10 کشور از بهترین کشورهای جهان از نظر تعادل کار و زندگی

۱۰ کشور برتر جهان از نظر تعادل کار و زندگی! + تصاویر

اینترناشیونال بزرگترین شبکه ی جهانی مهاجران، ۱۰ تا از کشورهای برتر جهان در زمینه ی تعادل کار و زندگی را معرفی کرده است.

کشور نروژ تعادل کار و زندگی

مجله اینترنتی پارسی گو: مهاجرت به یک کشور جدید، به معنی این است که هم باید در زمینه ی کاری و هم زمینه ی غیرکاری، به سبک جدیدی زندگی کنیم. به عبارت دیگر کشور مهاجر پذیر باید از نظر کار و زندگی تعادل داشته باشد! امروزه افراد زیادی به دلایل مختلف مثل شرایط بد اقتصادی، آینده نامعلوم، شرایط اجتماعی و … به فکر مهاجرت هستند و می خواهند در کشور دیگری زندگی بهتری را تجربه کنند.

InterNations، بزرگترین شبکه ی جهانی مهاجران، ۱۰ تا از کشورهای برتر جهان در زمینه ی تعادل کار و زندگی را معرفی کرده است. شاید این کشورها با تصویر ذهنی شما بهترین نباشند اما، این رتبه بندی براساس مصاحبه با ۱۳۰۰۰ مهاجر است که در ۱۸۸ منطقه ی مختلف، زندگی می کردند.

این شرکت، همچنین دریافت افرادی که از تعادل کار و زندگی خود خوشحال تر بوده اند، لزوما ساعات کاری کمتری نداشته اند. این نوع کیفیت زندگی، به حیطه ی کاری مربوط نمی شود و به نظر می رسد زندگی اکثر افراد مهاجر، به این کشورها نیز اینگونه است.

برای دیدن بهترین کشورها از نظر تعادل کار و زندگی و همچنین تعداد ساعات کاری مهاجرین در این کشورها، ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید.

۱۰. مالت – Malta

کشور مالت تعادل کار و زندگی

کشور مالت تعادل کار و زندگی

اگر مهاجران در این کشور، تمام وقت کار کنند، حدود ۴۳.۹ ساعت در هفته کار خواهند کرد که کمتر از میانگین جهانی (۴۴.۳ ساعت در هفته) است. بسیاری از مهاجران در این کشور، درآمد کافی برای برآورده کردن همه ی نیازهای خود داشته اند.

شرایط خوب و مناسب از لحاظ سطح رفاه شهروندی و کاری، امنیت اجتماعی، درآمدهای بالا برای متخصصین و به ویژه نزدیکی به ایران وسهل والوصول بودن ،چند ویژگی کشورهای اروپایی از جمله مالت است.

از طرفی پیمان شینگن گردش آزاد کالا، سرمایه و انسان را در کلیه کشورهای عضو شینگن تضمین کرده است واین موضوع، جذابیت زیادی برای متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت مالت (مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت اروپا) بوجود آورده است.

۹. عمان – Oman

کشور عمان تعادل کار و زندگی

کشور عمان تعادل کار و زندگی

۴۳.۵ ساعت کار در هفته. در حالی که بسیاری از مهاجران از تعادل کار و زندگی خود راضی هستند، بسیاری از گزارش ها نشان می دهد که بسیاری از آنها از آینده ی شغلی و امنیت شغلی خود رضایت کافی ندارند.
مهاجرت به عمان

مهاجرت به عمان در سال ۲۰۱۸ به نسبت سال های قبل متقاضی بیشتر داشته است. عمان یکی از اقتصادهای بزرگ در منطقه خلیج فارس است، و دلارهای حاصل از فروش نفت را عاقلانه در زیرساخت های کشور سرمایه گذاری می کند.

این کشور معرفی ملایم به شرق میانه است که آن را یکی از امن ترین، کشورهای پایدار ترین در منطقه خلیج فارس است.

۸. هلند – Netherlands

کشور هلند تعادل کار و زندگی

کشور هلند تعادل کار و زندگی

۴۲ ساعت کار در هفته. بسیاری از مهاجران بیان کرده اند که از رشد اقتصادی و بازار کار این کشور، بسیار راضی هستند. یکی از مهاجران کانادایی می گوید:” زندگی در این کشور، زندگی بدون دردسر و بسیار آرام است.”

یکی از کشورهای مورد تقاضا که در اولویت مهاجرت بسیاری از هموطنان ما قرار دارد مهاجرت به هلند است و مجدانه به دنبال راه های مهاجرت به هلند می باشند.
مهاجرت به هلند

هلند یکی از زیباترین کشورهای جهان که شما می توانید از روش های مختلفی چون اخذ ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری کار در این کشور و ازدواج با تبعه هلندی به این کشور مهاجرت نمایید و در ادامه موفق به دریافت اقامت دائم این کشور شوید.

۷. کاستاریکا – Costa Rica

کشور کاستاریکا تعادل کار و زندگی

کشور کاستاریکا تعادل کار و زندگی

۴۴.۳ ساعت کار در هفته. هزینه های زندگی در این کشور زیبا بسیار معقول و مقرون به صرفه است. کاستاریکا کشوری با ثبات سیاسی و مواضع سیاسی روشن است.
مهاجرت به کاستاریکا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به کاستاریکا معمولا از طریق تحصیل در کاستاریکا اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در کاستاریکا نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی کاستاریکا می توانند اقدام کنند.

البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به کاستاریکا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در کاستاریکا و سرمایه گذاری در کاستاریکا نیز وجود دارند. تابعیت کاستاریکا از طریق تولد فرزند در کاستاریکا از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

۶. سوئد – Sweden

کشور سوئد تعادل کار و زندگی

کشور سوئد تعادل کار و زندگی

۴۲.۳ ساعت کار در هفته. بسیاری از مهاجران از چشم انداز شغلی، امنیت شغلی و فرصت های شغلی در دسترس در این کشور، راضی بوده اند.
مهاجرت به سوئد

روش های گوناگونی جهت مهاجرت به یک کشور نظیر تولد کودک، ماندن یا اقامت برای مدت معین، ازدواج ، سرمایه گذاری ، خرید ملک و غیره به بدست آوردن اقامت شما کمک می کند.

برای مهاجرت به سوئد نیاز است شما اشتغال پایداری را برای دو سال قبل از درخواست اجازه اقامت دائم داشته باشید. بعد از آن شما می توانید به زندگی و کار در این کشور برای دو تا پنج سال بپردازید و واجد شرایط شهروندی این کشور شوید.

۵. نیوزیلند – New Zealand

کشور نیوزلند تعادل کار و زندگی

کشور نیوزلند تعادل کار و زندگی

۴۲.۳ ساعت کار در هفته. اکثر افرادی که به این کشور مهاجرت میکنند، بجای کار، بدنبال زندگی باکیفیت هستند. یک مهاجر انگلیسی در مورد نیوزلند میگوید :”نیوزلند دارای سبک زندگی پایدار و دوستانه ای است.”
مهاجرت به نیوزیلند

راه های مهاجرت به نیوزلند نظیر مهاجرت از طریق تولد فرزند یا ازدواج، مهاجرت از طریق تخصص یا خرید ملک و ثبت شرکت است.

۴. جمهوری چک – Czech Republic

کشور جمهوری چک تعادل کار و زندگی

کشور جمهوری چک تعادل کار و زندگی

۴۴.۹ ساعت کار در هفته، بیشترین ساعت کاری را در بین کشورهای این لیست دارد. باوجود این، مهاجرین از کیفیت زندگی موجود در این کشور، راضی هستند.

یک مهاجر استرالیایی در مورد جمهوری چک می گوید: “کارفرمای من، مزایای زیادی را در اختیار من قرار می دهد، از جمله ای این مزایا، روزهای تعطیل بیشتر و مراقبت های بهداشتی مناسب، است.”
مهاجرت به چک

برای مهاجرت به چک می توانید از طریق ازدواج، تحصیل، سرمایه ­گذاری و ثبت شرکت و کاری اقدام کنید.

۳. نروژ – Norway

کشور نروژ تعادل کار و زندگی

کشور نروژ تعادل کار و زندگی

۴۲.۹ ساعت کار در هفته. بسیاری از افرادی که به کشورهای شمالی اروپا، مهاجرت کرده اند، اظهار داشته اند که درآمد یک خانواده نمی تواند همه ی نیازهای روزانه ی آنها را برآورده کند.
مهاجرت به نروژ

نروژ از جمله کشورهای بسیار گران و زیبای جهان که همواره افراد بسیاری، متقاضی مهاجرت به نروژ می باشند. از روش های مختلف مهاجرت به نروژ می توان به ویزای تحصیلی ویزای کار، ویزای سرمایه گذاری، اخذ اقامت بواسطه ازدواج با تبعه نروژی و پناهندگی اشاره کرد.

۲. بحرین – Bahrain

کشور بحرین تعادل کار و زندگی

کشور بحرین تعادل کار و زندگی

۴۲.۹ ساعت کار در هفته. بسیاری از مهاجران از شغل خود و همچنین زندگی در بحرین راضی بوده اند.
مهاجرت به بحرین

با توجه به تنش های بین کشورهای عربی و ایران پیشنهاد می شود که کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای مهاجرت انتخاب نکنید.

متاسفانه در حال حاضر ویزای بحرین برای اتباع ایرانی صادر نمی شود.

گرفتن ویزای بحرین از هر نوع (توریستی و تجاری) باید دعوتنامه ای از شرکت یا سازمانی مستقر در بحرین در اختیار داشته باشید که آن سازمان یا شرکت بازگشت شما را به ایران تضمین کند. در این صورت کلیه مسئولیت عدم بازگشت شما به ایران به عهده آن سازمان یا شرکت خواهد بود.

۱. دانمارک – Denmark

کشور دانمارک تعادل کار و زندگی

کشور دانمارک تعادل کار و زندگی

۳۹.۷ ساعت کار در هفته، کوتاه ترین زمان کاری، در بین کشورهای این لیست را دارد. مهاجران اندونزی و پرتغالی، تعادل بین زندگی کاری و خصوصی موجود در کشور دانمارک را تحسین کرده اند.
مهاجرت به دانمارک

روش های گوناگونی برای مهاجرت به دانمارک وجود دارد، از جمله راه های مهاجرت به دانمارک عبارتند از تولد نوزاد ، مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج ، مهاجرت به این کشور از طریق کار ، مهاجرت تحصیلی و ثبت شرکت و سرمایه گذاری می باشد.

در طی این تحقیقات InterNations، کشورهایی که بدترین تعادل بین کار و زندگی را داشته اند را نیز شناسایی کرد، که این کشورها، عبارتند از: هنک کنگ، یونان، ایتالیا، کویت و ژاپن.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: زوم لایف.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *