بررسی توئیت جنجالی دکتر صادق زیباکلام درباره تعطیلی کارخانجات: اعتراف به ناکارآمدی دولت!

توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی و تعطیلی کارخانجات! + عکس و جزئیات

توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی و تعطیلی کارخانجات به موضوع جالبی بدل شده است و از یک طرف تعبیر به گل به خودی شد و از سوی دیگر اعتراف به ناکارآمدی دولت!

توئیت جنجالی صادق زیباکلام درباره رئیسی گل به خودی زیباکلام

مجله اینترنتی پارسی گو: توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی و تعطیلی کارخانجات به موضوع جالبی بدل شده است. موضوعی که از یک طرف تعبیر به گل به خودی شده و از طرف دیگر اعتراف به ناکارآمدی دولت از سوی دکتر صادق زیباکلام است. با ما همراه باشید:

سه گام درباره توئیت جنجالی دکتر صادق زیباکلام

دکتر زیباکلام از جمله اصلاح طلبان تندرویی محسوب می شود که هرازگاهی با مقالات و این روزها هم با توئیت های خود جنجال ساز می شود. اخیرا موضع ایشان در خصوص جمله رئیس قوه قضائیه درباره تعطیلی کارخانجات جنجالی شده است. سه گام درباره توئیت جنجالی دکتر صادق زیباکلام را مطالعه بفرمایید:

۱. حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در موضعی که در سفر به استان آذربایجان شرقی بیان می دارند: به هیچ عنوان اجازه تعطیل شدن هیچ کارخانه و کارگاهی داده نخواهد شد.

۲. دکتر صادق زیباکلام که با توجه به مواضع رسانه ای اش، اصلاح طلبی تندرو محسوب می شود در توئیتی جنجالی می نویسد: اجازه نخواهیم داد یک کارخانه هم تعطیل شود. این جمله را کدام مسئول گفته؟ وزیر صنایع؟ وزیر کار؟ وزیر اقتصاد؟ رئیس جمهور؟ رئیس برنامه و بودجه؟ معاون رئیس جمهور؟ هیچکدام! رئیس قوه قضائیه! چون مسئولیت مستقیم صنایع کشور به عهده شان می باشد.

۳. توئیت جنجالی زیبا کلام درباره رئیسی و تعطیلی کارخانجات با واکنش شخصیت های سیاسی و کاربران فضای مجازی مواجه شد و بعضی این مواضع را گل به خودی زیباکلام تلقی کردند. چراکه دولت مطبوع ایشان، درباره تعطیلی کارخانجات هیچ کار یا موضعی ندارد و وقتی مسئول دیگری در این خصوص اظهار نظر می کند، موضع زیباکلام در واقع ضعف دولت مطبوعش را در این خصوص نمایان می کند!

اما ماجرای توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی چیست؟

در این بخش به ماجرای توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی و تطعیلی کارخانجات خواهیم پرداخت و کل ماجرا را با ذکر سخنان کامل حجت الاسلام رئیسی، بررسی خواهیم کرد.

سفر رئیس قوه قضائیه به آذربایجان شرقی نشست خبری حجت الاسلام رئیسی

سفر رئیس قوه قضائیه به آذربایجان شرقی نشست خبری حجت الاسلام رئیسی

پرده اول: سفر رئیس قوه قضائیه به آذربایجان شرقی

شاید اگر دکتر زیباکلام این زحمت را به خود می دادند و کل گزارش یا حداقل بخش مربوط به تعطیلی کارخانجات را مطالعه می کردند، هرگز به این شکل موضع نمی گرفتند و به قول معروف گل به خودی نمی زدند. اگرچه این سطحی نگری متاسفانه در بعضی از اهالی رسانه، بخصوص در رسانه های زنجیره ای به وفور دیده می شود و نمونه اخیرش، انتساب سخنان مرحوم هاشمی به حجت الاسلام رسایی است!

به نوشته میزان، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در نشست خبری پایان سفر به استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف در این سفر و بازدید از کارخانه ماشین سازی تبریز اظهار کرد: بعد از برخورد قوه قضاییه با فساد در این شرکت، بازدید از وضعیت این کارخانه و فعالیت کارگران برای بنده بسیار مهم بود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اظهارات خود در بازدید از کارخانه ماشین سازی تبریز مبنی بر اینکه فساد چوبی در چرخ تولید است اگر این چوب برداشته شود، چرخ‌های تولید به حرکت درمی‌آید، تصریح کرد: جلوه این موضوع را در کارخانه ماشین سازی تبریز دیدیم و امیدوارم با پیگیری استاندار و مسئولان استانی این کار دنبال شود.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در تعیین هیات مدیره کارخانه ماشین سازی تبریز، ادامه داد: باید سریعا هیات مدیره تعیین شود تا دست مدیرعامل باز گردد و اقداماتی که در حوزه هیات مدیره است سریعا انجام شود. آیت الله رئیسی بیان داشت: معلوم شد که این کارخانه می‌تواند بسیار بهتر و برتر از آنچه در قبل بوده فعال شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری نشست با کارآفرینان و صنعتگران درحوزه مسائل اقتصادی، تصریح کرد: در این جلسه موانعی از تولیداز سوی کارآفرینان و صنعتگران بیان شد و تاکید شد که این موانع حتما باید در جای خودش مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. وی تاکید کرد: امروز باید آن خا‎ن‌ها و مجوزهایی که موجب کندی تولید می‌شود برداشته شود و آنچه در قانون است، اجرایی و از سوی دستگاه‌های اداری مسئول پیگیری صورت گیرد تا این موانع رفع گردد و شاهد رونق تولید باشیم.

وی یادآور شد: به همکاران قضایی تاکید کرده‌ایم که تلاش کنند تا در استان آذربایجان شرقی کار تولیدکنندگان و کارآفرینان با مشکل مواجه نشود و اگر مشکلاتی داشتند اول به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند و اگر حل نشد واحدهای سازمان بازرسی کل کشور ماموریت دارند که موانع تولید را برای برطرف کردن دنبال کنند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: نیروی متراکم انسانی در استان آذربایجان شرقی به ویژه جوانان و فرهیختگان و منابع و ذخایر مادی که خداوند متعال به این استان مرحمت کرده و عزم و اراده ملی، زمینه برای کار و تلاش و رونق تولید را فراهم نموده است.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: قوه قضاییه اجازه نخواهد داد کارخانه و یا واحد تولیدی بخواهند با زیاده خواهی و موانعی که برخی می‌خواهند ایجاد کنند، تعطیل شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دستگاه‌هایی اجرایی باید این باشد که اجازه ندهند کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دچار وقفه شوند. آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز به رونق تولید نیازمند هستیم، گفت: این موضوع هم تاکید مقام معظم رهبری است و هم گام‌های ابتدایی در اقتصادی مقاومتی است.

رئیس قوه قضاییه در پایان از مردم استان آذربایجان شرقی به عنوان مردمی بسیار خونگرم، شجاع، اهل اقدام، زمان شناس، انقلابی و با غیرت دینی یاد کرد و گفت: مردم این خطه در همه عرصه‌ها خوب و خوش درخشیدند و در طول تاریخ هرجا نیاز به حضور مردم بوده درخشش بسیار ارزشمندی از خود نشان دادند و واقعا برای همه کسانی که در استان آذربایجان شرقی مسئولیت دارند خدمتگزاری به این مردم افتخار بزرگی است و تلاش ما هم این است که مشکلات در این استان به حداقل ممکن است و پرونده‌ها کاهش یابد.

آیت الله رئیسی افزود: برخی از موضوعاتی که در این استان دغدغه‌هایی برای مردم ایجاد کرده مثل مسئله آلاینده‌ها و محیط زیست و برخی از پرونده‌های خاص را در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بحث کردیم و بنا شد تمام پرونده‌هایی که دغدغه مردم است در اولویت رسیدگی قرار گیرد و مردم در جریان اقدامات قرار گیرند.

گل به خودی واکنش عجیب رفتار عجیب گل به خودی جنجالی

گل به خودی واکنش عجیب رفتار عجیب گل به خودی جنجالی

پرده دوم: موضع زیباکلام درمورد یک جمله از سخنان حجت الاسلام رئیسی

دکتر صادق زیباکلام، که لابد به جای مطالعه کل سخنان حجت الاسلام رئیسی، تنها یک جمله از ایشان را دیده است و لابد همین جمله را هم از رسانه ها و شبکه های اجتماعی خاص مشاهده کرده است که به جای انعکاس صادقانه خبر، مغرضانه آن را بازتاب می دهند، بلافاصله موضع می گیرد. موضعی که البته با واکنش شخصیت های مختلف مواجه می شود و آنرا گل به خودی زیباکلام عنوان می کنند.

صادق زیباکلام که هر از گاهی با اظهارنظرهای شاذ و عجیبش حاشیه ساز می‌شود، این بار نیز در توئیتی کنایه آمیز می نویسد:

“اجازه نخواهیم داد یک کارخانه هم تعطیل شود.
این جمله را کدام یک ازمسئولین مان گفته اند؟
-وزیرصنایع
-وزیرکار
-وزیراقتصاد
-رئیس جمهور
-رئیس سازمان برنامه
-معاون اول رئیس جمهور
-رئیس کمسیون اقتصادی مجلس
هیچکدام؛ رئیس قوه قضائیه فرموده اند چون مسئولیت مستقیم صنایع کشور بر عهده شان میباشد.”

تصویر توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی و تعطیلی کارخانجات

توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی و تعطیلی کارخانجات. گل به خودی زیباکلام با توئیت جنجالی

توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی و تعطیلی کارخانجات. گل به خودی زیباکلام با توئیت جنجالی

گام سوم: واکنش شخصیت ها و کاربران درباره توئیت جنجالی زیباکلام درباره رئیسی

پس از توئیت جنجالی زیباکلام، واکنش های مختلفی بین کاربران و شخصیت های سیاسی صورت گرفت که در این بخش بعضی از این واکنش ها را مشاهده می فرمایید:

واکنش توئیتی دکتر سید محمد حسینی درباره گل به خودی زیباکلام

واکنش توئیتی دکتر سید محمد حسینی درباره گل به خودی زیباکلام

کشور رو چه کسی تعطیل کرده واکنش کاربران به توئیت جنجالی زیباکلام

کشور رو چه کسی تعطیل کرده واکنش کاربران به توئیت جنجالی زیباکلام

تف سر بالا و گل به خودی. واکنش به توئیت جنجالی زیباکلام

تف سر بالا و گل به خودی. واکنش به توئیت جنجالی زیباکلام

واکنش به توئیت جنجالی صادق زیبا کلام درباره رئیسی. وقتی مسئولین وظایف خود را انجام نمی دهند

واکنش به توئیت جنجالی صادق زیبا کلام درباره رئیسی. وقتی مسئولین وظایف خود را انجام نمی دهند

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *