توضیحی درباره صحنه جنجالی پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران در سریال پدر!

پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران! + عکس

سریال پدر که این روزها ماجرای پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران را سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی کرده است، سریالی است که از شبکه دو سیما پخش می شود.

سریال پدر پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران

مجله خبری تحلیلی پارسی گو: سریال پدر که این روزها ماجرای پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران را سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی کرده است، سریالی است که از شبکه دو سیما پخش می شود. این سریال ماجرای پسر جوانی به نام حامد است که طی یک اتفاق درگیر ماجرایی عاطفی می‌شود. او به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است ناچار سر یک دو راهی قرار می‌گیرد که باید دست به انتخابی سرنوشت‌ساز بزند.

جنجال سریال پدر: پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران!

بخش جنجالی سریال پدر به این شرح است: دخترها پسرجوان را دوره کرده اند و پسرجوان خود را از پنجره به بیرون پرتاب می کند! باورتان نمی شود که نشود، اما این صحنه را در سریال تلویزیونی پدر دیدیم که حالا دوباره این موضوع تلویزیون و دست اندرکاران سریال را وارد حاشیه های اینستاگرامی کرده است!

حامد عنقا، تهیه کننده این سریال البته همزمان معتقد است که استثنا جذابیت درام را بیشتر می کند، ضمن این که ماجرا خیلی هم غیرواقعی نیست. این حرف درحالی است که کاربران در صفحات مجازی، واکنش های جالبی به سریال داشتند، نه تنها به سریال انتقاد کرده اند که حتی پای مهدی سلطانی را به میان کشیده اند و از او بابت بازی در این سریال گلایه کرده اند.

پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران در سریال پدر

پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران در سریال پدر

با وجود این، تهیه کننده سریال چند نکته را درباره سریال پدر توضیح می دهد: «از آنجایی که هنوز مشاور هنری هیأت موسس دانشگاه آزاد هستم، خیلی هم این موضوع غیرواقعی نیست اما به عنوان یک درام نویس تلویزیونی می پرسم آیا قصه آدم های واقعی که اتفاق افتاده، قابل تصویرکردن و جذاب است آن هم به صورتی که مردم آن را دنبال کنند.»

او معتقد است که جذابیت درام های مهم پرطرفدار دنیا مثل کازابلانکا به خاطر استثنابودنشان است: «هیچ کسی در هنگام ماهیگیری در دریا ماهی به بزرگی کاراکتر اصلی مرد دریای همینگوی صید نمی کند، بنابراین همین ماجراها قصه را جذاب می کند.»

اما منتقدان این سریال در وهله اول به دوره کردن یک پسر توسط چند دختر که منجر به پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران می شود انتقاد کرده اند و از طرف دیگر گفته اند که چرا خود را از پنجره به بیرون پرتاب کرد و می توانست فرار کند، درحالی که عنقا در این باره هم حرف های جالبی دارد: «چه بلایی سرمان آمده که فکر می کنیم وقتی یک پسر مورد هجمه چند دختر قرار می گیرد، به خاطر دوری از این موقعیت چنین فکری به ذهنش نمی رسد و ممکن نیست که از پنجره بیرون برود. چرا برایمان باورپذیر نیست که از پنجره طبقه اول بیرون برود و اتفاقی برای او نیفتد؟»

کاربران مجازی البته در دو روز گذشته حسابی پای کار آمده اند و خیلی نکته های جالبی گفته اند اما تهیه کننده سریال پدر اینها را حاشیه نمی داند و می گوید: «نمی دانم آمار کامنت ها را از کجا می گیرید اما از هر ١٠٠ تایی که من پای مطالبی که درباره سریال پدر است دیده ام، فقط ١٠ تای آن درباره این مسأله است.»

جالب اینکه، تنهایی لیلا، سریال قبلی این تهیه کننده هم دقیقا همین موضوع را نشان داده بود و انگار حالا سریال پدر کپی همان قبلی است؛ اگرچه به اعتقاد تهیه کننده، این سریال باورپذیر تر از تنهایی لیلا بوده است.

پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران

پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران

معرفی سریال جنجالی پدر!

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «حامد پسر جوانی است که طی یک اتفاق درگیر ماجرایی عاطفی می‌شود. او به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است ناچار سر یک دو راهی قرار می‌گیرد که باید دست به انتخابی سرنوشت‌ساز بزند».

عوامل سریال پدر

بازیگران اصلی: مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، مسعود فروتن، نیما رییسی، مجید مشیری، کاوه خداشناس، اکبر رحمتی، مژگان ترانه، الهام طهموری، ساناز طاری، شهاب مهربان، مهتاب شیروانی، پوریا سلطانزاده، سید حسام میثاق با حضور بیژن امکانیان و با معرفی ریحانه پارسا در نقش لیلا

طراح، نویسنده و تهیه کننده: حامد عنقا

کارگردان: بهرنگ توفیقی

همکار نویسنده: سید حسین امیرجهانی

مدیرتصویربرداری: بهنام کریمی

تصویربردار: سامان عمارفطرت

تدوین: امیرشیبان خاقانی

طراح صحنه و لباس: محسن شریفی

طراح گریم: مهرنوش طبیبی

صدابردار: امیر حاتمی

مدیرتولید: افشین قلی پور

روابط عمومی: مریم عرفانیان

عکاس: محمد دارایی

مجری طرح: موسسه رسانه مهر طاها

گروه برنامه ساز: فیلم و سریال شبکه دو

زمان آغاز پخش: ۲۵ تیرماه ۹۷

در پایان بیان این نکته ضروری است که اگرچه تأکید بر پاکی و پاک زیستن و ترویج آن جزو بایسته های همه رسانه ها از جمله رسانه ملی است، اما در بیان این نکات نیز باید با سلیقه و درست عمل کرد. پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران اگرچه در ظاهر می تواند اوج پاکی و پرهیز از گناه باشد، اما نحوه نمایش آن نیز بسیار مهم است و در واقع همین مهم اثرگذاری کار را نشان می دهد. اگرچه به نظر می رسد همه مخاطبین این سریال با جنجالی بودن صحنه پریدن از پنجره برای فرار از دست دختران موافق نیستند و حتی بسیاری از آنها، آنطور که از نظرات سایت های پر بیننده بر می آید، با حامد حس همذات پنداری دارند!

منبع: مجله خبری تحلیلی پارسی گو
منابع: ۱. شهروند ۲. فرارو

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *