جرم کیومرث مرزبان چیست و چرا محکوم شده است؟

کیومرث مرزبان کیست؟

کیومرث مرزبان به جرم توهین به مقدسات به تحمل ۲۳ سال حبس محکوم شده است. برخی رسانه ها او را نویسنده و طنز پرداز معرفی کرده اند، اما واقعا کیومرث مرزبان کیست؟

کیومرث مرزبان نویسنده و طنزپرداز توهین به مقدسات کیومرث مرزبان کیست

مجله اینترنتی پارسی گو: کیومرث مرزبان به جرم توهین به مقدسات به تحمل ۲۳ سال حبس محکوم شده است. برخی رسانه ها او را نویسنده و طنز پرداز معرفی کرده اند، اما واقعا کیومرث مرزبان کیست؟ بخوانید تا بدانید.

کیومرث مرزبان کیست؟

کیومرث مرزبان در یک کلمه نویسنده است و سایت ها او را نویسنده و طنز پرداز معرفی می کنند. اون مدتی با رسانه هایی همچون رادیو فردا و من و تو کار کرده است و برنامه سازی آنها مشارکت داشته است. کیومرث مرزبان مدرس نویسندگی نیز بوده است و طبق گزارش ایسنا، کلاسی از او با نام «رویا پردازی» در مدرسه تخصصی هنر و دیزاین اینورس برگزار شده است. کیومرث مرزبان با ساخت فیلم کوتاه فعالیت حرفه ای خود را آغاز می کند. او در سال ۸۸ به کشور مالزی سفر می کند و در آنجا پادکست اینترنتی رادیو سنگ تاب را با محتوایی طنز راه اندازی می کند. او سال ۱۳۹۶ به ایران باز می گردد و کلاس های نویسندگی و فیلم نامه نویسی برای جوانان تشکیل می دهد و از این طریق به فعالیت مشغول می شود.

کیومرث مرزبان جرم مرزبان چیست. کلاس آموزی مرزبان

کیومرث مرزبان جرم مرزبان چیست. کلاس آموزی مرزبان

توهین به مقدسات توسط کیومرث مرزبان: هر فحش به خدا چند؟

کیومرث مرزبان شروع به نوشتن مجموعه مقالاتی می کند که آشکارا توهین به مقدسات است. او در قالب دو قرارداد ۵۰ مقاله را با عنوان نامه هایی برای خدا در سایت حلزون منتشر می نماید. طبق گزارش فارس کیومرث مرزبان برای نگارش هر مقاله ۱۲۵ دلار دریافت می کند که در مجموع محاسبه ۵۰ مقاله رقمی بالغ بر ۶۲۵۰ دلار به عنوان دستمزد از خانه آزادی دریافت کرده است. محتوای این نامه ها که در آن به شکلی آشکار علیه مقدسات موضع گیری شده است اکثرا تشکیک در دین، توهین به خدا، تمسخر احکام الهی و سیاه نمایی علیه نظام است.

پول های کثیف با تمسخر مقدسات اسلامی

بخش دیگری از فعالیت کیومرث مرزبان، ساخت ۲۴ قسمت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ای برای برنامه کارآگاه پوآرا است. کیومرث مرزبان به خاطر نویسندگی و اجرای این برنامه ۷۵۰۰ یورو از بنیاد رسانه ای زمانه دریافت کرده است. وی در این برنامه تلاش می کند در جهت دفاع از فرقه ضاله بهائیت و بررسی مسائل فمنیستی و جنسیتی در ایران تولید کند. تمسخر مقدسات و ارزش ها و احکام اسلامی و همچنین سیاه نمایی مذهبی علیه حکومت ایران از دیگر محورهای این برنامه است.

زندگی نامه کیومرث مرزبان. کارنامه کاری و فعالیت های کیومرث‌مرزبان

زندگی نامه کیومرث مرزبان. کارنامه کاری و فعالیت های کیومرث‌مرزبان

توئیت های هزار دلاری با طعم توهین

بخش دیگری از فعالیت مرزبان نوشتن توئیت های جنجال ساز و توهین آمیز. مرزبان به خاطر مطالب تخریبی و توهین آمیزی که در مورد ایران در توئیت خود می نویسد به رادیو فردا وابسته به سازمان سیا می رود و بابت نویسندگی برنامه پولتیک ۳۰ هزار دلار دریافت می دارد. وی در دو سال فعالیت خود در سالهای ۹۲ و ۹۳ که برای سایت ضد انقلاب ایران وایر انجام داده است، بابت هر مقاله ۱۰۰ دلار دریافت کرده است. کیومرث مرزبان ۱۰۰ مقاله برای ایران وایر نوشته است و تأکید ویژه این مقاله ها توهین به مقدسات ملی و مذهبی است.

فعالیت کیومرث مرزبان در جم تی وی

مرزبان با جم تی وی نیز همکاری می کند و در سال های ۹۴ و ۹۵ به مدت ۵ ماه در دفتر مالزی جم تی وی به عنوان نویسنده با این شبکه همکاری دارد. دریافتی او از مالزی و جم تی وی نیز ۵۷۰۰ رینگت ماهانه است که در مجموع ۲۸۵۰۰ رینگت می شود.

دستگیری کیومرث مرزبان

نزدیک به یک سال قبل و پس از فعالیت های متعدد مرزبان، بالاخره این نویسنده هتاک بازداشت می شود. یک سال پس از بازداشت او، وکیل مدافعش خبر می دهد که دادگاه انقلاب کیومرث را به ۲۳ سال و ۳ ماه زندان محکوم کرده است. وکیل مرزبان همچنین بیان می دارد که در صورت تأیید این حکم ۱۱ سال آن اجرایی خواهد بود.

تلاش برای تطهیر مرزبان

پس از اعلام خبر محکومیت مرزبان، رسانه های ضد انقلاب تلاش می کنند تا او را تطهیر کنند. به بیان دیگر این رسانه ها تلاش دارند تا تنها دلیل بازداشت کیومرث مرزبان را سیاسی جلوه دهند و جرمش را توهین به مقامات عنوان کنند. در حالی که جرایم نامبرده توهین به مقدسات شامل توهین به خدا و توهین به احکام اسلامی است. همکاری مستقیم کیومرث مرزبان با رسانه های معاند که حامی مالی آنها موسساتی نظیر موسسه خانه آزادی آمریکاست از دیگر اتهامات کیومرث مرزبان است.

مرزبان. همکار شبه من و تو. همکار رادیو فردا. همکار جم تی وی

مرزبان. همکار شبه من و تو. همکار رادیو فردا. همکار جم تی وی

فعالیت های جنسی و امنیتی کیومرث مرزبان

به نوشته باشگاه خبرنگاران، کیومرث‌مرزبان در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ قراردادی با خانه آزادی که ۸۰ درصد بودجه ش را دولت آمریکا پرداخت می‌کند در زمینه تهیه تدوین رمان مصور با مضمون امنیتی و جنسیتی تحت عنوان پروژه جنسیت و نگارش مقالات طنز در راستای حمله به مقدسات ملی و مذهبی نظام با عنوان سایت ضد انقلاب حلزون امضا و اجرا کرد.

اظهار نظر رسمی وکیل مرزبان درباره اتهامات موکلش

بر خلاف ادعای سایت ها و رسانه های معاند، اظهار نظر رسمی وکیل مرزبان، نشان می دهد جرم کیومرث مرزبان توهین به مقدسات و توهین به احکام اسلامی، فعالیت و تبلیغ علیه نظام اسلامی، توهین به مسئولان و… است. جالب اینکه مرزبان از بعضی از این اتهامات تبرئه می شود، اما به واسطه توهین به مقدسات، به ۲۳ سال و ۳ ماه حبس محکوم می گردد. به نوشته رکنا وکیل مرزبان می گوید: موکلم طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، پنج عنوان اتهامی شامل اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، همکاری با دولت متخاصم، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و توهین به مقامات و مسئولان داشت که دادگاه وی را از اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی تبرئه اما در ارتباط با چهار اتهام دیگر در مجموع به ۲۳ سال و سه ماه حبس محکوم کرده است.

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *