با نزدیک شدن رونالدو به رکورد علی دایی و از دست رفتن جایگاه ایران، حالا قلعه نوعی باید پاسخگو باشد!

آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید!

با توجه به عدم دعوت از دایی و از دست رفتن جایگاه کشورمان به عنوان ثبت آقای گلی جهان توسط یک ایرانی، باید بگوییم آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید!

دعوت نکردن علی دایی به تیم ملی توسط قلعه نوعی از دست رفتن رکورد ایران در فوتبال جهان آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید

مجله اینترنتی پارسی گو: پس از جام جهانی ۲۰۰۶ امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی شد و در جنجالی ترین اقدام خود، علی دایی را از تیم ملی حذف کرد. احمد طحانی در گزارشی با عنوان آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید به بررسی چرایی عدم دعوت از علی دایی به تیم ملی توسط امیر قلعه نوعی پرداخته است. با ما همراه باشید:

بررسی چرایی عدم دعوت از علی دایی به تیم ملی توسط امیر قلعه نوعی

با توجه به بازی های پیشرو و آمادگی رونالدو احتمالا به زودی رکورد آقای گلی علی دایی در جهان شکسته خواهد شد که اگر این اتفاق بیافتد، امیر قلعه نوعی باید به خاطر این اتفاق به رسانه ها پاسخ دهد. امیر قلعه نوعی که پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی علی دایی با تجربه را از تیم ملی فوتبال کشورمان حذف کرد حالا باید پاسخگو باشد و با توجه به عدم دعوت از دایی و از دست رفتن جایگاه کشورمان به عنوان ثبت آقای گلی جهان توسط یک ایرانی، باید بگوییم آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید!

گزارش مهر از حذف علی دایی توسط امیر قلعه نوعی

گزارش مهر از حذف علی دایی توسط امیر قلعه نوعی

آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید چرا دایی را دعوت نکردید؟

پس از انتخاب عجیب امیرقلعه نوعی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، بزرگترین اشتباه قلعه نوعی در قامت سرمربی تیم ملی رقم خورد و او علی دایی با تجربه را دعوت نکرد. جالب اینکه تیم قلعه نوعی بدون گل زده توسط مهاجم! به کارش پایان داد و در حقیقت قلعه نوعی با عدم دعوت از دایی، نه به ایران و عنوان آقای گل جهانی توسط یک ایرانی، بلکه به خودش هم ضربه زد. چراکه تیم تحت هدایت او، بدون حتی یک گل زده توسط مهاجمان دعوت شده به کار خود پایان داد. عدم دعوت دایی از سوی قلعه نوعی در حالی بود که علی دایی به لحاظ بدنی کاملا آماده بود و در آن مقطع نیز در لیگ برتر کشورمان با گل هایی که به ثمر می رساند آمادگی اش را به اثبات رسانده بود.

اما حالا و با خطر از دست رفتن جایگاه ایران به عنوان دارنده بازیکن آقای گل جهان، باید گفت آقای قلعه نوعی لطفا پاسخگو باشید که چرا علی دایی را که هم به لحاظ بدنی آماده بود و هم به لحاظ تجربه در اوج به سر می برد به تیم ملی دعوت نکردید؟ بی شک اگر دایی به تیم ملی دعوت شده بود، هم قلعه نوعی با آن وضعیت از تیم ملی اخراج نمی شود و هم امروز ایرانیان نگران از دست رفتن جایگاه آقای گلی جهان نبودند! بله؛ قلعه نوعی آنروز نه تنها به خودش که به اعتبار فوتبال ایران در جهان ضربه زد…

با توجه به گزارش منتشر شده توسط فارس، سایت ورزش آلمان در خصوص عدم دعوت از علی دایی به تیم ملی از سوی امیر قلعه نوعی می نویسد: «بعد از جام جهانی تغییراتی در سیستم بازی ما ایجاد شده که به دلیل آن علی دایی را به تیم ملی دعوت نکردم.» (فارس: ۸۵۰۴۳۱۰۴۵۶)

گزارش تابناک از مصاحبه امیر قلعه نوعی علیه علی دایی

گزارش تابناک از مصاحبه امیر قلعه نوعی علیه علی دایی

وقتی قلعه نوعی به حذف دایی از تیم ملی افتخار می کند

امیر قلعه نوعی پس از حذف علی دایی با تجربه به گونه ای رفتار و مصاحبه می کرد که انگار کار شجاعانه ای انجام داده است! بله، قلعه نوعی آنروز به عمل خود که جدا کردن دایی با تجربه و به لحاظ بدنی آماده از تیم ملی بود افتخار می کرد، اما حالا باید به همه علاقه مندان به کشورمان پاسخگو باشد.

شاید قلعه نوعی آنروز می توانست با توجیه عملکرد دایی در جام جهانی او را کنار بگذارد. اما حقیقت این است که همه بازیکنان بزرگ دنیا افت و خیز دارند. آیا اگر مهاجمی در دو بازی عملکردی ضعیف داشته باشد از کل تیم کنار گذاشته می شود؟ آنهم بازیکنی با تجربه که تیم ملی کشورمان سالها روی او سرمایه گذاری کرده است؟ آنهم بازیکنی که رکورد دار گل ملی در جهان است؟ آنهم بازیکنی که با گلهایش بارها و بارها برای کشورمان افتخار آفرینی کرده است؟ آنهم بازیکنی که هم به لحاظ بدنی آماده است و هم به لحاظ تجربی در اوج قرار دارد؟ آنهم در آستانه جام ملت هایی که جای خالی یک مهاجم شش دانگ در تیم خالی است؟ از سوی امیر قلعه نوعی پاسخ همه این سوالات مثبت است. بله؛ امیر قلعه نوعی دایی را به تیم ملی دعوت نکرد تا در نهایت از تیم ملی، بدون حتی یک گل زده توسط مهاجمانی که او به تیم دعوت کرده بود اخراج شود!

گزارش ویکی پدیا از حذف علی دایی توسط امیر قلعه نوعی

گزارش ویکی پدیا از حذف علی دایی توسط امیر قلعه نوعی

وقتی امیر قلعه نوعی خودش را به دایی می چسباند!

پس از جار و جنجال هایی که امیر قلعه نوعی در لیگ برتر ایران به پا می کند، و با گذشت زمان، امیر قلعه نوعی سعی می کند تا به نوعی خودش را به علی دایی بچسباند. او بارها این سخن را به زبان می آورد که در دنیا فوتبال ایران را با نام علی دایی می شناسند! اما چرا قلعه نوعی خودش را به دایی می چسباند؟ این سوال عنوان گزارشی است که روزنامه ها و سایت های مختلف کشورمان به آن می پردازند.

گزارش ایسنا. چرا قلعه نوعی خودش را به دایی می چسباند

گزارش ایسنا. چرا قلعه نوعی خودش را به دایی می چسباند

بنا به نوشته شرق قلعه نوعی دایی را به تیم ملی دعوت نمی کند و با او دچار اختلاف می شود، سپس با او آشتی و روبوسی می کند و در نهایت خودش را به علی دایی می چسباند! به نوشته شرق: «قلعه نوعی از اسم خودش در کنار علی دایی و علی پروین استفاده می کند تا تأکید داشته باشد در تاریخ معاصر فوتبال ایران سهیم است.» شرق در ادامه به ویژگی های شجاعت، بزرگی و جریان سازی علی دایی اشاره می کند و علت اینکه قلعه نوعی خودش را به دایی می چسباند را چنین بیان می کند: «او خودش و دایی را شجاع، بزرگ، قربانی و جریان ساز توصیف می کند. با استفاده بی شمار از “من و علی دایی” بیشتر به دنبال این است که نشان دهد در استدلال هایش تنها نیست و حق با او است.»

نگاهی به عملکرد علی دایی و تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶

یکی از دلایلی که افکار عمومی را در حذف علی دایی از تیم ملی فوتبال کشورمان توسط امیر قلعه نوعی ساکت نگاه داشت، عملکرد ضعیف علی دایی در جام جهانی ۲۰۰۶ است. در این بخش به بررسی عملکرد علی دایی و تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۰۶ می پردازیم تا به این سوال پاسخ دهیم که آیا تنها علی دایی در این جام ضعیف بوده است؟ یا کل تیم ملی در این جام عملکرد نامناسبی دارد؟

ابتدا بپردازیم به بازی های تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ و عملکرد کاپیتان علی دایی در این دیدارها. اولین دیدار در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶، بازی با تیم ملی قطر است. علی دایی در این مسابقه چه عملکردی دارد؟

  • پاس گل اول تیم ملی ایران توسط علی دایی به علیرضا نیکبخت واحدی.
  • گل دوم ایران در این مسابقه توسط علی دایی از روی نقطه پنالتی به ثمر می رسد.
ایران 7 لائوس 0 مقدماتی جام جهانی 2006 دو گل علی دایی. ورزش سه

ایران ۷ لائوس ۰ مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ دو گل علی دایی. ورزش سه

دومین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ دیدار با لائوس است. علی دایی در این مسابقه ۲ گل به ثمر می رساند.

سومین بازی تیم ملی کشورمان با اردن است که ایران با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه آزادی بازی را به اردن واگذار می کند. در دور برگشت، ایران موفق می شود ۲ بر صفر اردن را شکست دهد. عملکرد علی دایی در این بازی نیز قابل توجه است. کاپیتان دایی در دقیقه ۹۰ مسابقه گل دوم ایران را به ثمر می رساند.

بازی بعدی ایران برابر تیم قطر است. علی دایی در این دیدار حضور ندارد و تیم ملی کشورمان موفق می شود با ۲ گل هاشمیان و ۱ گل آرش برهانی قطر را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد.

بازی بعدی ایران دیدار برابر لائوس در ورزشگاه آزادی است. علی دایی در این مسابقه خوش می درخشد و با زدن ۴ گل از ۷ گل تیم کشورمان، از ۱۰۰ گل ملی عبور می کند و ۱۰۲ گله می شود.

در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ تیم ایران با تیم های ژاپن، کره شمالی و بحرین هم گروه می شود. در دیدار نخست تیم ملی برابر بحرین با تساوی بدون گل متوقف می شود. بازی دوم تیم کشورمان در این رقابتها برابر ژاپن است. ایران در این مسابقه با درخشش وحید هاشمیان و ۲ گل او، موفق می شود ژاپن را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد.

سومین بازی تیم ملی کشورمان مقابل کره شمالی است. ایران موفق می شود این دیدار را با دو گل مهدوی کیا و نکونام به پایان برساند. در بازی های برگشت تیم ملی کشورمان برابر کره شمالی با نتیجه یک بر صفر پیروز می شود و تنها گل تیم ملی را رحمان رضایی به ثمر می رساند. در بازی با بحرین ایران با تک گل محمد نصرتی در ورزشگاه آزادی پیروز شده و به جام جهانی صعود می کند. در آخرین مسابقه نیز ایران در ژاپن با نتیجه ۲ بر ۱ شکست می خورد. اما تنها گل ایران را در این مسابقه علی دایی از روی نقطه پنالتی به ثمر می رساند. به این ترتیب تیم ملی کشورمان با ۱۳ امتیاز به جام جهانی صعود می کند.

به این ترتیب علی دایی با ۹ گل و ۲ پاس گل به کارش در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ پایان می دهد. خوب است آقای قلعه نوعی پاسخ دهند که آیا این عملکرد را چطور ارزیابی می کنند؟ البته ایشان بهتر به خاطر دارند که علی دایی در چند مسابقه به دلیل محرومیت غایب بود. از جمله دیدار برابر قطر. آیا زدن ۹ گل از نظر ایشان قابل قبول نیست؟ چرا علی دایی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ موفق به زدن ۹ گل می شود، و کمک شایانی به صعود تیم کشورمان به مسابقات جام جهانی دارد باید از تیم ملی کنار گذاشته شود؟ آیا این عملکرد شهامت است؟ یا…؟

علی دایی با سر شکسته در تیم ملی کشورمان. عملکرد علی دایی در تیم ملی

علی دایی با سر شکسته در تیم ملی کشورمان. عملکرد علی دایی در تیم ملی

در حال تکمیل…

سایر مقالات احمد طحانی در پارسی گو:

آموزش تولید و انتشار محتوا در ۸ گام!
انحراف جنسی را بهتر بشناسید + راهکار مقابله
جزئیات استعفای فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم ملی امید!
مقصر خبر انگلیس نشسته بر روی اره برگزیت کیست؟
دروغ دستگیری برادرزاده پروانه سلحشوری از کجا آمد؟
میزان دقیق ثروت آیت الله خامنه ای چقدر است؟
از سلفی حقارت تا توئیت تجزیه ایران! + تصاویر
میرطاهر بدل رهبر انقلاب کیست؟
نکاتی مهم برای انتخاب رشته دانش آموزان در مقطع نهم!
نگاهی به زندگی و خدمات مرحوم استاد اصغر گلشن تفتی
خلاقیت در فرهنگ نویسی!
۸ نکته مهم در مورد خرید وسایل دست دوم
بررسی مواضع اخیر پرویز پرستویی درباره صدا و سیما!
پشت پرده ماجرای برخورد پلیس با دختر جوان در پارکی در تهران پارس
چرا جان استون از ایران دیپورت شد؟

منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *