نماز امام در ظهر عاشورا

دو ركعت نماز عشق

نماز اول وقت در ظهر عاشورا، با لب هاي تشنه، صداي گريه كودكان و نداي العطش العطش آنها و دشمناني منتظر فرصت هستند، و دو ركعت نماز عشق.

دو رکعت نماز عشق نماز ظهر عاشورا نماز امام حسین

مجله اینترنتی پارسی گو: همواره از سوي دشمنان اين سوال مطرح مي شد كه آيا لازم است در روز عاشورا در اين ميدان جنگ امام حسين عليه السلام نماز اول وقت به جا آورند؟! آن هم به جماعت؟! اين سوال و تمسخرهاي دشمنان به گوش  امام حسين عليه السلام و يارانشان هم رسيد اما هيچ كس توجهي به اين حرف دشمنان نكرد.

دشمنان بعدها خودشان براي تمسخر امام نقل مي كردند كه امام در آن روز به نماز ايستاد و ما به طرف او و يارانشان تيراندازي كرديم و عده اي از ياران امام را كه خود را سپر نمازگزاران قرار داده بودند به شهادت رسانديم. بدين ترتيب مردم به آساني مي توانستند تشخيص دهند و براي نسل هاي آينده نقل كنند كه كدام جبهه حق بود.

ماجراي امام و پيشوا هميشه ماجراي موسي و خضر نبي است؛ اگر مي خواهي با خضر همراه شوي بايد بي چون و چرا فرمان ببري… نماز اول وقت در ظهر عاشورا، با لب هاي تشنه، صداي گريه كودكان و نداي العطش العطش آنها و دشمناني كه شمشير كشيده و تير در كمان منتظر فرصت هستند، و دو ركعت نماز عشق. من در اين نماز خوف نمي بينم كه آن را نماز خوف بدانم در اين نماز چيزي به جز عشق نيست.

منبع: مجموعه آثار شهید مطهری

به کوشش: فاطمه طحانی.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *