شعر خوانی جنجالی اندیشه فولادوند: ب ب بلی بلی اما! + واکنش مردم

شعر خوانی اندیشه فولادوند (جنجالی + فیلم)

شعر خوانی اندیشه فولادوند در مراسم «نشست ادبی شب های شعر» با حضور اساتید و شاعران ادب پارسی تعجب همگان را برانگیخته است! ب ب بلی بلی اما و… بخش هایی از شعر خوانی جنجالی اندیشه فولادوند است!

شعر خوانی اندیشه فولادوند ب ب بلی بلی اما شعرخوانی عجیب و غریب خانم بازیگر اندیشه فولادوند

مجله اینترنتی پارسی گو: مدتی است که اندیشه فولادوند، بازیگر زن کشورمان، به شعر خوانی گرایش پیدا کرده است و اخیرا نیز ویدئویی از شعر خوانی اندیشه فولادوند در فضای مجازی انتشار یافته که تعجب همگان را در پی داشته است. در این ویدئو خانم فولادوند به خیال خود دست به نوآوری زده است. شما می‌توانید در این مطلب ویدئویی متفاوت از شعرخوانی بازیگر زن سینما را مشاهده کنید. با ما همراه باشید:

فیلمی از شعرخوانی عجیب و غریب خانم بازیگر اندیشه فولادوند

فیلمی از شعرخوانی عجیب و غریب خانم بازیگر در فضای مجازی منتشر شده است. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، طی ساعات گذشته ویدئویی از اندیشه فولادوند بازیگر سینما و تلویزیون، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در جمعی ادبی شعرخوانی می‌کند. البته شیوه شعرخوانی او بسیار عجیب و غریب بوده است و کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش های خاصی نشان داده اند.

برترینها هم در واکنش به این نوع عجیب از شعرخوانی نوشته است: شعرخوانیِ عجیب خانم بازیگر: بَ بَ بَ بلی/ این ویدئو از اندیشه فولادوند طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی دیده شده و خیلی‌ها لکنتِ عمدیِ فولادوند را تمسخر کرده‌اند. لکنتی که با توجه به محتوای کار احتمالا مساله‌ای فرمی‌ست و در پیوند با شرایط روز قرار دارد و اصلا احتمالا تمهیدی استعاره‌ای‌ست.

در ادامه فیلم شعر خوانی اندیشه فولادوند را ببینید:

ویدیوی شعرخوانی عجیب اندیشه فولادوند بازیگر ایرانی مورد تمسخر قرار گرفت

نیک صالحی نیز در واکنش به تمسخر شعرخوانی اندیشه فولادوند نوشت: اندیشه فولادوند بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و شاعر ایرانی ۷ مهر ماه سال ۱۳۶۱ در تهران متولد شده است. وی فعالیت در زمینه بازیگری را از سال ۷۹ آغاز کرده است. خانم فولادوند علاوه بر بازیگری در زمینه شعر و ادبیات نیز فعالیت می کند که به تازگی نوع شعرخوانی ایشان مورد تمسخر قرار گرفته است.

ویدئوی اندیشه فولادوند به تازگی در شبکه‌های اجتماعی دیده شده و خیلی‌ها لکنتِ عمدیِ فولادوند را تمسخر کرده‌اند. لکنتی که با توجه به محتوای کار احتمالا مساله‌ای فرمی‌ ست و در پیوند با شرایط روز قرار دارد و اصلا احتمالا تمهیدی استعاره‌ای‌ست.

گفتگو با اندیشه فولادوند درمورد شعرخوانی

من در خانواده ای متولد شدم که شعر و ادبیات در آن ریشه داشت؛ پدر من شاعر است و پدربزرگم هم اهل ادبیات بود و دیگر اعضای خانواده هم همه به این حوزه علاقه مند هستند. من از سن خیلی کم شعر می گفتم. فکر می کنم اولین شعر موزونی که به شکل کلاسیک گفتم وقتی بود که یک دانش آموز سوم دبستانی بودم. از آنجا نوشتن شعر به شکل روزانه در زندگی من آغاز شد. پدرم مشخصا موئثرترین آدمی بود که غرابت با ادبیات را در من پرورش داد.

ماجرای شعر خوانی عجیب اندیشه فولادوند چیست؟

من در سالهای پیش از دبستان بیشتر اوقات خودم را با پدرم می گذراندم و ایشان آثار ادبیات کلاسیک را برای من می خواندن و کمکم می کردند تا این آثار را حفظ بکنم؛ آثاری مثل شعرهای آقای فردوسی، آقای سعدی و از این دست شاعرها. من اصلا فکر می کنم چاره ی دیگری نداشتم جز اینکه شاعر شوم، نداشتم فکر می کنم اگر که شعر نمی گفتم دچار گره های بد خیمی می شدم. شعر به نوعی ناجی من بود. من متعلق به نسلی هستم که خیلی روزگار پیچیده، پر تب و تاب و گداخته ای را در دوران رشدمان پشت سر گذاشتیم. ما در دوره جنگ متولد شدیم و کودکی مان در همان دوره شکل گرفت. شعر در تمام این سال ها به داد من رسید.

واکنش کاربران به شعرخوانی اندیشه فولادوند

واکنش کاربران به شعرخوانی اندیشه فولادوند

واکنش مردم به شعر خوانی اندیشه فولادوند

در این بخش بعضی از واکنش های مردم به شعرخوانی بازیگر سینما و تلوزیون، خانم فولادوند را که در باشگاه خبرنگاران جوان نشر یافته تقدیم می کنیم.

واکنش اول کاربران به شعر خوانی خانم فولادوند

خو الان این یعنی چی !!؟؟
بببببببب ، نع نع نع نع نع نع نع نع ، با با با با با با با با با با با با با!
بیشتر داشت کالبدشکافی میکرد تا شعر بخونه .
نای و شش و ناف و مری و گلو . . . . . .
به قول قدیم هرکسی را بهر کاری ساختن ، ایشون رو هم برا گفتار درمانی .

واکنش دوم کاربران به شعر خوانی خانم فولادوند

فقط نگاه استاد بهمنی

واکنش سوم کاربران به شعر خوانی خانم فولادوند

در واقع مراسم تدفین شعر و شاعری بود…

واکنش چهارم کاربران به شعر خوانی خانم فولادوند

ب ب ب بببببببببببببببب بببببببببب ب ااااااااا اواو نننننننننننننن

واکنش پنجم کاربران به شعر خوانی خانم فولادوند

این هنر پیشه ها هم از تورم و گرانی دیگه چپ کردن……

اندیشه فولادوند و ورود به حوزه شعر و شاعری

اندیشه فولادوند و ورود به حوزه شعر و شاعری

نکته مهم درباره شعر خوانی اندیشه فولادوند و دیگرانی که مانند ایشان با این سبک و سیاق قصد خودنمایی و جلب توجه دارند، این است که ساحت شعر باید مقدس بماند و اگر در گذشته کسانی پیدا شدند که مرزهای تقدس «هنر» و «شعر» را لگدمال کردند، نتیجه آن امروز و در آینده نمود خواهد یافت. وقتی وزن و قافیه و پیام و… را از شعر گرفتند، در حقیقت به شعر آسیب نزدند، بلکه تهی بودن دست خود را نشان دادند. بله؛ شعر آسیب نمی بیند، اما مردم و مخاطب آزار خواهد دید!

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه در “شعر خوانی اندیشه فولادوند (جنجالی + فیلم)

  1. شهروز توکلی

    کسانی هم بودند که نیما یوشیج را مسخره میکردند و حرف از لکه روی ساحت مقدس چیزی که از دید اونها فقط اون شعر نامیده میشه میزدند. به نظرم شجاعت ایشان و نگاهشان به کلمات ستودنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *