نماد سایت پارسی گو

سرقت اکانت بازی زولا! + هشدارها و راهکار قانونی

سرقت اکانت بازی زولا

مجله اینترنتی پارسی گو: حتما در بازی و یا جمع دوستان خود شنیده اید که اکانت بعضی از کاربران بازی به سرقت رفته است. در این مقاله یک راه سرقت اکانت بازی زولا را به صورت تصویری به شما ارائه می دهیم. همچنین هشدارها و راهکارهای قانونی پیگیری سرقت اکانت را نیز مطرح خواهیم کرد.

سرقت اکانت بازی زولا

برای سرقت اکانت بازی زولا راه های مختلفی وجود دارد. طبیعتا دوستانی که در بازی شرکت دارند، اگر نسبت به مسائل امنیتی بی توجهی نشان دهند، در معرض سرقت خواهند بود.

بعضی از راهکارهایی که شیادان برای سرقت اکانت بازی زولا به کار می گیرند بدین شرح است:

  1. پیشنهاد معاوضه اکانت
  2. پیشنهاد ساخت اکانت مشترک
  3. پیشنهاد استفاده چرخشی از اکانت
  4. هک اکانت از طریق لینک های تقلبی
  5. و…

هک اکانت بازی زولا با استفاده از لینک تقلبی

یکی از روش های هک اکانت بازی زولا، استفاده از ترفندهایی تحت عنوان اسلحه رایگان، جایزه بازی زولا، ارتقای رتبه، ارتقای اسلحه، گرفتن سهم اکانت و… است. بدین شرح که شیادان با استفاده از چنین عناوینی، کاربر بازی را به صفحات تقلبی ایجاد شده می کشانند و کاربر نیز بی اطلاع از همه جا، اطلاعات اکانت خود را وارد کرده و به همین راحتی نام کاربری و کلمه عبور خود را در اختیاران این شیادان قرار می دهد.

یکی از نمونه هایی که برای هک بازی زولا استفاده شده است، آدرس ذیل است:

همانگونه که مشاهده می کنید، این آدرس، با طراحی خاصی که دقیقا مشابه طراحی صفحه اصلی بازی زولاست، اقدام به سرقت اطلاعات اکانت کاربران بازی می کند. تنها تفاوت لینک فوق، بخش انتهایی آن است که اگر جستجو کنیم، به سایت vba.ir می رسیم که سایتی برای ثبت دامنه رایگان است:

به این ترتیب، بازیکن که با جملات «دریافت جایزه»، «لینک جایزه»، «لینک اسلحه دائمی» و… به این دامنه کشیده می شود، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و به همین سادگی اطلاعات اکانت خود را در اختیار این شیادان قرار می دهد.

پیگیری حقوقی سرقت اکانت بازی زولا

سرقت اکانت بازی زولا را مثل هر جرم دیگری می توان از طریق قانونی پیگیری کرد. سایت گرداب خصوص جرایم هک و ربودن اطلاعات افراد در فضای مجازی می نویسد: «بهتر است بدانیم هک و نفوذ بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، جرم بوده و بر اساس قانون با افراد خاطی برخورد می‌شود. بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند، مرتکب جرم شده و به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد»

ماده (۲۵) جرایم رایانه ای بیان می دارد: هرکس مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد:

الف) تولید یا انتشار یا توزیع یا معامله داده ها یا نرم افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه ای به کار می روند.

ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده ها یا سیستم های رایانه ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را فراهم می کند.

ج) آموزش نحوه ارتکاب جرایم دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ ای و تخریب و اخلال در داده‌ ها یا سیستم‌ های رایانه‌ ای و مخابراتی.

تبصره ـ چنانچه مرتکب اعمال یاد شده را حرفه خود قرار داده باشد، به حداکثر هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

از سوی دیگر، تیم سورنا و بازی زولا نیز در قوانین خود به این موضوع اشاره کرده اند. در بخش قوانین بازی زولا آمده است: «بخش ۶.۳ اکانتهایی که نسبت به فروش ابزارهای هک، فروش طلا و یا تبلیغ ابزارهای غیر مجاز اقدام می کنند، ممکن است بدون هشدار قبلی حذف شوند. شرکت سورنا نیز حق خود برای شکایت رسمی از این افراد در مراجع قضایی محفوظ می دارد.»

بنابراین با تکیه بر این دو محور اصلی در قوانین کشور و قانون بازی زولا، می توان در صورت پیگیری، این شیادان را در محاکم قضایی محکوم کرد.

چطور از سارقان اکانت بازی زولا شکایت کنیم؟

برای شکایت و اقدام علیه شیادانی که به سرقت اکانت و اطلاعات کاربران بازی زولا سدت می زنند، راهکار قانونی وجود دارد. به این شرح که می توان با ارائه مدارک و مستندات مربوط، به پلیس فتا شکایت کرد و پس از طی مراحل قانونی از طریق دادگاه و محاکم قضایی به رسیدگی شکایت پرداخت.

توجه داشته باشید که برای شکایت از شیادان، باید همه مدارک و مستندات خود را به شکل دقیق ارائه دهید. این مستندات می تواند شامل تلفن همراه، آی دی اکانت، آدرس سایت یا وبلاگ، و… باشد. همچنین مکالمات و چت هایی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت گرفته نیز می تواند به عنوان سند و مدرک به کار بیاید.

بهترین و آسانترین راه نیز برقراری تماس تلفنی با پلیس فتا و استفاده از لینک زیر است:

https://www.cyberpolice.ir

(سایت پلیس فتا)

اگر به هر دلیلی قصد ندارید از طریق محاکم قضایی و پلیس پیگیر سرقت اکانت خود باشید، می توانید تیم پشتیبانی بازی را در جریان قرار دهید تا آنها از نظر حقوقی مسئله را پیگیری کنند. به عنوان نمونه، سایت فوق که اقدام به سرقت اطلاعات اکانت کاربران می کند، از طریق ارسال تیکت به تیم پشتیبانی بازی گزارش شده است. پاسخ تیم پشتیبانی بازی نیز حکایت از پیگیری این مسئله به صورت جدی و قانونی دارد. با توجه به اینکه سرقت اکانت بازی علاوه بر کابر به خود بازی و امنیت آن نیز آسیب وارد می کند، و از سوی دیگر با نام بازی شیادی و کلاهبرداری صورت می گیرد، مسئولان بازی نیز با جدیت پیگیر حل چنین مشکلاتی خواهند بود.

چرا باید از سارقان اکانت زولا شکایت کنیم؟

گزارشات خود را برای ما بفرستید!

منبع: مجله خبری پارسی گو

خروج از نسخه موبایل