در این یک دهه، بارسا در امر گلزنی بسیار موفق ظاهر شده و بیشتر این موضوع را مدیون ستاره آرژانتینی است. در حقیقت بین گل ۴ هزار تا ۵ هزار، ۱۳ سال طول کشید تا رکورد ثبت شود.

اولین گل تاریخ بارسا توسط پاررا در تاریخ ۱۲ فوریه ۱۹۲۹ مقابل راسینگ به ثمر رسید. او در آن بازی دو گل به ثمر رساند. حدود ۲۱ سال بعد، مارکو آرلیو موفق شد گل شماره هزارم باشگاه را به ثمر برساند . او ۲۲ سال داشت و در آن سال خیلی درخشان ظاهر شد، هر چند که به خاطر جنگ، بازی‌های آن سال تحت شرایط ویژه ای برگزار می‌شد.

در تاریخ ۱۲ ژانویه ۱۹۶۴ یعنی ۱۳ سال بعد، پدرو زابایا موفق شد در جریان پیروزی ۴-۰ مقابل والنسیا، گل شماره ۲ هزار را به ثمر برساند. ۱۸ سال بعد بود که کوین توانست گل شماره ۳ هزار را بزند، او در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۲ توانست در جریان پیروزی ۴-۳ بارسا مقابل کاستیون این رکورد را ثبت کند. بارسا در آن سال به قهرمانی لیگ نزدیک شد ولی در نهایت موفق نشد.

حتما بخوانید

لوکا مودریچ مرد سال فوتبال اروپا شد! + تصاویر

۱۴ سال پس از آنکه گل شماره ۳ هزار به ثمر رسید، نوبت گل شماره ۴ هزار بود که در جریان پیروزی ۴-۱ بارسا مقابل والنسیا به ثبت رسید. دو رکورد بعدی نیز به نام مسی ثبت شد که اولی ۱۳ سال به طول انجامید و دومی ۹ سال.

مسی گل 5000 و 6000 بارسلونا لیونل مسی

مسی عجله کند گل هفت هزارم را هم خواهد زد

لیونل مسی ۹ سال پیش گل شماره ۵ هزار بارسا در لالیگا را به ثمر رساند و از بخت خوب او، شب گذشته گل شش هزارم را هم به نام خود ثبت کرد.

از هفته اول لالیگا بارسا شب گذشته در نوکمپ میزبان آلاوس بود و توانست با نبوغ مسی و دو گل او در کنار تک گل کوتینیو، ۳-۰ برنده از زمین خارج شود. گل اول مسی، گل شش هزارم بارسا در لالیگا نیز بود. گلی که از روی یک ضربه کاشته و به شکلی زیبا وارد دروازه شد.

حتما بخوانید

کریستیانو رونالدو ۳۳ ساله یا ۲۰ ساله؟ + عکس

ارنستو والورده، سرمربی بارسا در پایان بازی و در مورد مسی گفت:« او چنین گلی را قبلا به جیرونا هم زده بود. لئو همواره ما و دنیا را شگفت زده می کند. گل او یک گل عادی نبود ولی او عادت به انجام این کارها دارد. ضربه آزادی که به تیر زد نیز استادانه بود.

لئو مسی

وقتی ضربه ای می زند یا پاسی را ارسال می کند، واقعا به فکر کسی خطور نمی کند که توپ به کجا خواهد رفت. او فضاهایی را می بیند که کسی نمی بیند. مسی این کارها را بهتر از هر کسی در دنیای فوتبال انجام می دهد. واقعا ما را به خود بدعادت کرده است. در هر بازی انتظار این را داریم تا مسی جادو کند. این یک شانس بزرگ است که در دوره ای زندگی می کنیم که مسی در آن فوتبال بازی می کند.»

والورده در مورد تاثیر بازوبند کاپیتانی روی مسی گفت:« او تغییر خاصی نکرده است. لئو در زمان اینیستا نیز همیشه یکی از رهبران تیم بود.

حتما بخوانید

رژیم غذایی کریستیانو رونالدو + عکس

وقتی اینیستا از جمع ما رفت، این رهبری حالا بر عهده مسی، پیکه و بوسکتس گذاشته شده است. او امشب گل شش هزارم بارسا را در لالیگا زد و کسی چه می داند، اگر او عجله کند، شاید گل هفت هزارم را هم خودش بزند. نمی دانم از این حیث او خوش شانس است یا به فوق العاده بودنش بر می گردد. ترجیح من روی گزینه دوم است.»

مسی پرافتخارترین بازیکن تاریخ بارسلونا

لیونل مسی، کاپیتان جدید بارسلونا شب گذشته موفق شد اولین جام را با بازوبند کاپیتانی کسب کند و به پرافتخار ترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل شود.

مسی که ۵ بار توپ طلا را از آن خود کرده، سی و سومین جام را به همراه بارسلونا در پیروزی ۲-۱ مقابل سویا به دست آورد. بدین ترتیب او که پس از جدایی آندرس اینیستا، بازوبند کاپیتانی بارسا را دریافت کرد، حالا بالاتر از کاپیتان سابق قرار گرفت و با سی و سه جام، پرافتخارترین بازیکن تاریخ باشگاه شد.

مسی جام لیونل مسی

ستاره ۳۱ ساله تا به اینجا ۹ قهرمانی لالیگا، ۴ قهرمانی چمپیونزلیگ، ۵ قهرمانی کوپا دل ری و ۸ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا به همراه ۳ قهرمانی سوپرکاپ اروپا و ۱ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را به دست آورده است.

مسی و بارسا، در دیدار بعدی خود در جام خوان گامپر به مصاف بوکا جونیورز خواهند رفت و در اولین بازی خود در لالیگا، باید مقابل آلاوس به میدان بروند.

وعده بزرگ لئو مسی به هواداران بارسلونا

لیونل مسی، کاپیتان جدید بارسا به هواداران وعده داد امسال همه تلاش آنها جبران ناکامی فصول گذشته است.

پیش از آغاز جام خوان گامپر برابر بوکا جونیورز، لیونل مسی با حاضران در استادیوم صحبت کرده و اذعان داشت از اینکه کاپیتان بارسلونا شده است به خود افتخار می کند. لئو مسی بعد از این سخنرانی به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

مسی وعده به هواداران لیونل مسی

لیونل مسی گفت: ترکیبی داریم که باعث شده ما هیجان زیادی برای فصل جاری داشته باشیم و خریدهای جدید باعث بهبود شرایط بارسلونا شده اند. اگر چه سال گذشته با فتح کوپا دل ری و لالیگا شیرین بود اما همه ما از حذف بارسا از لیگ قهرمانان ناراحت شدیم. ما قول می دهیم تا امسال به گونه ای بازی کنیم که لیگ قهرمانان به این ورزشگاه بازگردد.

حتما بخوانید

آمار و ارقام و نکات جالب و خواندنی جام جهانی ۲۰۱۸!

افتخار می کنم کاپیتان بارسا هستم و می دانم چقدر طول می کشد تا یک بازیکن کاپیتان بارسلونا شود. من خوشحالم که در این سالها مثال هایی مانند کارلس پویول، ژاوی و آندرس اینیستا بوده ام.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: پژوهش برتر

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *