رفتار والدین با نوجوانان به چه شکل باشد؟

نکاتی مهم درباره نحوه رفتار والدین با نوجوانان در خانه

رفتار والدین با نوجوانان در خانه چگونه باشد تا در آینده مشکلاتی به وجود نیاورد؟ نکات مهم تربیتی درباره نحوه رفتار والدین با نوجوانان را مطالعه بفرمایید.

رفتار والدین با نوجوانان رفتار پدر با پسرش رفتار پدر با نوجوان

مجله اینترنتی پارسی گو: رفتار والدین با نوجوانان در خانه چگونه باشد تا در آینده مشکلاتی به وجود نیاورد؟ نکات مهم تربیتی درباره نحوه رفتار والدین با نوجوانان را مطالعه بفرمایید.

یک روانشناس درباره نحوه رفتار والدین با نوجوانان در خانه به باشگاه خبرنگاران جوان توضیحاتی داد که توجه شما را به مطالعه آن جلب می کنیم:

نکاتی که والدین برای ارتباط با نوجوانشان باید بدانند

مجتبی حبیبی روانشناس و مشاور درباره نکاتی که والدین در ارتباط با نوجوانان باید رعایت کنند، اظهار کرد: والدین باید از ناز پرورده کردن نوجوان خود اجتناب کنند و کاری که فرزندشان می‌تواند انجام دهد را به جای او انجام ندهند.

وی افزود: احترام و اعتقاد متقابل مبنای یک رابطه برابر هستند و ضروری است که والدین از کنترل کردن شدید فرزندان خود دست بردارند.

این روانشناس ادامه داد: والدین باید از جنگ قدرت با نوجوان و بحث و منازعه با او دوری کنند، نظر او را در امور مختلف بخواهند و به قضاوت‌هایش احترام بگذارند.

والدین چگونه با نوجوان خود رفتار کنند؟

حبیبی با بیان اینکه به نوجوان در منزل مسئولیت دهید و او را به همکاری در امور منزل تشویق کنید، افزود: به صحبت‌های نوجوان خود سراپا بدون انتقاد و غرولند گوش کنید و توجه داشته باشید که باید از مسخره و تهدید کردن او بپرهیزید.

حبیبی با اشاره به اینکه کودکان زمانی به بهترین وجه رشد می‌کنند که از فرصت روابط گرم، صمیمی، پایدار و مستمر با پدر و مادر خود بهره‌مند باشند، گفت: هیچ چیز در یک خانواده مهم‌تر از ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر نیست و هیچ چیزی نباید جایگزین مکالمه و صحبت کردن باشد؛ وقت گذاشتن برای در کنار هم بودن و صحبت کردن نوجوان را به خانه بر می‌گرداند و احتمال آسیب او را کاهش می‌دهد.

این روانشناس ادامه داد: کمبود عاطفه و عدم امنیت روانی فرزند در محیط خانواده مهم‌ترین عامل تمایل به جنس مخالف در سن پایین، کشیدن سیگار، مصرف موادمخدر، رفیق بازی، افت تحصیلی، ناامیدی و عدم موفقیت، افسردگی و خودکشی است و باید توجه داشت که در خانه‌ای که آدم‌ها همدیگر را دوست ندارند، بچه‌ها قد می‌کشند، اما پر و بال نمی‌گیرند.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *