علائم پیری چیست؟

علائم پیری و راه رهایی از آن!

تحقیقات نشان می دهد کاهش حس بینایی، لامسه، بویایی، چشایی و… از علائم پیری است که با تغذیه مناسب و ورزش می توان از این علائم رهایی یافت!

علائم پیری

علائم پیری چیست؟ و چطور می توان از آنها رهایی یافت؟ تحقیقات نشان می دهد کاهش حس بینایی، لامسه، بویایی، چشایی و… از علائم پیری است که با تغذیه مناسب و ورزش می توان از این علائم رهایی یافت!

میزان حواس پنج گانه از علائم پیری

طبق یک مطالعه جدید، بیش از ۹۴ درصد از افراد مسن یکی از حواس پنج گانه خود را در دوران سالمندی از دست می دهند.محققان دانشگاه شیکاگو در مطالعه خود به بررسی نحوه از بین رفتن حواس پنج گانه و تاثیر آن بر افراد مسن پرداختند. آنها اطلاعات مربوط به یک مطالعه جمعیت محور که بر روی افراد پیر ۵۷ تا ۸۵ ساله انجام شده بود را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.

در این مطالعه اطلاعات مربوط به حس بینایی، لامسه، بویایی، شنوایی و چشایی شرکت کنندگان جمع آوری شده بود. از شرکت کنندگان خواسته شد تا در مورد سلامت جسمانی شان هم به خود امتیاز دهند. محققان دریافتند ۶۷ درصد از افراد مسن دو یا چند حواس پنج گانه خود را از دست داده بودند. از بین این تعداد، ۶۵ درصد حداقل یک حس خود را از دست داده بودند.

بروز علائم پیری در مردان زودتر از زنان است

این مطالعه نشان داد ۷۴ درصد از شرکت کنندگان از عدم توانایی چشایی رنج می بردند، در حالی که ۳۸ درصد از شرکت کنندگان دارای حس لامسه متوسط و ۳۲ درصد دارای حس لامسه ضعیف بودند.یافته های این تحقیق نشان داد ۲۲ درصد دارای نارسایی در حس بویایی، ۲۰ درصد دارای نارسایی حس بینایی و ۱۸ درصد دارای نارسایی حس شنوایی بودند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که افزایش سن و ظهور پیری بیشتر با عملکرد ضعیف حس های شنوایی، بویایی و بینایی مرتبط است.همچنین عملکرد حس های شنوایی، بویایی و چشایی در پیرمردان به مراتب بیش از پیرزنان ضعیف می شود، اگرچه مردان جوان دارای حس بینایی بهتری نسبت به زنان جوان هستند.

راه رهایی از علائم پیری

با توجه به اهمیت بحث تغذیه سالم و همینطور ورزش، می توان با ورزش منظم و مداوم، و نیز با تغذیه سالم که هرچه سن بالاتر می رود، بیشتر به سمت خوراکی های گیاهی میل پیدا می کند، از شر علائم پیری رهایی پیدا کرد و حداقل آنها را به تعویق انداخت!

گردآوری و تنظیم: پارسی گو
منبع: صراط به نقل از الو دکتر.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *