راه ساده کنترل عصبانیت چیست؟

۱۲ روش ساده برای کنترل عصبانیت!

برای کنترل عصبانیت و ایجاد احساس مثبت و خوشحال بودن که می‌تواند وقایع منفی را تحمل پذیر کند دانشمندان ۱۲ راهکار‌ برای کنترل عصبانیت به افراد توصیه می‌کنند.

عصبانیت کنترل عصبانیت

مجله خبری تحلیلی پارسی گو: بسیاری افراد به دلایل مختلف در طول روز ناراحت، افسرده و حتی خشمگین هستند که بر کیفیت زندگی آنها اثر منفی می گذارد. در این مقاله ۱۲ روش ساده برای کنترل عصبانیت پیشنهاد می شود.

برای کنترل مشکل‌ها و ایجاد احساس مثبت و خوشحال بودن که می‌تواند وقایع منفی را تحمل پذیر کند دانشمندان ۱۲ راهکار‌ برای کنترل عصبانیت به افراد توصیه می‌کنند:

۱- روز خود را با پیاده روی آغاز کنید، پیاده روی و انجام ورزش سبک در اول روز سبب بهبود خلق و خو، تنظیم هورمون‌های بدن، دریافت حجم بیشتری از اکسیژن برای عملکرد اعضای بدن و در نتیجه بهبود فعالیت مغز، درمان افسردگی و به دست آوردن ایده‌های بهتر برای برطرف کردن مشکل‌ها می‌شود.

۲- تنبلی و بی تحرکی مسبب ابتلای افراد به بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و چاقی است که خود می‌توانند باعث ناراحتی، خشم، افسردگی و مشکل‌های متعدد برای فرد، اطرافیان و اعضای خانواده او شوند.

۳- انجام ورزش با تولید هورمون‌های آرام بخشی سبب جلوگیری از استرس و نگرانی در افراد می‌شود.

حتما بخوانید

شادی و راز شاد زیستن

۴- کارشناسان حتی به افراد توصیه می‌کنند در زمان استرس، خشم و نگرانی قدم بزنند، زیرا این کار سبب کاهش هیجان در آنها، کنترل اعصاب و تصمیم گیری‌های مناسب می‌شود، در این حال بهتر است فرد از تکنیک‌های تنفس عمیق هم برای تنظیم ضربان قلب خود استفاده کند.

۵- لبخند زدن نیز یکی دیگر از راهکار‌هایی است که می‌تواند سبب بهبود خلق و خو، کنترل عصبانیت و جلوگیری از بروز افسردگی در افراد شود، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد تمرین ذهنی انجام دهند تا احساس خوش خلقی به ویژه لبخند زدن و عصبانی نشدن را درخود تمرین کنند. لبخند زدن سبب دگرگون شدن حرکت ماهیچه و عضله‌های صورت و زیبا شدن چهره می‌شود و به این ترتیب فرد جذابیت چهره بهتری به دست می‌آورد. لبخند زدن حتی در شرایط پر استرس سبب ترشح هورمون‌هایی ویژه در بدن می‌شود که به کنترل اعصاب، جلوگیری از استرس و افزایش اعتماد به نفس منجر می‌شود؛ تنظیم ساعت خواب، رفع مشکل بدخوابی و بی خوابی هم یکی دیگر از عامل‌هایی است که سبب جلوگیری از ناراحتی، استرس و خشم در افراد می‌شود.

حتما بخوانید

شوخ طبعی؛ سلاح برخورد با آدم‌های مشکل دار!

۶- افراد بزرگسال به طور طبیعی به ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارند، در طول خواب بدن به ویژه مغز به پاک سازی سموم از بدن می‌پردازد و اطلاعات را در حافظه جایگذاری می‌کند.

۷- استفاده از تلفن همراه یا سایر وسایل دارای صفحه نمایشگر با نور آبی قبل از خواب، تنظیم نبودن ساعت خواب، مصرف مواد غذایی سنگین و پرچرب قبل از خواب همگی سبب برهم خوردن تنظیم ساعت بیولوژیک بدن و بروز اختلال‌های روانی همچون افسردگی و استرس می‌شود.

۸- برنامه ریزی دقیق برای انجام کار‌های خود داشته باشید، اولویت‌های کاری را در نظر بگیرید، انجام کار‌ها را به تعویق نیندازید، زیرا سبب درگیر شدن ذهنتان می‌شود؛ در کنار کار توجه ویژه‌ای به رعایت رژیم غذایی و ورزش، همچنین تفریح و استراحت داشته باشید تا احساس شادی کنید.

۹- در زمان خشم و ناراحتی یا حتی اندوه قبل از آن کلامی را بر زبان بیاورید، آن را برروی کاغذ بنویسید، این شیوه به ویژه در مکالمه‌ها می‌تواند سبب کنترل عصبانیت و جلوگیری تنش، دعوا و نیز بیان حرف‌هایی شود که در آینده از گفتن آن‌ها پشیمان باشید.

۱۰- خالی کردن ذهن از مسائل ناراحت کننده و کنترل عصبانیت با استفاده از هنر نوشتن یکی از راهکار‌های بسیار عالی برای کنترل احساسات و جلوگیری از افسردگی و ناراحتی است. دفتر خاطراتی برای نوشتن افکار و احساسات خود تهیه کنید و در محلی ایمن قرار دهید و هرروز بخشی از وقت خود حتی ۵ دقیقه را صرف نوشتن کنید تا اثر‌های شگفت انگیز آن بر سلامت روان خود را ببینید.

حتما بخوانید

دلار رکورد زد: ۱۰ هزار تومان!

۱۱- خاطره‌های جدید بسازید با افرادی که دوستشان دارید و خاطره‌های قدیمی یا تلخ را به فراموشی بسپارید، فکر کردن به اتفاق‌های تلخ گذشته، شکست‌های عاطفی، مرگ و از دست دادن اطرافیان می‌تواند امروز شما را خراب و روحیه تان را افسرده کند.

۱۲- همچنین توجه بیشتری به اتفاق‌ها و مناظر اطراف خود داشته باشید و تنها به گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی بسنده نکنید، خاطره‌های خود را یادداشت کنید و از هر فرصتی برای گشت و گذار در طبیعت و ماجراجویی‌های سازنده به همراه دوستانتان استفاده کنید؛ با انجام این راهکار‌ها روحیه شادی به دست می‌آورید.

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منابع: مجله اینترنتی جدیدترین

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *