بررسی انتشار خبر دروغ کاهش مشارکت در انتخابات از قول حجت الاسلام رسایی در نشریات اصلاح طلب + تصاویر

فیلم کامل سخنان رسایی درباره مشارکت در انتخابات! + تصاویر

رسانه های زنجیره ای سخنان رسایی درباره مشارکت در انتخابات را تقطیع کرده اند و با حذف نقل قول حجت الاسلام رسایی سخن مرحوم هاشمی را به رسایی نسبت می دهند.

سخنان رسایی درباره مشارکت در انتخابات تقطیع و تحریف سخنان حجت الاسلام رسایی در رسانه های زنجیره ای

مجله اینترنتی پارسی گو: این روزها در نشریات و سایت های زنجیره ای به وفور درباره «مشارکت حداقلی» مطلب درج می شود. در واقع این رسانه های زنجیره ای سخنان رسایی درباره مشارکت در انتخابات را تقطیع کرده اند و با حذف نقل قول حجت الاسلام رسایی از مرحوم هاشمی، سخن هاشمی را به رسایی نسبت می دهند.

ابتدا فیلم کامل سخنان حجت الاسلام رسایی را درباره میزان مشارکت در انتخابات ببینید:

فیلم کامل سخنان رسایی درباره میزان مشارکت در انتخابات

انتساب خبر دروغ تمایل به مشارکت کم در انتخابات به نقل از رسایی در رسانه های اصلاح طلب

حال که فیلم کامل سخنان حجت الاسلام رسایی را مشاهده کردید، و روشن شد ایشان مدتها قبل در گفتگویی طرز فکری از مرحوم هاشمی رفسنجانی را بیان و سپس نقد می کند، ببینید که چطور رسانه های مدعی اخلاق و اصلاحات، بخشی از این ویدئو را بریده اند، و طرز فکر هاشمی را به رسایی پیوند داده اند و اطراف آن مقاله و یادداشت نوشته و تیترهای ریز و درشت می زنند و رسانه های خود را دروغ و دغل پر می کنند!

ببینید روزنامه ها، سایت ها و نشریات مدعی اصلاحات با این موضوع چگونه برخورد کرده اند. این رسانه های زنجیره ای، «نقل قول رسایی از مرحوم هاشمی» را به عنوان سخن رسایی در بوق و کرنا کرده اند:

انتشار دروغ دلواپسی از مشارکت بالا از سخنان حجت الاسلام رسایی در روزنامه آرمان ملی

انتشار دروغ دلواپسی از مشارکت بالا از سخنان حجت الاسلام رسایی در روزنامه آرمان ملی

آرمان ملی به قلم حمید شجاعی می نویسد: حميد رسايي نماينده اصولگراي مجلس نهم مي‌گويد: «مشارکت وقتي بالا مي‌رود، خروجي صندوق از دست ما خارج مي‌شود. اگر ما مشارکت را معمولي نگه داريم و تنها متدينين و حزب‌اللهي‌ها که معمولا با گوشه چشم اشاره کنيم به چه کسي راي بدهند، مشارکت داشته باشند؛ ما هم دموکراسي را داريم که واقعا دموکراسي است و تقلبي در آن نيست و هم اينکه صندوق مديريت مي‌شود و کشور دست کسي مي‌افتد که فکر مي‌کنيم بهتر مي‌تواند کشور را اداره کند. مشارکت اگر بالا برود از صندوق چيزي در مي‌آيد که ما نمي‌خواهيم؛ پس بايد تلاش کنيم مشارکت پايين باشد. مشارکت که پايين باشد ما برنده هستيم.»

انتساب خبر دروغ درباره مشارکت در انتخابات به حجت الاسلام رسایی در رومقاله زنامه آرمان

انتساب خبر دروغ درباره مشارکت در انتخابات به حجت الاسلام رسایی در رومقاله زنامه آرمان

اخلاق رسانه ای روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی. انتساب سخن مرحوم هاشمی به حجت الاسلام رسایی

اخلاق رسانه ای روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی. انتساب سخن مرحوم هاشمی به حجت الاسلام رسایی

ابتکار به قلم الهام برخوردار می نویسد: دموکراسی به شیوه پایداری‌ها؛ آنها که تاکنون یکی از موانع پیش پای اصولگرایان و درواقع دلیل افتراق آنها بوده‌اند حالا به دموکراسی حمله کرده و درواقع اصول اساسی دموکراسی را زیر سوال برده و می‌گویند دموکراسی یعنی مشارکت حداقل‌های مورد قبول آنها. به این صورت که مشارکت وقتی بالا می‌رود، خروجی صندوق از دست ما خارج می‌شود. اگر ما مشارکت را معمولی نگه داریم و تنها متدینین و حزب‌اللهی‌ها که معمولا با گوشه چشم اشاره کنیم به چه کسی رای بدهند، مشارکت داشته باشند؛ ما هم دموکراسی را داریم که واقعا دموکراسی است و تقلبی در آن نیست و هم اینکه صندوق مدیریت می‌شود و کشور دست کسی می‌افتد که فکر می‌کنیم بهتر می‌تواند آن را اداره کند. اینها را حمید رسایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفته است.

وقتی با انتساب سخنان هاشمی به رسایی روزنامه ابتکار فاتحه اخلاق رسانه ای را می خواند

وقتی با انتساب سخنان هاشمی به رسایی روزنامه ابتکار فاتحه اخلاق رسانه ای را می خواند

انتشار دروغ مشارکت پایین به نقل از حجت الاسلام رسایی در روزنامه اصلاح طلب ابتکار

انتشار دروغ مشارکت پایین به نقل از حجت الاسلام رسایی در روزنامه اصلاح طلب ابتکار

روزنامه صدای اصلاحات با انتخاب تیتر و عکس فاتحه همه چیز را می خواند و همچون سایر رسانه های زنجیره ای، همان مضمون و محتوای دروغ را به حجت الاسلام رسایی نسبت می دهد:

دروغ آشکار صدای اصلاحات درباره مشارکت حداقلی از قول حجت الاسلام رسایی

دروغ آشکار صدای اصلاحات درباره مشارکت حداقلی از قول حجت الاسلام رسایی

دروغی که سایت نو درباره مشارکت حداقلی به حجت الاسلام رسایی نسبت می دهد

دروغی که سایت نو درباره مشارکت حداقلی به حجت الاسلام رسایی نسبت می دهد

متاسفانه با توجه به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم، تیم رسانه ای دولت متشکل از برخی عناصر اصلاح طلب است و تعدادی از آنها نیز با همان سبک و سیاق نشریات زنجیره ای کار می کنند، انتشار خبر دروغ مشارکت حداقلی به نقل از حجت الاسلام رسایی به خبرگزاری جمهوری اسلامی، رسانه رسمی دولت نیز می رسد:

انتشار خبر دروغ مشارکت حداقلی در خبرگزاری جمهوری اسلامی. خبرگزاری رسمی دولت

انتشار خبر دروغ مشارکت حداقلی در خبرگزاری جمهوری اسلامی. خبرگزاری رسمی دولت

البته گفتنی است در دولت های یازدهم و دوازدهم، انگار بخش رسانه های دولتی در تقسیم بندی هایی که هر تکه از دولت سهم جریانی خاص می شود، به جریان اصلاح طلب رسیده است! چراکه روزنامه ایران که روزنامه رسمی دولت است، تندترین مقالات و مطالب اصلاح طلبانه را کار می کند و مقالات سایت های رسمی دولت نیز این فرضیه را تأیید می کند.

اما آیا این مدعیان آزاد اندیشی نمی دانند رسایی طرز فکر هاشمی را مطرح و سپس نقد می کند؟ آیا نمی دانند و ندیده اند که این طرز فکر مرحوم هاشمی در تضاد کامل با اندیشه های رهبر فرزانه انقلاب است که همواره همه تلاش و کوشش خود را برای مشارکت حداکثری در همه انتخابات ها مصروف داشته اند؟ آیا حضرات گفتگوی کامل حسین دهباشی با حجت الاسلام رسایی را ندیده اند؟ آیا مواضع مرحوم هاشمی و چرخش استادانه اش در اتخاذ مواضع رادیکال سیاسی را نمی دانند؟ پاسخ روشن است: چرا. می دانند…

حال سوال پیش می آید که اگر می دانند پس چرا دروغ منتشر می کنند و اخلاق و آزادمنشی و آزاداندیشی را زیر پا لگدکوب می کنند؟ باز پاسخ روشن است. این طیف جامعه هدفش را دسته ای از مخاطبان که از اصل سخنان رسایی اطلاعی ندارند، و بعدها نیز مطلع نخواهند شد قرار داده است. بله! دقیقا به همین سادگی این دروغ به خورد گروهی از مخاطبان داده می شود که از اصل ماجرا اطلاع ندارند و بعدها نیز به دنبال حقیقت نخواهند رفت. به همین سادگی و با همین ترفند اموی، این جریان فکری قصد پیشبرد اهدافش را دارد!

اصولا قبلا روزنامه های زنجیره و در حال حاضر نشریات، کانال ها و صفحات اجتماعی زنجیره ای با همین روش کار می کنند. انتشار اخبار شبهه دار، انتشار دروغ، تقطیع مطالب و سخنان شخصیت های سیاسی و… سپس با این کار و پس از ایجاد سوژه، اطراف آن شروع به فلسفه بافی می کنند؛ یاداشت و مقاله می نویسند و تحلیل می کنند! و در نهایت به نتیجه می رسند! جالب است. نتیجه همیشه همان است که حضرات می خواهند. البته تا زمانی که حضرات علیه خدا و پیغمبر و مقدسات مطلب می نوشتند، تا روزنامه ای به واسطه تخلفش تعطیل می شد، همان طیف به روزنامه ای دیگر کوچ می کردند. حالا هم وضع همان است. منتهی به جای روزنامه، سایت و انواع شبکه های اجتماعی جایگزین شده است…

اما اوضاع با قبل یک تفاوت اساسی پیدا کرده است! و آن گسترش نعمت اینترنت است. حالا مخاطب با یک سرچ ساده همه چیز دستش می آید. یک جستجوی ساده کل سخنان رسایی (فیلم کامل مصاحبه حسین دهباشی با حجت الاسلام رسایی. خشت خام. نوبت دوم) را به مخاطب می دهد. امروز دیگر مانند سالیان ابتدای انقلاب نیست که مخاطب برای فهم ماجرا نیاز به آرشیو روزنامه یا ورق زدن چندین کتاب داشته باشد. امروز با یک سرچ ساده، هم آرشیو دروغ ها و مقالات و فلسفه بافی های رسانه های زنجیره را پیشروی خود می بیند و هم «حقیقت» را. بله. امروز اوضاع فرق می کند و هر دروغی که در رسانه های زنجیره ای منتشر می شود، برگ سیاه دیگری بر کارنامه ننگین این جریان می افزاید…

در این میان برخی از رسانه ها نیز خبر کذب و تقطیع شده از سخنان حجت الاسلام رسایی را اصلاح کردند که البته در جای خود شایسته تقدیر است. اگرچه آثار انتشار خبر دروغ به هیچ وجه از بین نمی رود:

اصلاح خبر دروغ مشارکت حداقلی به نقل از حجت الاسلام حمید رسایی در سایت ایلنا

اصلاح خبر دروغ مشارکت حداقلی به نقل از حجت الاسلام حمید رسایی در سایت ایلنا

واکنش سایت حجت الاسلام رسایی به انتشار گسترده سخنان تقطیع شده اش در رسانه های زنجیره ای

نکته جالب ماجرا آنجاست که دو سال قبل، یعنی در سال ۱۳۹۶ نیز جریان تزویر همین حرکت را انجام داده است. در آن سال سایت حجت الاسلام رسایی به ماجرا واکنش نشان می دهد و با جمله تحریف، شیوه شکست خوردگان است می کوشد پرده از دروغ جریان رسانه ای اصلاح طلب بردارد.

به گزارش پارسی گو سایت حجت الاسلام حمید رسایی به تقطیع و نشر گسترده سخنانش در رسانه های زنجیره ای در سال ۱۳۹۶ واکنش نشان داده و با تیتر «تقطیع سخنان رسایی درباره مشارکت در انتخابات» و روتیتر تحریف، شیوه شکست خوردگان است می نویسد:

متاسفانه از چند هفته قبل در برخی کانال ها و ستادهای آقای روحانی و اصلاح طلبان، بخش های تقطیع شده از گفتگوی آقای دهباشی با بنده بازنشر می شود تا به مخاطب القا کنند که رسایی به دنبال مشارکت حداقلی مردم است!

در حالی که بنده در این گفتگو تاکید کرده ام که آقای هاشمی و برخی اصولگرایان از انجا که فکر می کردند مردم از انقلاب خسته شده اند، به دنبال مشارکت حداقلی بودند و اصلاح طلبان هم چون جهت گیری شان به سمت ضد انقلاب بود و فکر می کردند مردم از انقلاب ضد انقلاب شده اند، فکر می کردند که مشارکت حداکثری به نفع آنهاست. در این گفتگو هر دو تفکر را نوعی بیماری دانسته و برای هر یک از این موارد هم شاهد مثالهایی آوردم.

در پایان این بخش از گفتگو تاکید شده که اتفاقا مردم از انقلاب خسته نشده اند بلکه از تبعیض خسته شده اند و اگر طعم عدالت را بچشند، با مشارکت حداکثری پای صندوق های رای حاضر می شوند و مشکلی با انقلاب ندارند.

این کلیپ تقطیع شده، اولین بار توسط یک رسانه ضد انقلاب منتشر شد و متاسفانه آقای کیانیان آن را در شبکه مجازی خود بازنشر داد. البته وی بعد از انتشار پاسخ من و فیلم کامل، در صفحه اینستاگرامش این خطا را جبران کرد.

در روزهای اخیر، تعداد زیادی از هموطنان با پیام و تماس، از اینکه فیلم تقطیع شده را منتشر کرده اند حلالیت می طلبند. به این عزیزان و دیگرانی که می خواهند این خطا را جبران کنند، پیشنهاد می کنم این متن و کلیپ بالا را بازنشر کنند.

ان شالله با مشارکت حداکثری مردم، هم دشمنان مردم ناامید شوند و هم بساط دولت پیر و خسته جمع شود.

واکنش سایت حجت الاسلام رسایی به تقطیع و نشر گسترده سخنانش در رسانه های زنجیره ای. تحریف شیوه شکست خوردگان است

واکنش سایت حجت الاسلام رسایی به تقطیع و نشر گسترده سخنانش در رسانه های زنجیره ای. تحریف شیوه شکست خوردگان است

دیدگاه مقام معظم رهبری درباره مشارکت حداکثری در انتخابات

درباب انتخابات و لزوم مشارکت در آن، تردیدی وجود ندارد که جریان انقلاب و همه دوستداران و علاقه مندان انقلاب، به مشارکت پرشور و حداکثری تمایل دارند. چراکه مشارکت مردم در انتخابات به معنی واقعی کلمه یعنی علاقه و پایبندی به نظام اسلامی. در حقیقت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هم نشانه اعتماد مردم به نظام است و هم نشانه مشروعیت، بالندگی و زنده بودن انقلاب. از اینرو در فرمایشات امام عظیم الشان (ره) و پس از ایشان نیز در فرمایشات مقام معظم رهبری، همواره بر اصل «حضور» و «مشارکت» به صورت «حداکثری» تأکید شده است. حتی رهبر فرزانه انقلاب در انتخابات گذشته، کسانی که به نظام و شخص رهبری انتقاد دارند را نیز به حضور و مشارکت در انتخابات دعوت کردند تا بدین جهت، دشمنان نظام و انقلاب بیش از پیش ناامید شوند.

در این بخش نگاهی داریم به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره مشارکت حداکثری در انتخابات. گفتنی است مواردی که در این بخش ذکر می شود، تنها گوشه ای از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب است. علاقه مندان می توانند از این لینک (کلیک کنید) تمامی بیانات معظم له درباره حضور پرشور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری را مطالعه کنند:

حضور پرشور و حداکثری در انتخابات, مشارکت گسترده در انتخابات

انتخابات حائز اهمّیّت است، همیشه؛ در بعضی از مقاطع اهمّیّت بیشتری دارد. توصیه‌ی من به مردم عزیزمان این است که اوّلاً همان‌طور که قبلاً عرض کردیم، همه شرکت کنند در انتخابات؛ همه، هر کسی که ایران را دوست دارد، هر کسی که جمهوری اسلامی را دوست دارد، هر کسی که شکوه و عزّت و عظمت ملّی را دوست دارد، در این انتخابات شرکت کند.۱۳۹۴/۱۲/۰۷

حضور پرشور و حداکثری در انتخابات

من البتّه به آنهایی که حتّی نظام را هم قبول ندارند، گفتم ایران را که قبول دارید؛ [پس‌] برای عزّت ایران بیایید؛ حالا بعضی گوش میکنند و بعضی هم گوش نمیکنند.۱۳۹۴/۱۲/۰۵

حضور پرشور و حداکثری در انتخابات

بنده اصرارم بر حضور حدّاكثری و عمومی ملت ایران به‌خاطر این است كه می‌بینم و میدانم كه حضور یكپارچه‌ی مردم، حضور پرشوق و امیدوارانه و قدرتمندانه‌ی مردم موجب می‌شود كه دشمن مأیوس بشود؛ وقتی دشمن مأیوس شد، كارآیی خود را از دست خواهد داد.۱۳۹۲/۰۳/۲۲

انتخابات ریاست جمهوری, حضور پرشور و حداکثری در انتخابات

همه باید تلاش كنند انتخابات، پرشور و با حضور عمومی مردم انجام بگیرد. این موجب میشود كشور مصونیت،اقتدار و امنیت پیدا كند.۱۳۹۲/۰۳/۰۸

حضور پرشور و حداکثری در انتخابات

انتخابات كه مظهر حضور مردم است، باید پرشور برگزار شود؛ همه‌ی تلاش و همت مسئولان باید این باشد.۱۳۹۲/۰۳/۰۸

حضور پرشور و حداکثری در انتخابات

اگر مردم دلگرم باشند، اگر مردم وارد میدان انتخابات شوند، اگر حركت پر شور خودشان را مثل همیشه نشان دهند برای دشمنان گران تمام خواهد شد.۱۳۹۲/۰۳/۰۶

حضور پرشور و حداکثری در انتخابات

مسلّماً امنیت كشور، مصونیت كشور، پیشرفت كشور، با حضور همگانی و حداكثری مردم افزایش پیدا خواهد كرد.۱۳۹۲/۰۲/۱۶

حضور پرشور و حداکثری در انتخابات, حضور مردم در صحنه

مردم باید همه توجه كنند، بدانند كه حضور پرشور و پر رونق در انتخابات موجب میشود كشور مصونیت پیدا كند.۱۳۹۲/۰۲/۲۵

انتخابات, حضور پرشور و حداکثری در انتخابات, مشارکت گسترده در انتخابات, شرکت در انتخابات, همت, عزم راسخ, عزم ملی, اراده ملی, اراده‌ی ملت‌ها, عزم ملت‌ها

در همه‌ی دنیا، انتخابات پرشور، مظهر زنده بودن و حضور بااراده و عزم راسخ یک ملت در عرصه‌هاست.۱۳۹۰/۱۲/۱۰

پایبندی مردم به نظام اسلامی, انتخابات, حضور پرشور و حداکثری در انتخابات, وظیفه مردم در انتخابات, شرکت در انتخابات, تکلیف, تکلیف اسلامی, عمل به تکلیف, احساس مسئولیت, اهمیت انتخابات, نظام جمهوری اسلامی ایران

هر کسی به نظام اسلامی اعتقاد دارد، در این اعتقاد صادق است، شرکت در انتخابات را وظیفه‌ی خودش میداند.۱۳۹۰/۱۲/۱۸

انتخابات, حضور پرشور و حداکثری در انتخابات, شرکت در انتخابات, اهمیت انتخابات, مصون سازی کشور, اعتبار ملی

هرچه صندوقهای رأی شلوغ‌تر باشد، گسترش شرکت مردم بیشتر باشد، اعتبار کشور بالا خواهد رفت، مصونیت کشور بیشتر خواهد شد.۱۳۹۰/۱۱/۱۴

جمع بندی دروغ مشارکت حداقلی در رسانه های زنجیره ای

وقتی با وجود نعمت اینترنت که به سادگی دروغ های بعضی از اصلاح طلبان به راحتی علنی می شود، این جریان دست از دروغگویی و خدعه بر نمی دارد، در نبود اینترنت چه کرده است؟ تصور کنید چند سال قبل از این است و نعمت اینترنت و فضای مجازی به این شکل وجود ندارد. جریان تزویر چه نیرنگ ها و خدعه هایی با کلمات انجام می دهد و آنرا به خورد مخاطب می دهد و بدون کوچکترین تعهدی فعالیت می کند.

دروغ های ریز و درشتی که در دولت اصلاحات در نشریات به اصطلاح زنجیره ای کار می شد را به واسطه پژوهش هایی که پس از آن دوران صورت گرفته است می توانید با جستجو مشاهده کنید. توهین به مقدسات که به کرات در آن نشریات چاپ می شد بدون کوچکترین واکنشی از سوی دولت در سایر نشریات زنجیره ای انعکاس می یافت و اگر قوه قضائیه به حکم قانون با نشریه برخورد می کرد، داد دولت اصلاحات در می آمد که آزادی بیان! را می توانید با یک جستجوی ساده مشاهده و مطالعه کنید.

بله. حضرات آزادی بیان را در همین می بینند که بخشی از سخنان گوینده ای را تقطیع کنند، درباره اش مطلب بنویسند، اطرافش فلسفه بافی کنند و تا جایی پیش بروند که خودشان نیز در دام بیافتند! درست است: حالا مخالفان و معاندان نظام اسلامی برای مشارکت حداکثری دست و پا می زنند! و این همان پیش بینی رهبر انقلاب، این پیر فرازنۀ خردمند است که روزگاری نقل به مضمون می فرمود بنای مردم سالاری در کشور باید به جایی برسد که دیگر دشمن نخواهد مردم را از حضور در انتخابات منصرف کند! آن روز همین امروز است و سربازان ناخواسته نظام، به برکت صلابت و اقتدار نظام، همین رسانه هایی هستند که نه به اخلاق حرفه ای پیابندند و نه به اخلاق دینی! به لطف حضرت حق امروز کسانی که روزگاری از قهر با صندوق سخن می گفتند، سنگ «مشارکت حداکثری» برای «نظام مقدس جمهوری اسلامی» را به سینه می زنند.

در پایان بررسی دروغ پردازی رسانه های زنجیره ای حول سخنان رسایی درباره مشارکت در انتخابات بیان این نکته ضروری است که در راستی و صداقت بخشی از جریان اصلاح طلب شکی وجود ندارد. اما به هر حال آنچه یک «جریان» را نمود می دهد، عملکرد قاطبه و اکثریت آن جریان است.

در پایان با این بیت از حضرت حافظ این مطلب را به پایان می بریم که: خوش بود گر محک تجربه آید به میان/ تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد…

نویسنده: احمد طحانی. مجله اینترنتی پارسی گو

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *