ماجرای اتهام افساد فی الارض برای محسن لرستانی چیست؟

محسن لرستانی کیست؟ + علت دستگیری و تصاویر

محسن لرستانی خواننده کشورمان به فساد فی الارض متهم شده است. اما جرم محسن لرستانی چیست و چرا دستگیر و به فساد فی الارض متهم شده است؟

محسن لرستانی خواننده کرد

مجله اینترنتی پارسی گو: محسن لرستانی خواننده کشورمان به فساد فی الارض متهم شده است. اما جرم محسن لرستانی چیست و چرا دستگیر و به فساد فی الارض متهم شده است؟ لرستانی که نام اصلی او ابتدا محسن پورمست بوده است و سپس به لرستانی تغییر یافته سال ۹۷ دستگیر شده و به افساد فی الارض متهم می شود. بخوانید تا جزئیات دستگیری و فساد لرستانی را بدانید.

محسن لرستانی چرا به فساد فی الارض متهم شد؟

حکم افساد فی الارض محسن لرستانی خواننده ایرانی صادر شده است و رسانه‌های مختلف شروع به گمانه زنی در مورد جرائم مرتکب شده از سوی او پرداختند.

به نوشته رویداد ۲۴ وکیل محسن لرستانی در گفتگو با رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی با تاکید بر اینکه موکلش شاکی خصوصی ندارد، علت بازداشت را چت‌های خصوصی این خواننده عنوان کرده است.

اما بر اساس پیگیری‌ها و بر اساس شنیده‌ها از دادگاه انقلاب، اتهام محسن لرستانی به موضوع دیگری باز می‌گردد که در آن پرونده عده زیادی از دختران جوان نیز حضور دارند. بر اساس شنیده‌ها اخیرا تعدادی از رقصنده‌های اینستاگرامی و فعال در فضای مجازی که در قالب باند و شبکه فعال بودند، بازداشت یا احضار شده اند و لرستانی نیز در همین ارتباط بازداشت شده است.

محسن لرستانی و ماجرای محکومیتش

محسن لرستانی و ماجرای محکومیتش

البته تا این لحظه هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرونده‌های رقصنده‌ها و لرستانی دارای بازپرس مشترک و زمان رسیدگی یکسانی هست.

محسن لرستانی ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در سعادت آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است. در این میان حتی طی چند روز اخیر شایعات زیادی از به قتل رسیدن این خواننده معروف در زندان منتشر شده بود.

در قانون مجازات اسلامی در خصوص اتهام افساد فی الارض آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود. تبصره: هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.»

وکیل محسن لرستانی در مصاحبه با دویچه وله از ارتباط و اتفاق فیزیکی محسن لرستانی خبر می دهد

وکیل محسن لرستانی در مصاحبه با دویچه وله از ارتباط و اتفاق فیزیکی محسن لرستانی خبر می دهد

گفتگوی وکیل محسن لرستانی با دویچه وله: ماجرای اتفاق فیزیکی

وکیل محسن لرستانی با سایت دویچه وله مصاحبه می کند. او در این مصاحبه از اتفاق فیزیکی صحبت کرده است که جای سوال و تعجب دارد. بخشی از این گفتگو را بخوانید:

«پیش‌تر مطرح شده بود که انتشار مسائل اخلاقی و خصوصی در فضای مجازی از سوی محسن لرستانی علت صدور کیفرخواست با اتهام افساد فی الارض است. وکیل لرستانی اما این موضوع را رد کرد و گفت آنطور که مطرح شده نیست و چیزی در اینترنت منتشر نشده است، بلکه به گفته او “چت‌های خصوصی” لرستانی دلیل دستگیری و صدور چنین کیفرخواستی بوده است. او همچنین تاکید کرد: «هیچ اتفاق فیزیکی‌‌ای رخ نداده است.» حسینی در پاسخ به این سوال که منظورش از اتفاق فیزیکی چیست، گفت منظورش رابطه فیزیکی است ولی از توضیح بیش‌تر خودداری کرد. او با اعلام این‌که هر کس در عالم خصوصی خودش چت‌های خصوصی دارد، در پاسخ به این‌که چطور این چت‌ها سر از جایی در آورده که باعث دستگیری لرستانی و صدور کیفرخواست با اتهامی سنگین برای او شده است، گفت: «شاید برخی افراد دسترسی پیدا کردند. به هر حال لرستانی ادمین هم داشته است و مرتب گوشی تلفنش در اختیار خودش نبوده اسست.» حسینی همچنین با اعلام این خبر که در این پرونده چند نفر دیگر هم درگیر شده‌اند، گفت در ارتباط با وضعیت پرونده آن‌ها نمی‌تواند اظهارنظر کند اما گفت که “این پرونده ناخواسته به پرونده دیگری وصل شده است.»

بیوگرافی محسن لرستانی خواننده کرمانشاهی

به نوشته فتوکده محسن لرستانی متولد ۱۳۵۸ در کرمانشاه، خواننده است. چهره محبوب هنری در بین مردمان کرد و لر که بیشتر در عروسی ها می خواند و گهگاهی در مناسب های فرهنگی و خاص نیز حضور چشم گیری دارد. او از سال ۹۷ دستگیر و محکوم به فساد فی‌ الارض شده است.

تولد یک هنرمند

در محله باغ ابریشم کرمانشاه بدنیا آمده است. موسیقی محلی و رقص از شاخصه های مردم کردستان است که باعث شد از همان دوران نوجوانی به فکر خوانندگی بی افتد

شروع حرفه ای لرستانی

تا مدت ها در مجالسات مختلف برنامه اجرا می کرد اما پختگی لازم رو نداشت، در سال ۱۳۸۶ در ۲۸ سالگی دو آهنگ زندان و غربت را منتشر کرد که مورد توجه قرار گرفت

شهرت لرستانی و برادر خواننده

محسن در این سالها با حمایت برادر بزرگترش رضا که او نیز سالها در کرمانشاه خوانندگی می کرد پا به این عرصه گذاشت. کم کم با انتشار آهنگ چون بچه ننه، بچه سوسول، بچه قرتی، آهنگ شاهزاده و گدا به یک خواننده صاحب نام در کرمانشاه و منطقه تبدیل شد.

تغییر نام خانوادگی لرستانی

نام اصلی این خواننده محسن پورمست می باشد که بنا به دلایلی گفته نشده فامیلی خود را تغییر داده است و حالا با نام لرستانی مشهور می باشد.

ازدواج لرستانی

محسن لرستانی که قدم در ۴۱ سالگی گذاشته است، هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

ویدیو کلیپ و مجوز

آقای لرستانی در ساخت و انتشار ویدیو کلیپ نیز فعالیت داشته است و چندین موزیک ویدیو او از شبکه های ماهواره ای پخش شده و می شود. اما با این حال می تواند در ایران در مراسمات مختلف فرهنگی و هنری برنامه داشته باشد.

از نوحه تا مدیحه سرایی

استاد لرستانی علاوه در خوانندگی در عروسی ها به زبان کردی و لری در ایام محرم نیز بعنوان مداح حضور دارد و در دسته جات مدیحه سرایی می کند.

آهنگ های لرستانی

اگر تا به حال صدایی از محسن لرستانی نشنیده اید، می توانید آهنگ های محسن لرستانی را بصورت رایگان گوش بدید و در صورت پسند دانلود کنید.

لرستانی در شبکه اجتماعی

آقای لرستانی در فضای مجای هم کم دردسر ندارد

او حالا یک فرد صاحب نام و شناخته شده است، به همین خاطر اکانت اینستاگرام او بارها و بارها هک شده و هر بار دچار مشکل می شود.

لرستانی در کنار لات های سرشناس

لرستانی در کنار لات های سرشناس

لرستانی و وحید مرادی

انتشار برخی کلیپ ها نشان می دهد آقای لرستانی در یک مهمانی با حضور وحید مرادی (گنده لات مشهوری که به قتل رسید) برنامه اجرا کرده است.

علت دستگیری محسن لرستانی

سید کاظم حسینی وکیل محسن لرستانی اعلام کرد موکلش اسفند ۱۳۹۷ در منزل مادری اش در سعادت آباد دستگیر و تا الان در زندان می باشد. پرونده او بخاطر شکایت مدعی العموم و با صدور کیفر خواست اتهام فساد فی الارض به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شده است.

اتهامات لرستانی

وکیل لرستانی می گوید: موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بود که در فضای مجازی منتشر کرده بود ولی او شاکی خصوصی ندارد.

اعدام محسن لرستانی

ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی حکم افساد فی الارض اعدام می باشد اما تبصره هم دارد که می توان به حبس تعزیزی درجه پنج یا شش نیز محکوم کند.

تهیه و تنظیم: مجله اینترنتی پارسی گو.
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *