علت لگ در بازی زولا چیست؟

دلیل وجود لگ در بازی چیست؟

بسیاری از پلیرهای بازیهای آنلاین، به ویژه بازی زولا، با افت و کاهش FPS و لگ در بازی مواجه می شوند. در این بازی قصد داریم به بررسی علت لگ شدن بازی بپردازیم.

علت افت FPS و لگ در بازی

مجله اینترنتی پارسی گو: بسیاری از پلیرهای بازیهای آنلاین، به ویژه بازی زولا، با افت و کاهش FPS و لگ در بازی مواجه می شوند. در این بازی قصد داریم به بررسی علت لگ شدن بازی بپردازیم. در نظر داشته باشید که لگ علاوه بر مشکلات سخت افزاری و افت FPS دلایل دیگری همچون پایین بودن پینگ اینترنت و… هم دارد. با ما همراه باشید:

FPS و لگ در بازی چیست؟

FPS و لگ دو اصطلاحی است که علاقه مندان بازی های رایانه ای زمانی که در هنگام بازی با مشکلاتی رو به رو می شوند از آن ها استفاده می کنند، یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه را باید این موضوع دانست که بسیاری از علاقه مندان بازی ها برای تمام مشکلات وجود از عبارت لگ استفاده می کنند، در صورتی که این دو مشکل با یکدیگر متفاوت هستند. در این مطلب قصد داریم به نقل از حمیدرضا مولی زاده در kalasoda.com به بررسی هر دو مشکل بپردازیم و تفاوت ها را مورد بررسی قرار دهیم.

FPS چیست؟ آیا افت و کاهش FPS باعث ایجاد لگ در بازی می شود؟

FPS یا همان نرخ فریم بر ثانیه پایین می تواند منجر به این شود که به طور کلی بازی مورد نظر شما کند اجرا کند. اگر نرخ فریم شما به اندازه کافی پایین باشد، اجرای بازی مانند مشاهده اسلاید به نظر می آید زیرا فقط چند فریم در هر ثانیه روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود.در پاسخ به سوال fps مخفف چیست باید این کلمه را مخفف frames per second دانست. پاسخ به سوال frame rate چیست را باید نرخ تکرار دنباله ای از تصاویر پشت سر هم دانست که ویدئو آن را مشاهده می کنیم.

به طور کلی مشکلات مربوط به نرخ فریم ناشی از مشکلات شبکه نیست. به طور کلی این رایانه ای شما است که توان اجرای بازی مورد نظر شما را ندارد. از این رو نیاز دارید که از کارت گرافیک سریع تر، رم بیشتر یا پردازنده قدرتمند تری استفاده کنید. هارد دیسک خیلی کند نیز می تواند منجر به بروز این مشکل شود.از این رو این مشکل را باید به طور کلی عملکرد نامناسب سیستم در مورد بازی مورد نظر شما دانست.

علت لگ در بازی های آنلاین چیست

علت لگ در بازی های آنلاین چیست

FPS چیست و دلیل وجود لگ در بازی چیست؟

در ابتدا این موضوع را بیان کنیم که لگ در مورد مشکل شبکه است و ربطی به رایانه شما از نظر کارت گرافیک، پردازنده یا… ندارد.در هنگام بروز مشکل در سرور بازی شما ممکن است با این مشکل رو به رو شوید، البته در بسیاری از زمان هایی مشکل شبکه در میان رایانه شما و سرورها است. اگر از سرورهای بازی بسیار دور هستید این مشکل متداول است. به عنوان مثال ممکن است گیمری یک بازی را در اروپا اجرا می کند در حالی که سرور های بازی در آمریکای شمالی است، از این رو تاخیر ایجاد شده ممکن است بسیار زیاد باشد.این گونه می توان معنی لگ را بهتر توضیح داد

لگ یا همان تاخیر در بازی متفاوت با FPS است. به عنوان مثال ممکن است FPS سیستم شما بسیار بالا باشد اما شما در بازی بسیار عقب تر از محیط مورد نظر مانده اید. توصر کنید در یک بازی چند نفره هستید. ممکن است بازی کاملا روان باشد اما شما در محیطی قرار دارد که کاربران دیگر مدتی است از آن محیط خارج شده اند و شما آن ها را هنوز مشاهده می کنید.به عنوان مثال شما در این حالت به شخصی تیر اندازی می کنید، اما تیر شما به هدف برخورد نمی کند زیرا آن افراد مدتی است که از آن بخش فاصله گرفته اند و منجر به از دست رفتن موقعیت شما می شود این مشکل را باید لگ در نظر گرفت.

برای بهبود لگ در بازی ها پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از وای فای از اترنت استفاده کنید، سخت افزار شبکه خود را ارتقا دهید یا اگر سرعت اتصال اینترنت شما پایین است بسته های و گزینه های بهتری را برای بهبود سرعت اینترنت خود انتخاب کنید.

در این بخش به مرور کامل تفاوت های FPS و لگ پرداختیم، پس از بررسی این مقاله کاملا مشخص است که این دو مقوله که هر دو به عنوان لگ مورد استفاده قرار می گیرد، تفاوت های بسیاری دارند، البته در نظر داشته باشید که در حین اجرای یک بازی ممکن است ممکن است هر دو مشکل برای شما پیش آید و به طور کلی با مشکلات جدی رو به رو شوید.

تهیه و تنظیم: گروه سرگرمی.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *