آموزش حل پیغام خطای can’t open DirectX device در بازی ها:

رفع ارور can’t open DirectX device در بازی زولا

یکی از ارورهای رایج بعد از نصب ویندوز، ارور can’t open DirectX device است. در این مطلب آموزش رفع این ارور را برای پلیرهای بازی زولا در چند مرحله ساده آموزش داده ایم.

آپدیت کارت گرافیک از منوی device manager

مجله اینترنتی پارسی گو: اگر شما هم در انجام بازی زولا یا هر بازی دیگری با ارور can’t open DirectX device مواجه شده اید، با ما همراه باشید تا چگونگی رفع این ارور را مرور کنیم. رفع این ارور به راحتی و با چند کار کوچک انجام می شود:

ارور can’t open DirectX device در بازی زولا

ارور مربوط به DirectX معمولا زمانی رخ می دهد که شما ویندوز خود را تازه نصب کرده اید یا فایل های مربوط به DirectX به هر دلیلی حذف شده است. بنابراین با دو اقدام ساده می توانید این ارور را رفع کنید:

  • اول: درایور کارت گرافیک خود را آپدیت کنید.
  • دوم: آخرین ورژن DirectX را دانلود و نصب نمایید.

برای حل ارور دایرکت ایکس، ساپا گفت نوشته است: با توجه به این نکته که هر زمان ویندوز تازه‌ای بر روی سیستم نصب می کنید ممکن است مشکلاتی از این قبیل برای شما پیش بیاید، نگران نباشید و در ادامه مراحل ذکر شده را طی کنید تا مشکل برطرف شود:

  • از نصب بودن DirectX مربوط به بازی اطمینان حاصل فرمایید.
  • اگر همچنان پس از نصب DirectX مربوطه مشکل حل نشد از این روش اقدام فرمایید:
  1. وارد برنامه Device Manager ویندوز شوید. (با نگه داشتن کلید های ترکیبی Win+R و وارد کردن devmgmt.msc و زدن Enter نیز انجام می شود)
  2. حالا در سرتیتر Display Adapters کلیلک کنید تا کارت گرافیک شما دیده شود.
  3. سپس با کلیک بر روی آن وارد صفحه جدیدی می شوید که می توانید در سرتیتر Driver بر روی گزینه Update Driver کلیک کنید تا درایور مربوط به کارت گرافیک شما به روز رسانی شود. مانند تصویر زیر:
آپدیت کارت گرافیک از منوی device manager

آپدیت کارت گرافیک از منوی device manager

پس از انجام مراحل فوق و به روز رسانی درایور کارت گرافیک، آخرین ورژن دایرکت ایکس را دانلود و نصب کنید. پس از آپدیت کارت گرافیک و نصب آخرین ورژن دایرکت ایکس مشکل شما و ارور can’t open DirectX device حل خواهد شد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *