یک روحانی عراقی در تجمع اعتراضی مردم عراق: مراجع دینی نقش سوپاپ اطمینان دارند!

عکس: حضور جالب یک روحانی در تجمعات اعتراضی عراق

عراق بعد از رهاییی از شر داعش حالا درگیر اعتراضات مردمی است. عکس حضور جالب یک روحانی در تجمعات اعتراضی عراق را مشاهده بفرمایید.

تجمع مردمی عراق تجمع اعتراضی مردم عراق فتنه عراق آشوب در عراق 1398

مجله اینترنتی پارسی گو: عراق که از نظر ژئوپلتیک منطقه ای بسیار مهم در جنوب غرب آسیا محسوب می شود، بعد از رهاییی از شر داعش، حالا درگیر مشکلات اقتصادی و اعتراضات مردمی است. عکس حضور جالب یک روحانی در تجمعات اعتراضی عراق را مشاهده بفرمایید.

کشور عراق که به تازگی از فتنه داعش رهایی یافته است، حالا درگیر مشکلات اقتصادی متعدد و اعتراضات مردمی به این مشکلات است. عراق به لحاظ ژئوپلتیک منطقه ای بسیار مهم در غرب آسیا تلقی می شود و به همین دلیل، همواره مورد توجه استکبار جهانی بوده است و در حال حاضر هم ردپای استکابر در به انحراف کشاندن اعتراضات مردمی به وضوح دیده می شود. البته با هوشیاری مردم عراق فتنه سعودی آمریکایی تاکنون رنگ باخته و به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

دکتر جعفر الطعان روحانی و استاد دانشگاه در تجمعات اعتراضی عراق

یک روحانی در تجمعات اعتراضی عراق دکتر جعفر الطعان روحانی و استاد دانشگاه

یک روحانی در تجمعات اعتراضی عراق دکتر جعفر الطعان روحانی و استاد دانشگاه

یکی از بحثهای داغ این روزهای محافل سیاسی عراق، بیانیه تند و صریح مرجعیت بود که طی آن از دولت می خواهد عوامل و مسببان اتفاقات اخیر کشور را معرفی نماید. برخی از شهروندان عراقی خواستار ایفای نقش بیشتری از سوی مرجعیت نسبت به اوضاع سیاسی هستند. اما «دکتر جعفر الطعان»، روحانی و استاد دانشگاه، بر این اعتقاد است که نقش مرجعیت در جامعه بر اساس چارچوب مشخصی ترسیم شده است و مراجع دین نقش سوپاپ تخلیه را در جامعه دارند و بیش از این نمی‌توانند خود را وارد مسائل سیاسی و اقتصادی نمایند.

این روحانی حاضر در تجمعات عراق معتقد است مراجع و علمای دینی نقش سوپاپ اطمینان را در جامعه دارند و مستقیم وارد مسائل سیاسی و اقتصادی نمی شوند.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *