پیرترین زن دنیا که بود و راز طول عمرش چه بود؟

پیرترین زن دنیا درگذشت + عکس

به تازگی خبر درگذشت پیرترین زن دنیا در روسیه منتشر شد. پیرترین زن دنیا که توانسته بود واقیع سه قرن مختلف را با چشم خود ببیند در روسیه درگذشت.

پیرترین زن دنیا در روسیه

مجله اینترنتی پارسی گو: به تازگی خبر درگذشت پیرترین زن دنیا در روسیه منتشر شد. پیرترین زن دنیا که توانسته بود واقیع سه قرن مختلف را با چشم خود ببیند در روسیه درگذشت.

پیرترین زن جهان که توانسته بود وقایع سه قرن را با چشمان خود ببیند، در روسیه درگذشت. به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه دیلی میرور، پیرترین زن جهان که گفته می‌شود پیرترین انسان در جهان نیز بوده و توانسته بود به مدت سه قرن زندگی کند، در سن ۱۲۳ سالگی درگذشت.

تانزیلیا بیسمبایوا (Tanzilya Bisembeyeva) که ساکن آستاراخان بود، تنها دو ماه پیش از تاجگذاری آخرین تزار روس، نیکلای دوم در سال ۱۸۹۶ متولد و موفق شده بود در سه قرن (قرون ۱۹، ۲۰ و ۲۱) زندگی کند.

پیرترین زن دنیا در روسیه درگذشت

او همچنین موفق شده بود شاهد تحولات روسیه (در سال ۱۹۱۷)، استبداد استالین، و فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی باشد. طبق اعلام دیلی میرور، پیرترین زن جهان همچنین از نوشیدنی «کفیر» (نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر) استفاده می‌کرد و نزدیکان وی گفته اند پیش از ۱۰۰ سالگی به دکتر مراجعه نکرده بود.

راز طول عمر پیرترین زن دنیا

یکی از مسئولان در منطقه محل زندگی وی در آستراخان به روزنامه دولتی «روسیسکا گازتا» گفت: او در مقبره خانوادگی اش به خاک سپرده شد. تمامی ساکنان روستا آمده بودند تا رفتن او را به آخرین منزلش مشاهده کنند. پیرترین زن جهان در ۵۳ سالگی نخستین فرزندش، که یک پسر بود را از همسر دومش به دنیا آورد. او همچنین دو پسر دیگر هم دارد. پیرترین زن جهان همچنین ۱۰ نوه، ۲۵ نتیجه و دو نبیره دارد.

گواهی تولد و رکورد پیرترین زن دنیا

گواهی تولد و رکورد پیرترین زن دنیا

گواهی تولد پیرترین زن جهان

اظهارات وی به عنوان پیرترین زن در کشورش در کتاب رکورد‌های روسیه به ثبت رسیده است. طبق اعلام دیلی میرور، در صورتی که این ادعا درست باشد، وی پیرترین انسان در روی کره زمین بوده است.

ثبت رسمی رکورد شکنی وی از سوی دولت روسیه

به نوشته میرور، راز زندگی طولانی این انسان که توانست در ۲۱ سالگی از انقلاب روسیه و بعد از آن از فروپاشی شوروی جان سالم به در ببرد، خوش بینی و کار سخت در کنار نوشیدن کفیر بود. او همچنین هرگز از دخانیات استفاده نکرد و تنها غذا‌های طبیعی می‌خورد.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *